Kinkkiset Tomb swarmit
Kinkkiset Tomb swarmit
Elikkäs, tomb swarmeissa sanotaan, että kyseessä on rikkoutumaton (unbreakable) yksikkö. Kuitenkin tomb kingien kirjan alussa mainitaan, että jokainen TK- yksikkö on undead, eli menettää woundeja hävityn combatin jälkeen.
Eli miten on? Murenevatko ne taistelussa, vai ovatko samanlaisia, kuin muutkin unbreakablet?
Eli miten on? Murenevatko ne taistelussa, vai ovatko samanlaisia, kuin muutkin unbreakablet?
-
The Swordmaster
Swarmin unbreakable ei vaikuta mitenkään combat reso woundeihin. Se tarkoittaa sitä että swarmit eivät välitä psykologiasta ja testeistä, mutta ei se undead statusta voi mitenkään muuttaa.
Huomaa myös se että KAIKKI undead yksiköt ovat unbreakable.
Minusta tämä oli hyvin yksinkertainen asia..
Huomaa myös se että KAIKKI undead yksiköt ovat unbreakable.
Minusta tämä oli hyvin yksinkertainen asia..
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
Itse asiassa missään ei sanota, että undeadit olisivat unbreakable. Kirjoissa mainitaan vain, että ne eivät ota break testejä.
Toisin sanoen, jos swarmit ottaisivat ylimääräisiä woundeja, olisi "unbreakable" maininta niiden special ruleissa täysin turha; immuniteetti psykologiallekin kun tulee undead-rulesta.
Toisin sanoen, jos swarmit ottaisivat ylimääräisiä woundeja, olisi "unbreakable" maininta niiden special ruleissa täysin turha; immuniteetti psykologiallekin kun tulee undead-rulesta.
Turha eli ei, woundeja ne ottavat hivitystä taistelusta koska ovat undead. Unbreakable estää niitä lähtemästä taistelusta, tai kärsimästä/hyötymästä psykologiasta, se ei kuitenkaan ole erikoissääntö joka estää epäkuolleita hajoamasta.
Hölmöltähän tämä tuntuu, mutta sääntöjen nojalla näin se kulkee.
Hölmöltähän tämä tuntuu, mutta sääntöjen nojalla näin se kulkee.
Isoja kaasupilviä
Psycho immunet jotka eivät ota break testejä = unbreakableThe Witch king kirjoitti:Itse asiassa missään ei sanota, että undeadit olisivat unbreakable. Kirjoissa mainitaan vain, että ne eivät ota break testejä.
EDIT: Murhe korjasi käsityksiäni tuosta. noh. sainpahan senkin selville
Mutta minun mielestäni on vain täysi olettamus että jos unbreakable on mainittu niin sillä olisi jotain vaikutusta sulamisen kannalta.
Eikö luulisi että jos on haluttu etteivät sula, niin siitä olisi ehkä mainittu?
Viimeksi muokannut Deetwo, Pe 26.03.2004 13:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hevonkukkua!
Psykologialle immuuni ei ole unbreakable, mutta unbreakablet ovat psykologialle immuuneja.
Unbreakable on siis vain voimakkaampi sääntö kuin psykologinen immuniteetti ja pitää sen sisällään. Yhteys sääntöjen kesken on vain yksisuuntainen.
Esimerkkinä maiden guardit on immuuni psykologialle, mutta murtumaton VAIN, jos Alarielle the Everqueen on yksikön sisällä.
Swarmit ovat pääsääntöisesti murtumattomia, mutta epäkuolleiden ja demonien kanssa on ajoittain erikseen mainittu murtumattomuudesta - tällöin kyseiset yksiköt ovat immuuneja combat reson sulattavalle vaikutukselle.
Spirit hostit eivät ole murtumattomia, joten ne sulavat.
Miksi muuten mainittaisiin kirjassa sääntöä, joka vaikuttaa koko armeijaan? Ei yhdenkään kääpiöyksikön special rules kohdassa ole relentless erikoissääntöä tai epäkuolleilla undead sääntöä erikseen mainittua (sen vuoksihan epäkuolleilla on erikseen erikoissääntö - Alive!).
Psykologialle immuuni ei ole unbreakable, mutta unbreakablet ovat psykologialle immuuneja.
Unbreakable on siis vain voimakkaampi sääntö kuin psykologinen immuniteetti ja pitää sen sisällään. Yhteys sääntöjen kesken on vain yksisuuntainen.
Esimerkkinä maiden guardit on immuuni psykologialle, mutta murtumaton VAIN, jos Alarielle the Everqueen on yksikön sisällä.
Swarmit ovat pääsääntöisesti murtumattomia, mutta epäkuolleiden ja demonien kanssa on ajoittain erikseen mainittu murtumattomuudesta - tällöin kyseiset yksiköt ovat immuuneja combat reson sulattavalle vaikutukselle.
Spirit hostit eivät ole murtumattomia, joten ne sulavat.
Miksi muuten mainittaisiin kirjassa sääntöä, joka vaikuttaa koko armeijaan? Ei yhdenkään kääpiöyksikön special rules kohdassa ole relentless erikoissääntöä tai epäkuolleilla undead sääntöä erikseen mainittua (sen vuoksihan epäkuolleilla on erikseen erikoissääntö - Alive!).
Viimeksi muokannut Murhe, Pe 26.03.2004 14:54. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
My point exactly.Murhe kirjoitti:Miksi muuten mainittaisiin kirjassa sääntöä, joka vaikuttaa koko armeijaan? Ei yhdenkään kääpiöyksikön special rules kohdassa ole relentless erikoissääntöä tai epäkuolleilla undead sääntöä erikseen mainittua (sen vuoksihan epäkuolleilla on erikseen erikoissääntö - Alive!).
Miksi sanottaisiin että kaikki käyttävät undead sääntöä josseivät sitten kaikki muka käytäkkään, eikä mainita poikkeuksesta?
- Gene Steeler
Ei ole - siis Dolmotilla Nurgle's Rottia :).Dolmot kirjoitti:Hevonkukkua!Murhe kirjoitti:Nurglen swarmeilla taitaa olla myös unbreakable siksi, että niihin ei vaikuttaisi demonic instability
(Tai sitten minulla on vähintään Nurgle's Rot...)
"Nurglings are not Unbreakable like other Swarms, but follow the normal Daemonic Instability rules". HoC, s. 37.
Hei,
minun TK-kirjassani Swarmit eivät ainakaan ole Unbreakable vaan Undead. Nämä ovat näitä hauskoja, Drain magicilla voit ottaa Licheltä noppia muttet Tomb Kingiltä koska eivät taio. TK:n My will be done voidaan kuitenkin hävittää spell destroyereilla...
Pekka
Niin siis lukeehan se siellä, mutta en välitä
Eiköhän se Undead jyrää sen ylitse, varmaan vahingossa päässyt painokoneesta läpi.
minun TK-kirjassani Swarmit eivät ainakaan ole Unbreakable vaan Undead. Nämä ovat näitä hauskoja, Drain magicilla voit ottaa Licheltä noppia muttet Tomb Kingiltä koska eivät taio. TK:n My will be done voidaan kuitenkin hävittää spell destroyereilla...
Pekka
Niin siis lukeehan se siellä, mutta en välitä
Tomb Swarmit ovat sekä unbreakable että undead. Unbreakable sisältyy tomb swarmeilla keinotekoiseen sääntöön swarm, joka sisältää myös kiellon että characterit eivät voi liittyä niihin. Ei ole mitään syytä olettaa että tämä swarm (unbreakable) -sääntö kumoaisi Undead -säännön.
s.20 kirjoitti: All models listed in Tomb Kings army list are Undead.
s.44 (Tomb Swarm entry) kirjoitti: Special rules:
Undead, Swarm, Small, Skirmishers, Poisoned Attacks, "It Came From Below...".
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Mutta kerro missä sanotaan että Tomb Swarmit eivät ota haavoja combat resosta...Grond kirjoitti:Mutta kun sääntökirja sanoo muuta. Sivu 112, Unbreakable. "These troops never break from close combat...". ja "..unbreakable troops continue to fight on regardless of results..."
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."