Dwarffit eivät liiku?!? ja Gyro liikkuu `liikaakin`
Dwarffit eivät liiku?!? ja Gyro liikkuu `liikaakin`
Olen delffi-pelaaja, mutta minua mietityttää dwarffeilla pelaava kaveri, jolla on taktiikkana deployata deployment alueensa takalaitaan ja luottaa ampuviin yksiköihinsä. Voiko tälläinen taktiikka toimia?
Olemme vasta rakentelemassa armeijoitamme, joten minulta puuttu esim scoutit ja fast cavalry, lentoyksiköistä puhumattakaan, mutta nyt jo maaston/ missile screenien käyttö näyttäisi uhkaavan ko. taktiikkaa.
Kaverini aikoo vastaisuudessa kuitenkin panostaa entistä enemmän ampuviin yksiköihin (bolt throverit jne.). Kannatttaako hänen kääpiöiden hitaudesta johtuen luottaa pelkästään ampumiseen vai onko kääpiöille olemasa jotain muita toimivia taktiikoita?
p.s. Mikä on tehokkain lääke gyroakopteria vastaan? Olen hätää kärsimässä aina LOS:n ulkopuolelta ampuvaa gyroa vastaan. Taikominen (käytän dark magiaa) samotenkuin repeater cross bowit kaatuvat S3:nsa. Pitäisikö minun laittaa assassini hyörimään unittien taakse sen sijaan että piilottaisin ne unitteihin?
Dark elf armeija:
sorceress
2 x assassin
26 x warrior
20 x rcb-elves
13 x bitch elf
war hydra
(2 x Reaper bolt thrower, siihen asti kunnes kääpiö-armeija tehostuu/parantuu pidättädyn käyttämästä näitä , koska tavoitteenani on tasaväkinen/haastava/mielenkiintoinen matsi)
dwarf-armeija pääpiirteittäin:
n. 15 kpl. slayereitä
n.20 kpl. warrioreita
16 kpl hand gunnereita
stone thrower
cannon
gyro kopter
rune smith
Olemme vasta rakentelemassa armeijoitamme, joten minulta puuttu esim scoutit ja fast cavalry, lentoyksiköistä puhumattakaan, mutta nyt jo maaston/ missile screenien käyttö näyttäisi uhkaavan ko. taktiikkaa.
Kaverini aikoo vastaisuudessa kuitenkin panostaa entistä enemmän ampuviin yksiköihin (bolt throverit jne.). Kannatttaako hänen kääpiöiden hitaudesta johtuen luottaa pelkästään ampumiseen vai onko kääpiöille olemasa jotain muita toimivia taktiikoita?
p.s. Mikä on tehokkain lääke gyroakopteria vastaan? Olen hätää kärsimässä aina LOS:n ulkopuolelta ampuvaa gyroa vastaan. Taikominen (käytän dark magiaa) samotenkuin repeater cross bowit kaatuvat S3:nsa. Pitäisikö minun laittaa assassini hyörimään unittien taakse sen sijaan että piilottaisin ne unitteihin?
Dark elf armeija:
sorceress
2 x assassin
26 x warrior
20 x rcb-elves
13 x bitch elf
war hydra
(2 x Reaper bolt thrower, siihen asti kunnes kääpiö-armeija tehostuu/parantuu pidättädyn käyttämästä näitä , koska tavoitteenani on tasaväkinen/haastava/mielenkiintoinen matsi)
dwarf-armeija pääpiirteittäin:
n. 15 kpl. slayereitä
n.20 kpl. warrioreita
16 kpl hand gunnereita
stone thrower
cannon
gyro kopter
rune smith
Olen nähnyt seisovan kääpiöarmeijan, joka ei ole koskaan hävinnyt. Useampi boltteri+stonari+flame cannon+gyro tekevät sellaista tuhoa vihollisen riveihin, että lähitaisteluun päästessä vihollisella on enään puoliksi tapettuja regimenttejä jäljellä. Joten kääpiöiden paras taktiikka onkin vain seistä ja ampua. Sitten kun päästään lähitaisteluun, niin varmistetaan että siellä on se 40 warrioria + 20 ironbreakkeria pitämässä linjoja. Noista ei pääse läpi ilman kokonaisia yksiköitä.
