Ja onnea voittajille!
Tarinakisan lopputuloskeskustelu
Kiitos noin monestakin äänestä. Ja kiitos The Captainille henkisestä voitosta. Kyllä minä muidenkin ääniä arvostan paljon, mutta että ihan oppinut äidinkielen osaaja. Ihan tippa tulee linssiin.
Ja onnea voittajille!
Ja onnea voittajille!
Tätä viestiä ei ole testattu kasviksilla eikä siinä mahdollisesti näkyviä perunoita ole vahingoitettu.
- The Captain
- Valvoja
Onnittelut voittajille, Runen tarina oli kyllä ehdottomasti voittaja-ainesta. J-linkin Liittouma ei minuun iskenyt - vaikka tarina sinänsä oli moitteeton, siitä puuttui jotenkin se omaperäisyys ja "henki", jota minun äänestämäni tarinat sisälsivät.
Omien stoorieni noinkin hyvä menestys yllätti minut. Ruton viimeinen uhri oli tietoinen riski - arvelin, ettei moinen lässynlässyn-nyyhkytarina iske ihmisiin. Näköjään olin väärässä, kun kerran noin lähelle voittoa päädyin (ja vein monta pistettä niiltä, jotka niitä olisivat ansainneet). Tämä tarina kuitenkin oli sellainen, jonka olisin kirjoittanut muutenkin, eli se oli jo "tuloillaan" ilman kilpailuakin.
Loistokkaan uran loppu puolestaan oli ihan tätä kilpailua varten kyhätty. Mielestäni yksi huonoimmista 40K-novelleistani, mikä johtui varmasti osittain siitä, että se oli väkisin kirjoitettu. Halusin kirjoittaa salamurhaajasta, mutta näkökulman valinta oli vaikeaa. Tässä tarinassa korostui vielä enemmän se ongelma, joka minulla oli kummankin kanssa, eli tarinan pituus. Rajoitetun sivumäärän takia en päässyt kuvaamaan riittävästi Warshaw'n kauhua ja asteittaista vajoamista vainoharhaisuuteen. Jokuhan oli kommentoinut Ruton viimeistä uhriakin, että loppu tuli töksähtäen, ja olen samaa mieltä.
Joka tapauksessa kiitokset kaikista saamistani äänistä. Nyt ei tarvitse enää kenenkään tulla sanomaan minua Sotun parhaaksi kirjoittajaksi, nyt minulla on todisteet heitä vastaan.
Ja Andromedukselle: Minähän sanoin. On se rankkaa olla aina oikeassa...
Omien stoorieni noinkin hyvä menestys yllätti minut. Ruton viimeinen uhri oli tietoinen riski - arvelin, ettei moinen lässynlässyn-nyyhkytarina iske ihmisiin. Näköjään olin väärässä, kun kerran noin lähelle voittoa päädyin (ja vein monta pistettä niiltä, jotka niitä olisivat ansainneet). Tämä tarina kuitenkin oli sellainen, jonka olisin kirjoittanut muutenkin, eli se oli jo "tuloillaan" ilman kilpailuakin.
Loistokkaan uran loppu puolestaan oli ihan tätä kilpailua varten kyhätty. Mielestäni yksi huonoimmista 40K-novelleistani, mikä johtui varmasti osittain siitä, että se oli väkisin kirjoitettu. Halusin kirjoittaa salamurhaajasta, mutta näkökulman valinta oli vaikeaa. Tässä tarinassa korostui vielä enemmän se ongelma, joka minulla oli kummankin kanssa, eli tarinan pituus. Rajoitetun sivumäärän takia en päässyt kuvaamaan riittävästi Warshaw'n kauhua ja asteittaista vajoamista vainoharhaisuuteen. Jokuhan oli kommentoinut Ruton viimeistä uhriakin, että loppu tuli töksähtäen, ja olen samaa mieltä.
Joka tapauksessa kiitokset kaikista saamistani äänistä. Nyt ei tarvitse enää kenenkään tulla sanomaan minua Sotun parhaaksi kirjoittajaksi, nyt minulla on todisteet heitä vastaan.
