Arvostelkaas mun Super Tyranttini
Arvostelkaas mun Super Tyranttini
Mä tein tän pelkästään hupi mielessä, koska ei ehkä kannattais tuhlata vakavassa pelissä näin paljon pojoja yhteen figuun.
Hive Tyrant - kaikilla mausteilla
---------------------------------------
Basic cost 74p Basic jutut: WS BS S T W I A Ld Sv
5 3 5 6 4 4 3 10 3+
-winged 40p
-adrenal glands(WS) 4p
-enhanced senses 8p
-toxin sacs 8p
-adrenal glands(I) 4p
-extended carapace 15p
-scything talons 8p
-venom cannon 40p
-warp blast 25p
-exceptional size 49p
-psychic scream 15p
-bio-plasma attack 10p
-implant attack 8p
-flesh hooks 2p
total: 308 pts
=
Monster Tyrant
WS BS S T W I A Ld Sv
6 4 7 7 4 5(10) 3(4)(+1) 10 2+
venom cannon: R S AP Type
36" 9 4 Assault X (3)
Hive Mind Powers:
-The Horror
-Synapse Creature
-Warp Blast
-Psychic Scream
Silleen... tuli aika kova. Korjatkaa jos joku meni vastoin sääntöjä, mutta mun tietääkseni tän pitäis olla ihan sääntojen mukainen.
Ruusuja ja kritiikkiä, kiitos.
Edit: Hitsi kun noi statit ei ole oikeessa kohdassa
Hive Tyrant - kaikilla mausteilla
---------------------------------------
Basic cost 74p Basic jutut: WS BS S T W I A Ld Sv
5 3 5 6 4 4 3 10 3+
-winged 40p
-adrenal glands(WS) 4p
-enhanced senses 8p
-toxin sacs 8p
-adrenal glands(I) 4p
-extended carapace 15p
-scything talons 8p
-venom cannon 40p
-warp blast 25p
-exceptional size 49p
-psychic scream 15p
-bio-plasma attack 10p
-implant attack 8p
-flesh hooks 2p
total: 308 pts
=
Monster Tyrant
WS BS S T W I A Ld Sv
6 4 7 7 4 5(10) 3(4)(+1) 10 2+
venom cannon: R S AP Type
36" 9 4 Assault X (3)
Hive Mind Powers:
-The Horror
-Synapse Creature
-Warp Blast
-Psychic Scream
Silleen... tuli aika kova. Korjatkaa jos joku meni vastoin sääntöjä, mutta mun tietääkseni tän pitäis olla ihan sääntojen mukainen.
Ruusuja ja kritiikkiä, kiitos.
Edit: Hitsi kun noi statit ei ole oikeessa kohdassa
Viimeksi muokannut Jake, Su 06.06.2004 18:01. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- Rectunator
Laiton
--- Laiton, liikaa Biomorpheja.Jake kirjoitti: Hive Tyrant
---------------
Basic cost 74p
-winged 40p
-adrenal glands(WS) 4p
-enhanced senses 8p
-toxin sacs 8p
-adrenal glands(I) 4p
-extended carapace 15p
-bio-plasma attack 10p
-implant attack 8p
-flesh hooks 2p
Toisaalta, ongelma on helposti ratkaistu pudottamalla FlsHks:it, joilla siivekkäät Tyranidit eivät tee kuonaakaan.
Lisäksi Bio-Plasman hyöty on kyseenalainen, koska se ei hyödy TMC-säännöistä ja ImpAtt:ista.
--- Ensinnäkin, miksi ihmeessä kaksi kantamahyökkäystä? Se ei voi käyttää kuin toista kerrallaan. Harvoin valinnanvara on pisteiden arvosta.-scything talons 8p
-venom cannon 40p
-warp blast 25p
Toiseksi, koska kyseessä on siivekäs Tyranni, paljon parempi antaa sille vain 2x ScyTal ja antaa WBlastin hoitaa kantama. Tekee siitä itseasiassa vielä kovemman (ja halvemman) tappokoneen.
