Ok. Oletetaan että minulla on yksikkö Ironbreakereita, jolla on lipussa riimu Rune of battle (+1 Combat Resolution). Eli kyseessä on taikalippu. Selevä. Ironbreakerit breikkaavat taistelusta Chaos Warrioreja vastaan, ja Chaos Warrut juoksevat perään saamatta kiinni. Kuitenkin, Warrut kaappaavat breakerien standardin. Lipussa oleva riimu antaisi +1 Combat Resolutioniin, mutta säännöissä sanotaan että kaapatuilla lipuilla ei ole mitään merkitystä lukuunottamatta pisteitä.
Ok. Ironbreakerit ovat ilman lippua. Ne päättävät kostaa, ja onnistuvat chargeamaan näitä äskeisiä Chaos Warrioreita. Breakerit voittavat Combatin, Warrut breikkaavat, ja Ironbreakerit juoksevat päältä. Näin Breikkaajat saavat sekä oman lippunsa joka oli Warruilla, että Chaos Warrujen lipun.
Nyt nousee esiin ensimmäinen kysymys. Kun Ironbreakerit saavat oman lippunsa takaisin, palaako heille lipusta saatavat bonukset? Saavatko he +1 Combat Resolutioniin lipusta, ja +1 riimusta, vai lasketaan heidän oma lippunsa vain normaaliksi kaapatuksi lipuksi, josta ei ole mitään pelillistä hyötyä. (Tietenkään siitä ei saa Victory pointteja, koska kyseessä on kuitenkin oman armeijan lippu, eikä Enemy Standard)
Tämä on hieman epäselvää. Kirjassa sanotaan että kaapatuilla standuilla ei ole pelillistä vaikutusta, mutta kuitenkin mainitaan lippujen takaisinkaappaamisesta seuraaava lause:
Korostukset minun. Tämän korostetun osan voi käsittää monella tavalla, se voi olla vain fluffia, tai sitten jotain muuta. Minä en tiedä mitä mieltä olla tästä, joten kysynkin teiltä.The Kirja, s.109 kirjoitti:Trophies may be recaptured along with the defeated unit's own standard if it breaks and flees from combat. Captured trophies may therefore be recaptured by defeating the unit that has them, thereby avenging their initial loss and restoring them to a proper place of honour
Ok. Sitten entäs jos tapahtuu Täysin sama juttu kuin edellisessä esimerkissä, mutta lipun takaisinkaappaaja onkin Dwarf Warriors yksikkö, eikä nämä alkuperäiset Ironbreakerit. Saavatko Warrut taikalipusta boonusta? Väittäisin että eivät saa, mutta joku voi olla erimieltä.