Ja Andromedukselle: Minähän sanoin. On se rankkaa olla aina oikeassa...
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Onnitteluni voittajalle. Tarina oli todellakin mahtava ja taisinkin antaa sille 2 pistettä. Kamppaili tasapäisesti Ghe'dahlgin kanssa ykkössijasta. Yllätyksenä minulle tuli se kuka tämän tarinan oli kirjoittanut. En ole kauheasti ennemin nähnyt Runen tarinoita sotussa (hmm... pitäisiköhän lukea Wolfenstain chroniclesit?), joten siksi siis hän oli melkoinen yllätys. Nyt Rune enemmän lukunautintoja sotun sivustoille!
The Captainin tarina oli taas taattua laatua ja tiesin, että hän tulee valtaamaan kärkisijoja.
Andromeduskin oli tavallaan yllätys. Näytti meidän savolaisten huumoripuolen!
Tiesin toki, että hän on erittäin hyvä kirjoittaja, mutta että sain lukea häneltä komiikkaa oli yllätys.
Itse myönnän nöyrästi tappioni
. Tulihan se todistettua, että Grom Hardhammer osaa kirjoittaa jotensakin vain örkeistä
.
Onnitteluni myös J-Linkille 40K-voitosta. Tarinasi oli mielestäni 40K-osion paras. Äänestämäni uttumin ja Grondin tarinatkin sijoittuivat kärkiporukkaan joten en ihan vastakarvaan muuta porukkaa vasten ollut pisteyttämisessä.
Muutamia tarinat & novellit osiossa loistaneita kirjoittajia olisin jäänyt kaipaamaan, mutta olihan näitä tarinoita aivan tarpeeksi.
Ja aivan, ensi vuonna uudestaan! Kiitos hyvästä kilpailusta ja tarinanautinnoista kaikille osallistujille ja kilpailun järjestäjälle Grondille.
The Captainin tarina oli taas taattua laatua ja tiesin, että hän tulee valtaamaan kärkisijoja.
Andromeduskin oli tavallaan yllätys. Näytti meidän savolaisten huumoripuolen!
Itse myönnän nöyrästi tappioni
Luulen, että tämä oli minullakin ongelmana. Väkisin kirjoitettu pieneen sivumäärään ahdettu tarina ei päässyt aivan parhaimpiinsa. Mutta en selittele sen enempää. Parhaat voittivat ja se siitä. Kiitokset muuten Abulle ja Ankara Hallalle ainoista pisteistä tarinalleni.The Captain kirjoitti:se oli väkisin kirjoitettu
Onnitteluni myös J-Linkille 40K-voitosta. Tarinasi oli mielestäni 40K-osion paras. Äänestämäni uttumin ja Grondin tarinatkin sijoittuivat kärkiporukkaan joten en ihan vastakarvaan muuta porukkaa vasten ollut pisteyttämisessä.
Muutamia tarinat & novellit osiossa loistaneita kirjoittajia olisin jäänyt kaipaamaan, mutta olihan näitä tarinoita aivan tarpeeksi.
Back in da biz and so deep in da bashin' game.
Re: Sotavasaran Tarinakilpailu: Tulokset
*Oih ja voih, mun syömmein palaa, kun en tänä vuonna mukaan kerennyt*Grond kirjoitti: Omasta puolestani kiitän kaikkia osanottajia. Vuoden päästä otetaan taas uudelleen, osanottoa oli kuitenkin sen verran että varmaan tästä voidaan perinne tehdä.
Vasta vuoden päästä?
Noh, sittenhän mä kerkeen kirjoitaa vaikka koko romaanin siihen mennessä
Järjenkäyttö sallittu!
Mitäh!? Minäkö voitin FB:ssä?
Mein Gott! Enpä olisi uskonut. Jos olisi tässäkin saanut omaansa äänestää, niin en olisi laskenut Syysjuhlaa neljänneksikään, itse en tosiaan pitänyt siitä niin paljon kuin Grondin Yksi ainoa nuoli- ja Kapteenin Ruton viimeinen uhri novelleista. Mutta kiitos paljon ainakin kritiikistä! Nyt osaan taas vähän paremmin.
