"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Pin Vicet, niin GW:n kuin muidenkin valmistajien.

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
ankara halla
Valvoja

Pin Vicet, niin GW:n kuin muidenkin valmistajien.

Viesti Kirjoittaja ankara halla »

Eli, kuten monet muutkin harrastajat niin olen itsekkin törmännyt ongelmaan jossa armeijanapuloiltani (eikä minulla muita olekkaan!) karkaavat kädet hartijoiltaan taistelun/kuljetuksen töminässä. Ja aivan kuten monet muutkin harrastajat olenkin kiltisti alkanut pinnaamaan palikoita toisiinsa, ja hyvin on toiminut.

Tilanne kuitenkin on se, että minulta ei kunnollista työkalua tähän hommaan löydy. Akkuporakoneella, vakaalla kädellä ja pyhällä hengellä olen figujani poraillut ja hitaan mutta vaikean prosessin jälkeen olen tapit paikoilleen saanutkin mutta nyt alkaa jo pikkuhiljaa tympiä moinen kompromissiratkaisu ja kysymykseni kuuluukin, että mitä kokemuksia eri valmistajien tähän tarkoitukseen tehdyistä työkaluista kenelläkin on?

Olisin erityisen kiinnostunut kuulemaan niitä harrastajia jotka ovat/edelleen_käyttävät usean eri valmistajan työkaluja ja mitä hyvää/pahaa näistä on sanottavaa?
Viimeiseksi jos viitsisitte mainita mistä työkalunne olette hankkineet (tai mistä tälläinen stadilainen sukankuluttaja saisi vastaavan hankittua) niin olisin oikein kiitollinen. :)
"Minä en kärsi mielisairaudesta, minä nautin joka hetkestä!"
Stuntti

Viesti Kirjoittaja Stuntti »

Samaa tuli itsekin aikansa ihmeteltyä ja lopulta päätin napata hyllystä GW:n käsiporan. Enkä pois vaihtaisi! En ole tosin muiden valmistajien versioita kokeillut, mutta näppärä on. Alkuperäiset terät katkeavat kohtuuäkkiä varsinkin kokemusta ja työasentoa hakiessa, mutta paikallisesta rautakaupasta löytyy hyvää täydennystä halvalla.

Kuulisinpa minäkin mielelläni, jos jollain on havaintoja muiden valmistajien tuotteista.
Matti N
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Matti N »

Samma här.

Olen itse käyttänyt jo viime keväästä tuota GW Pin Viceä. Hintaansa nähden täysin korvaamaton työkalu (ellei toiselta valmistajalta löydy 'bout samanlaista ;)).

Ne sen omat terät ei kestä kauheesti, mutta löysin Jyväskylän minimanista Black'n'Dekkerin (tms) 0,8mm teriä, keijo vieköön ne on kestäny ja poraa tehokkaasti. 3 terää makso jotain 1,65e.

Kyllä kehotan vaan hakeen sen mitä lie 10 vai 11 euron Vicen niin ei tartte murehtia enää asiasta ;)
tneva82

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

Weekender kirjoitti:Samma här.

Olen itse käyttänyt jo viime keväästä tuota GW Pin Viceä. Hintaansa nähden täysin korvaamaton työkalu (ellei toiselta valmistajalta löydy 'bout samanlaista ;)).

Ne sen omat terät ei kestä kauheesti, mutta löysin Jyväskylän minimanista Black'n'Dekkerin (tms) 0,8mm teriä, keijo vieköön ne on kestäny ja poraa tehokkaasti. 3 terää makso jotain 1,65e.

Kyllä kehotan vaan hakeen sen mitä lie 10 vai 11 euron Vicen niin ei tartte murehtia enää asiasta ;)
No jopas. Eipä tullut mieleen että terissä olisi voinut olla häikkää kun tuota testasin! Minnekköhän itse hökötys on kadonnut...Pitäisi kai testata tuota jos kerta toimivat.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Fae

Viesti Kirjoittaja Fae »

Weekender kirjoitti: Kyllä kehotan vaan hakeen sen mitä lie 10 vai 11 euron Vicen niin ei tartte murehtia enää asiasta ;)
... 13 € oli ainakin kun ma ostin GW:ltä ;)

pari viikkoo ollu ja paljon on ollu käyttöä. Kyllä voin sanoa että ihan kannattava sijoitus.
Järjenkäyttö sallittu!
NetDiver

Viesti Kirjoittaja NetDiver »

