"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

GS-ukon teko

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Kaapelikala

GS-ukon teko

Viesti Kirjoittaja Kaapelikala »

Yritin kasata semmosta okkua, jolle olin tehnyt itse säännöt (katsokaa FB: yksiköt ja armeijat: Lizardmanit-Chaoksen yhdistvä charachter). Mutta en saanut kasattua jalkoja. Niistä tuli vain möyköt, jotka ovat toisen möykyn päässä. Ei myöskään keho oikein toiminut. Se lössähti kasaan :(... Joten voisiko joku kenties kertoa, että miten saisi kunnon jalat ja kehon. Sen ukon pitäisi näyttää Chaos Warriorilta, mutta ei paljoa.
VC
Viesti:

Viesti Kirjoittaja VC »

Kannattaa tutustua huolella Ramonin viime conin esitelmään aiheesta:
http://www.cs.helsinki.fi/u/pjlehtim/ma ... pting.html
Kaapelikala

Oke, tuli katottua sitä sivustoa, mutta en usko silti vielä paljoa taitoa löytyvän. Tarvitsisi harjoitella sillä FIMO:lla mutta mistä sitä saa?
Ninnu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ninnu »

Kallethegreat kirjoitti:Oke, tuli katottua sitä sivustoa, mutta en usko silti vielä paljoa taitoa löytyvän. Tarvitsisi harjoitella sillä FIMO:lla mutta mistä sitä saa?
Askarteluliikkeistä. Ainakin Kaisaniemen Hobby Pointista löytyy vaikka mitä väriä (värillä ei kauheesti väliä sculptauksessa, kovin tumma on tietty hankala kun ei nää yksityiskohtia välttämättä kunnolla).
Jag känner en bot
Hon heter Anna. Anna heter hon,
och hon kan banna banna dig så hårt
Hon röjer upp i våran kanal.
Kaapelikala

Ninnu kirjoitti:Askarteluliikkeistä. Ainakin Kaisaniemen Hobby Pointista löytyy vaikka mitä väriä (värillä ei kauheesti väliä sculptauksessa, kovin tumma on tietty hankala kun ei nää yksityiskohtia välttämättä kunnolla).
Joo... kiittää paljon valaisevista "BLINK- lamppu syttyy pään päällä" tiedoista. Pitää käydä katsomassa paikallisista liikkeistä, että löytyykö ja jos ei, niin kyllä jossain vaiheessa tulee hesassa käytyä, jos ei ennen kesää niin sitten silloin.
Averren

Viesti Kirjoittaja Averren »

Kahden kokonaan GS:stä tehdyn ukon perusteella, voin auttaa minkä pystyn... No tuota, miten torso levisi? GS on kuitenkin aika kiinteää. Niistä jaloista saa hienommat ja tukevammat, kun tökkäät vaikka rautalankaa "luurangoksi" sille, ja samalla saat sille halumasi asennon ja tukevan tekopohjan. Sitten sitä tietenkin kannattaa muotoilla ;). Ei tule niin tönkön näköinen. Teet housuihin laskoksia jne. Kengät on ollut aina minulle ongelma. Kyllä se siitä sitten, monen yrityksen jälkeen. Mutta paras ase sellaisen tekemiseen on varmasti rajaton kärsivällisyys. Minulla meni monesti (ja kuoro " ja monesti!") osia uuskiksi. Jos minä pystyn, niin kyllä sinäkin ;)! Voit kysyä lisää, niin autan minkä voin. Onnea!
I never met another man I'd rather be. And even if that's a delusion, it's a lucky one.

Ostetaan Bolt Action Jenkkien menopelejä ja kaikkea Saksaa. Tarjotkaa YV:llä
VJ

Viesti Kirjoittaja VJ »

Kandee hakeutua sellaiseen yahoo grouppiin kuin 1listsculpting ja lukea sieltä kaikki mahdolliset faqit. Välttyy monelta kömmähdykseltä kun tekee noi..
And they wonder how he dealt with stress so well..
Kaapelikala

Averren kirjoitti:Kahden kokonaan GS:stä tehdyn ukon perusteella, voin auttaa minkä pystyn... No tuota, miten torso levisi? GS on kuitenkin aika kiinteää. Niistä jaloista saa hienommat ja tukevammat, kun tökkäät vaikka rautalankaa "luurangoksi" sille, ja samalla saat sille halumasi asennon ja tukevan tekopohjan. Sitten sitä tietenkin kannattaa muotoilla ;). Ei tule niin tönkön näköinen. Teet housuihin laskoksia jne. Kengät on ollut aina minulle ongelma. Kyllä se siitä sitten, monen yrityksen jälkeen. Mutta paras ase sellaisen tekemiseen on varmasti rajaton kärsivällisyys. Minulla meni monesti (ja kuoro " ja monesti!") osia uuskiksi. Jos minä pystyn, niin kyllä sinäkin ;)! Voit kysyä lisää, niin autan minkä voin. Onnea!
No se ukko ei lässähtänyt sanan varsinaisessa merkityksessä ihan itsestään, vaan tarttui Empire knightin päähän, jonka laitoin sille ukolle pääksi ja sitten yritin irroittaa sen, kun se pää juuttui töyhttöön, ja sitten siitä tulikin vain YKS iso epämuodostunut vihreä klöntti, jossa näkyy joitain ihme viivoja yms. Sitten en jaksanut enää kaivella sitä klönttiä enempää ja kello oli sen verran että piti mennä nukkumaan. Kunhan on aikaa niin kaivan sen stuffin jääkaapista ja rupean muotoilemaan.
Averren

Sen minkä olit aloittanut? Senkö kaivat? No, olen todennut, että kaikki minkä GS:stä aloittaa, on tehtävä putkeen, sillä seuraavana päivänä se on jo kuivunut... Jep, ja tosiaan. GS:llä on ikävä tapa tarttua kiinni... Kärsivällisyyttä ;). Uutta yritystä!
I never met another man I'd rather be. And even if that's a delusion, it's a lucky one.