Mutta ensi vuonna taidan kirjoittaa jotain vähän tavallisempaa. Ei enää tuollaista lässynlässyn/hackishackis/olevinaankauhu roskaa. 
Jotenkin minua ei säväyttänyt J-linkin novelli 40k puolella. Jotenkin siitä puuttui se, mistä minä olen oppinut 40k:n tuntemaan, elikkä imperiumin armoton romantisointi (mii laiki!) ja armottoman synkkä maailmankuva. Paketti pysyi kasassa kyllä, mutta 40k puolella enemmän kuvailevat ja liioittelevatkin tarinat olivat enemmän mieleeni. Juurikin esim. Huuto vailla pelkoa, jossa Gray nihtit pääsivät taas loistamaan. Mutta en valita äänestyksen ratkaisusta, ei minulla luulisi olevan siihen mitään sanottavaa.
Ja Grom: Älä lue Wolfenstein Chroniclesia, pyydän. Lupaatko olla lukematta jos kirjoitan jotain muuta, ne?
Etkä ollut varmaan ainut jolle tuli korjoittajan nimi yllätyksenä.
Jotenkin minua ei säväyttänyt J-linkin novelli 40k puolella. Jotenkin siitä puuttui se, mistä minä olen oppinut 40k:n tuntemaan, elikkä imperiumin armoton romantisointi (mii laiki!) ja armottoman synkkä maailmankuva. Paketti pysyi kasassa kyllä, mutta 40k puolella enemmän kuvailevat ja liioittelevatkin tarinat olivat enemmän mieleeni. Juurikin esim. Huuto vailla pelkoa, jossa Gray nihtit pääsivät taas loistamaan. Mutta en valita äänestyksen ratkaisusta, ei minulla luulisi olevan siihen mitään sanottavaa.
Ja Grom: Älä lue Wolfenstein Chroniclesia, pyydän. Lupaatko olla lukematta jos kirjoitan jotain muuta, ne?
Olen oikein tyytyväinen oman suoritukseeni, kahdeksas. Varsinkin kun tämä oli yksi ensimmäisistä WH-tarinoistani...
Kiitokset kaikille jotka äänestivät tarinaani ja onnittelut voittajille!!!
Ensi vuonna uudestaan...! =)
-T-
Kiitokset kaikille jotka äänestivät tarinaani ja onnittelut voittajille!!!
Ensi vuonna uudestaan...! =)
-T-
Viimeksi muokannut Frenzy, Ke 31.03.2004 16:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jeespoks, onnea voittajille! Syysjuhla tosiaan säväytti, oikea tarina voitti.
Sen sijaan 40k puolella ei Liittouma iskenyt. Hyvää tekstiähän se oli mutta jotenkin hosuvaa. Näissä tekstimäärissä olisi voinut harkita tekevänsä jotain tiiviimpää. Mutta ei siinä mitään, enemmistö siitä kumminkin tykkäsi
Yllätyin positiivisesti 6. sijasta (merci kaikille äänensä antaneille
). Fabaan ei sitten tullutkaan mitää kirjoitettua, mutta enpä tiedä mitä siihen olisin keksinytkään.
Sen sijaan 40k puolella ei Liittouma iskenyt. Hyvää tekstiähän se oli mutta jotenkin hosuvaa. Näissä tekstimäärissä olisi voinut harkita tekevänsä jotain tiiviimpää. Mutta ei siinä mitään, enemmistö siitä kumminkin tykkäsi
Yllätyin positiivisesti 6. sijasta (merci kaikille äänensä antaneille
"Eikö ole aika hyvä muodostaa mielipiteensä sillä tavalla, että katsoo mitä mieltä joku urpo on, ja on itse eri mieltä."
No niin, tarkoitukseni oli luoda tarinakisa: Aftermath -topic keskustelulle, mutta aamulla oli kiire, ja hyvinhän se sujuu tässäkin :).
Tarkoitus on laittaa tuossa vielä Tarinakilpailun "yleisöäänestys", jossa muutkin kuin osallistujat pääsevät, normaalin äänestyksen tavoin, sanomaan mielipiteensä. Siitä ei ole luvassa muuta kuin lisämainetta ja kunniaa :).
