Mikä on WS?
-
Black scars
Mikä on WS?
Kuvaako kyseinen taito esim. modelin kykyä hallita itsepuolustuslajeja, vai onko se vain kuvaus halusta ja tahdosta elää, ts. kuinka hyvin poistaa ja suojelee elämään noin yleensä? Meinaan pelaan DE armeijalla ja mun mielestä on tyhmää, että Delffit suojelee ja poistaa elämää yhtä hyvin. Mix taas Helffit poistaa elämää yhtä hyvin kuin suojaa?
???
En osta sääntökirjaa, mulla on jo kaksi (4th ja 5th editionin), eli voi hyvin konsultoida uudemman edikan kirjaa jos niikseen tulee.
-E-
???
En osta sääntökirjaa, mulla on jo kaksi (4th ja 5th editionin), eli voi hyvin konsultoida uudemman edikan kirjaa jos niikseen tulee.
-E-
*Hu*
Kuvaus modelin taidosta käyttää esineitä vahingoittamisja itsesuojelutarkoituksessa. Osalle roduista tämä on itsepuolustustarkoituksessa tehtyä vahingoittamista ja toisille taas enemmän hyökkäysvoittoista toimintaa. Sitten on säännön vahvistavia poikkeuksia, joissa WS-arvo ei kuvaa varsinaista taitoa/osaamista, vaan kyseisen modelin tuuria tai raivokasta yritystä ja siten johtaa korkeaan WS-arvoon.
Charruilla parempi WS kuvaa, miten he ovat taistelleet tiensä rivistöistä esiin ja sitten matkan aikana oppineet mitä saa/voi tehdä ja mitä ei kannata tehdä. Ne ketkä eivät opi riittävän nopeasti mitä ei voi tehdä kuolevat eli luonnollinenvalinta parantaa rotujen WS arvoa. Mitä lyhyempi elinkaari sen huonompi WS-arvo. Skavenit ja goblinit elävät lyhyen ja ikävän elämän, joten he eivät yleensä ehdi oppimaan kuin kävelemään ja senkin osa huonosti.
Charruilla parempi WS kuvaa, miten he ovat taistelleet tiensä rivistöistä esiin ja sitten matkan aikana oppineet mitä saa/voi tehdä ja mitä ei kannata tehdä. Ne ketkä eivät opi riittävän nopeasti mitä ei voi tehdä kuolevat eli luonnollinenvalinta parantaa rotujen WS arvoa. Mitä lyhyempi elinkaari sen huonompi WS-arvo. Skavenit ja goblinit elävät lyhyen ja ikävän elämän, joten he eivät yleensä ehdi oppimaan kuin kävelemään ja senkin osa huonosti.
"I reject your reality and substitute my own!"
Adam Savage
Adam Savage
-
Black scars
Pöh. Mun mielestä on vaan epäreiluu kun kaverilla on parempii ukkoi. Mun delffeillä on WS ja BS 4, sit niitten S ja T on vaan 3, savekin on vaan 5+ kilven kanssa. Kaverin ukoilla on WS ja BS 4, mutta niitten S ja T on myös 4, niitten save on 3+ vielä ilman kilpee. Molemmilla on repeater crossbowit, mutta kaverin ukoilla niitten strena on 4!!! Sit ne ukot vielä skirmaa kaikki!!!!
Mut sit mä ajattelin, että ehkä WS:n kautta niitä pystyis löylyttään, meinaan kaverin napit tappelee jonkun keisarin puolesta, mut mun Delffit ihan vaan verenhimosta. Jos vaikka DE WS olis silleen "ninja WS" ja kaverin modelit olis silleen nynnyjä, et niillä olis vain "märkä sukka ja kaurapuuro WS". Mutta ei kai sit.
Sen takii haluun tietää mitä WS noin niiku oikeesti ja realistisesti on.
Koetin sitä yhdessä peliin liittyvässä paikassa kysellä, mut aika huonoin tuloksin. Siellä oli joku paikan "valvoja" tms. piukkapipo ja se sano mulle et ei saa kysellä, vaik ite oli laittanut semmonsen ohjeen, et täällä keskustellaan säännöistä. Mut sit se kai tarkoitti vaan tiettyi sääntöi... mut miten siis voi tietää mistä säännöistä saa kysellä, jos on ihan alussa tään pelitouhun kanssa?
