Chimeran aseistus
Chimeran aseistus
Aloitin juuri Ig:n ja ihmettelen mitä chimeraan kannattaa pistää (sis. aseita)?
Hedelmälepakoiden pitäisi kuolla sukupuuttoon...
its all good man :-)
jos menet lähelle niin laita kaksi heavy flameria
jos sinulla on vastassasi kevyesti tai ei ollenkaan panssaroituja tyyppejä, ota multilaser ja mahdollisesti hull HB
jos tappelet eniten IGtä tai (D)Eldareita vastaan niin ota turret HB ja hull HB
pintle-ase ei ole niin hyödyllinen ja HK on mielestäni liian kallis jotta siitä olisi IGlle hyötyä
jos menet lähelle niin laita kaksi heavy flameria
jos sinulla on vastassasi kevyesti tai ei ollenkaan panssaroituja tyyppejä, ota multilaser ja mahdollisesti hull HB
jos tappelet eniten IGtä tai (D)Eldareita vastaan niin ota turret HB ja hull HB
pintle-ase ei ole niin hyödyllinen ja HK on mielestäni liian kallis jotta siitä olisi IGlle hyötyä
"Koska tämä on Sotavasara - foorumi, jonka käyttäjillä on niin vähän toivoa saada naista, että pitää yrittää nussia pilkkua. -Da Capitan"
Multi-laser + heavy bolter on minun valintani. Turretin str 6 haavoittaa lähes kaikkia perusmokuja kakkosilla ja hb:n ap 4 hoitaa paremmat panssarit. Combo on jotenkin syöpynyt mieleen, enkä voi kuvitellakaan käyttäväni muita aseita.
Liekinheitin on minusta aika turha. Rynnäkköön lähtevä chimera tuhoutuu aika nopeasti, jossei sitä varusta smokeilla ja extra-armoureilla ja noidenkin kanssa on helppo maali. Näin ollen se ei ikinä pääse käyttelemään fleikkojaan. Tietystikin olen väärässä, koska en ole asetta ikinä käyttänyt.
Liekinheitin on minusta aika turha. Rynnäkköön lähtevä chimera tuhoutuu aika nopeasti, jossei sitä varusta smokeilla ja extra-armoureilla ja noidenkin kanssa on helppo maali. Näin ollen se ei ikinä pääse käyttelemään fleikkojaan. Tietystikin olen väärässä, koska en ole asetta ikinä käyttänyt.
Itselleni olen asentanut chimeroihin multilaserin, h. bolterin ja h. stubberin. Ei kannata aliarvioida stubberia, jos chimeran kanuunoilla alkaa tankkeja metsästämään olisi aika tarkistella AT-varustustaan. 9 laukausta 36 tuumaan on aika kiva määrä jalkaväkeä ammuttaessa ja vaikka ne savet vihu saisikin niin epäonnistumisia tulee varmasti aina silloin tällöin. Ja kun samalla saa liikkua jalkaväen tahdissa niin luulisi toimivan...
- Amazing Slug
2*heavy boltter olisi muuten paras vaihtoehto, mutta koska joka tuutista kuitenkin pukkaa 3+ armoreita ja/tai vehiclejä, niin multilaser ja heavy boltter on paras vaihtoehto.
Älkää kuitenkaan aliarvioiko heavy flamereita. 5-7 khimeiraa, täyttä vauhtia vihollista kohti... pari niistä voi päästä jo kantamallekin.
Älkää kuitenkaan aliarvioiko heavy flamereita. 5-7 khimeiraa, täyttä vauhtia vihollista kohti... pari niistä voi päästä jo kantamallekin.
Tässä vaiheessa kysytään: Miksei vain oteta niitä 3:a Hellhoundia? Sekä muutamaa kimeraa?Amazing Slug kirjoitti:2*heavy boltter olisi muuten paras vaihtoehto, mutta koska joka tuutista kuitenkin pukkaa 3+ armoreita ja/tai vehiclejä, niin multilaser ja heavy boltter on paras vaihtoehto.
Itse pidän eniten conffista [multilaser, heavybolter, heavystubber, smoke]. Kannattaa tosin vähän koettaa räätälöidä tiettyyn rooliin pienellä variaatiolla... Esimerkiksi chimera, jolla on tarkoitus kyyditä se superclosisnyrkki vastustajan iholle, kaipaa tietysti extra armouria, muttei niinkään välttämättä ihan kaikkia aseita. Lisäksi esim. turnauksiin lähdettäessä kannattaa harkita searchlightiä, jos tehtävissä on riski joutua yötappelukseen.
Hellhoundi on mielestäni alitehoinen. Olen tästä pitkät pätkät joskus vinkunut ja valittanut, joten en nyt siitä enempää. Itselläni kyllä lähes poikkeuksetta loppuvat 1500pts peleissä kaartin Fast Attackit kesken, ja ennemmin annan vähäisistä sloteista lascannon-sentineleille kuin hellhoundeille.
-Touko "Squirrel" Kästämä
Hellhoundi on mielestäni alitehoinen. Olen tästä pitkät pätkät joskus vinkunut ja valittanut, joten en nyt siitä enempää. Itselläni kyllä lähes poikkeuksetta loppuvat 1500pts peleissä kaartin Fast Attackit kesken, ja ennemmin annan vähäisistä sloteista lascannon-sentineleille kuin hellhoundeille.
-Touko "Squirrel" Kästämä
...to crush your enemies, to see them driven before you, and to hear the lamentations of their women.