Miten opin pelaamaan?

Warhammer Fantasy Battles -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
Slann Mage priest

Miten opin pelaamaan?

Viesti Kirjoittaja Slann Mage priest »

missä ja miten opin pelaamaan? (fb)
Älä itke ruma lapsi,ota rusina!
Oberon

Viesti Kirjoittaja Oberon »

mistäpä me sen tietäisimme? veikkaisin kuitenkin että opit pelaamaan kaverin luona ja katsomalla vierestä kun hän pelasi...

jos kuitenkin tarkoiti kysyä että miten opiTTE pelaamaan, vastaus on: koulussa seuraamalla kavereiden FB-peliä ja sitten seuraavaan peliin osallistumalla 40k pohjilta.
tneva82

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

No sääntökirja tulee mieleen. Siitä minä olen FB:tä lukuunottamatta kaikki pelini(puolisen tusinaa sellaista) oppinut pelaamaan.

Muiden pelejä seuraamalla oppii myös kummasti.

Samaten jos pääset pelaamaan kokeneempien kanssa on se vallan mainio opettaja(sillä tavalla FB tuli minulle tutuksi).
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Riio-Kola

Viesti Kirjoittaja Riio-Kola »

Suurimmaksi osaksi sääntökirjan perusteella. Inquisitoria opetettiin (kiitoksen sananen opettajille ;) ), mutta sekin loppujen lopuksi isoksi osaksi suoraan sääntökirjasta.
Elf & Goblin

Viesti Kirjoittaja Elf & Goblin »

En ole vielä pelin peliä pelannut mutta kattellut sitäkin enemmän : ) Nyt on lainassa sääntökirja ja kohta ostan sen. Säännöt osaan melkein kokonaan jo ihan Noilla kahdella asialla oppinu. Lukemalla ja kattelemalla.
Kannattaa mun mielestä pyytää joltain harjoituspeliä, joltain kokeneemmalta. Ja jos Jos tampereel asut Tuu sorille löytyy lisätietoa peliporukoista
Wesi-Kääpiö666
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wesi-Kääpiö666 »

Ekaks että mä haluisin oppii pelaa ja osaan jo väha(ihan vähän).

Toiseks mulla on Dwarffei ja haluisin kerää niitä...

Kolmanneks korttirope pelit on kivoja mutta warhammer myös(varsinkin kun osais pelata).
Rock on...
Oikolukuhirvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Oikolukuhirvi »

Pelaamaan oppii pelaamalla. Virheistä oppii, tai ainakin pitäisi oppia.
Griffon on suomeksi griippi tai aarnikotka. "Griffoni" on tarmokas, vankka ja maatiaismaiselta vaikuttava koirarotu.
Turretti

Viesti Kirjoittaja Turretti »

jooh, pelaamaan oppii siten, et kamulta (mieluusti kokeneelta) otetaan sääntökirja lainaan, tai ostetaan itselle. Sitten kun säännöt sujuvat, voitte vaikka kokeneen kamun armeijakirjan avulla pelata pikkuisilla paperin palasilla jotka edustavat joukkoja. siitä sitten hiljalleen säännöt opetellaan.
"Monet ihmiset tuhlaavat rahoja, joita eivät ole ansainneet, tavaroihin, joita eivät halua, tehdäkseen vaikutuksen ihmisiin joista eivät pidä."
Oikolukuhirvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Oikolukuhirvi »

tai sitten ostetaan armeija ja pelataan ihan oikeasti. Näin minä tein ainakin.
Griffon on suomeksi griippi tai aarnikotka. "Griffoni" on tarmokas, vankka ja maatiaismaiselta vaikuttava koirarotu.
runelord1234

Viesti Kirjoittaja runelord1234 »

Yhdyn erittäin yksimielisesti (tosin itseni kanssa) oikolukuröllin lausuntoon, PiStE.
Rune
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Rune »