"Victory loves prudence"
Assassinit ovat loppujen lopuksi aika hyödyttömiä.
Kääpiöt toimivat nimenomaan sillä taktiikalla. Siksi niitä meidän porukassa pilkataankin... (mokomat pelkurit... *grmbl*)
Ei bolttisten käytössä mitään vikaa ole, niillä voisi jota saada vahinkoa gyroon. Ota vaikka yksi sellainen, ei ole liian vaarallinen.
Kääpiöt toimivat nimenomaan sillä taktiikalla. Siksi niitä meidän porukassa pilkataankin... (mokomat pelkurit... *grmbl*)
Ei bolttisten käytössä mitään vikaa ole, niillä voisi jota saada vahinkoa gyroon. Ota vaikka yksi sellainen, ei ole liian vaarallinen.
Vaiti tuijottaa ikkunastain,
ruudun takana kasvot kuin puolikuu.
Varjo viikatteen, tumman vaatteen
Tiedän ettei se voi olla kukaan muu...
ruudun takana kasvot kuin puolikuu.
Varjo viikatteen, tumman vaatteen
Tiedän ettei se voi olla kukaan muu...
Yleensä kääpiöt hyötyvät myös vahvoista taisteluyksiköistä, joten pelkkä ampuminen ei oikein riitä. Kääpiöiden sotakoneet eivät tuhovoimaisuudessaan oikein pärjää empiren tai skavenien vastaaville vekottimille. Luotettavuutta ja taistelukykyistä miehistöä löytyy vastapainona.
Gyrolle ei tahdo pärjätä ilman tukiyksiköitä (Dark Riderit, Shadet, Harpyijat ), jotka pääsevät liikkumaan riittävän ketterästi tätä häiritäkseen. Tietysti vaunuja voi yrittää asetella yksiköiden taakse niin, että suojeltavan yksikön taakse tai sivulle tuleva gyro ottaa vaunun kylkeensä. Gyro ei oikein ampumalla uhata vaunuja.
Ampuvaa kääpiöarmeijaa vastaan kannattaa suosiolla lähteä taistelemaan ratsuväki painotteisella haltialistalla. Jalkaväki ottaa kääpiöiltä leipää mennen tullen. Lisäksi voi ottaa lentäviä monsuja lisätehosteeksi ja pian kaatuu sotakoneet. Taistelevat yksiköt sitten kaatuvat yhteischargeissa.
Gyrolle ei tahdo pärjätä ilman tukiyksiköitä (Dark Riderit, Shadet, Harpyijat ), jotka pääsevät liikkumaan riittävän ketterästi tätä häiritäkseen. Tietysti vaunuja voi yrittää asetella yksiköiden taakse niin, että suojeltavan yksikön taakse tai sivulle tuleva gyro ottaa vaunun kylkeensä. Gyro ei oikein ampumalla uhata vaunuja.
Ampuvaa kääpiöarmeijaa vastaan kannattaa suosiolla lähteä taistelemaan ratsuväki painotteisella haltialistalla. Jalkaväki ottaa kääpiöiltä leipää mennen tullen. Lisäksi voi ottaa lentäviä monsuja lisätehosteeksi ja pian kaatuu sotakoneet. Taistelevat yksiköt sitten kaatuvat yhteischargeissa.
Re: Dwarffit eivät liiku?!? ja Gyro liikkuu `liikaakin`
Voi.muksu kirjoitti:Olen delffi-pelaaja, mutta minua mietityttää dwarffeilla pelaava kaveri, jolla on taktiikkana deployata deployment alueensa takalaitaan ja luottaa ampuviin yksiköihinsä. Voiko tälläinen taktiikka toimia?
Itse olen tehnyt vastaavaa delffien City Garrison listalla 6-8 reaperin voimin ja tämä on toiminut erinomaisesti. Ainoa draw back on pelaamisen ajoittainen tylsyys. Suosittelenkin vain turnauskäyttöön. Dwarffeilla on onneksi monipuolisempi valikoima noita sotakoneita.
Tiedän, että et halua kuulla tätä, mutta itse olen ampunut gyron alas Reapereilla.muksu kirjoitti: p.s. Mikä on tehokkain lääke gyroakopteria vastaan?
