Snikkitin tarina-osa3-Prologi
Krunek juoksi pitkin viemärin pitkää käytävää. Hän juoksi normaalia suuremman rotan perässä, nälkäisenä. Kun hän tuli tarpeeksi lähelle hän loikkasi niin äänettömästi kuin suinkin pystyi rotan selkään, ja upotti hampaansa sen niskaan. Se kuoli heti. Kun Krunek oli päässyt paikkaan jossa hän piti väliaikaisesti majaa, pienelle ulokkeelle viemärin seinässä noin kolmen metrin korkeudessa, hän mietti. Mitä ihmettä voin-voin tehdä? se kysyi itseltään josh-josh vien Merukille tiedon Kriekin kuolemashta, kuolen. Josh-josh katoan Meruk löytää-löytää minut ja kuolen-kuolen. Hän puraisi rotasta irti liian suuren palan lihaa ja oli tukehtua siihen. Kun hän sai palan nielaistua hän palasi ajatuksiinsa. Jos taash tapan Merukin ja vien-vien shen pään shille-shille Shnikkitille pääshen-pääshen todennäköishesti shen-shen klaanin palkkalistoille, ja niillä on kuulemma paljon rahaa-rahaa. Krunek söi rotan loppuun ja teki päätöksensä, hän tappaisi Merukin.
Snikkit huomasi Krunekin tulevan huoneensa ikkunasta sisään keskellä yötä. Hän oli juuri käynyt makaamaan sängyn tapaiselleen, ja esitti nyt nukkuvaa, mutta hapuili toisella kädellään jotain asetta. Hän testaisi nyt tuon takinkääntäjän luotettavuuden. Krunek sanoi " Shnikit herää-herää. Olen-olen tehnyt päätökseni, tuon-tuon shinulle viiden päivän kulueshsha Merukin pään-pään." Snikkit väänsi kasvonsa hymyyn, niin suureen kun rotan kasvoiltaan pystyi, ja sanoi "hienoa-hienoa. tuon-tuon halushinkin kuulla-kuulla. Mene nyt-nyt" Krunek nyökäytti päätään ja katosi ikkunasta ulos pimeyteen.
Krunek lähti suoraan paikkaan josta Meruk oli lähettänyt hänet etsimään Kriekiä. Se oli keskellä Skaventunkiota suoraan Kolmentoista Neuvoston rakennuksen vieressä. Se oli erittäin suuri rakennus, ja siellä oli erittäin tiukat turvatoimet. Hän tiesi Merukin olevan siellä, tai pikemminkin toivoi kuin tiesi, hänellä kuitenkin oli vain viisi päivää aikaa löytää ja tappaa Meruk. Kun hän pääsi sinne hän huomasi pettymyksekseen ettei Meruk ollut siellä. Joten hän kysyi eräältä Warppi-maagilta "missä Meruk on-on?" Warppi-maagi vastasi sille "she-she lähti taistelemaan niitä ihmisiä vastaan, niitä joilla on tykkejä, ihan hetki shitten-shitten. Shaat-shaat shen varmasti kiinni-kiinni jos menet perässhä." Krunek tappoi Warppi-maagin heti saatuaan tiedon siitä minne Meruk oli mennyt, jotta kukaan ei saisi tietää hänen kyselleen Merukista.
Snikkit mietti oliko tehnyt väärin kun oli luottanut Krunekiin, sehän voisi mennä ja kertoa Merukille että Snikkitillä on aikeita tappaa Meruk. Hänen pieni joukkonsa ei kestäisi Skyren armeijoita. Mutta Snikkit tiesi että Krunek oli ahne, kaikki Skavenit olivat, ja se ainakin yrittäisi tappaa Merukin ja tulisi Snikkitin luo rahan toivossa.
Snikkit oli mennyt nukkumaan, ja näki ihmeellistä unta. Unessa hän oli jonkinlaisella erämäälla, jossa ei kasvanut kuin vääntyneitä kasveja, jotka näyttivät puilta, mutta olivat aivan liia pieniä ollakseen niitä. Sitten hän päälleen ilmestyi suuri varjo. Snikkit kääntyi ympäri, mutta varjo oli hänen toisella puolellaan. Snikkit yritti saada selvää varjosta, mutta ei tajunnut muuta kuin että sillä oli sarvet, ja se näytti rotalta. Silloin Snikkit kuuli äänen "Snikkit, sinä olet täällä saamassa tehtävän." Ääni jylisi. Se tuntui tulevan Snikkitin pään sisältä, koska Snikkit ei pystynyt paikallistamaan minkään näköistä suuntaa sille. "Kuka shinä-shinä olet minulle mitään-mitään tehtäviä antamaan?" Snikkit vastasi vihaisesti äänelle. "Minä olen-olen shinun jumalasi. Shuuri Sharvirotta, eikä shinulla ole oikeutta kyseenalaistaa minua-minua!" Snikkit parkaisi, ja piiloutui erään kasvin taakse peloissaan. "Mutta koshka minulla on shinulle tehtävä-tehtävä, en rankaishe shinua. Vielä." Snikkit vastasi jumalalleen "Mitä minun-minun pitää tehdä?" Ja Sarvirotta selitti hänelle hänen tehtävänsä.