Kolmanneksi, WBlastissä on väärä hinta. Kodeksissa on painovirhe, tarkista oikea hinta Tyranid-FAQ:ista, joka löytyy sivunpohjalta Chapter Approved:ista.
--- Ihan hauska lisä, vaikka harvemmin onkaan varsinaisesti hyödyksi.-psychic scream 15p
--- No joo, henkilökohtaisesti olen sitä mieltä että rajoitteet eivät ole tämän arvoiset. Mieluummin otan kirjavan lauman erinäköisiä tappajaötököitä kuin muutaman hassun joista vastustaja pystyy kuitenkin hyvin nopeasti arvioimaan mihin tulitus kannattaa keskittää.-exceptional size 49p
Mutta hauskanpitolistaanhan tämä olikin menossa.
Heikkoliha yrittää tuhota, metsästää itseä kuin itse niitä, mutta ne heikkoja. Itse taistelee viimeiseen, kaikki täytyy ahmia.
Re: Laiton
Totta, koska en paljoa miettinyt mikä olisi oikeesti hyödyllistä, vaan yritin saada sille kaiken mahdollisen.Mutta hauskanpitolistaanhan tämä olikin menossa.
Muuten, kodexissa lukee että biomorpheja saa olla 8 ja biomorph enhancementsejä 3(flesh hooks, implant attack ja bio-plasma attack) , eli pitäisi tuon olla laillinen, vaikka kuten sanoit, ne flesh hooksit on turhia.
Eikö muuten kantamahyökkäyksistä warp blast olisi järkevämpää pudottaa pois, koska mulla ei ainakaan ole mitään venom cannonia vastaan, jolla Hive ampuu 9 S9 laakia, jotka osuu 3+
-
DarkStalker
Re: Laiton
Öö... Eikös tuo Tyrantti ammu venom cannonillaan vain 3 kertaa, kun sillä on peruksena kolme hyökkäystä? VC:hän on tunnetusti assault X, kuten aiemmin on jo kirjoitettu...Jake kirjoitti:Eikö muuten kantamahyökkäyksistä warp blast olisi järkevämpää pudottaa pois, koska mulla ei ainakaan ole mitään venom cannonia vastaan, jolla Hive ampuu 9 S9 laakia, jotka osuu 3+
-
Tohtori-SyFilis
- Viesti:
Mistä tuon 3x3 keksit? Aseella ammutaan vain yhden kerran eli vaikka sinulla olisi 1500 attackia et ammu 1500 kertaa vaan sen verran kun aseen säännöt sanoo.Jake kirjoitti:Hmm... Joku sano ja mielestäni kodexissakin luki että assault X on niin paljon kuin otuksella on attackeja, Hivellä 3, eli siis X=3 ja 3x3=9 . Kai se noin menee , joku sitte korjatkoon
The small boys have come to see me hang
Eikös se kumminkin mene silleen, että jos on assault X ase niin mörkö ampuu niin monta kertaa kuin profiilissa on attackeja. Pois lukien scythingtalonien antama closis extra attack.
Näin itse sen tulkitsisin. Esimerkkinä on devourer tyriksillä mikä on assault X2, se kertoo profiilissa olevat attackit 2, eli hivelle se tekisi 6 S6 shottia, carnille 4 S9 shottia (aika kiva)
Korjatkaa jos olen väärässä
Näin itse sen tulkitsisin. Esimerkkinä on devourer tyriksillä mikä on assault X2, se kertoo profiilissa olevat attackit 2, eli hivelle se tekisi 6 S6 shottia, carnille 4 S9 shottia (aika kiva)
Korjatkaa jos olen väärässä
-
Tohtori-SyFilis
- Viesti:
Juu noin menee mutta ei attack x attack määrä X aseissa kuten tuo joku taitaa luulla.Dr.Ido kirjoitti:Eikös se kumminkin mene silleen, että jos on assault X ase niin mörkö ampuu niin monta kertaa kuin profiilissa on attackeja. Pois lukien scythingtalonien antama closis extra attack.
