Razorbacista

Jos sinua askarruttaa, kuinka pärjätä ystäväsi voittamattomalle porukalle, täältä voit saada vinkkejä armeijasi kokoonpanoon sekä vastalääkkeitä erilaisten vihollisyksiköiden kohtaamiseen.
Immeli

Razorbacista

Viesti Kirjoittaja Immeli »

Kertokaa tälläselle amatöörille kannattaako mun hankkii razorbackkiä? Miksi. kiitos vastauksista.
Lahti pilaa tunnelman.
Yuri

Viesti Kirjoittaja Yuri »

Razorback on suht' halpa liikkuva tykkitorni, jonka rooli on lähinnä kulkea itsenäisesti tuhoten vihollisen raskaampaa kalustoa (yleisin ase on lascannon & twin plasmagun ja se myös toimii) ja vallata pöytäneljänneksiä. Hankkimalla piikkisian saat armeijaasi yhden panssariajoneuvon lisää huolestuttamaan vastustajaasi. Käsittääkseni Razorbackia käytetään hyvin harvoin sen ostaneen ryhmän liikkuttelemiseen, mutta tarvittaessa tämäkin hoituu. Oikein käytettynä ja pienellä tuurilla razori voi olla ilkeäkin piikki vastustajasi lihassa. :)
http://www.pbase.com/yuuri Mitäs täältä löytyy?
Oikolukuhirvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Oikolukuhirvi »

Lascannon & Plasma Guns on se paras yhdistelmä. Huonona puolena se pitää konffata itse tai tilata kalliit osat GW:ltä.
Griffon on suomeksi griippi tai aarnikotka. "Griffoni" on tarmokas, vankka ja maatiaismaiselta vaikuttava koirarotu.
Sviox

Viesti Kirjoittaja Sviox »

Oikolukupervo kirjoitti:Lascannon & Plasma Guns on se paras yhdistelmä. Huonona puolena se pitää konffata itse tai tilata kalliit osat GW:ltä.
Niin paitsi jos on vanha malli.. itellä kaks sellasta :) Toisessa vielä Pintle mounted strom bolter tuomassa lisää tulivoimaa... Lemppari tankki! ;)
tneva82

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

Oikolukupervo kirjoitti:Lascannon & Plasma Guns on se paras yhdistelmä. Huonona puolena se pitää konffata itse tai tilata kalliit osat GW:ltä.
Itse suosin linkattua lascannonia. Razorbackin hyvänä puolena on mobiilisuus enkä halua rajoittaa sitä. Lascannon & linkatut plasma gunit ja jos liikut niin ammut vain toisen. Koska useimmiten tulee ammuttua ajoneuvoja vastaan niin se rerolli lascannoniin tulee usein tarpeeseen.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Immeli

tneva82 kirjoitti:Itse suosin linkattua lascannonia.
Entäs jos pelaa jotain vastaan jolla sattuu olemaan mies voittoinen joukko (esim. Ig:llä noin 100 ukkelii 2chimeraa + jotain sontaa) niin kun on saanut tankit pois tieltä niin yksitellen vai ukkoi pois? Eiks sillon linkattu hevyboltter oli hyödyksi? muutaman tankin vois pistää kakaks devastator squardilla. vai?
Lahti pilaa tunnelman.
Hyypiö

Viesti Kirjoittaja Hyypiö »

Nurgle Lord Immeli kirjoitti:
Entäs jos pelaa jotain vastaan jolla sattuu olemaan mies voittoinen joukko (esim. Ig:llä noin 100 ukkelii 2chimeraa + jotain sontaa) niin kun on saanut tankit pois tieltä niin yksitellen vai ukkoi pois? Eiks sillon linkattu hevyboltter oli hyödyksi? muutaman tankin vois pistää kakaks devastator squardilla. vai?
Tohon ongelmaan on hunter-killer missile ja pinte mounted Stormbolter. Eli ainaki ite käytän twin lascannonia ja samalla pinte Stormbolteria. Minä en pahemmin tota heavy bolteria käytä razorbackissa, mutta kun heavy bolterin kanssa laitetaan mukaan hunterkiller missile niin ei pitäis tuottaa ongelmia edes tankkeja vastaan (siis jos tankkeja on vain 1).

