"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Miten maalata punaiset hiukset?!

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Tooninki

Miten maalata punaiset hiukset?!

Viesti Kirjoittaja Tooninki »

Otsikko kertoo kaiken, eli apua tarvitaan etten pilaa figua... :)
Iron within iron without, Iron within iron without, Iron within iron without, Iron within iron without, Iron within iron without.
Roksteri

Viesti Kirjoittaja Roksteri »

Maalaat vain vaikka esim Red Gorella, sitten Hight lightaukset blood redilla, tjsp. Helppo homma.
Dolmot
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Dolmot »

Lyhyt vastaus: ei mitenkään välttämättä punaisella. Oranssi ja ruskea tuottavat usein paljon luontevamman sävyn. Haltioilla olen joskus laittanut erittäin ohkaisesti sekaan sopivaa kultamaalia. Maaliin sekoitettuna ns. hile ei erotu, mutta tulos on aavistuksen verran kiiltävä, kuten punaisille hiuksille sopii. Yksi hyvä resepti on tehdä liioitellun räikeä oranssi sävy ja himmentää se sitten ruskealla ja punaisella inkillä. Täydellistä reseptiä en osaa sanoa, koska se riippuu pitkälti käytössä olevista maalimerkeistä ja -sävyistä.

Pitkänkin vastauksen voin kaivaa jos vielä löydän. Kokeile nyt ensin tuota. Pilaa vaikka joku toinen figu.
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
baretul

Viesti Kirjoittaja baretul »

Niin siis punaiset hiukset ei ole koskaan täysin punaiset, siitä ei tule kovin luonnollisen näköstä jos rupeaa korostelemaan red gorea jollain blood redillä, niinkuin jo Dolmot sanoi. Mieluiten alottaa jostain rusehtavasta sävystä, kuten joku terracotta, sekotettuna vaikkapa scorchediin ja sitten korostettu terracotalla ja sekotamalla siihen hiukan valkosta, punasta ja oranssia, tai vaikkapa vaan oranssia tai valkosta, riipue iha millasta jälkeä hakeaa. Tossa olis yks aika kätevä kuva tähän liittyen: http://www.kenkellyart.com/online-shop/ ... darknesslg
Kellokoneisto

Viesti Kirjoittaja Kellokoneisto »

Itse luultavastikin aloittisin tekemään Dark Fleshillä tai Terracottalla, Sen pääälle pari mixiä em. maalia ja blood rediä, tämän jälkeen blood red yksinään ja sitten joko mixi blood redistä ja fieyr orange/blazing orange, mikä se onkaan se GWn, tai em. maali yksinään...

Mutta, siis en missään nimessä aloittaisi Red Gorella tai Blood Redillä... Ruskeasta oranssiksi, väliin voi laittaa punaista... Koska, eihän ns. punainen tukka ole edes punainen vaan oranssin sävyinen ruskea...
Scavenger survivor's find a wa-he-y!
Karu

Viesti Kirjoittaja Karu »

Kokeile blood redillä ja sitten chestnut inkillä.
Kellokoneisto

Viesti Kirjoittaja Kellokoneisto »

En usko, että tuli kovin realistisen näköinen?
Scavenger survivor's find a wa-he-y!
baretul

Viesti Kirjoittaja baretul »

Inkkejä ei kannata käyttää noin, niitä ei kannata valuttaa rakoihin, vaan niitä kannattaa maalata ohuina kerroksina.
Karu

Viesti Kirjoittaja Karu »

Pyh... Baretful ei tiedä mitään maalaamisesta. Ei kannata kuunnella sitä. ;)
Samsson
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Samsson »

Amarziel kirjoitti:Pyh... Baretful ei tiedä mitään maalaamisesta. Ei kannata kuunnella sitä. ;)
Eipäs tehdä tästä flamewar, pojat! Rauhoittukaa...
Tooninki

Viesti Kirjoittaja Tooninki »

Kiitoksia neuvoista, eiköhän niiden hiuksien maalaaminen jossain vaiheessa onnistu minultakin... :)
Iron within iron without, Iron within iron without, Iron within iron without, Iron within iron without, Iron within iron without.
RooK

Viesti Kirjoittaja RooK »

Mahtaisiko onnistua jos laittaisi ensin vaikka darkfleshiä ja sitten bloodrediä tai bloodredin ja darkfleshin sekotusta ja lopuksi fieryorangea? Mitäs tuumitte?

Pitäisi maalata punatukkainen tyttölapsi mutta olen viimeksi maalannut figuja about 10 vuotta sitten niin vähän hirvittää ;)

ed: niin en jaksanut tehdä uutta topickia joten uppasin tämän..
Perzzza
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perzzza »

Hmm. Minulla on melko varma kikka punaisen tekemiseen, jota olen onnistuneesti käyttänyt moniin kääpiöihin ja muutamaan IG-jannuun. Eli aloitetaan maalaamalla koko tukka-alue valkoisella, sen jälkeen lyödään päälle Bubonic Brown. Eli tasainen kerros kirkasta Buboa, jonka jälkeen sekoitetaan punaista ja ruskeata (inkkiä tai maalia) sellainen suhde että se punainen jää vähäsen alakynteen. Eli punertavanruskea. Sekoitetaan vielä vettä tähän seokseen, ja sivellään koko tukka sillä. Vettä saa olla aika rennosti, ja voi sitten vedellä muutaman kerroksen tätä laimeaa 'värjäysainetta.'

Toivottavasti oli apua, kokeilkaa ihmeessä ja pistäkää kirjepommia jos pilasin figunne tällä ;)
niih.
Höpsönassukka

Viesti Kirjoittaja Höpsönassukka »

Pah minä pistin vain ja ainoastaan punaista aika monta kerrosta mustan pohjamaalin päälle ja ihan hyvä tuli.
Persikka ei ole väri, se on hedelmä.
Elf & Goblin

Viesti Kirjoittaja Elf & Goblin »

Rupu-ukko. Mutta tässä haetaan sitä realistista vaihtoehtoa... EI oikeestikkaan punaiset hiukset ole aivan punaiset...
Ehkä tuli hyvä sinulle... Ja ehkä teksin samoin koska mulla on vain muutama maali... :)
LAndE

Viesti Kirjoittaja LAndE »

No itse lähtisin blendaamaan hiuksia aina lisäämällä hieman ekltaista punaiseen jolloin lopputulos olisi oranssimainen ja näin plajon realistisempi kuin blendaa punaisella johon lisää aina valkoista. IMHO
Olen kohta aikuinen, mutta en ihan vielä.

Ostetaan Lizardmenejä! Pistä YV! Ja tarjoa figujasi!
RooK

Viesti Kirjoittaja RooK »

Noin minäkin sen ajattelin. Eli jos lähtis darkfleshista liikkeelle ja lisäilis vähän punasta ja siitä sitten fiery orangeen tai sinnepäin.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”