Ööö mulla on ongelma drybrushauksen kanssa. Kun yritän drybrushata esim. vaalella värillä mustan päälle, jostain syystä maali kuivuu oudolla tavalla. Kun olen sutinut kuivaa sivellintä (jossa on maali) sanoman lehteen ja lähden drybrushaamaan maali tarttuu kyllä hyvin ensimmäisellä sivalluksella pintaan mutta kun uudestaan sivellän sitä niin jo siinä ollut maali leviää jonkin kuivumisreaktion avulla (ek. maali ei ole kuivunut ja eikä se ole kuivumatontakaan. se on jotain kuivaa "muovia" jonka sisälle on jäänyt ilmakuoppia ja kun sitä hieroo sormien välissä, se muuttuu jauhoksi (siis sanomalehdellä drybrushattu maali)).
Mulla oli sama ongelma taannoin Vallejon maalien kanssa ja luulin että vika on niissä, mutta oli maali mikä tahansa niin maali muuttuu paperiin sutimisen ja kuivasutimisen jälkeen joksikin paskaksi.
Tämä jälki on erittäin ruman näköistä. Maali ei näytä olevan kunnolla kiinni, vaan siinä on jotain irtonaisia maalijauhosiruja jotka pistävät pinnan näyttämään samalta kuin oltaisiin maalattu märkäkuivatun vessapaperin päälle.
drybrush tekniikoista
-
baretul
Ite pyyhin ylensä iha normaliin sanomalehti paperiin tai a4:oseen. Se on enemmänkin kiinni siite miten sitä pyykii, sitä kannatais koittaa pyörittää siinä (niin että maali lähtee pois sivuilta ja muualtakin, talouspaperi kyllä tämän kannalta parempi kuin normali paperi), ja sitten annostella maalin oikein, niin että ei liian märällä tai liialla maalilla rupea brushailemaan. Suhtkoht märällä maalilla kannattaa brushata ei niin kovin kalliilla normalilla sudilla, siis jollain citadelin penselin tyylisellä, tai ainakin itse teen näin, ja sitten drybrushin tolla gw:een drybrush sudilla.
. Noh luulen että saat tuon onnistumaan lykkyä tykö.
Noista vinkeistä päätellen käytät liian vetistä maalia, tai liian vetistä siinä mielessä, että et ole pyykinyt sitä tarpeeksi veke. Sitä kannattaa pyyhkiä ihan kunnolla pois, ja ottaa aika vähä siihen sutiin kerrallaan. Vedot kannatais olla myöskin kevyitä, eikä sellasia kuin harjaisi kynsiäänDecrepify kirjoitti:Mulla oli sama ongelma taannoin Vallejon maalien kanssa ja luulin että vika on niissä, mutta oli maali mikä tahansa niin maali muuttuu paperiin sutimisen ja kuivasutimisen jälkeen joksikin paskaksi.
Tämä jälki on erittäin ruman näköistä. Maali ei näytä olevan kunnolla kiinni, vaan siinä on jotain irtonaisia maalijauhosiruja jotka pistävät pinnan näyttämään samalta kuin oltaisiin maalattu märkäkuivatun vessapaperin päälle.