"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

FB: Kahdenkäden aseet ja kilpi

Aloittelijoille ja vasta-alkajille tarkoitettu palsta, jossa uskaltaa kysyä vähän yksinkertaisempiakin asioita pelistä ja pelaamaan ryhtymisestä ilman tönimistä. Kokeneet vastaavat.
Grond

FB: Kahdenkäden aseet ja kilpi

Viesti Kirjoittaja Grond »

saako tolle helf commanderille pistää great wepan ja kilven. Kun olen ajatellut, kun olen nähnyt näin joidenkin tekevän ja eikös great weapon tartte 2 kättä, niin miten se sit voi käyttää viel kilpeä?
Mikäli hahmolla/yksiköllä on optiona mahdollisuus sekä kilpeen että kahdenkäden aseeseen (Great Weapon, Halberd jne), molemmat (yleensä) voi ottaa. Joillakin yhdistelmä löytyy jo valmiina (esimerkiksi kääpiöiden Longbeardit).

Kannattaa muistaa, että jokaisella figuurilla, joka on suurinpiirtein kaksijalkainen ja josta ei ole erikseen muuta mainittu, on kaikkien muiden varusteidensa lisäksi hand weapon (örkeillä choppa).

Kun hahmo/yksikkö ei ole lähitaistelussa, se saa kilven antaman bonuksen armour saveen ampumista/loitsuja vastaan.

Lähitaistelussa joko tiputetaan kilpi maahan (tai ripustetaan selkään, tai miten ikinä siitä luovutaankaan väliaikaisesti) ja aletaan huitoa kahdenkädeen aseella, tai vaihtoehtoisesti vedetään esiin käsiase kilven pariksi ja pidetään kahdenkäden varuste syrjässä. Tietenkään kahdenkäden asetta ja kilpeä ei taistelussa voi käyttää yhtä aikaa.

Kesken lähitaistelun tuota valintaa ei voi vaihtaa - vihollinen on ajettava karkuun tai tuhottava (tai itse livistettävä), ja vasta seuraavan lähitaistelun alussa voi valita uudelleen kumpaa yhdistelmää siinä mätössä haluaa käyttää.

Palaa sivulle “FB: Perusteet”