Muutama sananen omista naputelmistani:
Inkvisiittori Holmasen tutkimuksia oli minulle aivan täysi yllätys sijoituksen puolesta. Kun idea tarinakilpailusta tuli, sain idean tehdä jotain oikein kunnolla "kieli poskessa" -tarinaa (hiukan Monty Python -huumorilla). Tehtaaseen sisäänmenon ja alun välillä oli parin viikon kirjoitustauko, eli loppu oli vähemmän kieli poskessa. Ilmeisesti parempi, eli huumori ei mennyt ylilyönniksi.
Yksi ainoa nuoli sai mukavasti ääniä, ottaen huomioon kuinka se on kirjoitettu. Kaksi ja puoli tuntia (tarinan alku ja loppu oli suunniteltu päässäni, mutta keskiosan annoin vain tulla) käytin siihen, ja sekin vasta sivutyönä sitten kun sain kaikkien muiden tarinat nettivalmiiksi (puhumattakaan 6-päkistä kirjoittaessa ;)). Keskeneräisyys näkyy kyllä selvästi, monta asiaa haluaisin korjata.
Mutta muuten omasta puolestani sanon, että taso oli aivan loistava. Ja luultavasti kukaan muu ei ole kaikkia tarinoita lukenut vielä neljästi läpi, joten minä tiedän :). Suosittelen kaikille lukemaan toiseenkin kertaan, ovat sen arvoisia.
Tarkoitus on laittaa tuossa vielä Tarinakilpailun "yleisöäänestys", jossa muutkin kuin osallistujat pääsevät, normaalin äänestyksen tavoin, sanomaan mielipiteensä. Siitä ei ole luvassa muuta kuin lisämainetta ja kunniaa :).
Muutama sananen omista naputelmistani:
Inkvisiittori Holmasen tutkimuksia oli minulle aivan täysi yllätys sijoituksen puolesta. Kun idea tarinakilpailusta tuli, sain idean tehdä jotain oikein kunnolla "kieli poskessa" -tarinaa (hiukan Monty Python -huumorilla). Tehtaaseen sisäänmenon ja alun välillä oli parin viikon kirjoitustauko, eli loppu oli vähemmän kieli poskessa. Ilmeisesti parempi, eli huumori ei mennyt ylilyönniksi.
Yksi ainoa nuoli sai mukavasti ääniä, ottaen huomioon kuinka se on kirjoitettu. Kaksi ja puoli tuntia (tarinan alku ja loppu oli suunniteltu päässäni, mutta keskiosan annoin vain tulla) käytin siihen, ja sekin vasta sivutyönä sitten kun sain kaikkien muiden tarinat nettivalmiiksi (puhumattakaan 6-päkistä kirjoittaessa ;)). Keskeneräisyys näkyy kyllä selvästi, monta asiaa haluaisin korjata.
Mutta muuten omasta puolestani sanon, että taso oli aivan loistava. Ja luultavasti kukaan muu ei ole kaikkia tarinoita lukenut vielä neljästi läpi, joten minä tiedän :). Suosittelen kaikille lukemaan toiseenkin kertaan, ovat sen arvoisia.
Jep, vielä minultakin paljon onnea voittajille ja kunniaa kaikille osanottajille. Harmi, että vain muutama nousee palkintopallille. Erityisesti Runen Fantasy-tarina oli omaa luokkaansa, ansaittu voitto. Ja kiitokset rispektistä
Tällainen pitää ehdottomasti järjestää uudestaankin. Mutta vasta vuoden päästä?!
Hep hep, pojat! Pelataan hampaat irvessä!
Luultavasti kilpailun taso laskee kuin lehmän häntä, jos kilpailu järjestetään liian tiuhaan. Ei niitä hyviä tarinoita ja kirjoittajia kerran viikossa viitsisi kai kukaan palkita?Grond kirjoitti:Joo, itseänikin tekisi mieli alkaa naputella heti uutta. Mutta kerran vuodessa on niin harvinainen tilaisuus, että se on jo Tapaus. Useammin järjestettynä se olisi rutiini.Kriketti kirjoitti:Tällainen pitää ehdottomasti järjestää uudestaankin. Mutta vasta vuoden päästä?!
