"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Ihon maalaus - Step by step.

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Matti
Valvoja

Ihon maalaus - Step by step.

Viesti Kirjoittaja Matti »

Tää on ollu jonkin asteen kestoaihe, eli miten saadaan nättiä ihoa aikaiseksi, joten pistetään alle yks muutamien viikkojen takainen kokeiluni. Mä en usko siihen violettiin varjostukseen oikeastaan, en ole saanut toimimaan itse sitä kertaakaan. Sen sijaan Ninnu totes joskus, että öljymaalarit (?) pistävät ihossa alle punaista. Tästä lähti kokeilu idea:

Kuva

1. Iho on pohjamaalattu valkoisella.
2. Iho on maalattu elf fleshin + Vallejon model color "Flat redin" sekoituksella.
3. Ihoa on lähdetty korostamaan, elf fleshiä lisätty aiempaan sekoitukseen ja pistetty pari ohutta kerrosta, jolloin se alkup. punertavampi väri on jääny näkyviin yhä paikoin, mutta koska kerros on ollut ohut ja läpikuultava, ovat erot melko vähäisiä.
4. Nyt on jo blendattu elffleshiin asti.
5. Elf fleshiin sekoitettu tippa vallejon model colorin ivoryä ja blendattu sillä. Lisäksi silmät ovat rajattu scorched brownilla.
6. Viimeisimmät kohdat ivoryllä, lisäksi huuliin on pistetty ivoryä. Huulet on tehty lähtien samasta sekoituksesta millä koko iho maalattiin kohdassa 2, mutta blendatessa on sekoitukseen laitettu suoraan ivoryä. Lisäksi silmät maalattu, sekä kulmakarvat ja iho on rajttu hiuksista scorched brownilla.

Ja lopputulos vähän inhimillisemmässä koossa, sen jälkeen kun figua on muutenkin hitusen pidemmälle maalattu:
Kuva

Pahoittelen, että kuvan laadut vaihtelevat ja valaistukset, viimeisimmän kuvan ja ensimmäisen välillä on ollut aikaa, enkä muista asetuksia.

Punertavasta väristä lähtö ei ole välttämätöntä, vaikka haluaisi tälläisen todella puhtaan ja ehkä herkältä näyttävän ihon, vaan myös punainen inkki auttaa kummasti. Mä alan vannoa siis punaisen inkin nimeen ihon suhteen, enkä luota mihinkään purple inkkiin. ;) Ainakaan tämän tyylisessä ihossa, ihojakin on niin monia ja vaikka tämä sopiikin IMO Prinssi Rohkean imagoon, ei se hirmuiselle barbaarille istuisi.

hmm... oiskohan tää pitäny ennemmin jotenkin hoitaa artikkeliks, kuin epämääräiseksi viestiksi.... Toivottavasti tästä on nyt kuitenkin jollekin apua.

EDIT: Jos tästä nyt jonkin miniartikkelin väsäis, niin kertokaas mitä tulis muuttaa. Kuvat pienemmiks nyt ainakin ilmeisesti, ovat turhankin isoja nyt. Muuta?
“When you aim for perfection, you discover it’s a moving target.” – George Fischer
Lunastaja

Viesti Kirjoittaja Lunastaja »

Minulle tuosta oli ainakin apua. Ihon maalaus kun on ollut minulle pahin ongelma, ehkä siksi kerään juuri chaosta ja vampire counteja.
Täytyypä kokeilla tuota, kun tuo loppu tulos näyttää hienolta.
Wattumies

Viesti Kirjoittaja Wattumies »

Todella hienosti maalattu iho!
Pakko lähteä kokeilemaan onnistuisko tuo ihon maalaus multakin.
Ei tussa mitään tarvi muuttaa. Kuvia ei ainakaan pienemmäksi kannata laittaaa.
mae

Viesti Kirjoittaja mae »

Hyvä artikkeli.
En suosittelisi kuvien pienentämistä, ne ovat nyt aika hyvän kokoisia, saa selvän näppärästi.
Pitänee kokeilla tuota.

Kiitos.
P_H

Viesti Kirjoittaja P_H »

Ihan kelpo artikkeli. Kuvat on kyllä ihan hyvän kokoset. Ei oikein mitään muutettavaa, paitsi jos numeroisit kuvat(nilliti nilliti).
...and all the whores and politicians will look up and shout "Save us!"... and I'll look down and whisper "Miees..."
Matti
Valvoja

ph kirjoitti: paitsi jos numeroisit kuvat(nilliti nilliti).
Laitettu. :)
“When you aim for perfection, you discover it’s a moving target.” – George Fischer
Maelis

Viesti Kirjoittaja Maelis »

Ite oon lähiaikoina maalannut ihoja tosi oudoilla väriyhdistelmillä, tyyliin harmaata, vihreetä, ja sinistä sekaan.
Punertavia varjostuksia tuntuu historiallisten figujenkin maalaajat suosivan. Miusta monisävyisyys antaa hurjasti eloa, tai sitten olen vaan tulossa hulluksi, se nähdään sitten sotu-kisassa.
Tuosta artikkelista on varmaan monelle apua, tosin kokonaat gw:n maalit olis olleet ehkä paremmat, kun niitä on enemmän saatavilla.
Ja tee ihmeessä artikkeliksi etusivulle, ei noi kuvatkaan liian isoja oo.
Iceman
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Iceman »

Itse figusta täytyy sen verran sanoa, on kaverilla varsin miehekkäät siivet kypärässään. Nuo päässä kun vielä taistelee, niin vastustajathan kuolee nauruun, kun joka iskulla hyökkääjä menettää tasapainonsa.

Punaisen sekoittaminen ihon alle on mielenkiintoinen idea, mikä ei ole koskaan tullut mieleenkään. Täytyy kokeilla jossain vaiheessa.
"I reject your reality and substitute my own!"
Adam Savage
Balrog

Viesti Kirjoittaja Balrog »

Iceman :D hahahah

Siis hieno tuollainen opastus, vaikka en itse sitä tarvitsekkaa niin kyllä siitä on paljon apua jollekkin

Ja HUOM.! Tuohan on vain yksi erillaisista väriyhdistelmistä ihon maalaukseen
samaa taktiikaa voi käyttää myös muilla maaleilla kunhan sävyt ovat kohdallaan.
päivä kerrallaan...

Viesti Kirjoittaja Demension »

Kiitoksia todella paljon, M.Salava. Jälleen kerran pelastit päivän Kuva
Hodarimies

Viesti Kirjoittaja Hodarimies »

mainio, tuota täytyy kokeilla chaos dragon -ratsastajan ihossa.
Pitkäs tauon jälkeen jälleen sotussa spämmimäs :P
Goblinisti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Goblinisti »

Iceman kirjoitti:Itse figusta täytyy sen verran sanoa, on kaverilla varsin miehekkäät siivet kypärässään. Nuo päässä kun vielä taistelee, niin vastustajathan kuolee nauruun, kun joka iskulla hyökkääjä menettää tasapainonsa.
Älä hauku tyylikkäitä Asterix-siipiä kypärässä...

Voisin tuota kokeillakkin, kun aloitan pienimuotoisen Empire-armeijani. Punainen pohjaväri on muuten loppujenlopuksi aika itsestään selvä.
pamp-pu

Viesti Kirjoittaja pamp-pu »

Siis kakkosvaiheen jälkeen on vain laitettu pari kerrosta lantrattua Elf Fleshiä päälle?

Blendaaminen ja blendaaminen... Eipä ollut ohjeesta minulle apua, kun en maalatakaan osaa...
Matti
Valvoja

pamp-pu kirjoitti:Siis kakkosvaiheen jälkeen on vain laitettu pari kerrosta lantrattua Elf Fleshiä päälle?

Elf Fleshiä on sekoitettu alkup. sekoitukseen ja maalattu pari kerrosta sitten siihen päälle, toinen kerros nimellisesti pienemmälle alueelle kuin aiempi, pointtina saada kuitenkin pitkälti peittävä kerros aikaan ja tuo punertavasävy kuultaa kuitenkin alta yhä hitusen läpi.

Washauksesta ei ole kyse missään määrin, vaan blendauksesta (layeroinnista) siis. Kannattaa muistaa maalatessaan, ettei siihen siveltimeen tule kovin paljoa sitä maalia ottaa (jos se on hitusenkin juoksevaa, kuten pitäisi olla), muuten maalista saattaa alkaa muodostua lammikoita ja se on hankalaa hallita.
Gorkiporki
Sotavasaran Maalaajamestari 2008

Viesti Kirjoittaja Gorkiporki »

Iceman kirjoitti:
Punaisen sekoittaminen ihon alle on mielenkiintoinen idea, mikä ei ole koskaan tullut mieleenkään. Täytyy kokeilla jossain vaiheessa.
Oletko kokeillut gw:n dark fleshiä? Se on aika punertava. Jos haluat gw:n maaleilla tuollaisen punertavan pohjan niin sekoita sitä ja vaikka elf fleshiä.
Modern cars - they all look like electric shavers.
VJ

Viesti Kirjoittaja VJ »

Hyvä artikkeli. Sääli vaan että sulla on väärä pohjamaali käytös, muuten voisin kokeillakin :)
enkä luota mihinkään purple inkkiin
Niinno, iha mimmost tunnelmaa hakee.. Tos tulee ihan ulkoilma fiilis, ku tummempi on lämmintä ja valossa oleva "kylmempää".. Jos hakee semmost synkkää sähkövalo hi-fi sci-fi luukkii, ni sit tiätty varjot on kylmii (elikkä inkit just purppuraa ym) ja valo lämpimämpää..

Tai siis tällänen mutu teoria mulla on miäles, voi olla et kaikki jostain jotain tietävät nauraa tälle.
And they wonder how he dealt with stress so well..
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”