"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Whfb: Nippon Vampire Counts

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Atsu

Whfb: Nippon Vampire Counts

Viesti Kirjoittaja Atsu »

Elikkä on tehnyt jo jonkin aikaa mieli aloittaa jonkinlainen Nippon armeija Fantasy Battleen. Figuja vaan ei löydy oikein mistään, joten sain idean tehdä Counteistani kuolleita Samuraita yms.

Armeija tulisi sisältämään samoja figuja, mitä omistan nyt, koska en ala uusia ostelemaan. Ainoastaan lurkit ja grave guardit myisin pois ja tekisin unitit uudestaan. Black Knightit konvertoin Empiren Knightly Ordereista, joten ne saavat nyt luvan sopia kuvaan. Saa toki antaa Black Knighteillekin ehdotuksia, että miten saisi hienompia noista Knightly Ordereiden pohjalta. Armeijaan tuskin tulee yhtään zombeja.

Mitä kaikkea armeijalle nyt sitten voisi tehdä, että saataisiin ns. samurai-lookkia mukaan? Kaikille ainakin banneriksi sellainen L-muotoinen banneri (eli käännä L väärinpäin, ja siihen roikkumaan jokin ikoni). Vaikea selittää, kun en tiedä onko tuolle jotain toista nimitystä, mutta jos kotoa löytyy WD numero 251 niin siellä on Samurai Space Marine GT v. 2000 armywinner -armeija, josta näitä löytyy.

Noh, mitäs muuta? Kilpiä tuskin käytettiin, joten ne voisi jättää pois. Pyöreät kilvet näyttävätkin tyhmiltä. Tosin kilvet ovat jo normaalisti lurkeilla, eikä niitä saa pois, joten miten tämän voi selittää? :D
Keihäät varmaankin lurkeille, tosin niitä ei saa kai tyylikkäästi pitelemään keihäitä kahdella kädellä. Hienot alustat teen myös, kun vanhoilla se on tyyliä trimmattu ruohokenttä.

Nyt minua vain alkoi vaivaamaan, että mitä muuta voi tehdä? Mistä saisi joitakin armorin palasia? Kypärät olisi pakko vääntää greenstuffista, kun ei muualta taida löytyä, mutta siihen ei taida taitoni riittää. Myös näitä säilyneitä haarniskan osia pitäisi greenstuffista tehdä, mutta miten niistä saa hienon näköisiä? Siinä samassa WD 251 numerossa on niillä sellaisia neliön muotoisia "palasia" Marineiden jaloissa, mutta nämä näyttäisivät tyhmiltä lurkkien jaloissa, kun ei muuta haarniskaa ole. Aseiksi tietysti voisi veistellä Katanoita noista sprueista tulleista miekoista myös.

Sitten vielä vaikeampaan kysymykseen. Mistä saan Grave guardit? Nämä mielellään ostaisin jostain kokonaisina, kun niille pitäisi saada kunnon haarniskat ja aseet. Tai voisiko joitain figuja käyttää pohjana ja liimata niihin sitten jotain lisukkeita? Grave guardit olisi tarkoitus olla raskaasti haarniskoitunut joukko Samuraita, kun lurkit taas ovat Ashigaruja (tms) keihäillä.

Entä characterit? Dark Elffien Assassinista saisi jonkinlaisen Ninjan vaikka esittämään Thrallia. Countin voisin kyllä pitää ihan Vampire Count figuna, ei se hullumpi ole. Niin, ja miksei Thrallinkin thrallina. Näiden tilalle olisi kuitenkin mukava saada joku Shogunin tapainen figu. Necromancereiksi pitäisi taas saada munkkeja. Minulla on se yksi Mordheim Necromancer, joten kyllä se ainakin paremmin munkiksi sopisi kuin se Fantasy Battlen necro. Toinen ehdokas voisi olla Empiren Warrior Priest, mutta ei sekään kovin hyvä ole, paras kaiketi kuitenkin.

Siitä vain ehdotuksia tulemaan!

EDIT: Muutin tekstiä hitusen. Tässä vielä yksi kysymys:
Mistä ne WD 251 bannerien "pidikkeet", eli se "seiväs", on tehty?
Ghen'tos

Viesti Kirjoittaja Ghen'tos »

enpä osaa antaa muullaista neuvoa kuin alapa opetteleen gs:än käyttöä !!!
en kyllä ite kokeillu, mut kuulemma ei oo kovin vaikeaa... Sillä saa helpsti muutettua figun lookkia... :)
Work out, in case future happens.
JH

Viesti Kirjoittaja JH »

Oletko miettinyt muita Delf- figuja? Black Guardista tai Executionereistä
voisi pienellä konffauksella Grave Guardeja ja warrioreiden osia käyttämällä voisit tehdä japanese- lookkia figuihin. Ei pitäis olla mahdoton tehtävä. Aikamoisia hameveikkoja näyttävät olevan. Tsemppiä, joku oli tehny VC:itä Helffeistä:(ks. WD num.287)
Atsu

Täytyypä vilkaista tuota WD:ta, kunhan saan lainaan kaverilta.

