"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Charriot base

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
ChildGamez

Charriot base

Viesti Kirjoittaja ChildGamez »

Elikkäs pitäs saaha kipeesti Khornen charriottiin konvertamalleni herolle base. Elikkäs Charriotin basea tarvittais ja haluaisinkin tietää, myydäänkö näitä baseja jossain vai teettekö niitä itse? Jos teette niin voisittekos paljastaa pari mukavaa niksiä mullekkin (esim. basen koko?). Täydellinen (mahd. step by step) ohjekkaan ei ole pahitteeksi :D
A person can't defeat loneliness.
Waiting for the rising of Chaos Dwarfs
jullevi
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jullevi »

Chariot baseja ei tietääkseni myydä erikseen, eli niitä saa vain tomb kingien jälkeen pakattujen chariottien mukana, tai tilaamalla on-line storesta (£1.00 kpl).

Passelin kokoisen chariot basen saat tehtyä kahdesta vierekkäisestä large regimental basesta (25x100mm) tai kahdesta peräkkäisestä large monster basesta (50x50mm). Regimental baset liittäisin yhteen esim spruenpaloilla (pohjista), large monster baset liimaisin ohuelle pahville peräkkäin. Kummassakin tapauksessa tukkisin alustojen väliin jäävän raon maalarinteipillä, ja reunoista green stuffilla.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Teonanacatl

Viesti Kirjoittaja Teonanacatl »

Nuo reunat voi myös tukkia sinitarralla. Sinitarra vaan ei kovetu...
"Kuunnelkaa lapset Teonanacatlia, joka tietää asiasta
hieman kauemmin pelanneena..."
- Illumina
"Teonanacatl ounaa."
- Usermaatra
"Något sagt i latin låter djupt."
-Trad.
Ghen'tos

Viesti Kirjoittaja Ghen'tos »

Azip kirjoitti:Nuo reunat voi myös tukkia sinitarralla. Sinitarra vaan ei kovetu...
Kyllä kovettuu, jos pistää vähän super-liimaa... :)
Mut gs on parempi tohon hommaan (tai das-massa)...
Work out, in case future happens.
Dolmot
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Dolmot »

Jos tahtoo ettei yhdistelmäbase taivu saman tien banaanille, välissä olisi syytä käyttää jotain oikeasti kovaa. Spruesta veistetty pala tai greenstuff (karkeampi korvikekin käy) ovat aika päteviä. Alimmaisena voi lisäksi käyttää muropaketin siivua tai muovilevyä, että pohja olisi siistimpi eikä napsahda liitoksen kohdalta poikki.

Chariot basen voi myös tehdä suoraan pahvista, mutta silloin on syytä käyttää jotain aaltopahvia jämäkämpää tavaraa. Kehystyspahveista löytyy tarpeeksi tiivistä ja paksua materiaalia. Kun päälle tulee jonkin verran maisemointimateriaalia ja itse vaunu, yksikään base ei ole tähän mennessä päässyt taipumaan. Kuivumisvaiheessa pitää vain katsoa, että pahvi pysyy tasaisena.
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
Archon Everhate
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Archon Everhate »

Jos joku tarvitsee niin voin tehdä 3mm kovalevystä. Olen jo muutamia tarvitseville väsännyt.
What do you mean "Only the figures may charge." and why are you taking away my axe?
ChildGamez

Elikkä onkos ne chariot basen viralliset mitat 50mm*100mm ??
Archon Everhate
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Archon Everhate »

Jep.
What do you mean "Only the figures may charge." and why are you taking away my axe?
attor

Viesti Kirjoittaja attor »

Mä ole tehnyt gwn liikuttelu alusta boksin pienemmistä alustoista, leikkaamalla reunat pois niin se on just passeli.
Kun mä kuolen kaikki baneni sä saat
Ghen'tos

Viesti Kirjoittaja Ghen'tos »

attor kirjoitti:Mä ole tehnyt gwn liikuttelu alusta boksin pienemmistä alustoista, leikkaamalla reunat pois niin se on just passeli.
Sekavasekavasekava... tarkennatko...
Work out, in case future happens.
Cacodemoni

Viesti Kirjoittaja Cacodemoni »

Veikkaanpa että attor tarkoitti GW:n Movement Tray -pussissa tulevista pienistä liikuttelualustoista kun leikkaa reunat pois, niin niistä tulee passeleita alustoja. Itse suosittelen että laitat vetojuhdille normaalisti cavalry baset, sitten large monster base chariotille, ja koko höskä istutetaan pienelle movement traylle, ja basejen väliin jäävät kuilut peitetään green stuffilla.
ChildGamez

Cacodemoni kirjoitti:Veikkaanpa että attor tarkoitti GW:n Movement Tray -pussissa tulevista pienistä liikuttelualustoista kun leikkaa reunat pois, niin niistä tulee passeleita alustoja. Itse suosittelen että laitat vetojuhdille normaalisti cavalry baset, sitten large monster base chariotille, ja koko höskä istutetaan pienelle movement traylle, ja basejen väliin jäävät kuilut peitetään green stuffilla.
Hyvä neuvo.....Mut ei oikeen oo ylimääräst monster basee :P ... Hei hetkinen (muistaa et konvertaakin archaonin lordiksi tavalliselle mountille) hiphei! kiitosta neuvosta. Teempä niin kun jaksan alkaa vaan leikkeleen sitä alustaa....missäs se saha onkaan....
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”