Savet

Warhammer 40.000 -pelin säännöt ovat yleensä enemmän tai vähemmän tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
Kaapelikala

Savet

Viesti Kirjoittaja Kaapelikala »

Ihmettelen sellaista asiaa, että kun ukko esim orkki (save 6+) on kiven takane (save 5+), niin voiko se käyttää kumpaa savea? Ja saako se yhdistää armour saven ja cover save? 40K-sääntökirjassa kun tämä asia on selitetty extra huonosti.

Ja vaikuttaako hyökkäyksen Strenght Armour saveen, niin kuin FaBassa? Eli esim. Marine vs. Chaos Marine. Marine ampuu Hv. Boltterilla Chaos Marinea S-5:llä, ja Chaos marinen save putoaa 2:lla ja Hv. Boltan AP on 4, joten Chaos Marine kuolee tosta vaan. Eli onko ko. asia mahdollinen?
Multani

Viesti Kirjoittaja Multani »

Vastaus kyllä löytyy sääntökirjasta selkeästi kun vain katsot, ei herranjumala :P
Juustoa komisario Palmu
Deetwo

Viesti Kirjoittaja Deetwo »

Kallethegreat kirjoitti: Ja saako se yhdistää armour saven ja cover save? 40K-sääntökirjassa kun tämä asia on selitetty extra huonosti.
Jokaista woundia vastaan saa käyttää vain ja ainoastaan yhtä savea... Cover save ei vaikuta armour saveen ollenkaan.
Ei, 40kssa ei ole armour modifiereitä ollut sitten kakkosedikan, kun ap sääntö korvasi sen.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
Druzhina Captain
Valvoja

Re: Savet

Viesti Kirjoittaja Druzhina Captain »

Kallethegreat kirjoitti:Ihmettelen sellaista asiaa, että kun ukko esim orkki (save 6+) on kiven takane (save 5+), niin voiko se käyttää kumpaa savea? Ja saako se yhdistää armour saven ja cover save? 40K-sääntökirjassa kun tämä asia on selitetty extra huonosti.
Sääntökirjassa sivulla 64 on Cover Saving Throws sääntö, johon on vielä annettu esimerkki kuvineen. Se on kyllä extra selkeästi selitetty siellä eikä mikään voi jäädä epäselväksi.
Kallethegreat kirjoitti:Ja vaikuttaako hyökkäyksen Strenght Armour saveen, niin kuin FaBassa? Eli esim. Marine vs. Chaos Marine. Marine ampuu Hv. Boltterilla Chaos Marinea S-5:llä, ja Chaos marinen save putoaa 2:lla ja Hv. Boltan AP on 4, joten Chaos Marine kuolee tosta vaan. Eli onko ko. asia mahdollinen?
Ei, 40K:ssa hyökkääjän Strength ei vaikuta puolustajan armour saveen. Ampuma-aseilla on AP arvo, joka ilmoittaa minkävahvuisen haarniskan se läpäisee. Lähitaisteluaseilla ei ole sellaista ominaisuutta, mutta joillakin aseilla on ominaisuus ohittaa minkävahvuisen haarniskan tahansa.

Nämä asiat on kyllin hyvin selitetty sääntökirjassa. Ennen kuin lähettää sääntökysymyksiä, kannattaa selata sääntökirjaa läpi ja vilkaista mahdollisia FAQeja ja rules updateja.
Lukittu

Palaa sivulle “40k: Säännöt”