Lurkit taidan ostaa ihan normaaleina uudestaan ja lisäilen sinne sitten vain erilaisempaa aseistusta, kuten Katanoita, Nunchia tms.
Speareja en listaani haluaisi ottaa, mutta ne olisivat hienompia tietysti lurkeilla. Eli varmaankin laitan lurkeille sitten Dark Elf Warriorien tai Black Guardien aseet, jos en noita Katanoita jne, laita.
Luin jostain toisesta topicista täällä Itämaisesta Skaven armeijasta, jossa oli käytetty Marauderien kilpiä hattuina. Näitäkin voisi viskoa lurkeille päähän.

GG:t sitten Black guardeista, Executionereista tai Dark Elf Warrioreista. Täytyy lukea se WD ensin, onko se isompikin juttu vai pari kuvaa?
Tosin noista Dark Elf figuista ei vieläkään saa kovin paljon Samurain näköistä porukkaa, joten pidän vielä silmät auki ja tarkkailen.

Tällaisia voisi harkita GG:ksi tekevänsä:
http://www.airtrafficonline.com/gd2002/index.html
Walloittaja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Walloittaja »

http://uk.games-workshop.com/storefront ... orignav=13 Mites tuommoinen luuranko? Sopisiko yhtään?

Tuolla lisää, tuolta alhaalta Core osoista nuo luurangot.
http://uk.games-workshop.com/storefront ... orignav=13
Mä voisin ihan hyvin pelata noita Harpyjoita vaikka niillä ei ois yhtään attackia! (c) Nazreg
Teräratas
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Teräratas »

No sopivia aihoita taitaisi ainakin Clan War pelin figuista saada, eli käyhän netistä etsiskelemässä. Ihan kohtuullisen hyvälaatuisia figuja tuntuvat olevan, itselläni ne hoitavat chaoswarrujen virkaa. Taitaa jopa löytyä valmiiksi undead samuraita tuosta linjasta. (Ainakin Scorpion Klaanilta.)

tuossa ainakin jotain kuvia:
http://www.plansofmice.co.uk/clanwar/figures.htm

Kilpiä ei tosiaan taidettu paljoa japanissa suosia, ehkä light tai heavy armour luurangoille kilven sijaan olisi sopiva? Tai sitten keksit jostain jämäkän näköiset käsivarsisuojukset?

Jos hautavartiotasi olet myymässä, niin tiedän sille potentiaalisen ostajan. *osoittaa itseään sormella*
Atsu

Juu, noita vanhoja lurkkeja olen katsonut, mutta niillekin pitäisi sitten vielä konvertoida jotain..

Niistä Goblin wolf rider regimentin kilvistä saisi sellaisia neliömäisiä haarniskan palasia, ehkä niitä voisi kokeilla vaikkapa Black Knighteille.

Clan Warin figuja olen katsellut, mutta ainakaan sen kotisivujen kautta ei enää saa niitä ostettua. Googlasin mm. <a href="http://www.oldgloryminiatures.com/searc ... >tällaisen kaupan</a>.

Tuolta voisi vaikkapa ostella, jos tilaisi UK:n kautta. Alustat vaan pitäisi irroittaa. Teräratas, löytyykö kuvia niistä Chaos Warruina käyttämistäsi figuista? Kiinnostaisiko vaihto GG:hen..? Entä tiedätkö mistä noita 25mm figuja saisi sitten ostettua?

Nyt olen kuitenkin kahden vaiheilla, että tilaanko tuolta 1000p edestä figuja ja teen Nippon teemalla Dark Elf armeijan vai konvertoinko kuolleen sellaisen.
Teräratas
Valvoja

Atsutane kirjoitti:Clan Warin figuja olen katsellut, mutta ainakaan sen kotisivujen kautta ei enää saa niitä ostettua.

Teräratas, löytyykö kuvia niistä Chaos Warruina käyttämistäsi figuista? Kiinnostaisiko vaihto GG:hen..?

Nyt olen kuitenkin kahden vaiheilla, että tilaanko tuolta 1000p edestä figuja ja teen Nippon teemalla Dark Elf armeijan vai konvertoinko kuolleen sellaisen.
Clan Warin figujen oikeudet ovat ilmeisesti Reaperilla nykyisin, mutta tarkemmin en tiedä. Mikäli Reaper miniatures (http://www.reapermini.com/) noita vielä tuottaa, niin silloin hankinta mitä ilmeisimmin onnistuu kotimaisten figuliikkeidenkin kautta.

Kuvia voin pari ottaa, tosin ovat tällä hetkellä vain pohjamaalissa, joten yksityiskohtien erottaminen voi olla tuskaa... Pistän linkin tänne, kunhan ehdin pari kuvaa napata. Noiden suurin ongelma on, että ne ovat hieman tylsän näköisiä, koska ovat vain parissa eri asennossa. (Sotilaallista toisaalta.)