Paitsi että tuo twin lacannonin ja stormboltin 3 laukauksen tappo vauhti ei ole mikään mahtavin mutta kyllä sillä sentää jotaki saa aikaan.
ei ole tyhmiä kysymyksiä
on vain tyhmiä ihmisiä
Immeli

Hyypiö kirjoitti:
Tohon ongelmaan on hunter-killer missile ja pinte mounted Stormbolter.
Alkaa maksaa jo pikkuhiljaa aika paljon... Vai?

Muuten sehän on suurimmakksi ihan järjetöntä ostaa tohon peltipurkkiin Extra armoreit? Tietysti se riippuu tilanteesta, mutta yleisesti ottaen?
Lahti pilaa tunnelman.
Ishmael
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Ishmael »

Ei edes ole jos ei ole parempaa käyttöä pisteille, Razorbackin panssarit kun on mitä on niin yleensä se vaan kurkkii jostain metsän tai talon takaa sitä yhtä unittia mitä se aikoo ampua. Jos tulee shake voi mennä vuoroksi kokonaan piiloon, extra armoureiden kanssa stunillakin.
Oberon kirjoitti:On ne RF-tiimin pojat kovia kyllä
tneva82

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

Nurgle Lord Immeli kirjoitti:] Entäs jos pelaa jotain vastaan jolla sattuu olemaan mies voittoinen joukko (esim. Ig:llä noin 100 ukkelii 2chimeraa + jotain sontaa) niin kun on saanut tankit pois tieltä niin yksitellen vai ukkoi pois? Eiks sillon linkattu hevyboltter oli hyödyksi? muutaman tankin vois pistää kakaks devastator squardilla. vai?
Sitä varten boltterit on keksitty :D
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Black scars

Viesti Kirjoittaja Black scars »

Razorit on mariinien peruskalustoa, eivätkä ne ole edes huonoja peliteknisesti, joten kyllä niitä kannattaa ottaa.

Omassa marinearmeijassani on lascannon + TLPR razoreita ja multi-melta razoreita.

LC+TLPR sen takia, että sillä on hyvä tulivoima, varsinkin lähitorjunnassa. Selkein valinta aseistukseksi.

Multi-meltoja siksi, että razor olisi halpa. Multi-meltoja kannattaa ottaa vain ajoneuvoihin kytkettynä, joten yhdistelmä on luonnollinen. Silloin tällöin löytyy multi-meltalle kunnon riistaakin, AV 13+ vehkeet lähinnä, joten paria multi-melta razoria olen toisinaan ulkoiluttanut. Kisaavat lähinnä pisteistä land speederien kanssa, razor kestää enemmän, sekä suojaa squodia alaitocilta ja meleeseen joutumiselta, land speeder on taas nopeampi ja hieman halvempi.

Heavy bolttereita en ole käyttänyt, liikkuva panssarintorjunta on tärkeämpää kuin jalkaväkeä vastaan suunnattu liikkuva kalusto.

TLLC:n olen jättänyt myös väliin, AV 11 ajoneuvoksi liian kallis yhdellä laukauksella. TLLC on myös ainoita aseita joilla voi oikeasti ampua ohi tärkeässä paikassa.
*Hu*
komissaari

Viesti Kirjoittaja komissaari »

kannattaa käyttää kahta razor backia twin linkéd laskannoneilla ja yhtä predatoria niiden suajaks ja sillä läpi sivustasta. pääsee läpi kun kuuma veitsi voista!
pöö

Viesti Kirjoittaja pöö »

Eli kannattaako näitä käyttää ollenkaan ukkojen kuljetuksee???
DerAlte

Viesti Kirjoittaja DerAlte »

komissaari kirjoitti:kannattaa käyttää kahta razor backia twin linkéd laskannoneilla ja yhtä predatoria niiden suajaks ja sillä läpi sivustasta. pääsee läpi kun kuuma veitsi voista!
Riippuu vähän ketä vastaan. Infantry massaa vastaan nuo ovat aika jumissa... Vaikka predassa olisikin hboltit ja autocannon, niin ei nuo vieläkään läpi mene...
Immeli

Pöö kirjoitti:Eli kannattaako näitä käyttää ollenkaan ukkojen kuljetuksee???
Command squardihan sinne pitää tunkea!
Lahti pilaa tunnelman.
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Pöö kirjoitti:Eli kannattaako näitä käyttää ollenkaan ukkojen kuljetuksee???
Command squardihan sinne pitää tunkea!
Miksi? Silloin menee jompikumpi hukkaan. Command squadilla on lähitaistelutehoa, mutta jos ne etenevät 6" kierroksessa (jotta razorback saa ampua), ne voisivat yhtä hyvin kulkea jalan. Tai jos razorback kulkee 12" kierroksessa, se on vain ylihintainen, 6 ukkoa kuljettava rhino.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Teräratas
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Teräratas »

The Captain kirjoitti:Miksi? Silloin menee jompikumpi hukkaan. Command squadilla on lähitaistelutehoa, mutta jos ne etenevät 6" kierroksessa (jotta razorback saa ampua), ne voisivat yhtä hyvin kulkea jalan. Tai jos razorback kulkee 12" kierroksessa, se on vain ylihintainen, 6 ukkoa kuljettava rhino.
Ampuvassa armeijassa tälle ehkä olisi perusteet, eli komentoryhmä saa suojaa tuosta tankista, ja ne sitten voidaan ajaa vastapallona pihalle, kun tarvis vaatii. Tai noin varmaan itse tekisin, jos nyt lojalisteillä koskaan pelaisin. (Tiedä sitten saako razorbackista mitään suojaa oikeasti. Teoriassa jotain kuitenkin...)
Hellbender
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hellbender »

Black scars kirjoitti:Razorit on mariinien peruskalustoa, eivätkä ne ole edes huonoja peliteknisesti, joten kyllä niitä kannattaa ottaa.

Omassa marinearmeijassani on lascannon + TLPR razoreita ja multi-melta razoreita.

LC+TLPR sen takia, että sillä on hyvä tulivoima, varsinkin lähitorjunnassa. Selkein valinta aseistukseksi.

Multi-meltoja siksi, että razor olisi halpa. Multi-meltoja kannattaa ottaa vain ajoneuvoihin kytkettynä, joten yhdistelmä on luonnollinen. Silloin tällöin löytyy multi-meltalle kunnon riistaakin, AV 13+ vehkeet lähinnä, joten paria multi-melta razoria olen toisinaan ulkoiluttanut. Kisaavat lähinnä pisteistä land speederien kanssa, razor kestää enemmän, sekä suojaa squodia alaitocilta ja meleeseen joutumiselta, land speeder on taas nopeampi ja hieman halvempi.

Heavy bolttereita en ole käyttänyt, liikkuva panssarintorjunta on tärkeämpää kuin jalkaväkeä vastaan suunnattu liikkuva kalusto.

TLLC:n olen jättänyt myös väliin, AV 11 ajoneuvoksi liian kallis yhdellä laukauksella. TLLC on myös ainoita aseita joilla voi oikeasti ampua ohi tärkeässä paikassa.
Samoilla linjoilla Scarsin kanssa. LC+TLPR on ehkä kaikkein paras. Tämä vehje kokemuksen mukaan, joko tuhoutuu heti alussa tai sitten sitkistelee loppuun saakka ainakin yhden aseen voimalla. Multimelta tulee kakkosena halvan hintansa ansiosta. Kaikkihan riippuu aina siitä, mitä kaikkea muuta armeijassa on.
Salamandereilla pelatessa razorbackit on melkeinpä välttämättömiä.
"Miehet rakastavat pelejä, ja sota on raaka, tappava peli - mutta peli kuitenkin, ja paras mitä on" - William Broyles
Nazalspray

Viesti Kirjoittaja Nazalspray »

Huonona puolena se pitää konffata itse tai tilata kalliit osat GW:ltä.
Eikö tuolta helsingin GW storesta muka saa razorbackia ?
Ishmael
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Ishmael »

Saa varmaan, mutta siinä tulee aseoptioina vain twin-linked heavy bolter ja twin-linked lascannon.
Oberon kirjoitti:On ne RF-tiimin pojat kovia kyllä
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Taktiikat”