-
Andromedus
Heh, pääsin pitkälle Fb puolella. 40k juttu oli kyhätty alle tunnissa joten tuloksen huomasi helposti. Riskin otin tehdessäni Skiddistä koska kaikkiin ei iske tuommoinen huumori. No olen ylpeä että sain kamppailla kaikkien erinomaisten kirjoittajien ohella.
PS:
Rune: Sinusta tulee kirjailija(tai semmoinen joka valitsee väärän ammatin). Oikeutettu voitto sinulle, taisin antaakin täydet pisteet.
The Captain: Sinähän sanoit...no ens vuonnakin kerkee. Mutta todella hyvin kamppailit.
Grom Hardhammer: Kiitos Grom, näytinpä siinä myös vähän että pysyn kirjoittamaan jotain hauskaakin.
Kiitos kaikille jotka äänestivät tarinaani.
PS:
Rune: Sinusta tulee kirjailija(tai semmoinen joka valitsee väärän ammatin). Oikeutettu voitto sinulle, taisin antaakin täydet pisteet.
The Captain: Sinähän sanoit...no ens vuonnakin kerkee. Mutta todella hyvin kamppailit.
Grom Hardhammer: Kiitos Grom, näytinpä siinä myös vähän että pysyn kirjoittamaan jotain hauskaakin.
Kiitos kaikille jotka äänestivät tarinaani.
Viimeksi muokannut Andromedus, Ti 24.02.2004 17:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
On se kumma että sain potkut työstäni vaikken mitään tehnyt.
No voihan... En kyllä olisi uskonut silloin kun tarinan lähetin kilpailuun. Varsinkin kun tämä oli vasta toinen tarina jonka olen kirjoittanut. Ja minulla on kyllä suuret epäilyt siitä että tarinani sai ääniä vain koska valitsin tapahtumapaikaksi Necromundan. Kiitokset kaikille jotka tarinaa äänestivät! Vaikka tasapelihän tämä tavallaan oli
ja kiitoksen viellä kerran Grondille joka tämän suostui järjestämään (ja tietenkin Andromedukselle jonka idea tämä taisi olla?) sekä näin viellä loppuun onnittelut tietenkin Runelle voiton johdosta!
Yritän parantaa kirjoitukseni tasoa ja ensi vuonna tietenkin uudestaan!
Yritän parantaa kirjoitukseni tasoa ja ensi vuonna tietenkin uudestaan!
Noudatan tätä legendaarista: If its not worth writing for..Dont write it!
- Cannonball
Noh... Kymmenes sija FB-puolelta?! Mutta 40Koosta vaan 14? Tästä taas näkee, että artisti on omia töitään arvioidessa useimmiten väärässä. Nämä kaksi olivat ensimmäiset koskaan kirjoittamani warhammer-tarinat, joten sinänäsä aika hyvä sijoitus. Fredrik yllätti iloisesti, vaikka se olikin kirjoitettu hirveiden paineiden ja kiireen alla muutamaa tuntia ennen kilpailutöiden lähettämisen takarajaa. Moni kohta jäi hiomattomaksi ja tuntui töksähtävältä, ja arvosteluista huomasi, että loppuratkaisua kaikki eivät ymmärtäneet niin kuin oli tarkoitettu. Neljään veljekseen olen taas pettynyt, se oli mielestäni kovin hyvä tarina jonka itse olisin sijoittanut kärkiviisikkoon. Noh, joka tapauksessa, virheistä oppii ja ensikerralla saattekin varautua tarinaan, jonka taso on paljon parempi.
Väitä vastaan, olen mestari.
"Routiolainen Kirjailijanalku joka pitää Pahis-sitruunoista."
I'm just a soul whos intentions are good, oh Lord, don't let me be misunderstood.
"Routiolainen Kirjailijanalku joka pitää Pahis-sitruunoista."
I'm just a soul whos intentions are good, oh Lord, don't let me be misunderstood.
