Aloittelija: Miten säännöt eroaa Lotrista...
-
Kellokoneisto
Aloittelija: Miten säännöt eroaa Lotrista...
Ajattelin, että ehkä jossain vaiheessa voisin aloitta 40k:n, jos lompakko sallii ja nämä säännöt miellyttävät...
Eli, joku voisi selittää varmaan miten peli periaatteessa toimii...
Ja, jos löytyy joku lotraaja, joka harrastaa 40k:ta samaan aikaan (Oberon?), niin hän voipi tarkentaa miten eroavat...
Niin, enkä löytänyt GW:n sivuilta mitään esittelyä peliä (kuten lotriin oli) enkä tiedä mistä muualta olisin voinut etsiä...
Tämään voipi poistaa, jos ei tänne kuulu, tai asiasta on muuten ollut keskustelua, voin kai sitten jättää alottelu suunnitelmani kokonaan...
Eli, joku voisi selittää varmaan miten peli periaatteessa toimii...
Ja, jos löytyy joku lotraaja, joka harrastaa 40k:ta samaan aikaan (Oberon?), niin hän voipi tarkentaa miten eroavat...
Niin, enkä löytänyt GW:n sivuilta mitään esittelyä peliä (kuten lotriin oli) enkä tiedä mistä muualta olisin voinut etsiä...
Tämään voipi poistaa, jos ei tänne kuulu, tai asiasta on muuten ollut keskustelua, voin kai sitten jättää alottelu suunnitelmani kokonaan...
Scavenger survivor's find a wa-he-y!
-
Oberon
Niin metsä vastaa jne... Olen kuullut kutsusi, ja saavun vastaamaan tähän. Eli kun LOTRissa joka tyyppi on yksilö, niin 40k:ssa joka tyyppi on pienehkön yhteisön jäsen. Eli squadi järjestelmä. 40k on niinku puolivälissä fb:n rykmentti järjestelmän ja LOTRin täydellisen vapauden välillä, joka ukko liikkuu itse, mutta ei saa poistua ryhmästä. Ampuminen on vielä isommassa osassa kuin LOTRissa, ja tärkeimpänä: "prio" pysyy aina samalla pelaajalla, ja vastustaja ei saa liikkua ennenkuin ammut.
Eli EI näin: "mie liikun ku miul on prio, okei mie liikun nyt, no nyt mie ammun ammu sie miun jälkeen, okei mäiskitään nyt yhessä." VAAN näin: "mie liikun, mie ammun, mie hyökkään, myö tapellaan, nyt siun vuoro." 40k:ssa ei myöskään yritetä isompaa lukua kuin vastustaja, vaan yritetään ylittää/joskus myöskin alittaa joku tietty luku, joka määräytyy ukkojen statsien pohjalta.
Eli EI näin: "mie liikun ku miul on prio, okei mie liikun nyt, no nyt mie ammun ammu sie miun jälkeen, okei mäiskitään nyt yhessä." VAAN näin: "mie liikun, mie ammun, mie hyökkään, myö tapellaan, nyt siun vuoro." 40k:ssa ei myöskään yritetä isompaa lukua kuin vastustaja, vaan yritetään ylittää/joskus myöskin alittaa joku tietty luku, joka määräytyy ukkojen statsien pohjalta.
http://forums.sotavasara.net/viewtopic.php?t=26427 ja armeijanvalintaopas http://www.sotavasara.net/articles.php? ... al&show=33
Maanisesti naurava editti: Hidas olen
Maanisesti naurava editti: Hidas olen
- The Captain
- Valvoja
Käytännössä LotRin ja Faban/40K:n säännöt eroavat toisistaan niin täydellsiesti, että ei kannata edes lähteä selittämään eroavaisuuksia. 40K ja FB pohjautuvat samoihin statteihin (WS, BS, S, T, W, I, A, Ld, FaBassa myös M), LotRin systeemi on ihan toisenlainen. Kokemuksesi LotRista ei siis auta millään lailla 40K:n aloittamisen kanssa (paitsi että osaat luultavasti käyttää mittanauhaa/-tikkua).
Ai niin: 40K:ssa EI saa mitata etäisyyksiä ennen kuin on päättänyt, yrittääkö chargata/ampua kohdetta. Peliasennetta siis täytyy muuttaa. Myös Line of sight eroaa jonkin verran (syksyllä tulevassa laitoksessa äijät eivät enää blokkaa LoSia ollenkaan!).
Kannattaa odottaa syksyyn, jolloin uusi sääntökirja ilmestyy. Huhujen mukaan se on melko aloittelijaystävällinen.
Ai niin: 40K:ssa EI saa mitata etäisyyksiä ennen kuin on päättänyt, yrittääkö chargata/ampua kohdetta. Peliasennetta siis täytyy muuttaa. Myös Line of sight eroaa jonkin verran (syksyllä tulevassa laitoksessa äijät eivät enää blokkaa LoSia ollenkaan!).
Kannattaa odottaa syksyyn, jolloin uusi sääntökirja ilmestyy. Huhujen mukaan se on melko aloittelijaystävällinen.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-
Kellokoneisto
Niin, ja alotellessa riittää/ei riitä pelkkä pelattvan armeijan Codex?
Ja, taistelut käydään, että vain toinen voi iskeä? Vai?
Entä ampuminen, meneekö täysin erilailla? Move Penaltyjä? Ensin osuminen-sitten woundaus?
Ja, kyllä minä nuo armeijanvalintaoppaat tiedän, ja vähän niitä selailinkin... Silti armeijaan, jonka aloitan vaikuttaa vain yksi ja ainoa tekijä; ulkonäkö...
Ehkä sen takia en pärjääkään kauhean hyvin lotrissa
KKEdit: Mitä hittoa teen "FB:stä 40k:hon"... Tässä ollaan lotrista tulossa...
Entä ampuminen, meneekö täysin erilailla? Move Penaltyjä? Ensin osuminen-sitten woundaus?
Ja, kyllä minä nuo armeijanvalintaoppaat tiedän, ja vähän niitä selailinkin... Silti armeijaan, jonka aloitan vaikuttaa vain yksi ja ainoa tekijä; ulkonäkö...
-
Oberon
Tarviit yllätys yllätys, myös sääntökirjan ja ukot, edellistä ei kannata vielä ostaa, uusi kun tulee lähiaikoina, ukot voipi jo ostaa, paitsi jkos meinaat aloittaa space mariineilla/tyranideilla/niillä muilla jotka uusitaan aika pian.Kellokoneisto kirjoitti:Niin, ja alotellessa riittää/ei riitä pelkkä pelattvan armeijan Codex?
Ampuminen: jos pysyt paikallaan-->saat ampua isoilla aseilla/ampua useammin pienemmillä, jos liikut-->et ammu isoilla ollenkaan/ammut pienemmillä vähemmän. ensin osutaan, sitten woundataan, sitten heitetään savea(vähän kuin fate, mutta se ei kulu).
Taistelu: nopeampi yrittää osua ja woundata ensin, ja woundin ottanut yrittää seivia, jos selviää, hän yrittää samaa. Tän ei ole tarkoituskaan olle selkeätä
Jos ulkonäön puolesta valitset, niin selaa hyvä ihminen GW:n 40k-puolelta niitä armeijakohtaisia sivuja ja sieltä miniatures galleryä.
-
Kellokoneisto
-
Oberon
Siis, ensin liikutaan normaalisti jos halutaan, sen jälkeen ammutaan(paitsi jos haluaa chargata kunnolla) ja sitten chargataan, b2b yhteys=charge, ja sitten lyödään tuossa "mie oon nopeempi, mie lyön ensin" järjestyksessä. Got it? Ja, kyllä tämä poikkeaa LOTRista aika tavalla, muttei niin paljoa kuin Fb poikkeaa LOTRista, tämä siis miun mielipide.
-
Kellokoneisto
--- 28. Elokuuta väitettiin White Dwarf 294:ssa, eli syyskuun alkuun. Ei siis tarvi ihan hirveästi enään odottaa. =)Kellokoneisto kirjoitti:Ja, koskahan tuo uusi editio tulee?
Heikkoliha yrittää tuhota, metsästää itseä kuin itse niitä, mutta ne heikkoja. Itse taistelee viimeiseen, kaikki täytyy ahmia.
-
Kellokoneisto
Ja, jos ei tuota vaivaa, niin löytyyköhän kuvia uusituista ukoista? Ja, mistä? Bregolasista?
Ja, siis mitkä kaikki uusitaan?
Space Marinet tiedänkin...
Ja, Tyranidit, ne on joko niitä loisteputki äijiä, jotka on rumia, tai sitten niitä salamipötköjä, jotka on rumia...
Ulos jäävä puoli on varmaankin Necronit...
Ja, mitäs muita uusitaan? Tuskin ainakaan Witch Huntereita...
KKEdit: Uusimis hommista otin itse selvän, mutta kun Obe tuolla sanoi, että voi chargata oikein kunnolla, niin oliko se vain kauniisti sanottu vai tarkoittiko se oikeasti jotain...
Ja, siis mitkä kaikki uusitaan?
Space Marinet tiedänkin...
Ja, Tyranidit, ne on joko niitä loisteputki äijiä, jotka on rumia, tai sitten niitä salamipötköjä, jotka on rumia...
Ulos jäävä puoli on varmaankin Necronit...
Ja, mitäs muita uusitaan? Tuskin ainakaan Witch Huntereita...
KKEdit: Uusimis hommista otin itse selvän, mutta kun Obe tuolla sanoi, että voi chargata oikein kunnolla, niin oliko se vain kauniisti sanottu vai tarkoittiko se oikeasti jotain...
- The Captain
- Valvoja
KUVIA TULEVASTA 40K: Yleiset keskustelut -palstalta...Kellokoneisto kirjoitti:Ja, jos ei tuota vaivaa, niin löytyyköhän kuvia uusituista ukoista? Ja, mistä? Bregolasista?
Tarkoitti, että ampuminen ennen chargaamista samalla vuorolla heikentää chargen voimaa (hyökkääjä ei saa bonus-hyökkäystä chargesta).KKEdit: Uusimis hommista otin itse selvän, mutta kun Obe tuolla sanoi, että voi chargata oikein kunnolla, niin oliko se vain kauniisti sanottu vai tarkoittiko se oikeasti jotain...
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-
Kellokoneisto
Mikä on Inquistior, ei se taida mikään oma pelinsä olla, eikä se ole armeijakaan, eli?
Ja, figujen kuvissa näkee paljon kaikenlaisia rumia punasia mitaleja, joista roikkuu jokin kääre, tai niillä on jossain haarniskassa kääre tai käjessä kirja... Mitä hittoa nämä meinaa? Ovatko vain rekvisiittaa, vai onko niillä jotain merkitystäkin?
Ja, tekeekö porukka niitä itse, kun niitä GW:n omissa ei näkyisi olevan... Jo, ovat usein aika törkeitäkin..
Ja, figujen kuvissa näkee paljon kaikenlaisia rumia punasia mitaleja, joista roikkuu jokin kääre, tai niillä on jossain haarniskassa kääre tai käjessä kirja... Mitä hittoa nämä meinaa? Ovatko vain rekvisiittaa, vai onko niillä jotain merkitystäkin?
Ja, tekeekö porukka niitä itse, kun niitä GW:n omissa ei näkyisi olevan... Jo, ovat usein aika törkeitäkin..
-
Oberon
Inquisitor ON myös peli, mutta se on myös imperiumin puolella työskentelevä henkilö, joka taistelee vääräöppisuutta(=kaaosta) vastaan. Joku toinen kenties selittää paremmin/oikaisee harhaoppisen käsitykseni. Ne taitavat olla ihan rekvisiittaa, mutta joillakin armeijoilla on ihan tavaraa jota ne voivat kuvata. Esimerkiksi yhdellä witchhuntereiden charrulla on kirja kädessä-->book of st.jotain.