"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Necronit

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Köntys

Necronit

Viesti Kirjoittaja Köntys »

En ole varma kuuluisiko 40k yleisiin vai tänne, mutta asiaan -> Eli siis olisin aikeissa ostaa Necroneita jossain vaiheessa, kun Warhammer kärpänen pääsi purasemaan (again). Omat maalit on jo aika monet kuivunu/ loppunu, niin mitäs maaleja noihin tarvis sillain että ne sais maalattua, niin että ei jää mikään tärkeä maali puuttumaan. Maalaustyylejä/hyviä Necroneiden maalauskikkoja saa pistää myöskin. Iteltä muuten löytyy jo: Bestial Brown, goblin green, enchanted blue , sunburst yellow, skull white, snot green ja joku vaaleensininen. Uskoisin että kovin montaa noista ei tarvii koska ne on useimmat vähän FB:een sopivampia, joten nyt on teidän vuoronne kertoa, mitä maaleja te käytätte Necroneihinne/neuvoa minua. Kiitoksia avusta jo näin etukäteen.
Argon

Viesti Kirjoittaja Argon »

se minkä värisiks maalaat ne ni on sun päätettävissä..
mutta semmonen sininen necroni ois aika cool kuhan hailaittaa ne reunat ja shadettaa ni siit vois tulla aikamoinen...
no niin no...
factordunk

Viesti Kirjoittaja factordunk »

Edit: Liian hidas
Oberon

Viesti Kirjoittaja Oberon »

eli tartteet metallivärejä jos et välttämättä halua käyttää noita tavallisia(lue: halua tehdä muuten kuin valtaväestö tekee). yleensä Necronit ovat jotakuinkin hopeisia mutta minusta ainakin omat väriteemat on kivempia. Necroneiden maalaus on vapaampa kuin esim SM-chaptereiden kun niille ei ole mitään "virallista" väriteemaa(tyyliin: "Ultramarinet on sinisiä")
Grim

Viesti Kirjoittaja Grim »

Jos ihan "tylsää" mutta aika siistiä metallimassaa haluat, niin tässä on mitä maaleja minä käytän.

Undercoatti Chaos Blackillä.
Drybrushaus Boltgun Metallilla.
Brown inkkiä päälle.
Drybrushaus Mithril Silverillä.
Pari sutaisua Brown Inkillä vielä sattumanvaraisiin kohtiin.
Aseen yksityiskohdat Scorpion/Snot Greenillä.

Lisäksi Immortalien, Destroyerien ja Wraithien naamat on siistin näköistä vetää Skull Whitella.
Kurimus

Viesti Kirjoittaja Kurimus »

Mulla on uber yksinkertainen metodi: musta pohja+Boltgun drybrushaus+Brazen brass yksityiskohdat. Helppoa, hyvin nopeaa eikä pöllömmältä näytäkään. Siinä on joku semmonen arvokas, ikiaiainen mutta jotenkin uhkaava tunnelma. Siitä vielä kun jaksais paneutua tekemään niitä yksityiskohtaisemmiksi niin kyllä tulis hieno, mutta kyllä mulle välttää yksinkertaisina.
"Silmitön väkivalta on vilpittömin ja läheisin ihmiskontaktin muoto."
-Sörkan Sika-Harri-
Oberon

Mun MOITITTu mutta omasta mielestä ihan kivan näköinen väriteema: Musta pohja, burnished goldia, ase mustalla, pää ja glyph hopealla. tulee ihan kivoja mutta yleisestihän käytetään noita hopeita/harmaita metalleja...
baretul

Viesti Kirjoittaja baretul »

Mitä ideaa laittaa noin kirkas kulta suoraa mustan päälle oberon :D, mielestäni siitä ei tule mikään kovin erikoinen jälki. Kultaseks ekaks maalaus shining goldilla jota on tummenettu joko ruskeahkolla inkillä tai esim tin bitzillä kuparilla jne. sen jälkeen dry brush jollain kirkkaammalla kulalla (burnished, mithril + shining esim), voi myös maalta ensiksi hopeaksi, sitten maalata kullaksi sen jälkeen inkata ja sitten dry brushata taas (hopea kullan alle tuo lisää kiiltoa, suositelen jos haluaa hyvää jälkeä).
Oberon

just tota mä tarkoitin. kukaan ei ole profeetta omalla maallaan ja sillee... turhan monimutkainen menetelmä mulle ja noista tuli ihan kivoja jo noin. mutta tää topicki ei taida olla mun maalaustyylin haukkumista varten...
baretul

Viesti Kirjoittaja baretul »

Oberon kirjoitti:just tota mä tarkoitin. kukaan ei ole profeetta omalla maallaan ja sillee... turhan monimutkainen menetelmä mulle ja noista tuli ihan kivoja jo noin. mutta tää topicki ei taida olla mun maalaustyylin haukkumista varten...
Hmm no ei olekkaan, mutta täälä voi varmasti antaa palautetta, ja korjata jos näkee toisen vihjeissä jonkin oudoksi, tämä minun tapani miten nuo tekisin, saattaa olla vaikeampi, mutta luulen että tällä tavalla vielä 3 vuoden päästä katsot necrhoneja sillä silmällä että "empä viitti myydä taas tätäkin armeijjaa kivasti onnistu silloin ku jaksoin pakertaa". Noh sentään ei tuo sinun tapasi voi olla väärä (koska mikään tapa tuskin voi olla väärä, eikä ole olemassa 100% absolutista totuutta näissä asioissa), jos pidät hahmojasi tuollaisenaan hienoina niin good for u :D, ihan hyvä myös että viitsit julkistaa miten sinä teit nuo (koska moni vain lukasee kaikki läpi eikä viitsi vastata vaikka tietoa olisi).
Tasoittaja

Viesti Kirjoittaja Tasoittaja »

mun väri teema on musta undercoat boltgun metal brushi ja sitten sekoitus shining goldia ja brazen brassia boltgun metallin päälle ... ovelaa eikö?
You wouldn't like me when I'm angry.
Monni
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Monni »

Necronit (niinkuin kaiken muunkin) voi maalata ihan sillä tavalla kuin itse haluaa :) ei ole mitään oikeaa tai väärää väriskemeä.

jos itse olisin jaksanut maalata toisen necron armeijan (itselleni ensimmäisen tosin :P se necron armeija, jonka komissiona maalasin/maalaan on asiakkaan pyynnöstä kirkkainta mahdollista kromi-metallia terminator tyyliin) olisi se ollut seuraavan värinen ;
http://www.pbase.com/image/21950668
- Juha "Monni" Jokinen
www.achtungpainter.com
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”