Vaihto... Hmm... Periaatteessa voisin osasta luopuakin ehkä, uusia kesällä tulevia kaaoswarruja kun kuitenkin olen ostamassa. Toisaalta kaikista ei kyllä ole halua luopua. Mutta tämä lienee yv asiaa enemmän.

(Ja paras haltiahan tunnetusti on (epä)kuollut haltia :) )

edit: jotain ainakin Reaperin onlinestoresta:
http://www.reapermini.com/store/custome ... hp?cat=111
Ghen'tos

Mitä ??!?!?!? tuleeko taas uusia warruja ?!?!? Koska tarkalleen ?!?!? :O
jullevi
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jullevi »

Ghen'tos kirjoitti:Mitä ??!?!?!? tuleeko taas uusia warruja ?!?!? Koska tarkalleen ?!?!? :O
Ensi kesänähän noita. Ja miten niin taas, kaaoswarriorit olivat whfb:n ensimmäinen multi-part -regiment ilmestyessään viime vuosituhannella. Boxin sisältö muuttui hieman kuudennen laitoksen alussa kun muovihilparit ja commandipalat lisättiin, muuten modelit pysyivät periaatteessa samoina. Hordes of Chaoksen ilmestymisen aikoihin pakettiin lisättiin mutation sprue.

3-up kuvia uusista warrioreista läytänet haulla.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Taarne

Viesti Kirjoittaja Taarne »

Jos nyt ihan totta puhutaan, niin ei kyllä (mielestäni) ole mitään järkeä ostaa hirveätä läjää erilaisia figuja, ja niistä alkaa yhdistelemällä konverttaamaan - kuluu vaan hirveästi rahaa ja tulee kasoittain turhia figuja(ylijäämäosia). Idea kyllä on mielestäni ihan hyvä ja varmasti toteuttamiskelpoinenkin.

Oma ehdotukseni on, että hankit jostain netistä 28mm samuraifiguja, ja niiltä sitten sahaat/viilailet käsiä, naamoja yms pois, ja pistät lurkkiosia tilalle, tai jotain vastaavaa.
Tämän hyviä puolia on:

-Etsimällä löydät varmasti hyvälaatuisia, ja luultavasti ainakin vähän GWn minejä halvempia samuraita. Historiallisten figujen tekijöitä on aivan helvetisti, netistä löytyy. Paras ehdotukseni on http://www.perry-miniatures.com, eli GWlle ja Foundrylle skulptanneiden Perryn veljeksien skulptaama, todella hienolta näyttävä samurai -range, josta löytyy lähes kaikki: Yari ashigaru (standing/advancing), ashigaru archers (shooting/loading/advancing) jne jne. Tuolta tilaisin, jos itse olisin tekemässä samurai-armeijaa.

Huonoina puolina voi mainita, että figut on pakko tilata ulkomailta (joko itse tai Mustan Suden kautta), laatu ei kaikkialla vedä vertoja GWlle ja työtä konffaamisessa tulee varmasti olemaan aivan hitosti - eikä yksikään epä-GW-modeli ole muovinen, joka voi hieman vaikeuttaa asiaa.

Nojoo, näin siis itse tekisin, joka tuskin kuitenkaan on se kaikista järkevin tapa :)
ThoRa

Viesti Kirjoittaja ThoRa »

Hordes of Chaoksen ilmestymisen aikoihin pakettiin lisättiin mutation sprue.
Mitä onko semmoinenkin olemassa? Oli siitä jotain Armybookissa, mutta itse olen 3 warru-pakettia ostanut (kaikki Hordes of Chaoksen jälkeen) ja yhdessäkään ei ole ollut mutation sprueta. Ajattelin ettei niitä pohjolan paketeissa olekaan...
U fail.
Ghen'tos

Yritin etsiä niiden uusien warrujen kuvia haulla... ei löytyny.. :( jos joku vois pistää tänne vaikka jonkun linkin, niin olisin kiitollinen...
Teräratas
Valvoja

MagnuM kirjoitti: Mitä onko semmoinenkin olemassa? Oli siitä jotain Armybookissa, mutta itse olen 3 warru-pakettia ostanut (kaikki Hordes of Chaoksen jälkeen) ja yhdessäkään ei ole ollut mutation sprueta. Ajattelin ettei niitä pohjolan paketeissa olekaan...
En kyllä oikeasti tiedä, mutta veikkaisin, että olet ostanut hyllyssä ikuisuuden seisoneita boxeja, jotka siis on pakattu ennen Hordesin julkaisua.

edit: kaaoswarruista:
http://forums.sotavasara.net/viewtopic. ... ght=warrut
Iceman
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Iceman »

"I reject your reality and substitute my own!"
Adam Savage
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”