Myös Dark Steedin selässä oleva hero voi hakea counterchargea gyroa vastaan, jos gyro tulee liian lähelle tai varomattomasti näkyville. Charge arcin kanssa pitää vain olla tarkkana, (kuten tiedät) koska gyro livahtaa niin helposti pois charge arcilta.
Voit myös kokeilla samaa taktiikkaa Dark Ridereilla (joita sinulla ei VIELÄ näköjään ole) ja laittaa niille lipun. Chargaa tällä Gyroa vastaan ja luota US:iin ja lippuun voittaaksesi taistelun. Ehkä teet Chargessa jopa yhden woundinkin.
Ollaanpas sitä urheiluhenkisiä.muksu kirjoitti: (2 x Reaper bolt thrower, siihen asti kunnes kääpiö-armeija tehostuu/parantuu pidättädyn käyttämästä näitä , koska tavoitteenani on tasaväkinen/haastava/mielenkiintoinen matsi)
- Dru Perim
"Now it's time to choose
Shooting here, or hanging there
And either way, I lose"
- The Buoys: "Give Up Your Guns" -
Shooting here, or hanging there
And either way, I lose"
- The Buoys: "Give Up Your Guns" -
Yritä saada War hydra jonkun yksikön flankkiin, ja siihen eteen samaan aikaan iso yksikkö keihäs warruja, joissa on assassin (tai kaksi, jos oikein ilkeilemään ruvetaan
). Sitten jos voitat klosiksen, ne juoksee automaattisesti karkuun.
Gyron pitäisi pudota mukavasti jos saat dark ridereita flankkiin (lippu mukaan). Joten ostappa niitä.
Heitä sorsa mäkeen, se ei saa mitään aikaan kääpien viiden dispelnopan armeijaa vastaan, ja ota sen tilalle mättö heo joillain hassuilla taika härpättimillä, ne toimii aina
...
Siinä nyt jotain, ei Delffi pelaajan suusta...
Gyron pitäisi pudota mukavasti jos saat dark ridereita flankkiin (lippu mukaan). Joten ostappa niitä.
Heitä sorsa mäkeen, se ei saa mitään aikaan kääpien viiden dispelnopan armeijaa vastaan, ja ota sen tilalle mättö heo joillain hassuilla taika härpättimillä, ne toimii aina
Siinä nyt jotain, ei Delffi pelaajan suusta...
"Stay where you are... You're making me look amazingly brilliant."
Doh. Kuudella nopalla saa helposti taikaa läpi viidestä dispelnopasta.. tosin voi tietysti olla että siellä on vastassa kolme spellbreakeria, mutta menee sitä missileä silti läpi..huuhkaja kirjoitti:Heitä sorsa mäkeen, se ei saa mitään aikaan kääpien viiden dispelnopan armeijaa vastaan, ja ota sen tilalle mättö heo joillain hassuilla taika härpättimillä, ne toimii aina...
Toinen sorsa olisi ehkä ihan hyvä veto kuitenkin.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
Manticore jolle beast masteri sillä 2+ save armorilla, aika mörssäri eikä maksa kun ~300 ja kaupan päälle terrori, kääpät juoksee! Itse dark elffeillä pelatessani käytin (ja käyttäisin edelleen) dark ridereitä. Ah miten fast cavalry onkaan kettumaista, mutta tietysti pelasin pääasiassa örkkejä vastaan joten en joutunu "dwarffien hannarikanuunoita" (niinkun joku täällä hauskasti ilmaisi=) vastaan rynnäköimään.
En itse oo sitä mieltä että pari bolttista on epäreiluja sellasta armeijaa vastaan joka meinaa vaan 'sit on their lazy asses'. Jokatapauksessa jos meinaat vähentää magiaa niin sitten ainakin otat bolttiksia!
En itse oo sitä mieltä että pari bolttista on epäreiluja sellasta armeijaa vastaan joka meinaa vaan 'sit on their lazy asses'. Jokatapauksessa jos meinaat vähentää magiaa niin sitten ainakin otat bolttiksia!
-
Lunatic^
Joo mut jos pelaa esim, Juustolla dwarf armeijalla (pelkkiä tykkejä) Chaosta vastaan niin eipä Chaoksella ole paljoa mahdollisuuksia. Tosin tykit eivät ole hirmu vaikea eliminoida jollakin armeijalla joka on nopea.. esim juuri delffeillä, sitten viellä pienellä uhalla Dragoni lentämään sinne kääpien jalkaväkeen + muu jalkaväki. Siinäpä käävällä on korvaan kaivamista..
Jotenkin tuo sana 'juusto' särisee pahasti korvassa muutenkin, mutta nyt vielä puhutaan kääpiöistä.Lunatic^ kirjoitti:Joo mut jos pelaa esim, Juustolla dwarf armeijalla (pelkkiä tykkejä) Chaosta vastaan niin eipä Chaoksella ole paljoa mahdollisuuksia.
Kääpiöt eivät ole 'juustoa', koska:
a) Kääpiöt eivät liiku, tai jos liikkuvat niin suuremmoisella hitaudella
b) Kääpiöt eivät taio
c) Armeijallinen tykkejä ei ole erityisen suuri homma kaataa (flyerit, magia, ampuminen, muut nopeat yksiköt, los-häirintä/screenaus)
Kaaoksella kääpiöitä vastaan taas:
a) fearcausing flyereitä, sekä pelin julmimpia sotakoneiden metsästäjiä
b) paljon nopeita iskukykyisiä yksiköitä
c) kurahalpaa screeniä
d) erittäin tehokastakin magiaa
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
Jepsistä. Pahimmillaan tykillä saa osuman vain yhteen olentoon tai muutamaan rivimieheen. Ehkä siihen monsuun, jos tuuri sattuu käymään. Harva pelaaja pitää tykistöä kohdatessa joukkonsa näteissä peräkkäisissä riveissä niin, että jokaisesta saa napsittua kauniisti joukkoja.
Stonarilla saa alle ison joukon kalliita haltioita oli kysymys sitten ratsuväestä tai jalkaväestä. Bonuksena saa vielä käyttää evil overguessia ihan laillisesti.
Itseasiassa tykkejä saa kuusi kappaletta 2K kääpiöarmeijaan. Nyt menee Grond vipuun unohtaessaan palkkatykit. Tykkejä ovat nekin tykit vaikka miehistönä toimii ihmiset, eikä niihin riimuja saa.
Stonarilla saa alle ison joukon kalliita haltioita oli kysymys sitten ratsuväestä tai jalkaväestä. Bonuksena saa vielä käyttää evil overguessia ihan laillisesti.
Itseasiassa tykkejä saa kuusi kappaletta 2K kääpiöarmeijaan. Nyt menee Grond vipuun unohtaessaan palkkatykit. Tykkejä ovat nekin tykit vaikka miehistönä toimii ihmiset, eikä niihin riimuja saa.
Nöyrin *kumarrus* anteeksipyyntöjen kera. Olet tietenkin enemmän kuin oikeassa, sääntöteknisesti. MUTTA kun OIKEAT kääpiöt eivät maksa kenellekään taistelemisesta mitään :). Onko ne palkkatykit vähintään 500 vuotta testattuja? Ei Dawr.Murhe kirjoitti:Itseasiassa tykkejä saa kuusi kappaletta 2K kääpiöarmeijaan. Nyt menee Grond vipuun unohtaessaan palkkatykit. Tykkejä ovat nekin tykit vaikka miehistönä toimii ihmiset, eikä niihin riimuja saa.
-
DarkStalker
Tuo on täysin totta...Murhe kirjoitti:Jepsistä. Pahimmillaan tykillä saa osuman vain yhteen olentoon tai muutamaan rivimieheen. Ehkä siihen monsuun, jos tuuri sattuu käymään. Harva pelaaja pitää tykistöä kohdatessa joukkonsa näteissä peräkkäisissä riveissä niin, että jokaisesta saa napsittua kauniisti joukkoja.
Tykin voima onkin oikeastaan suurin kärryjä vastaan, kun se tuhoaa ne miltei pakolla osuessaan (ykkösiä kyllä pyörii aina liikaa). Toisaalta tähän hommaan kelpaa 70 pistettä (kait) maksava boltteri melko hyvin (S 6+riimu=7)...
Noh! Ainakin tykki on omasta mielestäni asiallinen
-
Lunatic^
-
Tohtori-SyFilis
- Viesti: