"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Näin tehdään kunnon kuivasivellin...

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
maddog

Näin tehdään kunnon kuivasivellin...

Viesti Kirjoittaja maddog »

Ota vanha siveltimesi ja leikkaa karvat tuollaiseen 3 millimetrin mittaan. Ohuemmalla pensselissä voi lekata lyhemmäksikin, paksummalla taas jättää pidemmäksi. Tulos: hyvä ja jämerä kuivasivellin, joka kestää käyttöä ja jolla pieniäkin detaileja on helppo maalata. Leikkaamalla osan karvoista kokonaan pois saa sitten erittäin pieniin detaileihin soveltuvia pensseleitä... Kokemus opettaa tässäkin oikean leikkuutavan.
VJ

Viesti Kirjoittaja VJ »

Tässäpä tulikin mieleeni eräs sananlasku, jonka kuulin hiljattain:
DONT DRYBRUSH WITH YOUR GOOD BRUSHES! Dry brushing will spread a
brush faster than a cheerleader on prom night.
And they wonder how he dealt with stress so well..
Corian

Viesti Kirjoittaja Corian »

helmi... :lol:
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
http://www.nopat.fi
Vega

Viesti Kirjoittaja Vega »

Aika villii ja likasta... :twisted:
"Summon my army Lich"
Skaven Lord

Viesti Kirjoittaja Skaven Lord »

Mä ainakin tein todella hyvän drybrus pensselin ostamalla small drybrus pensselin ja leikkasin pään suoraks ku se oli terävä
Behold the glory of my vermin horde
Rokottaja

Re: Näin tehdään kunnon kuivasivellin...

Viesti Kirjoittaja Rokottaja »

maddog kirjoitti:Ota vanha siveltimesi ja leikkaa karvat tuollaiseen 3 millimetrin mittaan. Ohuemmalla pensselissä voi lekata lyhemmäksikin, paksummalla taas jättää pidemmäksi. Tulos: hyvä ja jämerä kuivasivellin, joka kestää käyttöä ja jolla pieniäkin detaileja on helppo maalata. Leikkaamalla osan karvoista kokonaan pois saa sitten erittäin pieniin detaileihin soveltuvia pensseleitä... Kokemus opettaa tässäkin oikean leikkuutavan.
Mulla on tuollainen.
Toimii ältsin hyvin, ei jätä rakeisuuttaa, ainakaan chainmailia maalatessa.
Yököttävän vaikea puhdistaa.
Chrono

Viesti Kirjoittaja Chrono »

Hmm.. En muista drybrushanneeni aikoihin... Varmaan pariin vuoteen ei oo tullu Drybrushattua...
Noh minkäs teet, en pidä drybrush jäljestä--
Cheerio.
Hope is a serum that never heals
Ketku

Viesti Kirjoittaja Ketku »

Drybrush on äärettömän siisti kun maalaa rengashaarniskaa:D tarttee kokeilla oman drybrushin lyhentämistä
"Ah sitä suloista tuskaa ja kipua viiltävää"
jamovoima
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jamovoima »

Tänään tuli taas ihmeteltyä drybrushauksen hienoutta kun käytiin bonesripperin kanssa lahdessa model expossa. Siis osa pienoismalleista oli aivan luvattoman hienoja, ja työ tekniikoina oli drybrush, washit ja airbrush.

Ja oli siellä sitten niitä kuolan valumista aiheuttavia Petri Kovasen figuureita, jotka on aivan älyttömän mallikkaita.
Wh40kGuy

Viesti Kirjoittaja Wh40kGuy »

En teistä tiedä mutta sitä mieltä olen minä että kun maalaa Chaosseja niin siinä on hyvin hyödyllistä että on kunnon Drybrush jotenka tuosta neuvosta on hyötyä varsinkun on plague figuja edessä...

kiitos oikein paljon
kattokaa PPP (porin peliporukan) kotisivut
http://www.geocities.com/porinpeliporukka
tai sitten niiden foorumit
www.http://wh40kguy.suddenlaunch.com/
Ricu

Viesti Kirjoittaja Ricu »

mä sain ite tosi hyvän tehtyä small drybrush pensselistä jonka pikkusisko jätti yöksi vesilasiin :D se oli ihan tasapäinen ja jäykkä, pienetkin yksityiskohdat helppo maalata.
The Chaos Cell

Viesti Kirjoittaja The Chaos Cell »

pitäs varmaan iteki tehä kunnon dry brush pensseli ku oon repiny jo pari kertaa pelihousuni maalatessa ukoille silmiä.
jullevi
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jullevi »

The Chaos Cell kirjoitti:pitäs varmaan iteki tehä kunnon dry brush pensseli ku oon repiny jo pari kertaa pelihousuni maalatessa ukoille silmiä.
Kuivaharjauksella ei kyllä ole mitään tekemistä yksityiskohtien maalamisen kanssa...

Kuivaharjauspensselin voi tehdä lyhentämällä karvoja.
Detaljipensselin voi tehdä vähentämällä karvoja.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Ninnu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ninnu »

jullevi kirjoitti: Kuivaharjauspensselin voi tehdä lyhentämällä karvoja.
Mä en kyllä henkilökohtaisesti tekisi kumpaakaan, pensselin karvojen laatu siinä vaan kärsii. Citadelin small drubrush on oikeasti kyvä tarkoitukseensa. Ja jos pnesselsitä nyppii karvoja pois ei ferrule (metalliosa varressa) pienene joten pensseli menettää tukevuuttaan ja kimmoisuuttaan. Parempi ostaa detail pensselit erikseen.

Ja siinä olet kyllä oikeassa että näyttää huomattavasti paremmalta jos maalaa tasaiset pinnat ja detailit eikä drybrushaa niitä.
Jag känner en bot
Hon heter Anna. Anna heter hon,
och hon kan banna banna dig så hårt
Hon röjer upp i våran kanal.
jullevi
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jullevi »

Ninnu kirjoitti:
jullevi kirjoitti: Kuivaharjauspensselin voi tehdä lyhentämällä karvoja.
Mä en kyllä henkilökohtaisesti tekisi kumpaakaan, pensselin karvojen laatu siinä vaan kärsii.
No jos totta puhutaan niin en minäkään.
Ninnu kirjoitti:Citadelin small drubrush on oikeasti hyvä tarkoitukseensa.
Agreed.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”