Mjoo, sitten joku vastas siihen mun kysymykseen kuiteskin, mut sit se valvoja tuli riehuun siihen väliin, et tälläsii kysymyksii ei saa täällä olla, koska on hirvee vaiva niihin vastailla. Mut ei se vissiin sitä vastannutta tyyppiä pahemmin häirinnyt, ei se ainakaan laskua lähettänyt. Joka tapauksessa sen jälkeen ne alko keskusteleen siitä saako kysyä vain ei, ja saako niihin vastata mitään, ei ne enää puhunut ollenkaan mun kysymyksestä, vaik siihen olis ollut ihan helppo sanoo oikee vastaus: "noin kaverin napit on mariinoja ja ne kuuluu eri peliin. WS on pelitekninen termi lähitaistelukyvylle ja voit nähdä sen ihan miten haluat, mutta peliteknisesti se vaikuttaa sivujen xx ja yy mukaan", mut sen sijaan "valvojan" mielestä oli pienempi vaiva väitellän viiden viestin verran siitä sainko edes kysyä mitään alunperinkään. Mä en oikeen ymmärrä mistä on vaivaa ja mistä ei? Tää oli siis yhdessä kerhossa, ei liity mitenkään tähän sotavasarajuttuun, mun mielestä täällä on ihan kivaa, kunhan ei vittuilla koko ajan jos ei kaikkee tiedä.
-E-
Mut sit mä ajattelin, että ehkä WS:n kautta niitä pystyis löylyttään, meinaan kaverin napit tappelee jonkun keisarin puolesta, mut mun Delffit ihan vaan verenhimosta. Jos vaikka DE WS olis silleen "ninja WS" ja kaverin modelit olis silleen nynnyjä, et niillä olis vain "märkä sukka ja kaurapuuro WS". Mutta ei kai sit.
Koetin sitä yhdessä peliin liittyvässä paikassa kysellä, mut aika huonoin tuloksin. Siellä oli joku paikan "valvoja" tms. piukkapipo ja se sano mulle et ei saa kysellä, vaik ite oli laittanut semmonsen ohjeen, et täällä keskustellaan säännöistä. Mut sit se kai tarkoitti vaan tiettyi sääntöi... mut miten siis voi tietää mistä säännöistä saa kysellä, jos on ihan alussa tään pelitouhun kanssa?
Mjoo, sitten joku vastas siihen mun kysymykseen kuiteskin, mut sit se valvoja tuli riehuun siihen väliin, et tälläsii kysymyksii ei saa täällä olla, koska on hirvee vaiva niihin vastailla. Mut ei se vissiin sitä vastannutta tyyppiä pahemmin häirinnyt, ei se ainakaan laskua lähettänyt. Joka tapauksessa sen jälkeen ne alko keskusteleen siitä saako kysyä vain ei, ja saako niihin vastata mitään, ei ne enää puhunut ollenkaan mun kysymyksestä, vaik siihen olis ollut ihan helppo sanoo oikee vastaus: "noin kaverin napit on mariinoja ja ne kuuluu eri peliin. WS on pelitekninen termi lähitaistelukyvylle ja voit nähdä sen ihan miten haluat, mutta peliteknisesti se vaikuttaa sivujen xx ja yy mukaan", mut sen sijaan "valvojan" mielestä oli pienempi vaiva väitellän viiden viestin verran siitä sainko edes kysyä mitään alunperinkään. Mä en oikeen ymmärrä mistä on vaivaa ja mistä ei? Tää oli siis yhdessä kerhossa, ei liity mitenkään tähän sotavasarajuttuun, mun mielestä täällä on ihan kivaa, kunhan ei vittuilla koko ajan jos ei kaikkee tiedä.
-E-
*Hu*
Mitä tuossa sanotaan? En tajua yhtään mitään. Kaksi tenttiä peräkanaa voi vaikuttaa asiaan. Sen ymmärsin, että molemmat pelaavat dark elfeillä, mutta keksivät itse niille statsit ja säännöt.Black scars kirjoitti:Pöh. Mun mielestä on vaan epäreiluu kun kaverilla on parempii ukkoi. Mun delffeillä on WS ja BS 4, sit niitten S ja T on vaan 3, savekin on vaan 5+ kilven kanssa. Kaverin ukoilla on WS ja BS 4, mutta niitten S ja T on myös 4, niitten save on 3+ vielä ilman kilpee. Molemmilla on repeater crossbowit, mutta kaverin ukoilla niitten strena on 4!!! Sit ne ukot vielä skirmaa kaikki!!!!
