Space Crusade

l_karppi
Viesti:

Space Crusade

Viesti Kirjoittaja l_karppi »

Sain juuri Space Crusaden viime viikolla. Edellisen kerran olen pelaillut sitä >10 vuotta sitten.

Onkos täällä tietäjiä aiheesta? Esim. : Onko tuohon olemasa jotain suosittua sääntö- tjms. laajennusta, maksullista tai kotitekoista?

Olen käsittänyt, että warhammer40000 on aika samanlaista maailmaa, voisikohan sen figuureja hyödyntää tuossa pelissä?

Tietääkö joku, onko sen lisäosia:

Misson: dreadnought

tai

Eldar Attack

koskaan tuotukaan Suomeen?
- On olemassa vain 10 kaltaisia ihmisiä; Niitä jotka ymmärtävät binäärilukuja, ja niitä, jotka eivät ymmärrä.
Druzhina Captain
Valvoja

Re: Space Crusade

Viesti Kirjoittaja Druzhina Captain »

l_karppi kirjoitti:Onkos täällä tietäjiä aiheesta? Esim. : Onko tuohon olemasa jotain suosittua sääntö- tjms. laajennusta, maksullista tai kotitekoista?
Kannattaa etsiä netistä. Muistan nähneeni joskus mielenkiintoisen sivuston aiheesta. Voisit myös tutustua Space Hulk peliin. Siihen löytyy netistä sekä säännöt että lisäosat ladattavana. Säännöt ovat melko lähellä Space Crusaden sääntöjä ja samat laudat voi käyttää molempiin peleihin.
l_karppi kirjoitti:Olen käsittänyt, että warhammer40000 on aika samanlaista maailmaa, voisikohan sen figuureja hyödyntää tuossa pelissä?
Käsitit sen aivan oikein ja samat figut käyvät kaikkiin samaan aiheeseen liittyviin peleihin: WH40K, Space Crusade, Space Hulk sekä muut.
l_karppi kirjoitti:Tietääkö joku, onko sen lisäosia koskaan tuotukaan Suomeen?
Tästä on ollut joskus keskustelua tällä foorumilla, mutten muista tulosta. Voisit etsiä arkistosta.
l_karppi
Viesti:

Elii, kun nyt näyttää siltä, että lisäosia en tule mistään saamaan, mutta tiedän kumminkin suht tarkkaan, mitä ne sisältää, niin löytyykö wh40k tavarana esim lisää aseita mun SC ukkeleille? Onko destructoreita myynnissä myös? mistä niitä voi etsiä/ostaa suomesta?
- On olemassa vain 10 kaltaisia ihmisiä; Niitä jotka ymmärtävät binäärilukuja, ja niitä, jotka eivät ymmärrä.
Teräratas
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Teräratas »

l_karppi kirjoitti:Elii, kun nyt näyttää siltä, että lisäosia en tule mistään saamaan, mutta tiedän kumminkin suht tarkkaan, mitä ne sisältää, niin löytyykö wh40k tavarana esim lisää aseita mun SC ukkeleille? Onko destructoreita myynnissä myös? mistä niitä voi etsiä/ostaa suomesta?
Destructoreita ei tietääkseni missään myydä, ne ovat käytännössä hyvin vanhoja dreadnoughteja. Nykyiset dreadnoughtit vastaavat lmeisesti kooltaan sitä jossain lisäosassa ollutta isoa destructoria, mutta ovat varsin paljon eri näköisiä.

Aseita saa kyllä, joskin nekin ovat vuosien varrella muuttaneet ulkonäköään aika paljon. Mutta voit siis ostaa esim. space marine boxin, josta saat ryhmän marineita peliin. Raskasase tyypit saa helpoimmin metallisina blistereinä. Esimerkiksi tuolta voi lähteä ihmettelemään, mitä kaikkea on saatavilla: http://store.us.games-workshop.com/stor ... ace&game=3
l_karppi
Viesti:

jja mikä on blisteri?
Zherec

Viesti Kirjoittaja Zherec »

Paketti jossa yleensä tulee muutama figu, ei siis laatikko jossa niitä tulee useampi.
Perzzza
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perzzza »

Zherec kirjoitti:Paketti jossa yleensä tulee muutama figu, ei siis laatikko jossa niitä tulee useampi.
Yleensä metallisia figuja, kuten vaikkapa kolmisen kappaletta spesiaali-ukkoja. Kalliita ovat, ja sen (eli rahankiskonnan) takia myydään vähissä erin :)
niih.
maxxon
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maxxon »

Space Crusade -käytössä on syytä muistaa, että ukkeleiden pitäisi mahtua laudallekin.

