"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Sulamis ongelma harjalla. Aupua ?

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Gorge

Sulamis ongelma harjalla. Aupua ?

Viesti Kirjoittaja Gorge »

Kun laitan miniatyyrin asetoniin ( syövyttää muovia ) käytän vanhaa hammasharjaa ja kun harjaan pari ukkoa, harja alkaa sulaa ja alkaa kerää väriä ja sitten likää figun uudestaan.

Niin että voiskiko joku kertoa millä harjalla voiosi harjata figun ettei harja sulaisi, luulen että asiaa helpottaisi jostain muusta materiaalista oleva harja. ja sellasiset metalli harjat kai naarmuttavat figua ?

En itse tiedä miten menetellä ?
Zherec

Viesti Kirjoittaja Zherec »

Enpä ole itse koskaan törmännyt moiseen figuistani maalia poistaessani. Kannattaa käyttää niitä hammaslääkäristä ilmaiseksi saatavia harjoja, niitä ei ainakaan mikään myrkky tapa.
Gorge

Kerroppa lisää ?
osmelo

Viesti Kirjoittaja osmelo »

Minäkin pesen metallifigut asetonilla. Olen harjannut sellaisella vanhalla sähköhammasharjan harjalla, joka on jotain erillaista muovia, ja se ei ole sulanut vaikka olen monta figua sillä pessyt. Toimii tosi hyvin.
Gorge

Onko harja jotenkin värjäytynyt ?
Adanedhel

Viesti Kirjoittaja Adanedhel »

luultavasti, minä taas tiputin nappini asetoniin, ja hankasin talouspaperilla pois, kaiken mikä ei lähtenyt. Tosin johtuen siitä että ei ollu hamppi harjaa lähettyvillä.
Nomen Est Omen
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”