"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Teksasin moottorisahamurhaaja-kääpiö

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
JarLoz
Viesti:

Teksasin moottorisahamurhaaja-kääpiö

Viesti Kirjoittaja JarLoz »

Tässä kun suunnittelin ukkeleita DBB:hen sain idean. Uusien aseiden (ovat pelitestauksessa) seassa oli ajaton klassikko: Moottorisaha. Kun olin jo tehnyt kääpiön joka heiluttelee Bolt Pistolia, niin halusin tehdä kääpiön jolla on mottorisaha, ja mahdollisimman iso sellainen. Minulla on muutama idea, mutta ajattelin pyytää hieman konsultointia.

Elikkä: Figun pohjana on ihan tavallinen muovinen Dwarf Warrior. Mottorisaha (40K pelaajille tuttu Eviscerator) tulee todennäköisesti olemaan rennosti olalla (Vrt. Dwarf Warrioreiden Great Weapon kädet), kun toisessa kädessä on oluttuoppi. Toteutus on todennäköisesti seuraava: Otan Great Weapon käden, leikkelen siitä kirveen irti että jäljelle jää pelkkä käsi, kiinitän käden muuhun vartaloon, ja sitten ystäviemme Pikaliiman, Green Stuffin ja Pin Vicen avulla kiinnitän moottorisahan käteen. nyt se ongelma:

Mistä saisin sopivan mottorisahan? Minulla on kolme vaihtoehtoa:

1. Inquisitor Chain Weapons Booster Packissa tuleva Eviscerator. Skaala on väärä, tiedän, mutta se on ideanakin. Tälläinen karikatyyrinen kaksi kertaa kääpiön kokoinen mottorisaha sopii mainiosti Dwarf Bar Battlen henkeen, uskokaa pois. :D

Figun painottumisesta on turha itkeä, tähän on jo ratkaisu: Ensinnäkin DBB figut ovat pyöreillä alustalla (tai nelikulmaisilla, mutta tämä kyseinen jengi on pyöreillä). Ja minä aion valaa tälläisen metallisen basen tinasta. Se miten sen teen, ei kuulu tähän topikkiin.

Mutta onko tuo Inquisitor-Eviscerator liian massiivinen? Mahtuuko kääpiön pää paikoilleen?

2. Pöllin Evisceratorin joltain (28mm skaalaa olevalta.) figulta. Tämä on seuraava mahdollisuus, jos tuon Inquisitor-mottorisahan tielle tulee suuriakin ongelmia. Mutta mistä tälläisen, mieluiten muovisen kapistuksen saisi? Haku GW:n nettikaupassa nimellä Eviscerator toi tulokseksi tasan yhden figun, Acolyte (tjsp.) With Eviscerator. Tämä heppu ei oikein ole mieleeni, ja vaikka tämänkin moottorisaha on komea, kysymys kuuluu miten sen saisi irti figusta?

Muistaakseni jollain muullakin Inquisitorial Henchmanilla oli mottorisaha, mutta oliko tämäkään irtonainen vai valettu kiinni figuun? Onko edes olemassa muovista Evisceratoria?

3. Teen Evisceratorin itse. Tämä on viimeinen ja kaikkein vähiten mieluisin vaihtoehto. Green Stuffista ei ole kokemuksia paljoakaan, skulptaamisesta vielä vähemmän. En tiedä kuinka tämä toteutetaan, en osaa käyttää stuffia, ja vaikka osaisinkin, niin jälki olisi silti hirveää.

Muitakin ideoita voisi lähettää, kutan olisiko jossain sopivampaa kääpiöfigua ukon pohjaksi, onko Great Weapon käsi sopiva tähän tarkoitukseen... Lista jatkuu...
xxxxxxx

Viesti Kirjoittaja xxxxxxx »

Sen (moottorisahan) voit tehdä CSM-spruessa tulevasta chainswordista (se kaksipuolinen) taikka Ork Boyz-spruen moottorisoiduista chopista (ottaa kaksi kappaletta näitä, leikkaa telattomalta puolelta hieman pois ja laittaa tasaiset kohdat yhteen).

[jyperedit] Ai niin, ja moottorisahaa piteleväksi kääpiöksi sopisi se kokonaan metalliin pukeutunut lordi, ottaa vain kirveskämmenet pois ja sopivat tilalle moottorisahan kera. Tämä ei kyllä sovi yksiin tuon tuoppijutun kanssa, mutta ehdotus vain.
Half-breed kirjoitti:Is answer question?
JarLoz
Viesti:

Hmm.. Hyvä idea, mutta ei oikein sovi pelin teemaan.. Täytyy katsoa.

Edit: Meikäpojalla on jo yli tuhat viestiä! Mutta eipä siitä enenpää :) Halusin vain tarkentaa syytä miksi Lordi ei sovi teemaan: Figu on vähän turhan haarniskoitu ja juhlavan näköinen. Eikä se ole edes kovin kaunis nappi. :D
Dolmot
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Dolmot »

Flint Churnblade? Online Storesta omalla nimellään viiden punnan kohtuuhintaan.
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
JarLoz
Viesti:

Hmm.. Onhan tuo cool, mutta moottorisahassa saisi olla enemmän kokoa... Eikä tuokaan ole kypärineen oikein baaritappeluainesta.
Teräratas
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Teräratas »

No helpoiten moottorisahan tosiaan tekee chainswordeista. Yksi iso saha voidaan toteuttaa kahdesta yksiteräisestä chainswordista selkäpuolet vastakkain liimaamalla.

