Pohjamaali!
-
Maverick3651
Pohjamaali!
Ostin tänää matta mustan pohja maalin... pohjamaalasin kasrkinit ja aloin maalaa niitä citadelin väreillä..
joo ja sitte huamasin että ei maali oikee tartukkaa...
eli nyt erittäin huono maalata..
kannattaisko maalata uudestaa toisenlaisella merkillä.. (siis pohja)
-
Maverick3651
En suosittele käyttämään muita spraymerkkejä kuin citadelia ja mastonia. Mastonia ostettaessa kannattaa muistaa katsoa että se on mattaa. Sinun tilanteessasi nakkaisin kasrkinit asetoniin ja ostaisin mattamustaa mastonia.
Ensinäkin haltiat ovat päättöminä parempia ja toiseksi ei siitä hamekansasta kumminkaan ota selvää, kuka on nainen ja kuka ei.
-Teräratas
-Teräratas
Re: Pohjamaali!
Onnea, tuhosit figusi.Maverick3651 kirjoitti:Ostin tänää matta mustan pohja maalin... pohjamaalasin kasrkinit ja aloin maalaa niitä citadelin väreillä..
Suosittelen itsekkin Mastonia, itse en ole tuota kokeillut. Ja sitten Citadelia. Citadelin on korkealaatuista, mutta kallista. Tosin mieluusti ostan kympillä putelin spraytä, joka pitää maalin figussa paremmin kiinni. Ja pullo spraytä on erittäin riittoisaa.
Olen kohta aikuinen, mutta en ihan vielä.
Ostetaan Lizardmenejä! Pistä YV! Ja tarjoa figujasi!
-
Maverick3651
kaveri osti kerran mattamustaa maalia pohjamaaliksi.... figut pehmeni kivasti eikä maali tarttunu viikonkaan jälkeen edes kirveellä....
tuli paha mieli....
eli kannattaa ottaa selvää etukäteen et sopiiko pohjamaali figuille ja vaikka kokeilla parille tyypille ensin ettei mene puoli armeijaa pilalle
tuli paha mieli....
eli kannattaa ottaa selvää etukäteen et sopiiko pohjamaali figuille ja vaikka kokeilla parille tyypille ensin ettei mene puoli armeijaa pilalle
"Koska tämä on Sotavasara - foorumi, jonka käyttäjillä on niin vähän toivoa saada naista, että pitää yrittää nussia pilkkua. -Da Capitan"
-
Sword of teclis
-
Maverick3651
-
Maverick3651
-
Vastalääke
Mastonin matat on kyllä kaikista parhaita hinta-laatu -suhteeltaan. Ei maksa kuin hiluja - minulta kynittiin peräti 2,70 €ur0a. Suosittelen monien muiden tavoin lämpimästi.
Pitää vaan sitten varoa, että
1- suhauttelee muovifiguja melko varoen, itse onnistuin sulattamaan parilta jätkältä vähän naamaa kun ajatukset lähtivät harhailemaan sormen painaltaessa nappia, sekä että
2- metallifigujen kanssa taas pitää olla tarkkana, ettei hirveästi hiero tai hinkkaa niitä pohjamaaleja - lähtee helposti irti ja uusi höyrynhengittelysessio edessä. Pintamaalit päälle vaan niin pysyy kuitenkin täydellisesti.
Oikeassa elämässähän Mastoni on se halpisroskavaihtoehto - ei tasoita karheuksia eikä koloja.
Figunmaalauksessa tämä "huono" puoli on siis pikemminkin toivottavaa.
Pitää vaan sitten varoa, että
1- suhauttelee muovifiguja melko varoen, itse onnistuin sulattamaan parilta jätkältä vähän naamaa kun ajatukset lähtivät harhailemaan sormen painaltaessa nappia, sekä että
2- metallifigujen kanssa taas pitää olla tarkkana, ettei hirveästi hiero tai hinkkaa niitä pohjamaaleja - lähtee helposti irti ja uusi höyrynhengittelysessio edessä. Pintamaalit päälle vaan niin pysyy kuitenkin täydellisesti.
Oikeassa elämässähän Mastoni on se halpisroskavaihtoehto - ei tasoita karheuksia eikä koloja.
Figunmaalauksessa tämä "huono" puoli on siis pikemminkin toivottavaa.
-
factordunk
Tervemenoa! Kerran erehdyin pohjamaalaamaan Rhinon AT:n mustalla. Varsinaisilla väreillä maalatessani huomasin, että "pohjamaali" tavallaan "hylki" akryylejä. Akryylit muodostivat ikään kuin helmiä, meinas mennä Rhino pilalle. Hirveellä tappelulla ja kikkailulla sain maalit levittymään oikein ja Rhinon maaleihin. ÄLKÄÄ KOKEILKO!
Myöhemmin käytin Mastonin Primer 520 mustaa pohjamaalia, toimii kuin junanvessa kunhan on tarkkana. Parhaaksi olen todennut Mastonin matta mustan (ilman mitään primer tai muita lisäarvonimiä).
Myöhemmin käytin Mastonin Primer 520 mustaa pohjamaalia, toimii kuin junanvessa kunhan on tarkkana. Parhaaksi olen todennut Mastonin matta mustan (ilman mitään primer tai muita lisäarvonimiä).
Edit: Liian hidas
Ja tuon, että sopiiko muovi figuille, voi ottaa selville esim. Pohjamaalaamalla spruen osia. Vinkkinä tuo.daider kirjoitti:kaveri osti kerran mattamustaa maalia pohjamaaliksi.... figut pehmeni kivasti eikä maali tarttunu viikonkaan jälkeen edes kirveellä....
tuli paha mieli....
Olen kohta aikuinen, mutta en ihan vielä.
GW:n tuotteet ovat siinä mielessä ärsyttäviä, että aina kun yrittää säästää, niin huomaa tuhlanneensa huomattavasti säästöä enemmän tuhoamalla figuja. Olen alistunut ajatukseen, että ostan aina vain GW:n omia tuotteita.
No, basejen flokkiliimana toimii erikeeper ja inkkeihin ei löydy GW-saippuaa...
No, basejen flokkiliimana toimii erikeeper ja inkkeihin ei löydy GW-saippuaa...
Haltiajalkaväen wannabe Jeanne d'Arc on jälleen täällä...
Pelätkää, se saattaa purra... tai itkeä...
Pelätkää, se saattaa purra... tai itkeä...
-
Maverick3651
-
Hodarimies
minä käytän : GT matta musta, maston pohjamaalia. maksaa t-l tukussa n.3 e
Sumppi Ry
Salon Kortti-, Lauta- ja Miniatyyripelaajat
http://sumpinmukana.blogspot.fi/
https://www.the-ninth-age.com/
Salon Kortti-, Lauta- ja Miniatyyripelaajat
http://sumpinmukana.blogspot.fi/
https://www.the-ninth-age.com/