"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Shooting before closecombat

Warhammer 40.000 -pelin säännöt ovat yleensä enemmän tai vähemmän tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
Milkman

Shooting before closecombat

Viesti Kirjoittaja Milkman »

Mites käy jos ennen closista ammut yksikön viimeseen mieheen asti ja sit yltäsit viel assaulttiin jonkun kaa? Ku säännöt sanoo et pitää assaulttaa sitä jota ampu.
I'm not crazy, the voices told me so.
Ishmael
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Ishmael »

Voit assaultaa vain sitä mitä ammuit. Kun sitä ei ole, et chargaa muuallekaan.
Oberon kirjoitti:On ne RF-tiimin pojat kovia kyllä
Abu
Peliporukkavalvoja
Viesti:

Re: Shooting before closecombat

Viesti Kirjoittaja Abu »

Milkman kirjoitti:Mites käy jos ennen closista ammut yksikön viimeseen mieheen asti ja sit yltäsit viel assaulttiin jonkun kaa? Ku säännöt sanoo et pitää assaulttaa sitä jota ampu.
Simppeliä: Sitten ei chargeta mihinkään.

-A

Edit: Ishmaali ehätti sitten ensin
Viimeksi muokannut Abu, Pe 24.09.2004 22:27. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
"Eikö ole aika hyvä muodostaa mielipiteensä sillä tavalla, että katsoo mitä mieltä joku urpo on, ja on itse eri mieltä."
Milkman

Viesti Kirjoittaja Milkman »

Näin arvelinkin. Pretty stupid, but hey it's GW... =(
I'm not crazy, the voices told me so.
Grand Admiral Prawn

Viesti Kirjoittaja Grand Admiral Prawn »

Pistetään vielä lisäkysymys: onko transportti osa squadiaan? Voinko ampua rhinon hajalle ja chargeta nyt näkyvillä oleviin mariineihin? Siis samalla yksiköllä.
Hunnien jäljiltä ei ruoho kasvanut, mutta Vantaan kaupunki hävittää puutkin.
Deetwo

Viesti Kirjoittaja Deetwo »

Grand Admiral Thrawn kirjoitti:Pistetään vielä lisäkysymys: onko transportti osa squadiaan? Voinko ampua rhinon hajalle ja chargeta nyt näkyvillä oleviin mariineihin? Siis samalla yksiköllä.
Ei ole ja et voi.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
Konrad von Richtmark

Viesti Kirjoittaja Konrad von Richtmark »

40Kn assault-systeemi kusee muutenkin. Fabassa ainakin ei chargettamalla pääse pidemmälle kuin marssimalla (jos ei laske overrunnia/pursuittia), mutta 40Kssa saa assaultista näppärästi lisävauhtia, vaikka assaulttaisi järjetöntä tankkia jota ei silti saisi rikki.
daider
Viesti:

Viesti Kirjoittaja daider »

40Kssa ja Fabassa taistelut ovat muutenkin eri skaalaa...
fabassa unitit ovat järjestäytyneitä sotilasyksiköitä ( ei tosin aina ) jotka liikkuvat paraatimuodostelmissa ja kääntyvät sulkeisohjesääntöjen mukaan.
40Kssa joukot liikkuvat harvemmissa muodostelmissa ja koska marssimista ei ole niin assaultoinnin antama lisävauhti tekee pelistä miellyttävämmän. Voihan sitä juosta IG ryhmällä kiinni Land Riderin kylkeen jotta pääsisi eteenpäin nopeampaa, mutta seuraavalla vuorolla Jumalvasara alkaa puhua Keisarin riemusanomaa ja mosurit kuuntelevat
"Koska tämä on Sotavasara - foorumi, jonka käyttäjillä on niin vähän toivoa saada naista, että pitää yrittää nussia pilkkua. -Da Capitan"
Deetwo

Viesti Kirjoittaja Deetwo »

Konrad von Richtmark kirjoitti:40Kn assault-systeemi kusee muutenkin. Fabassa ainakin ei chargettamalla pääse pidemmälle kuin marssimalla (jos ei laske overrunnia/pursuittia), mutta 40Kssa saa assaultista näppärästi lisävauhtia, vaikka assaulttaisi järjetöntä tankkia jota ei silti saisi rikki.
FBssä yksiköt liikkuvat nopeammin, varsinkin charge -> voitto -> pursuit/overrun systeemillä.
Muutenkin jotkin yksiköt ovat huomattavasti nopeita (cavalry, flyerit), eikä 40ksta moista vauhtia ihan joka paikasta löydykkään.

40kta ja FBtä on kuitenkin turha vertailla näin, mekaniikka kun on TÄYSIN eri.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
Satanic Bunny

Viesti Kirjoittaja Satanic Bunny »

Deetwo kirjoitti:
40kta ja FBtä on kuitenkin turha vertailla näin, mekaniikka kun on TÄYSIN eri.
Niin ja olen sitä mieltä ettei niitä voi oikein vertailla millään tavalla, koska vaikkakin ne ovat saman firman pelejä ovat ne silti täysin erilliset pelit.
Remember remember the fifth of November
Gunpowder, treason and plot.
I see no reason why gunpowder, treason
Should ever be forgot...
vorlooni

Viesti Kirjoittaja vorlooni »

ei nyt täysin eri. Molemmis on todella paljon yhteisiä piirteitä.
Konrad von Richtmark

Viesti Kirjoittaja Konrad von Richtmark »

Deetwo kirjoitti: 40kta ja FBtä on kuitenkin turha vertailla näin, mekaniikka kun on TÄYSIN eri.
Juu, mutta mainitsin vain että faban systeemi juuri tässä tilanteessa toimisi paremmin 40Kssa.

Enpä sanoisi että fabassa saa liikaa lisävauhtia pursuitista/overrunnista, kun nämä tapahtuvat aivan deterministisesti. Ei niillä pääse uuteen taisteluun noin vaan jollei uusi vihollinen ole aivan takana. Ja, pahimmassa tapauksessa pursuit vie aivan väärään paikkaan josta kestää vuoroja kunnes olet takaisin taistelussa. Siis, lisävauhtia saa kyllä, mutta harvoin sillä saa aikaan toivotun tuloksen.

Vertaa 40K:hon jossa consolidaten saa tehdä ihan minnepäin lystää.
daider
Viesti:

Viesti Kirjoittaja daider »

mutta consolditationin 1-6 tuumaa ( yleensä 3 ) ei paljoa auta ellei koko ryhmää saa coveriin tai pääse uuteen assaulttiin. Tai seuraavaksi ole sinun vuorosi. Alunperin consolditation on tarkoitettu sitä varten että ryhmä saadaan takaisin coherrenttiin.

Omasta mielestäni pursuit-systeemi ei toiminut 40Kssa ollenkaan, joten hyvä että siitä luovuttiin. Se tosiaan vie joukot ihan väärään paikkaan ja liian kauas omista linjoista.
"Koska tämä on Sotavasara - foorumi, jonka käyttäjillä on niin vähän toivoa saada naista, että pitää yrittää nussia pilkkua. -Da Capitan"
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Säännöt”