No mulla oli alussa 40k kokemusta takana mutta kaverit alotti ihan alusta meidän alkuaikoina. Mutta sekin oli semmosta että ostetaan alkuloota, kootaan äijät ja luetaan sääntökirjaa. Siinähän se pelaaminen sitten meni. Armeijakirjat kyllä oli ja muuta, mutta perusroska kun oli hallinnassa (osumat, woundaus, kaikki semmonen) niin nopeastihan ne perusasiat oppi. Mutta kaikkein parhaiten ehkä oppii, jos otetaan sääntökirja kauniiseen käteen ja luetaan sieltä sievästi mahdollisimman yksityiskohtaisesti säännöt. Esimerkiksi scenariot joita pelataan (pitched battle lähes aina) kannattaa lukaista tarkasti, nimittäin tekee pahaa katsoa kun pikkupojat pelaa asettelemalla äjät kasaan ja liikuttelemalla niitä. Vaikka taistelusäännöt osaisi niin kyllä se scenakin pitää olla muistissa. ;) Sittenpä vielä, kun olette sääntökirjan lukeneet niin menette nätisti katsomaan kun isot pojat pelaa ja noukitte sieltä ne asiat jotka muistatte lukeneenne säännöistä. Näin jää mieleen, että miten se pitäisi tehdä oikeaoppisesti. Siis pelkästään katsomalla warhammer peliä ei aina välttämättä opi, siinä täytyy olla sitä taustatuntemustakin. Mutta pelaamalla tulee se pelikokemus, ja sitä myötä myös opitaan säännöt.
#Ostium
http://cabal-ostium.blogspot.fi/

For a Pessimist, I'm pretty Optimistic
Deetwo

Viesti Kirjoittaja Deetwo »

Ensin sääntökirjaa lukeneena oppii jotenkuten.. mutta sitten kun ryhtyy pelaamaankin niin sitten oikeasti sitä oppiikin :) FB vähän vielä hakusessa, 9 peliä vasta takana.. 40k vähän paremmin vajaalla parillakymmenellä pelillä.

Pelipöydän ääressä siis sitä on opittu, lähinnä turnausympäristössä :)
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
ike
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ike »

Pelaamaan oppii pelaamalla. As simple as that.. :P
(Ilm. 20: 14-15)
elector
Viesti:

Viesti Kirjoittaja elector »

Pelaamaan oppii pelaamalla se on totta. Ekan pelin kun kaverin kaa pelasin niin koko ajan oli sääntökirja kädessä eikä peli oikein sujunut, mutta kun on monta peliä pelannut niin kyllä se sitten alkaa sujuu. :)
Headquarters -turnauksia jo vuodesta 2005.
8 järjestetyn turnauksen kokemuksella.
HQ - Laatupelit Avoin Yhtiö
http://www.headquarters.fi uudistunut sivusto!
EI POSTIKULUJA! KAIKKI MINIATYYRIT -20%!!
Morning spirit

Viesti Kirjoittaja Morning spirit »

No sääntökirja on tullut luettua...
postman

Viesti Kirjoittaja postman »

Opettele englantia, osta ja lue Rulebook
"We shall strike down our foes with sharp steel and cold hearts." -Malekith, The Witch King of Naggaroth-
Paavo Pesusieni

Viesti Kirjoittaja Paavo Pesusieni »

Ostettiin kavereiden kanssa sääntökirja, ja kyllä ne säännöt sitten vähitellen opittiin.
Elf & Goblin

Viesti Kirjoittaja Elf & Goblin »

Melkein aina kannattaa ostaa se sääntökirja puokkiin kaverin kanssa!
The Man

Viesti Kirjoittaja The Man »

Elf & Goblin kirjoitti:Melkein aina kannattaa ostaa se sääntökirja puokkiin kaverin kanssa!
jeps.
rahaa säästyy eikä hammereita muutenkaan yksin pelailla :P
Lyhyestä virsi kaunis
Melee1

Viesti Kirjoittaja Melee1 »

kato ku joku kokeneempi pelaa ja lue sääntökirja
Magga cammara.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Yleiset keskustelut”