Fredrik oli minulla ainakin ihan loppuun asti siinä joukossa, jolle annan ääneni. Loppujen lopuksi sijoitin sinut sitten sijalle neljä - eli juuri siihen jossa ei saa ääntä eikä mitään. Mutta hieno tarina.Cannonball kirjoitti:Fredrik yllätti iloisesti, vaikka se olikin kirjoitettu hirveiden paineiden ja kiireen alla muutamaa tuntia ennen kilpailutöiden lähettämisen takarajaa. Moni kohta jäi hiomattomaksi ja tuntui töksähtävältä, ja arvosteluista huomasi, että loppuratkaisua kaikki eivät ymmärtäneet niin kuin oli tarkoitettu. Neljään veljekseen olen taas pettynyt, se oli mielestäni kovin hyvä tarina jonka itse olisin sijoittanut kärkiviisikkoon.
Neljä veljestä taasen - erittäin hyvin kirjoitettu, mutta lyhyeksi tarinaksi turhan hajanainen. Tuolla kerronnalla voitetaan seuraava tarinakisa, mutta tiiviimpää! (Hmm, paraskin sanoja).
Vai että ihan kolmanneksi. Aika hyvin!
Ensinnäkin, onnea voittajille! Olette voittonne ansainneet.
Suuri kiitos Grondille suuresta vaivannäöstä. Kilpailu oli hauska ja toivottavasti siitä tulee jokavuotinen perinne. Andromeduskin on tainnut kiitoksen ansaita keksimällä hyvän idean.
Tarinastani voisin tässä jotain kertoa, kun muutkin niin näkyvät tehneen. Eli 24. Keisarin Oikeus ja "virkaintoinen" komissaari Coldberg oli kyseessä. Idean tarinaan sain kun lueskelin Imperial Infantryman's Uplifting Primeria ja tuli mieleeni, että eikö olisikin hassua jos komissaari teloittaisi koko joukkueensa ennen kuin he ovat edes taisteluun ehtineet. Minusta idea oli hauska, ja kun tarinakilpailukin oli käynnistymässä niin päätin koettaa. Ehkä juuri tämä tietty spontaanisuus siitä hyvän idean sitten teki (ilmeisesti se oli sitten hyvä idea, ainakin tuloksen perusteella). The Captain tuossa harmitteli väkisin väännetyn 40k-tarinansa "huonoutta", mutta tunteella tullut FB-tarina (Ruton viimeinen uhri) oli ainakin minusta aika loistava. Tekemällä tekeminen tai taida tässä yhteydessä toimia.
Mustaa huumoria oli siis tarkoitus kirjoittaa, huumori taisi jäädä vähän matkan varrelle ja musta valloitti tarinan. Tai riippuu lukijan huumorintajusta. Meinasi siitä vieläkin synkempi tulla (komissaari joutuu vaihtamaan lipasta kun itkevä sotilas tärisee edessä ja odottaa laukausta...), mutta rauhoitin sitä sitten hieman. Loppu oli minusta vähän väkinäinen, mikä johtuu suunnitelmallisuuden puutteesta. Lisäksi kirjoitus- ja kielioppivirheitä oli luvattoman paljon vaikka luulin oikolukeneeni tarinan moneen kertaan... Grondia pyysin niistä pahimmat huomaamani korjaamaan ennen kilpailun alkua.
Taustamateriaalisena kuriositeettina voisi tässä vielä mainita tarinan sijoittuvan (tulevan) Imperial Guard-armeijani kotiplaneetan historiaan, suuren örkki-invaasion torjuntataisteluihin. PDF-yksikkö oli kyseessä. Uljaan Komissaari Coldbergin legendaan saattaa lukija törmätä tulevissakin tarinoissani, jos niitä innostun kirjoittelemaan.
Kiitos vielä kerran järjestäjille ja kaikille osallistuneille.
Ensinnäkin, onnea voittajille! Olette voittonne ansainneet.
Suuri kiitos Grondille suuresta vaivannäöstä. Kilpailu oli hauska ja toivottavasti siitä tulee jokavuotinen perinne. Andromeduskin on tainnut kiitoksen ansaita keksimällä hyvän idean.
