Kun tälläkin forumilla on tullut nähtyä näitä "millä mä aloitan" ja "mikä on paras puoli" threadeja, niin tuli vain mieleen että valitsevatko kaikki uudet pelaajansa puolensa/armeijansa muiden mielipiteen perusteella? Olenko muka ainut, joka sai virikkeen hommaan ihan itse? Mikä teidän puolen valintaanne on vaikuttanut?
Näin muutama vaihtoehto mitä tulee mieleen:
1) Se on "paras" puoli (eli selvititte mikä on paras/tehokkain puoli pelata)
2) Se on fluffin puolesta paras (piditte fluffista, statit on powerpelaajia varten)
3) Figut oli siistit
4) Se oli armeija jota kaikki muut pelas/kukaan ei pelannut
5) Se sopi tyyliin (en nyt tarkoita että khornen pelaajat kulkis verinen kirves kädessä kadulla, vaan että sen puolen tyyli sopi omaa peli tyyliin/mielipiteeseen)
6) Kaikki sano että se on alottelijaystävällinen/haastava (mistä sattuu tykkäämään?)
7) Joku muu syy?
Eli mikä oli teidän syy alottaa peli?
Omalla kohdalla olin armeijassa, ja yhden kiinniolo vuoron ajaksi lainasin tupakaverilta WD lehtiä lueskeltavaksi/katottavaksi. Yhdessä sitten esiteltiin peliin uusi puoli, Tau.
Korkea teknologia, lähitaistelun halveksiminen primitiivisenä, tulivoima, järjettömän itsensä tapattamisen vastustaminen...
Tuntui fiksulta porukalta (varsinkin kun vertasi muihin puoliin, joista oli juttua, esim. demonien manaaminen chaos joukoille toisessa lehdessä, tai kaikki tämä "kuolkaamme kunnialla turhaan touhu") Kun kaveri tuli lomalta, niin pyysin selittämään mitä se statit tarkoittivat "Onks tää SV joku save juttu, mitä se 4+ meinaa?" tyyliin, mitä eroa oli rapid fire, assault ja heavy aseella, onko 30" pitkäkin kantama, kaikkea pientä mitä nyt osas kysyä.
Asia jäi kytemään. Sitten armeijan jälkeen hankin sääntökirjan, tau codexin, ja luin ne läpi. Kävin katsomassa yhdessä paikallisessa pelisessiossa millaista touhua se pelaaminen on, ja juttelin parin tyypin kanssa. Päätin kokeilla millasta se on. Eli, kiitokset ja kiroukset res. kers. Hakalalle vaan, jos sattuu tätä lukemaan. Jos tavataan niin otetaan matsi...
Mun puolen valinta oli siis 5, sopi tyyliin.
Entäs teillä?