Jos julistaa ampuvansa ryhmällä (tai independent charrulla), jossa on plasma ase, joka voi over-heatata, mikä on käytäntö: pitääkö plasma aseen ampua (over-heat) vaikka kantama ei riittäisi?
eli suomeksi testataanko over-heat vaikka ei ole mahdollisuutta osua kohteeseen?`
realistisesti luulisi sen ukon yrittävän ampua vihollista vaikka kantama ei ehkä riittäisi (ns. suppressing fire)
tiedän että realismia ja hammeira ei kannata sekoittaa mutta mites logiikan kanssa sitten?
Ampumisesta
Re: Ampumisesta
Me olemme ainakin pelanneet aina niin, että kaikkia aseita ei tarvitse ampua, mutta olisi hyvä kertoa heti ampumista aloittaessaan, ja ennen mittaamista, mitä ampuu ja mitä ei. Itse en esim. koskaan ikinä ammu plasmalla grotteja...neo kirjoitti:Jos julistaa ampuvansa ryhmällä (tai independent charrulla), jossa on plasma ase, joka voi over-heatata, mikä on käytäntö: pitääkö plasma aseen ampua (over-heat) vaikka kantama ei riittäisi?
eli suomeksi testataanko over-heat vaikka ei ole mahdollisuutta osua kohteeseen?`
realistisesti luulisi sen ukon yrittävän ampua vihollista vaikka kantama ei ehkä riittäisi (ns. suppressing fire)
tiedän että realismia ja hammeira ei kannata sekoittaa mutta mites logiikan kanssa sitten?
-
Itiöpesäke
Muistaakseni sääntökirjan mukaan ase voi ylikuumentua, vaikka sillä ei ole kantamaa. Itse en plasma-aseilla pelaa, niin en kiinnitä paljonkaan huomiota kyseiseen seikkaan, mutta vaikuttaa siltä että pelikäytäntössä määrätään kohde ja vain ne aseet joiden kantama riittää, ampuu siihen kohteeseen.
Ensimmäisenä itiöt
seuraavana lictorit
jonka jälkeen hivet
viimeisenä ripperit
seuraavana lictorit
jonka jälkeen hivet
viimeisenä ripperit
Juurikin näin olen minäkin ymmärtänyt, mutta tietääkseni missään ei siis kielletä etteikö ampuja saa päättää, millä aseilla ampuu, ennen kantaman mittaamista.Itiöpesäke kirjoitti:Muistaakseni sääntökirjan mukaan ase voi ylikuumentua, vaikka sillä ei ole kantamaa. Itse en plasma-aseilla pelaa, niin en kiinnitä paljonkaan huomiota kyseiseen seikkaan, mutta vaikuttaa siltä että pelikäytäntössä määrätään kohde ja vain ne aseet joiden kantama riittää, ampuu siihen kohteeseen.