Tarinastani voisin tässä jotain kertoa, kun muutkin niin näkyvät tehneen. Eli 24. Keisarin Oikeus ja "virkaintoinen" komissaari Coldberg oli kyseessä. Idean tarinaan sain kun lueskelin Imperial Infantryman's Uplifting Primeria ja tuli mieleeni, että eikö olisikin hassua jos komissaari teloittaisi koko joukkueensa ennen kuin he ovat edes taisteluun ehtineet. Minusta idea oli hauska, ja kun tarinakilpailukin oli käynnistymässä niin päätin koettaa. Ehkä juuri tämä tietty spontaanisuus siitä hyvän idean sitten teki (ilmeisesti se oli sitten hyvä idea, ainakin tuloksen perusteella). The Captain tuossa harmitteli väkisin väännetyn 40k-tarinansa "huonoutta", mutta tunteella tullut FB-tarina (Ruton viimeinen uhri) oli ainakin minusta aika loistava. Tekemällä tekeminen tai taida tässä yhteydessä toimia.
Mustaa huumoria oli siis tarkoitus kirjoittaa, huumori taisi jäädä vähän matkan varrelle ja musta valloitti tarinan. Tai riippuu lukijan huumorintajusta. Meinasi siitä vieläkin synkempi tulla (komissaari joutuu vaihtamaan lipasta kun itkevä sotilas tärisee edessä ja odottaa laukausta...), mutta rauhoitin sitä sitten hieman. Loppu oli minusta vähän väkinäinen, mikä johtuu suunnitelmallisuuden puutteesta. Lisäksi kirjoitus- ja kielioppivirheitä oli luvattoman paljon vaikka luulin oikolukeneeni tarinan moneen kertaan... Grondia pyysin niistä pahimmat huomaamani korjaamaan ennen kilpailun alkua.
Taustamateriaalisena kuriositeettina voisi tässä vielä mainita tarinan sijoittuvan (tulevan) Imperial Guard-armeijani kotiplaneetan historiaan, suuren örkki-invaasion torjuntataisteluihin. PDF-yksikkö oli kyseessä. Uljaan Komissaari Coldbergin legendaan saattaa lukija törmätä tulevissakin tarinoissani, jos niitä innostun kirjoittelemaan.
Kiitos vielä kerran järjestäjille ja kaikille osallistuneille.
"Ja tarkemmin silmäillen löydykkään ei mitään naurettavaa"
-
The Scientist
Onnea voittajille. Voitot menivät kyllä oikeille tarinoille. Fb- puolella kävi mielestäni niinkin hauskasti, että oikeastaan joka tarinasta oli voittajaksi.
Myös 40k- osastolla oli loistavia tarinoita, ainakin sen mukaan mitä minä 40k:sta tiedän.
Kiitoksia Grondille, joka vapaaehtoisesti suostui järjestäämään tämän skaban.
Ei herranjestas. Ensimmäinen tarina mitä olen ikinä omasta aloitteesta kirjoittanut ja rankkaatte minut kahdeksanneksi? Tavoitteeni oli että saisin edes äänen. Omapa on vikanne, mutta nyt Tarina-foorumi täytyy tuotoksistani.
Myös 40k- osastolla oli loistavia tarinoita, ainakin sen mukaan mitä minä 40k:sta tiedän.
Kiitoksia Grondille, joka vapaaehtoisesti suostui järjestäämään tämän skaban.
Ei herranjestas. Ensimmäinen tarina mitä olen ikinä omasta aloitteesta kirjoittanut ja rankkaatte minut kahdeksanneksi? Tavoitteeni oli että saisin edes äänen. Omapa on vikanne, mutta nyt Tarina-foorumi täytyy tuotoksistani.
"I don't know what I want, but I know how to get it."
Yhdeksäs sija! Yhdeksäs sija!? Kuinka voi noin surkea tarina saada kolme ääntä?! Kirjoitukseen kului kyllä aikaa ,mutta tulos oli mielestäni huono. Olen erittäin tyytyväinen yhdeksänteen sijaan ja kunhan saan koneen takaisin alan taas kirjoittaa foorumillekkin...
How ironic that the greatest forge of civilization is battle
-
The Scientist