Spray pohjamaali vai tavallinen
Spray pohjamaali vai tavallinen
Olen tässä miettinyt, että onko sprayssa ja tavallisessa pohjamaalissa eroja? Ja kumpi on ''parempaa''?
Molemmissa on omat puolensa.
Itse käytin ennen normaali maalia pohjamaalaamiseen, jolloin pinnasta tuli varsin hyvä, kunhan ei liian paksua maalia käyttänyt. Figu peittyi kerralla.
Spray on taas nopeampaa (jos ei maalin kuivumiseen ja moneen sprayays kertaan kuluvaa aikaa oteta huomioon). Takaa varmemman pidon maalille. Ei yleensä rapise pois, päälle helpompi ja kestävämpi maalata. Pinnasta voi tosin tulla hieman karkea, eikä maali yllä jokaiseen kohtaan, mutta ohuella pohjamaalilla maalaus sprayauksen jälkeen parantaa tulosta kummasti.
Tällä hetkellä itse sprayaan, koska olen laiska
.
Itse käytin ennen normaali maalia pohjamaalaamiseen, jolloin pinnasta tuli varsin hyvä, kunhan ei liian paksua maalia käyttänyt. Figu peittyi kerralla.
Spray on taas nopeampaa (jos ei maalin kuivumiseen ja moneen sprayays kertaan kuluvaa aikaa oteta huomioon). Takaa varmemman pidon maalille. Ei yleensä rapise pois, päälle helpompi ja kestävämpi maalata. Pinnasta voi tosin tulla hieman karkea, eikä maali yllä jokaiseen kohtaan, mutta ohuella pohjamaalilla maalaus sprayauksen jälkeen parantaa tulosta kummasti.
Tällä hetkellä itse sprayaan, koska olen laiska
-
baretul
Normaali akrylimaali ei pidä kiinni figussa yleensä, sen takia sitä ei kannata käyttää. Spray taas pitää ja maalit ei lähde pois helposti kolhuissa. Sprayllä saa myöskin tasasemman pohjamaalin. Sprayaaminen on siis voittajan vaihtoehto
, showcase maalaajat sprayaa ja pelaajat sprayaa, se on imo aika pakollinen jos haluaa edes jonkun näköstä jälkeä.
-
Stenvall
Ai, että hienon näköisiä figuureita on mahdoton maalata ilman, että käyttää pohjamaalina sprayta? Tämähän on jotakin, jota en ole ennen kuullutkaan. Varmasti spray on parempi yleisesti ottaen, mutta väittäisin, että kyllä perusmaalillakin pärjää.baretul kirjoitti:Normaali akrylimaali ei pidä kiinni figussa yleensä, sen takia sitä ei kannata käyttää. Spray taas pitää ja maalit ei lähde pois helposti kolhuissa. Sprayllä saa myöskin tasasemman pohjamaalin. Sprayaaminen on siis voittajan vaihtoehto, showcase maalaajat sprayaa ja pelaajat sprayaa, se on imo aika pakollinen jos haluaa edes jonkun näköstä jälkeä.
Itse pohjamaalaan kaikki "showcase" figuni ihan ohuella humbrolin emali maalilla, kun taas rivimiehet sprayaan. Tuolla Humbrolilla saa älyttömän hyvän pohjan ja sitä maalia saa vielä pensselillä hankalampiikin paikkoihin. Pohja on IMO parempi kuin sprayattu. Ja tuo emali maali vieläpä tarttuu myös metalliin eikä varise pois.
-
baretul
Jep no emali maali on melkeempä yhtä pätevä, mutta en tajua että miks figua ei vois vaan tarkasti sprayata, kun kerran siihen on mahdollisuus.
Niin no def en sanonut suoraa että ilman sitä ei saa hienoa jälkeä, mutta melkeempä jokainen hienosti maalattu figu on spray pohjamaalattu tai ainakin sivellin pohjamaalattu jollain muulla kuin akrylimaalilla, puhun siis cmon top10 tavarasta.
Niin no def en sanonut suoraa että ilman sitä ei saa hienoa jälkeä, mutta melkeempä jokainen hienosti maalattu figu on spray pohjamaalattu tai ainakin sivellin pohjamaalattu jollain muulla kuin akrylimaalilla, puhun siis cmon top10 tavarasta.
suihkupulloa kehiin vaikka toisin määrättäisiin.
IMO;
+tasaisempi jälki
+nopeus/helppous
+laiskan miehen lisää
+RAL:n värikartta käytössä
+hinta/riitoisuus
-huonosti valittu suutin
-merkkiepätietoisuus
-huonon kannunkäsittelijän lisä
-Antti-
IMO;
+tasaisempi jälki
+nopeus/helppous
+laiskan miehen lisää
+RAL:n värikartta käytössä
+hinta/riitoisuus
-huonosti valittu suutin
-merkkiepätietoisuus
-huonon kannunkäsittelijän lisä
-Antti-
"there is nothin`as sure
in the world as the
beer of Bugmans family
and the treachery of elves"
in the world as the
beer of Bugmans family
and the treachery of elves"
-
Kellokoneisto
Täytyis varmaan siirtyä sprayhin... Chaos Blackia tuppaa meneen niin hitosti... Olen 1 ja puoli vuotta harrastellut ja nyt on 4. Chaos Black purtilo meneillään... Ja, nykyään toi sudilla pohjamaalaaminen ei sitten oikein tunnu kiinnostavan millään... Se vie niin paljon aikaa, rasittaa ja sottaa vielä kädetkin...
