"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Muut maalit

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Razze

Muut maalit

Viesti Kirjoittaja Razze »

Siis mitä muita värejä käytätte kuin citadelin...itse käytän myös heartbreakerin maaleja(warzone),ne on ehkä vähän laimeampia kuin citadelit,mutta ne ei ikinä paakkuunnu:tulee tasainen maalipinta eikä yksikään purkki ole jämähtanyt...toisin kuin monet PALJON uudemmat citadelini...ja niitten korkit ovat parempia kuin citadeleissa...avautuvat jopa ilman pihtejä :lol: ...ne myös kestävät kauemmin,ja mulla on sellanen kuva että ne olivat vieläpä vähän halvempia.Toiset mitä olen joskus käyttäny ovat miniature paintsit,mutta ne ovat kaikista huonoimpia...paitsi että korkit paremmat kuin citadeleis :)
Ninnu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ninnu »

Juu, citadelin nykyisten purkkien suunittelu ei ole ihan onnsitunut.

Suosittelen lämpimästi Vallejon maaleja, purkki on tippanokallinen ja värejä on enemmän kuin citadelin rangessa, ja ne ovat pikaksen luonnollisemman sävyisiä. Mutta niitä saa vaan ulkomailta tilaamalla, ainoa huono puoli.
Jag känner en bot
Hon heter Anna. Anna heter hon,
och hon kan banna banna dig så hårt
Hon röjer upp i våran kanal.
VC
Viesti:

Viesti Kirjoittaja VC »

Ihan hyvä vaihtoehto Citadelin maaleille on Miniaturepaints. Niitä saa Fantasiapeleistä ja ovat halvempia ja isompia, kuin Citadelin vastaavat.
VJ

Viesti Kirjoittaja VJ »

Vallejoa mäkin suosittelisin. Hinta on jonkin verran GW:tä halvempi, värit paljon peittävämpiä, maali ei kuivu ollenkaan purkkien sisällä ja vielä lisäksi purkeissa on jonkin verran enemmän maaleja. Tavallisesti vallejon maalia saa laimentaa 1:1 vedellä, joten maalin määrä on käytännössä sen takia paljon GW:tä riittoisampi.
Mainitsinko että ne maalit peittää hyvin? Esimerkiksi keltainen peittää mustan pohjamaalin täydellisesti kahdessa kerroksessa 1:1 vedellä laimennettuna..

Ainoa huono puoli minkä olen vallejon maaleista keksinyt on se, että pullot eivät ole täysin läpinäkyvät, ja siksi sisällä oleva maali näkyy haaleana pastellisävynä. Tuon ongelman tosin sain ratkaistua maalaamalla pienet täplät maalia jokaisen pullon korkkiin.
Niin ja vallejon maalien nimet ovat hiukan hämääviä ainakin näin aluksi. Esimerkiksi punaisia sävyjä on Flat Red, Red ja Red. Nimet ei siis kerro mitään maaleistä. Miten tiedän mielestä eroaa maalit nimen perusteella kun erikseen ovat Grey ja Grey Grey? :lol:
And they wonder how he dealt with stress so well..
VC
Viesti:

Viesti Kirjoittaja VC »

Paitsi, että noitten tilaamiseen tarvitsee luottokortin :(
Razze

Viesti Kirjoittaja Razze »

Joo onhan noi varmaa ihan hyvii...miniature paintsit kyllä kuivuu turhaan äkkiä...musta ne heartbreakerin warzone maalit on parhaita,niitten korkkien kaa ei oo koskaan ongelmaa,ainoot huonot jutut on,että väri ei peitä hyvin,mutta jotenkin ne silti riittää paremmin ku citadelit,vaik on pienemmät purkit, ja toinen se et niit ei oo kovin hyvää sävy valikoimaa...paitsi vihreestä :mrgreen: , niil on muuten aika siistei erikoisempii värei...metalleissa lähinnä (esim. cyber steel:sininen metalli)
nitä saa (ainaki sai) fantsusta erillaisis paketeis,aika halpoja tais olla.
Ninnu
Viesti:

Jos maalit tuntuu kuivuvan liian nopeasti kannattaa niihin sekoitta kuivumisajan pidennintä (retarder tai extender). Saa taidetarvikekaupoista.
Jag känner en bot
VJ

Viesti Kirjoittaja VJ »

Muuten jos ei retarderia löydy kotipitäjästä, niin kannattaa etsiä käsiinsä glyseriiniä (en ole varma suomennoksesta, kuitenkin engl. glycerine tai jotain sinnepäin). Olen kuullut että se toimii periaatteessa retarderina. Kannattaa aina laimentaa sitä retarderia hiukan. 1:10 retarder/vesi toimii ainakin mulla hyvin (en enää käytä raakaa retarderia, koska sen kuivumisaika on melkein sama 1:10 laimennoksella)
Gandalf The White

Viesti Kirjoittaja Gandalf The White »

ainakin jonkun pienoismallivalmistajan retarder oli ihan pelkkää puhasta tinneriä ja vielä aivan pirun pienessä purkissa! Ostakaa vaikka K-raudasta litran (tai minkälaisissa erissä sitä sitten myydäänkin) purkki samaa ainetta ja tulee varmaan sekin halvemmaks...
"I come back to you now... At the turn of the tide"
Henri Ketonen

Viesti Kirjoittaja Henri Ketonen »

RasmusK kirjoitti:miniature paintsit kyllä kuivuu turhaan äkkiä...
Mitäh. Mistä lähtien?
zqmfgb
jss

Viesti Kirjoittaja jss »

Sieni2 kirjoitti:
RasmusK kirjoitti:miniature paintsit kyllä kuivuu turhaan äkkiä...
Mitäh. Mistä lähtien?
Mulla on käytössä yli 10v vanhoja Miniature Paints -purkkeja. Joskus olen johonkin lisännyt vähän vettä, mutta yleisesti ottaen en ole kokenut nopeasti kuivuviksi. Ylipäätänsä olen ollut tyytyväinen MP:n maaleihin, ainoa valittamisen aihe on muutamien värien huono peittävyys.
Ninnu
Viesti:

jss kirjoitti:Mulla on käytössä yli 10v vanhoja Miniature Paints -purkkeja. Joskus olen johonkin lisännyt vähän vettä, mutta yleisesti ottaen en ole kokenut nopeasti kuivuviksi. Ylipäätänsä olen ollut tyytyväinen MP:n maaleihin, ainoa valittamisen aihe on muutamien värien huono peittävyys.
Muutamien? Ai siis MP on tehnyt peittäviäkin värejä? 8O

:lol:

Pitipä päästä sanoon. Tummat sävyt MP:llä tuntuu toimivan paremmin kuin vaaleat taikka punaiset...
Viimeksi muokannut Ninnu, Ke 30.10.2002 20:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jag känner en bot
karandas

Viesti Kirjoittaja karandas »

mutta mp:eellä on kivoja nuo värit esim.floorin sininen tai ne muut ihan ihme värit ku on oikeasti niitä joskus tarvinnu.
May your sword stay wet like a young girl in her prime.
-Manowar Hail and kill
Henri Ketonen

Viesti Kirjoittaja Henri Ketonen »

Mitä. Olen havainnut MP:t ainakin pelifigujen maalaamiseen ylivoimaisiksi citadelin maaleihin verrattuna. Nitro-maaleissa on parhaat purkit. Ne saa auki.
zqmfgb
laamaelain
Viesti:

Viesti Kirjoittaja laamaelain »

Voisiko Ninnu tai joku laittaa osoitteen mistä saa tilattua vallejon maaleja? Voisi laittaa linkin takataskuun tulevia päiviä varten... kiitos jo etukäteen.
Syökää kanaa!
Tau-setä

Viesti Kirjoittaja Tau-setä »

Ninnu kirjoitti: Muutamien? Ai siis MP on tehnyt peittäviäkin värejä? 8O
Niissä on kyllä ihan uskomattomia eroja sävyjen välillä. Olin maalaillut sillä MP:n hiekan keltaisella jonkin aikaa ja oikein ihmetellyt sitä että se peitti niin hyvin vaikka oli varsin vaalea sävy. Sitten hankin sen oranssin. Se on ehkä naurettavin litku mihin olen tähän mennessä törmännyt, se on kuin yrittäisi maalata ohennetuilla inkeillä peittävää jälkeä... :roll:
"Kyllähän mä ton olisin voittanut, jos olisin osannut pelata." Kootut Selitykset, Osa I
Tau-setä

Viesti Kirjoittaja Tau-setä »

laamaelain kirjoitti:Voisiko Ninnu tai joku laittaa osoitteen mistä saa tilattua vallejon maaleja? Voisi laittaa linkin takataskuun tulevia päiviä varten... kiitos jo etukäteen.
Itse tilasin noita täältä:

http://www.princeaugust.ie/

Tai oikeastaan toi tilaus meni pääosin VJ:lle, itse otin vaan muutaman kokeeksi. Maalit tuli aika nopeasti, mutta ton sivun ostoskori-systeemi bugas aika tehokkaasti ainakin mun kohdalla. Tosin se saattoi liittyä tilauksen kokoon. Sain kuitenkin tehtyä tilauksen sen Secure Order Formin kautta. Muutama maali puuttui ja pari oli korvautunut väärällä sävyllä, mutta pääosin meni oikein.
"Kyllähän mä ton olisin voittanut, jos olisin osannut pelata." Kootut Selitykset, Osa I
jss

Viesti Kirjoittaja jss »

Tau-setä kirjoitti:
Ninnu kirjoitti: Muutamien? Ai siis MP on tehnyt peittäviäkin värejä? 8O
Niissä on kyllä ihan uskomattomia eroja sävyjen välillä. Olin maalaillut sillä MP:n hiekan keltaisella jonkin aikaa ja oikein ihmetellyt sitä että se peitti niin hyvin vaikka oli varsin vaalea sävy. Sitten hankin sen oranssin. Se on ehkä naurettavin litku mihin olen tähän mennessä törmännyt, se on kuin yrittäisi maalata ohennetuilla inkeillä peittävää jälkeä... :roll:
Samoja kokemuksia mullakin, monet vaaleatkin sävyt peittävät ihan hyvin, mutta jotkut ovat aika onnettomia. Esim. valkoinen peittää aivan erinomaisesti, mutta kullan keltainen on aika onneton. Sen olen myös huomannut, että joitakin purkkeja pitää sekoittaa _todella_ uutterasti jotta ne alkavat toimia kunnolla.
Ninnu
Viesti:

laamaelain kirjoitti:Voisiko Ninnu tai joku laittaa osoitteen mistä saa tilattua vallejon maaleja? Voisi laittaa linkin takataskuun tulevia päiviä varten... kiitos jo etukäteen.
http://www.princeaugust.ie/index.html Tuolta niitä saa... :-)

Värikartta sitten on aika tumma, luonnossa sävyt hieman vaaleampia kuin tuolla, etenkin joittenkin tummien sävyjen eroa tuntuu olevan hankala huomata tuosta kartasta...
Jag känner en bot
Ninnu
Viesti:

jss kirjoitti:Samoja kokemuksia mullakin, monet vaaleatkin sävyt peittävät ihan hyvin, mutta jotkut ovat aika onnettomia. Esim. valkoinen peittää aivan erinomaisesti, mutta kullan keltainen on aika onneton. Sen olen myös huomannut, että joitakin purkkeja pitää sekoittaa _todella_ uutterasti jotta ne alkavat toimia kunnolla.
Joo siis noita vallejoita saa sitten ravistaa olantakaa. Ja toisella kädellä kanssa. :-)
Jag känner en bot
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”