Aiheuttaako US<5 paniikkia vaiko eikö?
Aiheuttaako US<5 paniikkia vaiko eikö?
Niin olen tuota miettinyt, sillä sääntökirja sanoo erittäin selkeästi, että jos neljän tuuman päästä ammutaan tai loitsitaan kaveri hengiltä tulee paniikkia. Mutta olen myös jossakin yhteyksissä törmännyt väittämiin jonka mukaan tuota sääntöä olisi muutettu. Voisiko siis joku ystävällisesti quotata minulle mahdollisen sääntömuutoksen tai ainakin kertoa mistä sen löydän?
"Söpö sixpackmonsteri!" -kauneinta mitä Nightbringeristä on koskaan sanottu
Muistaakseni tarkka kuvaus oli, että panikkia ei tule yksittäisistä modeleista joilla on woundeja joko 4 tai vähemmän/5 tai vähemmän.
etsiskelläänpä tuota mokomaa tässä pikkaisen..
Hmmhmm ei löytynyt... Mistäköhän olen tuon sanamuodon saanut päähäni
etsiskelläänpä tuota mokomaa tässä pikkaisen..
Hmmhmm ei löytynyt... Mistäköhän olen tuon sanamuodon saanut päähäni
Elämä on aina yhtä jännittävää, kun ei koskaan tiedä milloin kuolee.
Korjaan hieman itseäni, sillä löpisin ihan omiani. Tuo kohta jonka tummensin yllä on täyttä humpuukia. Oikea sääntölisäys kuuluu näin:Garoth kirjoitti:CA2003, cut and paste korjaukset sisältävät tuon. Tarkkaa quotea en pysty heittämään, mutta sääntö toimii juurikin noin miten sinulle on selitetty. Eli kyseisen kappaleen loppuun on lisätty tyyliin "paitsi jos unittilla oli pienempi US kuin 5."
"... unless the destroyed unit is a single model with less than 5 Wounds on its original profile."
Nirhattu unitti, jossa oli useampia figuja aiheuttaa kyllä paniikkia, riippumatta sen US-arvosta.
Phil Kelly says "No!"
-
Zarathustrian
- Peliporukkavalvoja
Hetkinen. Näin ollenhan Chariot on single model, eikä siitä tarvitse ottaa paniikkia? Mutta esim. Bolt Throwerista pitää, sillä miehistönsä kanssa muodostaa se ei ole single model.
Eli jos kärry räjähtää tuhannen päreiksi tykin kuulaan -> Ei mitään, mutta
Bolt throwerin kuskit kuolevat häpeällisesti nuolituleen -> paniikkia. Näinkö se menee siis?
Bolt throwerin kuskit kuolevat häpeällisesti nuolituleen -> paniikkia. Näinkö se menee siis?
"Söpö sixpackmonsteri!" -kauneinta mitä Nightbringeristä on koskaan sanottu
-
bluebluesky
Bolttishan ei tuhoudu jos vain miehistö tuhoutuu joten ei. VP:t siitä kyllä saa jos sitä ei re-crewata ennen pelin päättymistä.Eli jos kärry räjähtää tuhannen päreiksi tykin kuulaan -> Ei mitään, mutta
Isoja kaasupilviä
- Gorkiporki
- Sotavasaran Maalaajamestari 2008
Niin ei kärrystä aiheudu paniikkia mutta boltin miehistön kuolemasta kyllä.Chade kirjoitti:Hetkinen. Näin ollenhan Chariot on single model, eikä siitä tarvitse ottaa paniikkia? Mutta esim. Bolt Throwerista pitää, sillä miehistönsä kanssa muodostaa se ei ole single model.
- Gorkiporki
Siis miten niin ei? Missä se nyt on sanottu? Siinähän on closiksessa 3 ukkoa ja sitäpaitsi ei koneen tuhoutuminen paniikkiin vaikuttaa kun sillä on alle 5 woundia profiilissaan. Ei ainakaan sivulla 80 sanota että sotakoneen miehistön kuolema ei aiheuta paniikkia. Siellä on sanottu että miehistö itse ei ota paniikkitestiä jos 1 tai useampi ukko kuolee taikuuden tai ampumisen takia.Iso_Arska kirjoitti:Siis jos bolttiksen miehistö kuolee, niin ei paniikkia (niinkuin paavo3 jo sanoikin) mutta jos bolttis itse tuhoutuu, niin silloin paniikkia.
No, GW:ltähän onnistuu yksinkertaisten asioiden sotkeminen.
Ja kuten Garoth tuolla ylempänä lainasi:GW, Skaven FAQ kirjoitti:Q: If a weapon team is destroyed by shooting or magic while within 4" of a unit, according to the rules, it causes a Panic test on the unit(s) within 4" of it. Is that correct? It seems to limit the value of weapon teams a good bit.
A: Yes, a weapon team that is destroyed will cause panic within 4".
Mikäs se ratling gun on jos se ei ole "single model with less than 5 wounds"? Sotakone? Joka Stand and shoottaa, marssii, eikä noudata muitakaan sotakoneiden sääntöjä?"... unless the destroyed unit is a single model with less than 5 Wounds on its original profile."
- Gorkiporki