Itse ostin Fantasiapeleistä GWn virallisen poran. Makso jotain 10-13€. En muista tarkalleen. Ollut kuusi kuukautta lähes päivittäisessä käytössä ja originaali terät vielä kunnossa. Todella hyödyllinen työkalu muuhunkin kuin käsien paikalleen pinnaukseen. Suosittelen hommaamista.
Comebackia pelaamisen eturintamaan...
skarsnak
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja skarsnak »

Hintansa arvoinen väline. Kannatta kuitenkin pitää silmät auki muiden valmistajien tuotteiden varalta. Esimerkkinä GW:n hintapolitiikasta sivuleikkurit 11e, itse ostin paikallisesta halpahallista nokkapihti/sivuleikkuri-setin 3 e:lla. Sormipora tosin on hivenen harvinaisempi tuote.
Amerikassa köyhyys on värillistä --Ray Loriga
ankara halla
Valvoja

Kyllä Pin Vicen tulen hankkimaankin mutta halusinkin nyt vähän kartoittaa, että mitä muuta markkinoilla on tarjolla kuin tuo GW:n kieltämättä pätevän oloinen vehje jota olen pariin otteeseen käpälöinyt.
Badruk ´eadsplitta

Viesti Kirjoittaja Badruk ´eadsplitta »

Kandee kattoo onko kaupan työkalu osastolla sellasii kellosepän ruuvimeiseliä, mielestäni saman ajava laite johon ostat terät. Näin olen ite suunnitellut
Meitä on moneen junaan ja osa jää vielä asemallekin.
JarLoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JarLoz »

Hmm.. Noh, ainakin Heresy Miniaturesilta voisi ostaa Pin Vicen joka ainakin kuvassa vaikuttaa hyvin samanlaiselta kuin GW:n. Hinnasta en muista oliko se halvempi, hyvin mahdollisesti oli. Heresyn kamaa voi tilata- hetkinen, kyllähän sinä tiedät mistä. ;)

Edit: Kellosepän ruuvimeisseli on yksi vaihtoehto, mutta yleensä näissä ei ole vaihdettavia teriä. Ainakaan niissä joita minä olen nähnyt ei ole ollut.
ankara halla
Valvoja

JarLoz kirjoitti:Hmm.. Noh, ainakin Heresy Miniaturesilta voisi ostaa Pin Vicen joka ainakin kuvassa vaikuttaa hyvin samanlaiselta kuin GW:n. Hinnasta en muista oliko se halvempi, hyvin mahdollisesti oli. Heresyn kamaa voi tilata- hetkinen, kyllähän sinä tiedät mistä. ;)
Heh... jos aivan tarkkoja ollaan niin kävinkin ostamassa Suden viimeisen hyllyssä olevan Heresyn Pin Vicen (joka siis tosiaan on identtinen GW:n tuotteen kanssa) itselleni. :)

Ihan näppärältähän tuo vaikuttaa. Ainoa minkä huomasin oli, että vanhat poranteräni eivät sopineet kumpaankaan istukkaan :/
No, onneksi mukana tuli uusia ja saahan näitä kaupasta lisää jos kesken loppuvat.
Baldur

Viesti Kirjoittaja Baldur »

ankara halla kirjoitti:Ihan näppärältähän tuo vaikuttaa. Ainoa minkä huomasin oli, että vanhat poranteräni eivät sopineet kumpaankaan istukkaan :/
No, onneksi mukana tuli uusia ja saahan näitä kaupasta lisää jos kesken loppuvat.
Ainakin GW:n porassa on 2x2 istukkaa, toinen istukkajuttu löytyy kun ruuvaa sen kämmentä vasten tulevan tuen irti. Itse olen saanut kaikki kokeilemani terät kokovälillä 0,3-3mm kiinni GW:n poraan.
ankara halla
Valvoja

Baldur kirjoitti:
ankara halla kirjoitti:Ihan näppärältähän tuo vaikuttaa. Ainoa minkä huomasin oli, että vanhat poranteräni eivät sopineet kumpaankaan istukkaan :/
Ainakin GW:n porassa on 2x2 istukkaa, toinen istukkajuttu löytyy kun ruuvaa sen kämmentä vasten tulevan tuen irti. Itse olen saanut kaikki kokeilemani terät kokovälillä 0,3-3mm kiinni GW:n poraan.
Joo, huomasin tuon itsekkin tuon viestini kirjoittamisen jälkeen...
Olisi kai pitänyt lukea manuaali! :D
I.C. Wiener
Viesti:

Viesti Kirjoittaja I.C. Wiener »

Kuva
Mun Pin Vice :| ei oo pettänyt viel :)
The wheels of his mustang exploding on the highway like a slug from a .45
True death: 400 horsepower of maximum performance piercing the night
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”