Warpaint
Warpaint
Eli nyt olisi vuorossa warpaintien maalaus savage orceilleni. Ensimmäinen ongelma on väri. Blood Redia en käytä, koska se sekoittuisi helposti esim. silmiin (jos teen vaikka silmien alle jotain) ja eikös se ole aika tavallinen? Toinen väri mitä voisin harkita ja mitä omistan on enchanted blue. Toimiikohan kuitenkaan? Ehdottakaahan jotain hieman erikoisempaa ja hienoa, joka kuitenkin sopisi villiörkkien sotamaalaukseen. Toinen ongelma on merkkien ja symbolien muoto. Miten siihen saa oikein suherrettua esim. pikkutarkkoja pääkalloja tai muita hienouksia? Vaikeata on. Eli ehdotuksia kaipaisin. Ja myönnän, minulla on mielikuvituksenpuutetta. 
Back in da biz and so deep in da bashin' game.
-
zakug_the_insane
Mitään pikkutarkkojen pääkallon maalausta en alkaisi tekemään kyllä, ellet ole hyvä/todella hyvä maalaaja. Kaikenlaisia kiekuroita ja muunlaisia merkkejä vaan. Ei kannata kuitenkaan laittaa niitä liikaa, omasta mielestäni ei ainakaan näytä hyvältä.
Värinä pitäisin ainakin kokeilemisen arvoisena ice blueta. Vaikuttaisi pienen ajattelun tuloksena loistavalta ja eihän kokeilemisessa mitään menetä.
Värinä pitäisin ainakin kokeilemisen arvoisena ice blueta. Vaikuttaisi pienen ajattelun tuloksena loistavalta ja eihän kokeilemisessa mitään menetä.
Ostan Tomb Kingejä ja necroneita! Lähetä YV.
Liche purple tai tai sunburst yellow voisivat olla kokeilemisen arvoisia.
Kuvioita löytyy varmaankin sitten vaikka Googlettamalla.
Pistä sit ihmeessä kuvia tuloksista tänne!:D
Kuvioita löytyy varmaankin sitten vaikka Googlettamalla.
Pistä sit ihmeessä kuvia tuloksista tänne!:D
"May eternal light of heaven shine upon your path!"
-Archangel Tyrael, Diablo II
-Archangel Tyrael, Diablo II
Re: Warpaint
Joskus muistan kuulleeni sellaisista maalikynistä tms., joiden kanssa ei tarvita niin vakaata kättä ja saa tarkempaa jälkeä. Nimeä en muista tähän hätään. Joku enemmän maalaukseen perehtynyt voisi tietää.Grom Hardhammer kirjoitti:Miten siihen saa oikein suherrettua esim. pikkutarkkoja pääkalloja tai muita hienouksia?
Re: Warpaint
Itse käyttäisin mustaa Micron Pigma -tussia (~2 euroa, kirjakaupoista) kuvion rajaukseen, itse kuvioon normaaleja maaleja.pamp-pu kirjoitti:Joskus muistan kuulleeni sellaisista maalikynistä tms., joiden kanssa ei tarvita niin vakaata kättä ja saa tarkempaa jälkeä. Nimeä en muista tähän hätään. Joku enemmän maalaukseen perehtynyt voisi tietää.Grom Hardhammer kirjoitti:Miten siihen saa oikein suherrettua esim. pikkutarkkoja pääkalloja tai muita hienouksia?
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Mistä kaikkialta olet etsinyt ?Grom Hardhammer kirjoitti:Missäköhän olisi se gw:n värikartta? Siitä olisi hyvä katsella.
Juurihan kyseisestä värikartasta keskusteltiin täällä.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
-
Link
-
baretul
Tuota joo kontrasti ei ole vältämättä tärkeätä ollenkaan figun maalauksessa, vaan se että osaa tehä siitä keinolla tai toisella kivan näkösen. Esimerkkinä:

Myönnän että sininen kontrastisoi tuossa aika hyvin, mutta silti tuosta ei ole tehty sointuvaa ja hienoa kontrastilla eikä millään juuri tietyllä värillä, vaan on vain valittu palettiin sopiva väri ja tehty kiekurat. Noita kiekuroitakin kannattaa harjotella monesti paperille niin että ne osaa tehdä silmätkin kiinni silloin niistä saa sointuvimmat.

Kyseessä ei oo näissä suoranaisesti bodypaintit kaikissa kohdin, mutta yleisesti ottaen tollanen weatherointi ja freehandays. Kannattaa miettiä todella paljon tota sommitelua mihin sen weatheroinnin tai bodypaintin pistää, ylensä kannattaa katella noin niinku fantasiataidetta jne. sommitelun ja vastaavan suhteen, kultastaleikausta jne. Tosin luulen että suurin osa kehityneistä maalaajista ei paljoa välitä mistään "säänöistä" vaan pikemminkin ehkä "perstuntumalla" laittaa ne, koska niillä on kokemuksen ja kuvien tuijotelun takia se jo aivontakalohkossa ja hallussa.
Mitään yksiseliteistä "oikeaa" väriä ei oikein voi antaa, koska se riippuu sun mausta, ja siitä minkäväristä sen örkin iho on jne.
.
Suositelen siis vilkuilemaan paljon maailman huipujen maalauksia ja taidetta jne. jotta sellanen yleinen käsitys tollasesta värityksesä mistä itse pitää mutta ei osaa sitä lätkiä maalilla figuun koska ei ole vielä käyttänyt sitä käytännössä ja muutenki on epävarma siinä, sama asia on sommitelussa. Itellä on justiinsa tämä ongelma kanssakin
, luulen että monella muullakin
.

Myönnän että sininen kontrastisoi tuossa aika hyvin, mutta silti tuosta ei ole tehty sointuvaa ja hienoa kontrastilla eikä millään juuri tietyllä värillä, vaan on vain valittu palettiin sopiva väri ja tehty kiekurat. Noita kiekuroitakin kannattaa harjotella monesti paperille niin että ne osaa tehdä silmätkin kiinni silloin niistä saa sointuvimmat.

Kyseessä ei oo näissä suoranaisesti bodypaintit kaikissa kohdin, mutta yleisesti ottaen tollanen weatherointi ja freehandays. Kannattaa miettiä todella paljon tota sommitelua mihin sen weatheroinnin tai bodypaintin pistää, ylensä kannattaa katella noin niinku fantasiataidetta jne. sommitelun ja vastaavan suhteen, kultastaleikausta jne. Tosin luulen että suurin osa kehityneistä maalaajista ei paljoa välitä mistään "säänöistä" vaan pikemminkin ehkä "perstuntumalla" laittaa ne, koska niillä on kokemuksen ja kuvien tuijotelun takia se jo aivontakalohkossa ja hallussa.
Mitään yksiseliteistä "oikeaa" väriä ei oikein voi antaa, koska se riippuu sun mausta, ja siitä minkäväristä sen örkin iho on jne.
Suositelen siis vilkuilemaan paljon maailman huipujen maalauksia ja taidetta jne. jotta sellanen yleinen käsitys tollasesta värityksesä mistä itse pitää mutta ei osaa sitä lätkiä maalilla figuun koska ei ole vielä käyttänyt sitä käytännössä ja muutenki on epävarma siinä, sama asia on sommitelussa. Itellä on justiinsa tämä ongelma kanssakin