The small boys have come to see me hang
Aijaa...anteeksi tietämättömyyteni, mutta sehän olisi sitten sama jos se ase olisi assault 1 , eikö vain? Eihän siitä X:sästä ole sitten käytännössä mitään hyötyä...Tohtori-SyFilis kirjoitti:Juu noin menee mutta ei attack x attack määrä X aseissa kuten tuo joku taitaa luulla.Dr.Ido kirjoitti:Eikös se kumminkin mene silleen, että jos on assault X ase niin mörkö ampuu niin monta kertaa kuin profiilissa on attackeja. Pois lukien scythingtalonien antama closis extra attack.
Kappas vaan, noin se taitaa mennä. Kaveri on kyllä mokannu perusteellisesti, se ku sano että ku on vaikka assault 2 -ase, niin sillä saa ampuu 2 kertaa yhdellä attackilla... Siitä mä ajattelin että kun Hivellä on 3 attackia niin se ampuu assault 3 aseella 9 kertaa. Olin väärässä, tai oikeestaan kaveri oli väärässä! Sen vika!Tohtori-SyFilis kirjoitti:Mistä tuon 3x3 keksit? Aseella ammutaan vain yhden kerran eli vaikka sinulla olisi 1500 attackia et ammu 1500 kertaa vaan sen verran kun aseen säännöt sanoo.Jake kirjoitti:Hmm... Joku sano ja mielestäni kodexissakin luki että assault X on niin paljon kuin otuksella on attackeja, Hivellä 3, eli siis X=3 ja 3x3=9 . Kai se noin menee , joku sitte korjatkoon
Ihan tosi? Tiedätkö nyt mistä puhut, sillä nää muut tuntuu olevan toista mieltä. Mutta munkin mielestä se menee noin. Jos se on noin, niin jeejee. Hyvä Daider!! Kuunnelkaa muutkin järjen ääntä!daider kirjoitti:on.... tyrantilla on peruksena 3 hyökkäystä = Assault X aseella siitä tulee Assault 3
esim gauntilla on 1 hyökkäys = assault X aseella tulee assault 1
Viimeksi muokannut Jake, Ma 07.06.2004 18:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ei tietenkään tullut mieleen vilkaista Codex: Tyranids:ia?Jake kirjoitti:Siitä mä ajattelin että kun Hivellä on 3 attackia niin se ampuu assault 3 aseella 9 kertaa. Olin väärässä, tai oikeestaan kaveri oli väärässä! Sen vika!
Eli jos kaveri sanoo, että ennen deploymenttiä täytyy hypätä katolta, koska kirja sanoo niin, niin silloin hypätään. Turha itse mitään tarkistaa.
EDIT: No hyvä on [päälle kiltti mode-setä moodi]
Se iso X on sama kuin ampuvan modelin A-characteristic. Eli esimerkiksi Fleshborer, joka on Assault X, ampuu saman verran laukauksia kuin modelilla on attackeja, ja saa +1 Strenghtiin.
Jos ammutaan Devourerilla, joka on Assault 2X, modeli ampuu 2 x attack characteristikin verran. Omasta Codeksistani en 3X - aseita löytänyt.
[/kiltti mode-setä moodi pois päältä]
EDIT2: Venom Cannon siis kuuluu luokkaan Assault X. Esimerkiksi carnifex ampuu sillä kahdesti (A2). Hivari kolmesti (A3).
Laiton edelleenkin!