-E-
pakko sanoa, että en itsekkään paljoa tajunnut tuosta black scarssin viestistä. Itse hän pelaa delffeillä ja taisi olla vihainen kun vastustajat ovat yhtä hyviä meleessä (ws 4) sekä ampumaan (bs4), mutta omaavat myös suuremman toughnesin ja strenghtin sekä suuremman armorin. Mutta itselle ei tule mieleen ketkä tälläisia ihme miehiä ovat?
EDIT: juu, nolasin taas itseni, kiitokset siitä black scarssille
EDIT: juu, nolasin taas itseni, kiitokset siitä black scarssille
Viimeksi muokannut Turretti, Ti 26.10.2004 14:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Monet ihmiset tuhlaavat rahoja, joita eivät ole ansainneet, tavaroihin, joita eivät halua, tehdäkseen vaikutuksen ihmisiin joista eivät pidä."
nämä ihme miehet ovat varmaan 40k mariineja kun ne mainitaan tuossa black scarssin vistissä, mutta sehän oli ihan sarkasmia, eihän kukaan rupee pelaa delffit vastaan mariinitCrackHack kirjoitti:pakko sanoa, että en itsekkään paljoa tajunnut tuosta black scarssin viestistä. Itse hän pelaa delffeillä ja taisi olla vihainen kun vastustajat ovat yhtä hyviä meleessä (ws 4) sekä ampumaan (bs4), mutta omaavat myös suuremman toughnesin ja strenghtin sekä suuremman armorin. Mutta itselle ei tule mieleen ketkä tälläisia ihme miehiä ovat?
Tietty vastataan aina jos vain osataanKiitos kaverit päivän nauruista. Etenkin näille ketkä yritti kiltisti selittää mikä ws on...
-
Black scars
Kyllä sullakin palaisi hihat jos pelaisit Delffeillä Mariineja vastaan, whirla muuten sattuu yllättävän paljon, eikä sitä saa edes harpyillä hiljaiseksi kuten sotakoneet yleensä saa. Mut sovittiin kavereitten kanssa, et harpyille saa ottaa siitä mariinikirjasta niitä meltapommeja, niin johan rupes peli oleen tasapainossa.olihan se ennen sentään järkevä ja asiallinen käyttäjä
Meille Delffeille on ihan sama mitä vastapuolella on, orjat lajitellaan vasta kotimaassa sopivan käyttötarkoituksen mukaan. Sitä paitsi kuka tahansa osaa kouluttaa noita mariinoja, on ne sen verran yksikertaista sakkia, tosin wuffejen uudelleen koulutukseen tarvitaan jo beast master.eihän kukaan rupee pelaa delffit vastaan mariinit.... vai
Mjoo, kunhan esitän omaa näkemystäni mittasuhteista ja niihin asennoitumisesta ;^)
-E-
*Hu*
Ottaen huomioon ne useat viestit, missä foorumilla kysellään saako sitä sun tätä tehdä, koska jokin armeija saa tai asiaa ei erikseen kielletä sääntökirjassa, niin en yhtään ihmettelisi, vaikka joku kyseli onko oikein, kun kaveri pelaa Empirellä ja käyttää marineja Rare-choisena. Empire/Imperium aika sama kuitenkin.
"I reject your reality and substitute my own!"
Adam Savage
Adam Savage
-
Black scars
tiesinhän minäkin, että tiedät kun olet jo parisen vuotta täällä sotussa ollut
mutta ehkä joku juuri tänään kirjautunut käyttäjä lukee tämän on aivan hämillään kun kaverit sanoo sitä weaponskilliksi, mutta täällä warp spidereiksi
Siksi yleensä ainakin koitan vastata mahdollisimman selvästi ja lyhyesti 
Tuo idea Dark elf vs. SM taistelusta on hieno! Pitääkin paikallisen figukerhon seuraavassa kokouksessa ehdottaa Taun aikakone-invaasiota vaikkapa Ulthuaniin. Kyllä Hieno-Elffejä ihmetyttää, kun tulee railguninista niskaan. Mutta mitähän sitten, kun pyssystä loppuu patterit?
Sori, taisi mennä vähän OT:ksi, innostuin sai yliotteen.
Sori, taisi mennä vähän OT:ksi, innostuin sai yliotteen.
Jos asut Hervannan kulmilla tai Mouhijärvi-Hämeenkyrö-akselilla (tai lähiseudulla) ja pelaat fabaa/40k:ta/harrastat muuta oheistoimintaa tai roolipelejä, ota yhteyttä jos olet peliseuran tarpeessa.