"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Tyranidit editionin vaihtuessa (oli: 4:th Edition)

Warhammer 40.000 -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
Lepoula

Tyranidit editionin vaihtuessa (oli: 4:th Edition)

Viesti Kirjoittaja Lepoula »

Nii sitä vaan et voiko kolmos editionin ukoilla pelata neljännen editionin ilmestymisen jälkeen?

ModEdit: Muokkasin otsikkoa vähän vähemmän harhaanjohtavaksi. -The Captain
The great beast has come, devourer of worlds.
Teräratas
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Teräratas »

No toki voi, ei sitä mikään estä. Joillekin armeijoille tulee uusia ja kenties hienompia ukkoja, mutta kyllä vanhat silti käyvät. Suurin osa figuista ei edes lähivuosina muutu miksikään, vaan pysyvät ihan samoina, kuin nytkin.

Monien armeijoista löytyy vieläkin Rogue Traderin ja toisen edikan aikaisia nappeja.

edit: se keskustelu siitä, että jotkut joukot käyvät tarpeettomiksi nelos edikan tultua aiheutuu siitä, että koska säännöt muuttuvat, niin kaikki vanhat taktiikat eivät toimi yhtä hyvin. Tästä johtuen jotkut "hieman" liioitellen sanovat, että koko armeijan joutaa heittää mäkeen. Ainoa mikä kuitenkaan tuossa muuttuu, on armeijan peliteho, ja senkin muuttuminen on toistaiseksi vain arvailua.
Lepoula

No mulla on tyranidejä. Niit on Tyranid gaunts paketti (Terma- Hormagaunts ja ripper) Ja eilen ostin stealerit. Tuleeko niistä tarpeettomia? Ja ne stealerit on musta nyt hienompia kun sen kuvan uudet...
daider
Viesti:

Viesti Kirjoittaja daider »

gauntit muodostavat nidien armeijan selkärangan, joten ne tulee aina olemaan tarpeellisia, riippumatta siitä miten säännöt muuttuu...
"Koska tämä on Sotavasara - foorumi, jonka käyttäjillä on niin vähän toivoa saada naista, että pitää yrittää nussia pilkkua. -Da Capitan"
Boltteri

Viesti Kirjoittaja Boltteri »

4 editio muistuttaa niin paljon 3 editiota, että vanhoilla armeejoilla pärjää ihan hyvin.
http://www.xd.fi -viisaitten miesten virallinen kohtauspaikka-
Tybraal

Viesti Kirjoittaja Tybraal »

Ja jo se seikka että 'Stealerit ovat aloitusboksissa kertoo jotain niiden roolista Tyranid-armeijassa. :)
That is not dead which can eternal lie.
And with strange aeons even death may die.
Deetwo

Viesti Kirjoittaja Deetwo »

Boltteri kirjoitti:4 editio muistuttaa niin paljon 3 editiota, että vanhoilla armeejoilla pärjää ihan hyvin.
Pintapuolisesti kyllä ;)

Mutta se on totta että vanhat codexit ja armeijat ovat yhteensopivia... periaatteessa. Mutta jossei välttämättä turnaustehokkuutta halua niin silloin ei ole ongelmaa :D
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
Lepoula

Tänke! :D Mutta onko tietoa kumpi ensin Garogylet, Lictor vai biovore?
Tybraal

Lepoula kirjoitti:Tänke! :D Mutta onko tietoa kumpi ensin Garogylet, Lictor vai biovore?
Öö... Niin missä mielessä? Jos figujen uusimisesta on kyse, niin kaikki figut ilmestyvät usein kahden kk:n aikana, ja uskoisin että nuo julkaistaan aikalailla yhtäaikaa (1. kuussa Codex, peruskura ja johtajia, 2. erikoistuneemmat joukot.)
Lepoula

Mitä niin kun tolla figujen uusimisella tarkoitit? Siis mikä niistä ois alkuun hyvä ostos?
Zherec

Viesti Kirjoittaja Zherec »

Kun 4 edikka tulee niin tulee myös uusia figuja vanhojen tilalle.
Uzi-99
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Uzi-99 »

Lepoula kirjoitti:Ja ne stealerit on musta nyt hienompia kun sen kuvan uudet...
--- Kannattaa ottaa huomioon että ihmiset jotka ovat nähneet itse figut uusista 'Stealereista ovat sanoneet että nuo nettikuvat ovat syvältä ja poikittain, eivätkä likimainkaan vastaa sitä miltä figu oikeasti näyttää... Mikä kuuleman mukaan on oikeasti hyvinkin hieno.