--- Vaan kun ei ole, eikä lue. Älä sotke etu-kodeksin Tyrannin rajoitteita takakodeksin Mutable Genus Tyranniin.Jake kirjoitti:Muuten, kodexissa lukee että biomorpheja saa olla 8 ja biomorph enhancementsejä 3(flesh hooks, implant attack ja bio-plasma attack) , eli pitäisi tuon olla laillinen,
Kun vertaat niitä Biomorpheja jotka Tyrantilta etukodeksissa statlinestä valmiiksi löytyy ja mitä BioM E:tä sille saa etulistassa, niihin mitä Mutable Genuksella saa aikaiseksi niin huomaat että rajoitus on 8, mukaanlukien BioM Enhancementit.
Kannattaa oikeasti lukaista nuo kodeksit ajatuksella, siellä kun selkeästi sanotaan että Biomorph Enhancementitkin lasketaan Biomorpheiksi...
Millä ilveellä kuvittelit Tyrantin ikinä tarvitsevan 8 biomorphin rajoitetta, jos sinun väittämäsi pitäisi paikkaansa?
... Paitsi jos oletat lisäksi muita laittomuuksia mitä Kodeksissa selkeästi kielletään?
--- Kuten sanottu, ei ammu... Eikä kannata.Eikö muuten kantamahyökkäyksistä warp blast olisi järkevämpää pudottaa pois, koska mulla ei ainakaan ole mitään venom cannonia vastaan, jolla Hive ampuu 9 S9 laakia, jotka osuu 3+
Siivekäs Tyranni on pirun nopea, ja pääsee nopeasti lähitaisteluun missä se repii melkein mitä tahansa palasiksi. Lähiksessä ei VCannonista ole hyötyä, ylimääräisestä ScyTal-parista kylläkin...
Siivillä myös pääsee niin nopeasti WBlastin kantamalle, että hiukan lyhyempi kantama ei haittaa, minkä lisäksi WBlast on huomattavan tehokas tappaja niin joukkoja kuin ajoveuvojakin vastaan... Ja saat silti maksimimäärän lähishyökkäyksiä.
Ainoastaan jalkaisin kulkeville Tyranteille VCannon on parempi vaihtoehto, koska ne hyötyvät kantamasta enemmän.
Heikkoliha yrittää tuhota, metsästää itseä kuin itse niitä, mutta ne heikkoja. Itse taistelee viimeiseen, kaikki täytyy ahmia.
-
Nightbringer
Eikös tuo Tyrantti pysty ampumaan Warp Blastilla ja Venom Cannonilla samalla vuorolla, jos käyttää noita päiviteltyjä sääntöjä? 
Tosin en näe (tai ole ikinä nähnyt) syytä, miksi HTyrant pitäisi varustaa Venom Cannonilla, kun sen on kuitenkin tarkoitus hönkiä closikseen.
Tosin en näe (tai ole ikinä nähnyt) syytä, miksi HTyrant pitäisi varustaa Venom Cannonilla, kun sen on kuitenkin tarkoitus hönkiä closikseen.
Who is this irresistible creature who has insatiable love for the dead?
-
MangaReaper
Luulisi tyrantin voivan molemmilla lasauttaa, vaikkei warp blast nyt perinteisessä mielessä ase olekaan (ja venom cannon sitten on..?).
Lisää salaisuuksi avatarien takaa:
VD: Animefani, kuvassa Vash Trigunista
Kuolo: Miyazakin ystävä, pienet pallopäät Mononoke himesta
FallenOne: Ei katso animea, silti avatarissa Totoro
VD: Animefani, kuvassa Vash Trigunista
Kuolo: Miyazakin ystävä, pienet pallopäät Mononoke himesta
FallenOne: Ei katso animea, silti avatarissa Totoro
--- Kyllä pitäisi... Eli nyt sillä saattaisi olla hyötyäkin. Jos kohta siivekkäälle Tyrannille ottaisin silti 2xScyTal ja WBlastin. =)Nightbringer kirjoitti:Eikös tuo Tyrantti pysty ampumaan Warp Blastilla ja Venom Cannonilla samalla vuorolla, jos käyttää noita päiviteltyjä sääntöjä?