Täytyy jonain päivänä mennä rautakauppaan, sitten kun tulee ostettua seuraava boksi (Mmm...haradeja
)
Viime sprayllä pohjaamaalaamisesta on paljon aikaa ja huonot muistot... 4 gobboo, jotka saivat aika suuren kerroksen kerralla... Hemmetti, aina kun siihen spray purkkiin tarttuu, niin siitä ei voi päästää irti tarpeeksi aikaisin... Lakkasin muutaman kohtis hyvän ukonkin, ja vaikka oli matta lakkaa niin kiiltää ihan vit...
Täytyy jonain päivänä mennä rautakauppaan, sitten kun tulee ostettua seuraava boksi (Mmm...haradeja
Viime sprayllä pohjaamaalaamisesta on paljon aikaa ja huonot muistot... 4 gobboo, jotka saivat aika suuren kerroksen kerralla... Hemmetti, aina kun siihen spray purkkiin tarttuu, niin siitä ei voi päästää irti tarpeeksi aikaisin... Lakkasin muutaman kohtis hyvän ukonkin, ja vaikka oli matta lakkaa niin kiiltää ihan vit...
Scavenger survivor's find a wa-he-y!
Noniin, kun kerran jo valmiiksi pohjamaaleista puhutaan, niin voisin tässä kysyä, että millaiset spraymaalit ovat hyviä figuille? GW:n spray nyt tietenkin on toimivaa, mutta siltä kun löytyy hintaakin 10 e. Millaisia muita, figuihin hyvin tarttuvia maaleja kannattaa käyttää? Itselläni löytyy kaapista valkoinen mastonin mattaspray, pitää tänään kokeilla.. Muita tarkoitukseen sopivia, halpoja tuotteita?
54y-n0_t0-g04753d
Olen kanssa harrastanut 1½ vuotta ja viides musta maali menossa. pohjamaalaan spraylla :sKellokoneisto kirjoitti:Täytyis varmaan siirtyä sprayhin... Chaos Blackia tuppaa meneen niin hitosti... Olen 1 ja puoli vuotta harrastellut ja nyt on 4. Chaos Black purtilo meneillään..
Ettei menisi ihan OT:ksi, Spray - voittajan vaihtoehto
GW:n spray on mielestäni todella hyvälaatuista, ainakin se levittyy tasaisesti. Tosin haittapuolena on suolainen hinta. Viime aikoina olen ostanut Mastonin sprayja, koska ovat halvempia. Tosin lähes joka kerta, kun Mastonin spraylla pohjamaalaan, jää maalipintaan pieniä epätasaisuuksia. Sama ongelma lakan kanssa, vaikka aina olenkin urakalla purkkia ravistellut. Pitäisi varmaan antaa purkin olla lämpimässä vesihauteessa ennen maalausta.
Luultavasti siirryn takaisin GW:n sprayhin, kun Mastonit alkavat loppua.
Moi
Luultavasti siirryn takaisin GW:n sprayhin, kun Mastonit alkavat loppua.
Moi
ur ballz r p3ndul0us & w34k
- I.C. Wiener
- Viesti:
Hmm outoa. Yhen purkin GW pohjamaali sprayta omistan. Joskus villissä nuoruudessa tuollaisen ostin ja sanoisin että niillä ei ole oikeastaan muuta eroa kuin hinta(ja haju
).
Sen jälkeen kun kasvoin ja viisastuin ostin/ostan vain mastonin spraytä, näitä saa kuitekin parhaimmillaan 5€ 3kpl.
Sen jälkeen kun kasvoin ja viisastuin ostin/ostan vain mastonin spraytä, näitä saa kuitekin parhaimmillaan 5€ 3kpl.
The wheels of his mustang exploding on the highway like a slug from a .45
True death: 400 horsepower of maximum performance piercing the night
True death: 400 horsepower of maximum performance piercing the night
-
zakug_the_insane
Kokonaisia figuja kannattaa kyllä spray maalata, mutta kannattaa ottaa huomiota merkkiin. Maston ja gw:n on hyvä, mutta muita en uskaltaisi suositella. Kerran kävi nimittäin "jonkun oudonmerkkisen sprayn" kanssa niin, että täytti uomat. Enkä laittanut liikaa sprayta, believe me.
Tosin ihan maalillakin se pohjamaalaus sujuu, tosin metallisissa en tätä tekisi, koska sitten rapisee maali liian helposti, spraysta tulee vahvempi pinta.
Tosin ihan maalillakin se pohjamaalaus sujuu, tosin metallisissa en tätä tekisi, koska sitten rapisee maali liian helposti, spraysta tulee vahvempi pinta.
Ostan Tomb Kingejä ja necroneita! Lähetä YV.
-
baretul
Tuota joo jos ostatte noita spray maaleja, muita kuin gw:een, niin ostakaa mattaa. Jos noi kiiltää, niin ne kiiltää sen takia koska ne on tarkotettu kiiltäväks, mattamaalit on erikseen. Ite ostin purkin mastonin matta valkosta, oli ihan suht hyvä, mutta ehkä vähän rakeinen ja siinä maalissa tais olla isommat hileet pigmentissä, koska en saanu sitä kerrosta samallalailla tasasen ohueks kuin citadelissa.