Mitä kannattaa hankkia Tyranideille? Ensimmäisenä tietenkin kodeksi! =P

Jos ei ole jo, kannattaa hankkia käytettynä, koska huhujen mukaan Tyranideille on tulossa pikapuoliin (Kevät 2005) uusi kodeksi.

Kun on kodeksi, lukaise läpi pariin otteeseen, tee alustava armeijalista, postita se tänne Armeijalistat-osioon palautetta varten, rukkaa palautteen mukaan, postita lisäpalautetta varten, rukkaa, jne, kunnes saat kasaan listan johon olet tyytyväinen. Vasta sitten kannattaa alkaa huolehtimaan siitä mitä figuja hankkii... ;)

Mutta jos haluat vaan perusarmeijan äkkiä, niin suosittelen ensimmäiseksi Battleforce-laatikkoa:

- 3 Warrior
- 16 Gaunt
- 16 Leaping Gaunt
- 12 Genestealer
- 3 Ripper Swarm

Noista saa kasaan jo noin 500pts, varusteista riippuen.

Siihen päälle Hive Tyrant, 1-2 laatikkoa Gauntteja lisää, Carnifex, niin on kasassa n. 1000pts peruslista missä suunnilleen kaikki tarpeellinen.

1500pts listaan voikin sitten lisätä esimerkiksi 2-3 Biovorea, 10< Gargoyleja, ja 2 Tyrant Guardia.

Yksi Gauntbox löytyy jo, eikun loppuja ostamaan! ;)

Kävelevät Gauntit kannattaa aseistaa Spinefistillä, jotta saat niistä mahdollisimman halpoja Spinegauntteja.

Kannattaa muuten konvertoida Gargoylet muovisista Gaunteista, tulee huomattavasti halvemmaksi, eikä ole edes kovin vaikeaa...

Leaping Gaunt-vartalo
FBorer (Tyranid-ase)
ScyTal (Tyranid-ase)
Vihermassaa (Greenstuff)
Lentoalusta

Tee siivet massasta ja ScyTaleista.

Liimaa siivet ja FBorer vartaloon.

Tee Bioplasma massasta.

Liima figu lentoalustalle (kannattaa maalata ensin, maaliroiskeet läpinäkyvässä muovialustassa ovat ikäviä ;) ).

Ja näin saat yhdestä ainoasta Gaunt-laatikosta 8 Gargoyleä, 8 Spinegaunttia ja Ripper Swarmin!

Yksi Gaunt-laatikko on 25€. 8 Gargoyleä blistereissä ostettuna on yhteensä 40€. Eli pienellä vaivalla säästät 15€, ja saat vielä käveleviä Gauntteja kaupan päälle! :D
Viimeksi muokannut Uzi-99, Su 30.05.2004 21:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Heikkoliha yrittää tuhota, metsästää itseä kuin itse niitä, mutta ne heikkoja. Itse taistelee viimeiseen, kaikki täytyy ahmia.
Teräratas
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Teräratas »

Zherec kirjoitti:Kun 4 edikka tulee niin tulee myös uusia figuja vanhojen tilalle.
Ja tätähän siis tapahtuu jatkuvasti, eikä pelkästään edition vaihtuessa. Usein siis puhutaan, jotta on kakkos tai kolmos laitoksen aikaisia figuja, mutta kyllä myynnissä edelleenkin ymmärtääkseni on kakkoslaitoksen aikaan julkaistuja figuja.

Tyranideiltä uusiutuu lähiaikoina ainakin carnifex ja genestealerit. Oli varmaan jotain muutakin, mutta enpä muista paremmin. Ravenerista (oliko se edes tuon niminen..?) taisi myös olla tulossa uusi figu.
Lepoula

Tairanpahan ootella sit codexii ja si kattoo siit mitä ostan. Mut saan elokuussa Syndeks Hiven jolle laitan ainakii venom cannonin ja scything talonsit ja muita herkkuja. Ja mistä noita lentoalustoja saa erikseen? Ja mä oon aika huono tekee noit väsäyksii. Onko ideaa ostaa 3 edikan codexii ku 4 edikka tulee koht?
Lepoula

Ja muistakaa mä en oo mikää sikarikas...................... :(
Uzi-99
Viesti:

Teräratas kirjoitti:Tyranideiltä uusiutuu lähiaikoina ainakin carnifex ja genestealerit. Oli varmaan jotain muutakin, mutta enpä muista paremmin. Ravenerista (oliko se edes tuon niminen..?) taisi myös olla tulossa uusi figu.
--- Jep, olisi kuulemma uusi metalli-Ravener tulossa. Samoin olisi ilmeisesti taas uudet Gauntit...

Omasta mielestäni vähän tarpeetonta, Tyranidien figut kun ovat kuitenkin kokonaisuutena todella hyviä, Tyrant Guardeja lukuunottamatta.

Eli ainoat mitä Tyranidit nähdäkseni tarvitsevat:

- uudet 'Stealerit (tulossa, vaikkei vanhoissakaan varsinaisesti vikaa ollut, olivatpa vain todella vanhoja)

- muovinen Carnifex (tulossa)

- muovinen Tyrant (ei tietoa)

- muoviset Gargoylet (ei tietoa)

- uudet Tyrant Guardit (ei tietoa)

Muoviset TMC:t koska muovi helpompi kasata ja konvertoida, muoviset Gargoylet koska halvempia. Uudet Guardit koska nykyiset näyttävät typeriltä.

Ja kyllä, konvertoin omat Guardini. =)
Heikkoliha yrittää tuhota, metsästää itseä kuin itse niitä, mutta ne heikkoja. Itse taistelee viimeiseen, kaikki täytyy ahmia.
Uzi-99
Viesti:

Lepoula kirjoitti:Ja mistä noita lentoalustoja saa erikseen? Ja mä oon aika huono tekee noit väsäyksii.

--- Helsingissä ainakin Fantasiapeleistä ja GW:stä saa alustoja erikseenkin.

No, tuossahan saisi väsäysharjoitusta! ;)

Sikäli että lähinnä väsätään ne siivet (massasta siipikalvo siihen ScyTaliin), kiinnitetään ne selkään, ja sitten pyöritetään massasta törppö Gauntin suuhun joka mallintaa Bioplasmaa. Ei siis hirvittävän vaikeaa... Ja kuten sanottu, halvempaa kuin ostaa metallisia Gargoylejä blistereissä.
Onko ideaa ostaa 3 edikan codexii ku 4 edikka tulee koht?
--- Jos haluat pelata ennenkuin 4th Edition Codex tulee, niin kyllä vain! 3rd Ed Codex on täysin yhteensopiva 4th Ed sääntöjen kanssa, eli sikäli ei mitään ongelmaa.

Mutta kuten sanoin, kannattaa hankkia halvalla käytettynä.

Sama pätee muuten figuihinkin, kannattaa seurata tuota Osta/Myy/Vaihda-palstaa... Itse ostin juuri Tyrantin ja Carnifexin oikein hyvään hintaan, ja tulossa vielä satsi Gauntteja ja Genestealereita.

Jos haluat alkuun, niin suosittelen tuota Battleforcea, saat kuitenkin aimo joukon figuja, mukaanlukien HQ-choice Warriorit. 80€ Fantsusta ja GW:stä.
McMummo

Viesti Kirjoittaja McMummo »

Minustakaan tyranidit eivät tarvitsisi uusia figuja, koska tämänhetkisetkin ovat hienoinpia koko 40k:ssa. Esim. eldarit ja dark eldarit olisivat tarvinneet paljon enemmän "kasvojenkohotusta". :D
Deetwo

Viesti Kirjoittaja Deetwo »

McMummo kirjoitti:Minustakaan tyranidit eivät tarvitsisi uusia figuja, koska tämänhetkisetkin ovat hienoinpia koko 40k:ssa. Esim. eldarit ja dark eldarit olisivat tarvinneet paljon enemmän "kasvojenkohotusta". :D
Sekin on tulossa kyllä, ja erittäin suuri sellainen. Mutta eldarit ja dark eldarit eivät ole aloitusboksissa :)
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
Tybraal

Deetwo kirjoitti:
McMummo kirjoitti:Minustakaan tyranidit eivät tarvitsisi uusia figuja, koska tämänhetkisetkin ovat hienoinpia koko 40k:ssa. Esim. eldarit ja dark eldarit olisivat tarvinneet paljon enemmän "kasvojenkohotusta". :D
Sekin on tulossa kyllä, ja erittäin suuri sellainen. Mutta eldarit ja dark eldarit eivät ole aloitusboksissa :)
...ja koska DE oli siellä 3. edikassa, ei kummastakaan sinne enää olisi.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Yleiset keskustelut”