Destructor on 50x50mm -jalustalla (eikä siitä roiku biittejä yli).

Tässä on muuten mun 'tructor:

http://www.smallcuts.net/photo/?pict=bigmama.jsp
//Mx
Chavez

Viesti Kirjoittaja Chavez »

Minulta löytyy space crusade -lautapeli. Ostin sen kaverilta ja kiinnostuin Warhammer 40k:sta ja Space Marineista. Sen johdosta ostin kaupasta Warhammer 40.000 Chaos Gate -pelin, jonka johdosta kiinnostuin vielä enemmän WH40k:sta, Space Marineista ja etenkin Ultramarineista. Sitten aloin ihan näillä Warhammer 40k figuureilla pelaamaan, ja kappas minulla on nyt Space Marine armeija! :D

Just, sitten asiaan. Onko Space Crusaden säännöt vieläkin samat?(luultavasti) Eikö se ala käymään aika tylsäksi
Aacheron
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aacheron »

Ensinnäkin, pahoittelen l_karpille sitä, että näennäisesti lopetin sähköpostittelun. Syy tähän oli pitkäaikainen Internet-ongelma sekä "oman" tietokoneeni täydellinen hajoaminen.

Toiseksi, mainitsit s-posteissa kaupan josta Space Crusadea, tätä legendaarista lautapeliä, saa. Haluaisin tiedustella kaupan nimeä ja/tai olinpaikkaa. Minulla on näet tuttavia Vaasassa, ja olen mitä luultavimmin menossa sinne joskus syksymmällä... Jos haluat, voin jossain vaiheesssa heittää ne viitisen euroa tilillesi, ihan vain tippinä ko. kaupasta kertomisesta.

Jos jostain syystä et halua paljastaa kauppaa täällä, s-postini toimii nyt (joten kuten).

Kolmanneksi, löysin pari viikkoa sitten hyllyjeni sopukoista (melkein) täydellisen Hero Quest-pelin!! Ainoa mikä puuttuu on yksi varustekortti (velhon käyttämät bracersit), ja koko homma on vähän kulunut käytössä (kansi hieman rikki & teipattu, sekä Gargoylelta hajonnyt piiska & yksi siipi). Nyt RoPe-porukka pöydän äärelle, kaikki lautapeliä pelaamaan! Heh...

Olisin kiitollinen jos joku asiasta tietävä voisi kertoa puuttuvan varustekortin tiedot. MUTTA: Jos se loukkaa tekijäinoikeuslakeja, on kai parasta jättää kertomatta... Jätän päätöksen teidän/moderaattorien hartioille.

Kait tässä ketjussa saa puhua Hero Questistäkin? Aika läheisiähän nämä pelit ovat...?

Vielä pari asiaa: miten SC eroaa pelimekaniikaltaaan HQ:sta? Saa kertoa yleisesti tai tarkasti, faktaa tai mielipiteitä, kunhan vain kirjoittaa selvästi mitä ko. teksti on...

Jos joku on keksinyt omia seikkailuja HQ:hun, otan mielelläni vastaan s-postiini. Käyn Sotussa harvoin, joten YV ei ole toimiva ratkaisu...

Happy gaming!
and her hallway
moves
like the ocean
moves
Druzhina Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Druzhina Captain »

Aacheron kirjoitti:Olisin kiitollinen jos joku asiasta tietävä voisi kertoa puuttuvan varustekortin tiedot. MUTTA: Jos se loukkaa tekijäinoikeuslakeja, on kai parasta jättää kertomatta... Jätän päätöksen teidän/moderaattorien hartioille.
Tänne ei saa kirjoittaa mitään sääntöjä suoraan vain hyvin lyhyitä lainauksia kiista-asioiden selvittämiseksi. Foorumilla on vedetty ehkä tiukempaa linjaa kuin mitä laki sallisi. Se on tehty sen takia, ettei edes vahingossakaan tulisi mitään epäselvyksiä lainvalvojien kanssa.

