"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Ampumisesta

Warhammer 40.000 -pelin säännöt ovat yleensä enemmän tai vähemmän tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
neo

Ampumisesta

Viesti Kirjoittaja neo »

Jos julistaa ampuvansa ryhmällä (tai independent charrulla), jossa on plasma ase, joka voi over-heatata, mikä on käytäntö: pitääkö plasma aseen ampua (over-heat) vaikka kantama ei riittäisi?

eli suomeksi testataanko over-heat vaikka ei ole mahdollisuutta osua kohteeseen?`

realistisesti luulisi sen ukon yrittävän ampua vihollista vaikka kantama ei ehkä riittäisi (ns. suppressing fire)

tiedän että realismia ja hammeira ei kannata sekoittaa mutta mites logiikan kanssa sitten?
Abu
Peliporukkavalvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Abu »

Ei kai heitetä, koska to-hit heittoakaan ei heitetä --> sormi ei paina liipasinta.

? Ehkä? :D
"Eikö ole aika hyvä muodostaa mielipiteensä sillä tavalla, että katsoo mitä mieltä joku urpo on, ja on itse eri mieltä."
Teräratas
Valvoja

Re: Ampumisesta

Viesti Kirjoittaja Teräratas »

neo kirjoitti:Jos julistaa ampuvansa ryhmällä (tai independent charrulla), jossa on plasma ase, joka voi over-heatata, mikä on käytäntö: pitääkö plasma aseen ampua (over-heat) vaikka kantama ei riittäisi?

eli suomeksi testataanko over-heat vaikka ei ole mahdollisuutta osua kohteeseen?`

realistisesti luulisi sen ukon yrittävän ampua vihollista vaikka kantama ei ehkä riittäisi (ns. suppressing fire)

tiedän että realismia ja hammeira ei kannata sekoittaa mutta mites logiikan kanssa sitten?
Me olemme ainakin pelanneet aina niin, että kaikkia aseita ei tarvitse ampua, mutta olisi hyvä kertoa heti ampumista aloittaessaan, ja ennen mittaamista, mitä ampuu ja mitä ei. Itse en esim. koskaan ikinä ammu plasmalla grotteja...
Itiöpesäke

Viesti Kirjoittaja Itiöpesäke »

Muistaakseni sääntökirjan mukaan ase voi ylikuumentua, vaikka sillä ei ole kantamaa. Itse en plasma-aseilla pelaa, niin en kiinnitä paljonkaan huomiota kyseiseen seikkaan, mutta vaikuttaa siltä että pelikäytäntössä määrätään kohde ja vain ne aseet joiden kantama riittää, ampuu siihen kohteeseen.
Ensimmäisenä itiöt
seuraavana lictorit
jonka jälkeen hivet
viimeisenä ripperit
Teräratas
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Teräratas »

Itiöpesäke kirjoitti:Muistaakseni sääntökirjan mukaan ase voi ylikuumentua, vaikka sillä ei ole kantamaa. Itse en plasma-aseilla pelaa, niin en kiinnitä paljonkaan huomiota kyseiseen seikkaan, mutta vaikuttaa siltä että pelikäytäntössä määrätään kohde ja vain ne aseet joiden kantama riittää, ampuu siihen kohteeseen.
Juurikin näin olen minäkin ymmärtänyt, mutta tietääkseni missään ei siis kielletä etteikö ampuja saa päättää, millä aseilla ampuu, ennen kantaman mittaamista.
Samsson
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Samsson »

Ei tiedä virallista kantaa tähän mutta itse olen aina heittänyt Plasma aseet vaikka kantama ei ole riittänyt.

Varmuuden vuoksi jätän kuitenkin Plasma pistoolit ampumatta jos on riski että matkaa on yli 12"... Tämä pitää kuitenkin ilmoittaa ennen kuin mittaa tai ampuu!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Säännöt”