Ninnu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ninnu »

Kiinnitarttumiseen auttaa pintaa liukastavien aineiden käyttö, eli vettä tai rasvaa (vaseliinia). Pikkujutuissa ja bulkin tekemisessä vesi ehkä kätsympi, rasvaa isomman nysväyksen kohteissa.

Pakastimessa GS kuivuu huomattavasti hitaammin. Figu tietysti pitää vain sulattaa huoneenlämmössä ennen uudelleenmuokkausta. Itselläni toimii ainakin valmiiksi sekoitettujen möykkyjen säilyttämisessä hyvin päivän tai kaksi mitä olen pitänyt.
Jag känner en bot
Hon heter Anna. Anna heter hon,
och hon kan banna banna dig så hårt
Hon röjer upp i våran kanal.
Kaapelikala

Averren kirjoitti:Sen minkä olit aloittanut? Senkö kaivat? No, olen todennut, että kaikki minkä GS:stä aloittaa, on tehtävä putkeen, sillä seuraavana päivänä se on jo kuivunut...
En suinkaan sitä kasattua klönttiä vaan ihan uutta paketista...
MYYRÄ

Viesti Kirjoittaja MYYRÄ »

heh :D niin asiaan: Olisko teillä tavallisilla suomalaisilla (?) kin jo kokemusta GS figujen teosta? Tuntuu siltä että vain ulkomaalaisilla sivuilla on sculptausaiheisia juttuja runsaasti, kun taas voin olla väärässä, mutta sotavasarassa ei taida olla näytillä kenenkään sotavasaralaisen itse veistämiä figuja.

Pyytäisinkin että Kaikki te, jotka olette tehneet omia figuja/oman figun, pistäisitte kuvia sotavasaraan (ei väliä onko se LarryElmore-tasoa vai eka viritelmä joka näyttää spawnilta). Niistä saisi nähtyä hyvät ideat ja yleiset virheet, ja opittua sitten toisten virheistä ja onnistumisista!

Tästä voisi kyllä tehdä jo uuden topicinkin (jos sitä ei jo ole jossain piilossa)....
Riio-Kola

Viesti Kirjoittaja Riio-Kola »

Harjoittelemalla saa hyvää tulosta kuka tahansa, baretulilla taisi olla joku stuffista tehty figu muistaakseni? Joka vielä oli aika hyvän näköinen.
MYYRÄ

Viesti Kirjoittaja MYYRÄ »

niinpä, mutta onko joku täälläkin harjoitellut? tai edes yrittänyt? ne baretulin figut oli kyllä hianoja
makkarafolio

Viesti Kirjoittaja makkarafolio »

Itse olen tehnyt hobitin. ei puhuta siitä.
Dolmot
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Dolmot »

Peikkoja, myös toisesta kulmasta. 100% greenstuffia poislukien rautalangasta väännetty runko. Muissa roippeissa on sitten käytetty kaikenmoista materiaalia.
Xalav
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Xalav »

Tulihan tuota ehkä hieman alta vuosi(?) sitten väsättyä tällainen. Figu yrittää kovasti olla Demon Prince 40k:ta varten. Runko on rautalankaa, base sitä sun tätä ja Manreaperin varsi on vuoleskeltu spruesta, mutta kaikki muu on Green Stuffia. Ensimmäinen ja tähän mennessä ainoa GS figuni.
Averren

Kun saisi kameran, niin voisi niitä kuvia laittaa. Aloitin juuri tekemään itselleni kääpiä GS:stä... Lieneekö tuhoon tuomittu yritys...

Ghen'tos

Viesti Kirjoittaja Ghen'tos »

Dolmot kirjoitti:Peikkoja, myös toisesta kulmasta. 100% greenstuffia poislukien rautalangasta väännetty runko. Muissa roippeissa on sitten käytetty kaikenmoista materiaalia.
Heh, tulee muutama kaveri mieleen... :)

Ite en oo tehny vielä yhtään täysin gs-figua, mut katotaan sit ku olen oppinu paremmin käyttään da stuffia. ;)
Work out, in case future happens.
Herra juusto

Viesti Kirjoittaja Herra juusto »

Paljon greenstuff paketti maksaa?Ja paljon yhdessä paketissa tulee tavaraa?Ja pistäkää vaan niitä kuvia tänne vaikka olisivat kuinka huonoja omasta mielestänne.
Kaikkea pitää kokeilla paitsi kansantanhuja ja pikkusiskoa.
(entinen nimimerkki oli Thanguol)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”