Seuraavana päivänä Snikkit kutsui klaaninsa neuvoston koolle, ja kertoi heille unestaan. "No mikä-mikä she shuuri shuunnitelma on?" Kysyi Nurk "Shuunnitelma on että-että me meidän täytyy etshiä harmaa-harmaa näkijä, nimeltään Skarnilk. Hän-hän kertoo meille lishää." Tähän eräs neuvoston jäsen vastasi kysymyksellä "Mishtä me-me tiedämme että uneshi oli totta? En-en mitenkään halua Kyshymykshelläni loukata-loukata shinua, shaatikka shitten-shitten Sharvirottaa." Todisteeksi Snikkit vetäisi miekan huotrastaan, miekan jonka terä hohti vihreää valoa, ja hän sanoi "Sharvirotta antoi-antoi minulle thämän asheen todishteeksi."
Ilmeisesti Snikkitin miekka teki Neuvostoon erittäin suuren vaikutuksen, koska Neuvosto myöntyi heti Sarvirotan suunnitelmaan. Ja jo seuraavana aamuna he olivat valmiina lähtöön.
Samana aamuna Snikkitin huoneeseen vilahti musta varjo, se oli Krunek. Hän heitti Snikkitin pöydälle jonkinlaisen mustan mytyn. Se oli Merukin pää. "Hienoa. Hienoa. Shinä-shinä teit shen." Snikkit huudahti "Kiitosh. Otatko minut-minut nyt klaanishi palkkalishtoille?" Krunek kysyi heti "Tottakai." Snikkit vastasi "Minulla on aina käyttöä salamurhaajalle. Olemme lähdössä Shkaventunkiolle, Shaat-shaat tulla mukaani." "Mitä me-me Skaventunkiolla?" Krunek kysyi "Ai niin-niin, shinä et kuullut uneshtani-uneshtani." Snikkit selosti nopeasti unensa Krunekille, joka nyökkäsi ja katosi Snikkitin huoneen varjoihin.
Skaventunkiolla Snikkit kuuli juttuja siitä, kuinka klaani Skyren joukot olivat joutuneet perääntymään koska joku klaani Eshinin kätyri oli tappanut heidän johtajansa. Snikkit vain myhäili tyytyväisenä näille jutuille.
Snikkit lähti etsimään kapakkaa nimeltä Haiseva juusto, koska tämän nimen sarvirotta oli antanut hänelle. Kapakkaa ei ollut kovinkaan vaikea löytää, se oli eräällä pienellä sivukujalla, joka oli erittäin kapea. Hyvä että Snikkit, ja hänen pieni joukkionsa, Krunek, Nirk ja Nurk sekä eräs Snikkitin rännijuoksijoista, Yel. Yel oli mukana ainoastaan siksi, että kuului Neuvostoon, koska oli rännijuoksijoiden johtaja.
Haiseva juusto, oli erittäin likainen, siis likainen jopa Skavenien mittapuulla, ja pieni. Mutta oli sillä hyvätkin puolensa, kuten se että sieltä oli helppo löytää Juuri se Skaven jota etsit.
Skarnilk oli vanha, jo harmaantunut harmaa näkijä. Hän oli tällä hetkellä aivan änkyräkännissä, mutta selveni huomattavasti kun kuuli Snikkitin nimen. "Vai että shinä-shinä olet she paljon puhuttu Shnikkit." Se sopersi "Kyllä olen-olen. Ja shinun on tietääkseni tarkoitus lähteä-lähteä mukaani." Silloin Skarsnilk nousi ylös ja sanoi "Shaatan olla kännissä, mutta shilti warppi-salamani ishkee kuin miljoona volttia. Joten älä komentele minua." "Shinulla ei olisi aikaa kutsua-kutsua warppi-salamaa ennen kuin olisit jo kuollut, joten älä sinä yritä komennella minua." Snikkit vastasi näkijälle, joka pelästyi nähtävästi Snikkitin miekka, jonka tämä oli vetäissyt huotrastaan "Hyvä on-on, minä tottelen shinua-shinua. Mutta vain koshka Sharvirotta shanoi minulle että minun täytyy."
Snikkitin tarina-prologi osalle 3-
Snikkitin tarina-prologi osalle 3-
"Stay where you are... You're making me look amazingly brilliant."
Shiinä She-she shitten on.
Aaarghh. Kirjoitin taas aivan liikaa Skaveneista, ja se niiden puhe tapa tarttui minuun.
No joo, mutta antakaa rakentavaa kritiikkiä. Ja kertokaa mitä piditte. Tarina jäi hieman kesken, koska haluan pitää teidät jännityksessä. Ja suunnitelmasta ei saa kysellä
...
Aaarghh. Kirjoitin taas aivan liikaa Skaveneista, ja se niiden puhe tapa tarttui minuun.
No joo, mutta antakaa rakentavaa kritiikkiä. Ja kertokaa mitä piditte. Tarina jäi hieman kesken, koska haluan pitää teidät jännityksessä. Ja suunnitelmasta ei saa kysellä
"Stay where you are... You're making me look amazingly brilliant."
Niin joo, tämä oli kyllä ihan kivaa luettavaa. Skavenmaisuus oli hyvin esillä, ja se tuppaa skaventarinoissa olemaan kaikkein tärkeintä. Mutta kerrontaan katsottaessa, tarina eteni ehkä vähän turhan nopeasti. Tapahtumat vilisivät ohi, kun tarinaa olisi lisäkuvailulla esimerkiksi saanut jarruteltua aika hyvin. Ja tunnelma olisi parantunut antamalla lukijan hieman pidempään jännittää vaikkapa sen salamurhaajan seuraavaa liikettä, pettääkkö Snikkit vai tehdä hommia hänen eteensä. Mutta overrall hyvä stoori, jatka vain samaan malliin.