Seuraava hyvä ehdotus olisi perus sentinelin mukana tuleva catachan saha, sen minä ehkä laittaisin. Leveä, mutta melko lyhyt, juuri kuten kääpiökin. Je ihan järjettömän pitkät hampaat. (Mieti itse, sopiiko tuokin kääpiön kuvaukseen, vai ei.)
JarLoz
Viesti:

Minulla on pari chainswordia, ja niissä ei tosiaan ole kunnolla massiivisuutta.. Ja en minä osaa tehdä sitä moottori-osaa..

Hmm.. Tuo kuullostaa jo hyvältä.. jos saatte minut vakuuttumaan siitä, että Inquisitor-saha on liian iso (voiko sellaista olla? :D) niin tuo on aika hyvä vaihtoehto.
Grond

Viesti Kirjoittaja Grond »

JarLoz - ainakin sait otsikolla huomiota! Lukonlaittaja-mulkqvistmode oli jo heti otsikon perusteella (hmm, en aluksi huomannut että siellä on myös "kääpiö"-sana) paiskaamassa tätä kiinni. Äh, joo, eikös samannimisen leffan uusintaversio tullut juuri.

Mutta vilkaise 40k-örkkiboksin choppakäsistä sitä moottoroitua versiota.
Teräratas
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Teräratas »

JarLoz kirjoitti:Hmm.. Tuo kuullostaa jo hyvältä.. jos saatte minut vakuuttumaan siitä, että Inquisitor-saha on liian iso (voiko sellaista olla? :D) niin tuo on aika hyvä vaihtoehto.
Miten moottorisaha voisi olla liian iso? Liian isoja moottorisahojahan ei tunnetusti ole, on vain liian pieniä kääpiöitä...
JarLoz
Viesti:

Grond kirjoitti:JarLoz - ainakin sait otsikolla huomiota!
*Kumarrus* Se oli tarkoituskin. :D
Grond kirjoitti:Mutta vilkaise 40k-örkkiboksin choppakäsistä sitä moottoroitua versiota.
Onkos tällä sitten kuinka paljon kokoa? Kuten huomaatte, koko on hyvin tärkeää tässä projektissa... ;)
hypsilurus

Viesti Kirjoittaja hypsilurus »

"Kaulaparta huohottaja"
JarLoz
Viesti:

Juu, juuri tuota minä katselin... Ihan kiva ase, mutta miten sen irrottaa ukosta...

Taidan yhä enemmän kääntyä Inquisitor-Evisceratorin puoleen... Yrittäkää nyt estää minua! :D
Riio-Kola

Viesti Kirjoittaja Riio-Kola »

JarLoz kirjoitti:Juu, juuri tuota minä katselin... Ihan kiva ase, mutta miten sen irrottaa ukosta...

Taidan yhä enemmän kääntyä Inquisitor-Evisceratorin puoleen... Yrittäkää nyt estää minua! :D
Taitaa olla liiankin iso tuo eviscerator?
JarLoz
Viesti:

Hmm.. Liian iso moottorisaha? Onko sellaista olemassakaan? ;)

Juu, minä olen miettinyt, miten sen saisi luontevasti sinne olkapäälle...
Gorbag
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Gorbag »

Grond kirjoitti:JarLoz - ainakin sait otsikolla huomiota! Lukonlaittaja-mulkqvistmode oli jo heti otsikon perusteella (hmm, en aluksi huomannut että siellä on myös "kääpiö"-sana) paiskaamassa tätä kiinni. Äh, joo, eikös samannimisen leffan uusintaversio tullut juuri.

Mutta vilkaise 40k-örkkiboksin choppakäsistä sitä moottoroitua versiota.

[pilkunviilausta] Kyseisen uuden elokuvan suomennos on Texasin moottorisahamurhat, englanniksi taitaa olla se sama nimi (?) Texas chainsaw massacre. Tiedä häntä onko sama leffa [/pilkunviilausta]
naulapaa

Viesti Kirjoittaja naulapaa »

Itse tein krooteilleni evisceratorin kahdesta csm-boksissa tulevasta chainswordista.silotin kummastakin sahasta toisen puolen ja liitin ne yhteen(tulee kaksi teräinen saha,joka näyttää myös isommalta,ja pituutta saa kun lisää pitokahvan pituutta)
Jyväskylän cityliberation turnauksien epävirallinen maskotti
MAnkka

Viesti Kirjoittaja MAnkka »

Se catchanien sentinelin moottorisaha voisi olla se osa jota etsit(niinkuin joku jo asian oli ilmaissutkin). Se on aikalailla saman kokoinen kuin inquisitorien eviserator, mutta vähän lyhyempi(?) ja muovinen. Huonoa siinä on vaan se että kantokahvat puuttuu...
Sumppi Ry
Salon Kortti-, Lauta- ja Miniatyyripelaajat
http://sumpinmukana.blogspot.fi/
Riio-Kola

Viesti Kirjoittaja Riio-Kola »

JarLoz kirjoitti:Hmm.. Liian iso moottorisaha? Onko sellaista olemassakaan? ;)

Juu, minä olen miettinyt, miten sen saisi luontevasti sinne olkapäälle...
Eviscerator on varmasti yli kaksi kertaa kääpiön kokoinen ;) , siinä vähän skaalaa.
JarLoz
Viesti:

Hmm? Kaksi kertaa kääpiön kokoinen? No sellaista olen etsinytkin!

Itsekkin uumoilin jotain tuollaista.

Ja kun on täysmetallinen base ja moottorisaha pystyasennossa, niin kyllä pysyy pystyssä.

Täytyy varmaan tarkistaa se Catachanien saha.
Ghen'tos

Viesti Kirjoittaja Ghen'tos »

Äh, ei tommosta... ei oo mitään dwarffi-ainesta... Tee siitä catachtanin sahasta conffaamalla. Kyl pitäis tulla hieno. :)
Work out, in case future happens.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”