Voin lähettää kyseisen kortin kuvauksen s-postilla, kunhan pääsen kotiin.
Aacheron kirjoitti:Vielä pari asiaa: miten SC eroaa pelimekaniikaltaaan HQ:sta? Saa kertoa yleisesti tai tarkasti, faktaa tai mielipiteitä, kunhan vain kirjoittaa selvästi mitä ko. teksti on...
Kaikki lautapelit ovat sikäli samanlaiset, että siellä heitetään nopaa, liikutetaan pelinappuloita ja nostetaan kortit/luetaan ruutuun liittyvät ohjeet.
HQ ja SC eroavat tosistaan sikäli, että kyseessä onkin kaksi eri universumia. Periaate on kuitenkin sama: pelaajat kahlaavat lautaa läpi näkemättä koko karttaa ja suorittavat alussa annetun tehtävän. Eroina on se, että peliin osallistuvat pelaajat ohjaavat 5 marinen yksiköitä. SC:ssa ei ole taikaa, mutta on käskykortit, joita pääsee käyttämään vain kersantti. Tehtävistä selviytynyt kersantti kerää kokemusta, jolloin hän pääsee käyttämään enemmän käskykortteja. Ja GM toimii kaaospelaajana, jolloin hän ohjaa avaruusörkkejä ja kaaoksen kätyreitä sekä pelin kovinta modelia Chaos Dreadnoughtia (vai mikä sen nimi olikaan). Pelissa on mukana myös undead ukot: Androidit (onko nuo Necronit?)

En ole pelannut SC pitkään aikaan, enkä muista sen sääntöjä kovin tarkkaan. Voisin kuitenkin sanoa, että näillä kahdella pelillä on sekä yhtäläisyyksiä että eroja. Säännöt ovat kuitenkin mielestäni melko yksinkertaiset ja niitä on helppo oppia.
Aacheron kirjoitti:Jos joku on keksinyt omia seikkailuja HQ:hun, otan mielelläni vastaan s-postiini.
Tästä löytyy melko paljon uutta kamaa HQ-peliin. Kaikkien pelistä kiinnostuneiden kannattaa tutustua.
l_karppi
Viesti:

Space Crusaden (SC) ja Hero Questin (HQ) eroista:

SC:ssä universumipelaajat, (eli siis mariinit) on käytännössä (punaista komentajaa lukuunottamatta)rajoitettu ampumiseen, Kun taas kaaospelaajalla ("pelinjohtajalla") on molemman laatuisia yksikköjä.

HQ:ssa ampumista ei käytännössä ole (okei voi nakata jonkun tulipallon tai keihään kerran tai 2), vaan kaikki lähitaistelevat. HQ:n ja SQ:n merkittävin ero se, että HQ:ssa lähitaistelussa ainoastaan puolustaja voi ottaa osumaa, kun SQ:ssa hyökkääjä voi saada takkiinsa siinä missä puolustajakin.

Myöskin pelinjohtajana oleminen on HQ:ssa tylsempää, koska on rajattu tekemään juuri sitä, mitä seikkailukirjassa sanotaan. SQ:ssa kaaospelaajana saa pelistä aika pitkälti oman näköisensä, vaikka toki tutkapisteiden satunnaisuus satuttaa kaaospelaajan mahdollisuuksia pärjätä.

SQ:ssa myös kaaospelaaja voi saada gloriaa ja papukaijamerkkejä auttamaan seuraavassa taistossa, kun HQ:ssa vain "sankarit" voivat kehittää hahmoaan/hahmojaan.

SQ:ssa on enemmän kerrasta poikki tyylinen taistelu ratkaisu, kun HQ:ssa, jolla tarkoitan sitä, että Huolellisella miettimisellä ei ihan heti saa HQ:ssa sankareitaan hengiltä, kun taas SQ:ssa voi koko ryhmä olla vainaa seuraavan vuoron alkaessa. Tämä toki antaa hyvää tunnelmaa ja jännitystä SQ:hun, mutta pelattuamme pidempään, eli noin 20 kpl 3-4 hengen pelejä ( peli kestää ehkä 3-6h), aloimme kaipaamaan vähän sääntömuunnoksia ja kehitimme enemmän HQ tyyppisiä omia säädöksiä mukaan.

SQ

+kaikki saavat pelata
+tunnelma (maailma ja "juoni")
-noppa on turhan raaka, vaikka kuinka tekisi taktisesti oikeita ratkaisuja.

HQ
+taktiikan merkitys
+hahmojen kehittäminen (= varustaminen)
+/- joka huoneesta muka löytyy ansa tai vaeltava hirviö... Okei, aarrekin joskus, mutta silti tän vois korvata tai korjata jollain tai jotenkin.
- pelinjohtajalla ei ole riittävästi tekemistä. Jos saa komentaa välillä kahta luurankoa, niin ei siinä ole kauheasti päätäntävaltaa.

Eli molemmissa on puolensa. Olemmekin tosiaan kehittäneet kokemiimme epäkohtiin omia parannelmia säännöistä. Nyt ajattelinkin kokeilla tuota 40k:ta, josko se olisikin sitten paremmin mietitty.
Set

Viesti Kirjoittaja Set »

Minuakin kiinnostaisi tietää mistäpäin Vaasaa sinä sen Space Crusaden satuit löytämään. Oliko siellä vielä montakin jäljellä?
Olen kyllä pienempänä pelaillut sitä ja hauskaa oli :) Joten olisi kiva saada paketin jossa kaikki osat olisi vielä jäljellä...
Aacheron
Viesti:

Set kirjoitti:Minuakin kiinnostaisi tietää mistäpäin Vaasaa sinä sen Space Crusaden satuit löytämään. Oliko siellä vielä montakin jäljellä?
Tätä minäkin olen vähän ihmetellyt, mutta kun herra Karppi ei tunnu vastaavan A) tähän ketjuun, eikä B) sähköpostiin, niin en tiedä mitä...

Eli: missä päin Vaasaa kauppa sijaitsee, ja minkä niminen kauppa on?
and her hallway
moves
like the ocean
moves
l_karppi
Viesti:

Olenkos mä sanonut, että niitä saa Vaasasta?
tiipou

Viesti Kirjoittaja tiipou »

Pelasimpa juuri viikonloppuna taas pitkästä aikaa Space Crusadea Etelä-Suomen Rooli- & Strategiapeliyhdistyksen leirillä.
Oli tosi kivaa :D
Onnistutiin kasaamaan yksi kokonainen peli kahdesta vanhasta jämälaatikosta.
Kun tulee osuma,
niin nappi napsahtaa.

Turha sitä sen enempää on etukäteen miettiä.
Aacheron
Viesti:

l_karppi kirjoitti:Olenkos mä sanonut, että niitä saa Vaasasta?
Oletpa hyvinkin. Väitit että joku kauppa siellä omaa ko. pelejä varastossa, ja että niitä pitäisi kysyä nimellä kassalta. Väitit myös että liikkeessä on ollut tulipalo, joten jotkut pelit olivat hieman palanneita ja/tai sammutusvaahdosta kärsineitä. Vaadit muistaakseni myös tilisiirtoa ennen pelin lähetystä, etkä suostunut s-postitsekaan luovuttamaan liikkeen nimeä tai osoitetta minulle.

Oletko yrittänyt kusettaa minua s-postin välityksellä, tai jotain?
and her hallway
moves
like the ocean
moves
Set

Viesti Kirjoittaja Set »

Aacheron kirjoitti:
l_karppi kirjoitti:Olenkos mä sanonut, että niitä saa Vaasasta?
Oletpa hyvinkin. Väitit että joku kauppa siellä omaa ko. pelejä varastossa, ja että niitä pitäisi kysyä nimellä kassalta. Väitit myös että liikkeessä on ollut tulipalo, joten jotkut pelit olivat hieman palanneita ja/tai sammutusvaahdosta kärsineitä. Vaadit muistaakseni myös tilisiirtoa ennen pelin lähetystä, etkä suostunut s-postitsekaan luovuttamaan liikkeen nimeä tai osoitetta minulle.

Oletko yrittänyt kusettaa minua s-postin välityksellä, tai jotain?
Tuo kuulostaakin jo liiankin epäilyttävältä. Harmi. Pitää kai sitten jatkaa kirpputorien vahtimista jos sattuisin löytämään pelin sieltä.
HemmiEinari

Viesti Kirjoittaja HemmiEinari »

ostin muuten omani tolta I_karpilta, huuto.netin kautta. Tuote oli hyvässä kunnossa, täysin avaamattomana.
Valitan kirotusvirhe, minulla olla paha häiriö muistissa.
Wespoiler

Viesti Kirjoittaja Wespoiler »

Tällä hetkellä on huuto.netissä myynnissä ainakin yksi kappale space crusadea ja pari kpl heroquestejä. Ostin nimittäin juuri tuolta itselleni space crusaden josta puuttui vain pari osaa mutta muuten hyvässä kunnossa. Ja tiedän että vastasin wanhaan topicciin mutta ei taman ilmoituksen takia kannata uutta aloittaa.

Ja jos jollakulla olisi tiedossa nettisivu mistä saisi uusia tehtäviä, sääntöjä tai vihollisia niin ilmoitelkaa tänne.
Empires rise and fall, but evil is eternal.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut”