"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Tzeentch, Khorne, Nurgle, slaanesh

Jos sinua askarruttaa, kuinka pärjätä ystäväsi voittamattomalle porukalle, täältä voit saada vinkkejä armeijasi kokoonpanoon sekä vastalääkkeitä erilaisten vihollisyksiköiden kohtaamiseen.
kaaos-soturi

Tzeentch, Khorne, Nurgle, slaanesh

Viesti Kirjoittaja kaaos-soturi »

minkä kaaos jumalan armeijaa keräätte (miksi valitsitte sen ja millä tavalla pelaatte sillä)? ja että voiko samassa armeijassa olla kahden eri kaaos jumalan joukkoja/uppeja? eli vaikka Tzeentch ja nurgle yhdessä?olen miettimässä minkä jumalan armaanaa alkais kerää (neuvot olis tarpeen).
Viimeksi muokannut kaaos-soturi, Ti 30.11.2004 18:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ihmiskilpi

Re: Tzeentch, Khorne, Nurgle, slaanesh

Viesti Kirjoittaja Ihmiskilpi »

kaaos-soturi kirjoitti:..voiko samassa armeijassa olla kahden eri kaaos jumalan joukkoja/uppeja?
Riippuuu kenraalista. Jos kenraali on undivided, voi olla kaikkien jumalten merkkejä/demoneita. Jos taas kenraalilla on merkki (esim. nurgle), voi armeija sisältää vain undividedin ja nurglen merkin omaavia joukkoja.
Chukie

Viesti Kirjoittaja Chukie »

Itse olen juuri aloittelemassa Slaaneshia. Figut ostin Cult of Slaanesh armeijaa varten, joten se oli aika luonnollinen valinta enkä muuta harkinnutkaan. Mark of Slaanesh on kuitenkin sen verran surkea mortal charatereille ja uniteille, että siitä ei juuri iloa ole. Psyko immuuneista jampoista ei ole juurikaan hyötyä, koska nämä eivät voi paeta charge reactionina, mark of undivided sen sijaan tarjoaa re-rollin psychology testiin, ilman tuota haitta puolta. Daemon princeni puolestaan kiljaisee riemusta merkin tarjoaman always strikes first -kyvyn johdosta.

Khornen heput taas saavat iki-ihanan frenzyn. Frenzy vain on nykyään kovin masentava tarjotessaan vain yhden hyökkäyksen lisää (5. ed. tuplasi) ja haittapuolet ovat karmaisevat. Maksat joukoista, joita et voi hallita. Vähänkään oppineempi vastustaja pyörittelee hirmuisia ritareitasi pitkin kenttää kuin villakoiraa talutushihnassa. Tämän voi tietenkin estää/välttää, mutta itse suosin luotettavampia joukkoja. Nurgle ja Tzeentch puolestaan tarjoavat ihan päteviä ominaisuuksia, mutta suhteellisen korkean hintaan.

Teema on ihan itse valittavissa ja on suositeltavaakin tehdä armeija teeman/fluffin pohjalta, pelkän pelikelpoisuuden sijaan. Henkilökohtaisesti pidän undividedia parhaimpana vaihtoehtona, vaikkakin se on hieman tylsä. Maalauksellisesti kunkin jumalan seuraajilla on omat suosituksensa, joita ei ole pakko noudattaa.

Joukkojen sekoittamisesta kertokoon joku viisaampi, itsellekin tuo on hieman epäselvää.

Edit: Kiitokset ihmiskilvelle.
attor

Viesti Kirjoittaja attor »

Jooh, slaanesh kaaosta löytyy hyllystä reilu 4000 pistettä, ihan kiva armeija vaikka tuntuu että aina kun pelaan kaaoksella niin melkein tulee poikkeuksetta turpiin :(.
Chukie kirjoitti:Mark of Slaanesh on kuitenkin sen verran surkea mortal charatereille ja uniteille, että siitä ei juuri iloa ole. Psyko immuuneista jampoista ei ole juurikaan hyötyä, koska nämä eivät voi paeta charge reactionina
Olenpa aika erimieltä. Kaaoksen joukoilla on loppujen lopuksi tuo ld aikasen kehno, joten ei ole todellakaan pahasta ettei, tarvitse turhia testailla. Ne kerrat kun olen undivalla pelannut ovat pelit yleensä kaatuneet juuri tuohon psyko immuunin puutteeseen. Vielä kun merkki on halpa verrattuna muihin "kunnon" jumalten merkkeihin.
Kun mä kuolen kaikki baneni sä saat
Rune
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Rune »

Tällaisen kaivoin haulla. Vastaa varmaan kuta kuinkin samaa asiaa. ;) Toisaalta se on aika antiikkinen, mutta josko jota kuta kiinostaisi.

Mutta itse pelaan Fabaa Nurglella. En välttämättä juuri siitä syystä, miksi Nurglea yleensä pelataan, tai saman tyyliselläkään teemalla, mutta Nurgle on kuitenkin se mitä käytän. ;) Itse en välitä paiseista ja ruttomäystistä tai vastaavasta, vaikka tottakai luonnollisesti nekin kuuluvat fluffiin. Demoniprinssini Hauep ja Argnol Teurastaja, Khornen entinen, ja nyttemmin vihaama, Exalted Champpa ovat lähinnä puhdistajia. Toimivat kaaoksen inkvisiittiona. ;) No se siitä fluffista, josta kukaan ei kummiskaan ole kiinostunut.

Väritys oli se, joka siinä eniten iski. Isot massiiviset haarniskat, ja vihreä väri. Ei ole mitään nätimpää tai tyylikäämpää kuin oikein käytetty vihreä, ja se taitaa esiintyä jossain mielessä kaikissa armeijoissani. Jopa ennen sini-valkoinen Empireni on nyt sini-turkoosi, ja turkoosi näyttää nyt edes vähän vihreältä, vai? Toinen syy on ehkä se, että kun aloittelimme vuosi tai runsas sitten Path to Glorya, minulle ns. 'jäi' Nurgle kun minulle ilmoitettiin asiasta viimeisenä. En toisaalta valittanut silloinkaan, ja luojan kiitos se jäi minulle. ;) Nurglessa on vain tyyliä, ja se on jäänyt minulle aikojen alusta. Toisaalta, Korne on vain niin järkyttävän asenteikas ettei siitä voi olla pitämättä. Jos 40k:ta aloittaisin Kaaoksella, Khorne olisi ehdoton valinta. Toiseksi paras kaaosjumala minun makuuni, ja toisen kaaosporukan ehdoton teema jos sellaista joskus tulisi.
#Ostium
http://cabal-ostium.blogspot.fi/

For a Pessimist, I'm pretty Optimistic
clutch

Viesti Kirjoittaja clutch »

Kokeiles kenuks tällästä kaamos loordia, eli slaanesh markki, blade of blood, enchanted shield, armour of damnation, pendant of slaanesh ja slaanesin mountti. On muuten ihan ûber juusto :) voi niitä voittojakin irrota
Frak!
Zymeth Salkir Dkhan

Viesti Kirjoittaja Zymeth Salkir Dkhan »

Tzeentch, magian ja juonittelun jumalan fluffi kolahti kauan sitten omaan hermoon ja väriteemakin on mukava paljon sinistä ja kirkkaita värejä, myös asenne on parempi kuin muissa kaaosjumalissa yhteensä

Fluffillisesti mortalieni johtaja on Zymeth D´Khan ylpeä Nine Cities liittouman johtaja, mutta kilpailijana on Solymer Agamemnon. Kyseessä on hyvin pitkälti löyhä kaupunkivaltioliitto siellä Ogre Kingdomsien pohjoispuolella.Päällisin puolin normaalia elämää, mutta Tzeentchin kosketus näkyy väestössä....

Armeija on muokkaantunut paljonkin näin 4th. edikasta kuudenteen, mutta pelaaminen on aina ollut liikepainotteista. Nykyisin Tzeentch suosii nopeaa liikkumista ja lentämistä, koska loitsujen kantomatka on melko pieni. Lisäksi charrut ovat kalliita, mutta monipuolisia jokapaikanhöyliä. Tzeentch ei kuitenkaan le helpoimmasta päästä pelata, psykologiasta kärsitään ja armeija koostuu yleensä pienistä yksiköistä, mutta potentiaali on suuri.

Armeijoita on kertynyt kivasti. Viime laskelmien mukaan: 8000 pisteen mortal, 3000 pisteen daemonic legion, 2000 pisteen beastit.
We will march, until whole world is in his colours, his glory and his madness.
Chukie

Viesti Kirjoittaja Chukie »

attor kirjoitti:
Chukie kirjoitti:Mark of Slaanesh on kuitenkin sen verran surkea mortal charatereille ja uniteille, että siitä ei juuri iloa ole. Psyko immuuneista jampoista ei ole juurikaan hyötyä, koska nämä eivät voi paeta charge reactionina
Olenpa aika erimieltä. Kaaoksen joukoilla on loppujen lopuksi tuo ld aikasen kehno, joten ei ole todellakaan pahasta ettei, tarvitse turhia testailla. Ne kerrat kun olen undivalla pelannut ovat pelit yleensä kaatuneet juuri tuohon psyko immuunin puutteeseen. Vielä kun merkki on halpa verrattuna muihin "kunnon" jumalten merkkeihin.
Totta tuokin, mutta aloitin WHFB:n Dark Elfeillä ja niitä löytyy aimo läjä kaapista. Kun totut pelaamaan armeijalla, jolla voit tarvittaessa vetäytyä taktisesti, (pois lukien Witch Elfit, joita tosin käytän vain hupi/fluffi painotteisissa peleissä) psyko immuunit yksiköt eivät oikein istu omaan pelityyliin. Valtaosalla delfeistänikin on sama Ld 8 ja hyvin olen pärjännyt ilman re-rolliakin.
Peace

Viesti Kirjoittaja Peace »

Itsehän henkilökohtaisesti päätin silloin joskus muinoin Nurglea lähteä kasaamaan. Sitä on tullut muutamaan otteeseen (niitä kutsutaan yleisemmin turnauksiksi) kaduttua mutta en usko että itse harrastaminen (eli siis modellaaminen ja maalaaminen...) olisi ollut puoliksikaan niin hauskaa muilla porukoilla. Nurglen ukuleista nyt kertakaikkiaan saa ihan oletuskonffauksilla ja väreillä sellaisia että iskevät minuun kuin korkkari aikanaan.

Itse suosittelisin valitsemaan sen perusteella mikä iskee tyylitajuun parhaiten. Saat ehkä sen armeijan maaleihinkin joskus. Jos ihan puhdasta pelitehoa lähdetään ajattelemaan niin ylivoimaisesti tehokkain valinta lienee kuitenkin ihan vain se wanha kunnon undiv. IMO parhaan ominaisuuden omaava markki ja ilmaiseksi.
Eternity's a scary thought.
I mean - where it's going to end?
Ropetus
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Ropetus »

Suosikkini on aina ollut (ja on edelleen) Tzeentch, etenkin demonit. Heti, kun näin ensimmäistä kertaa Tzeentch demoneiden (Flamerit ja Screamerit sekä kiekot) figut, ihastuin näihin ensisilmäyksellä. Plussaa tuo myös ylivoimaisesti hienoin Greater Daemon, Lord of Change, eli "Herra Iso T", kuten häntä itse kutsun. Jo selaillessani kaaoskirjaa kaksi vuotta sitten, päätin, että hankin joskus itselleni Tzeenthc-demoniarmeijan, ja nythän tuo armeijan kasaaminen alkaa olla loppusuoralla.

Eli lyhyesti: Valitsin Tzeentchin demonit aivan puhtaasti figujen perusteella.

Pelillisesti olen niistä jotenkin toimivan listan jo saanut aikaiseksi, ideanahan on tiivis Horror-jalkaväkilinja, jota sitten tuetaan näillä muilla kummajaisilla ja kammotuksilla. Ennen pelailin sitä kahden jalkablokin ja sen seitsemän lentävän listaa, mutta ei iskenyt pelityyli kyllä lainkaan (pelikaveritkaan eivät enää jaksaneet yrittää ottaa kinni seitsemää lentävää yksikköä).
Janson

Viesti Kirjoittaja Janson »

Minä olen päätynyt monen kulman kautta "puritaani Khorne"-armeijaani. En tiedä oikein miksi olen khornen valinnut, ehkä niiden berserkkien takia, eikä tarvitse heikkoja käärökoreja ottaa mukaan. (Täytyy kyllä sanoa, ettei kaaos ole suosikkiarmeijani, mutta niin vaan sitäkin on kohta 3000pst pelkistä joukoista täynnä. Eli loppusuoralla ollaan.)
"Beibi, sulla on focusta, tekis mieli slammata sua. Haluisitsä marshalloida mun 'jackia?"
Müran
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Müran »

Kaaosta löytyy sellainen 3k, Undividedistä aina Slaaneshiin asti. Pääosin Slaaneshia.

Slaaneshin valitsin puhtaasti fluffin ja loren takia. Muitakin syitä tähän olivat kuten vaihtoehtoinen demonilegioona (SoC), sekä psykoimmuunius. Siitä on omat haittansakin, mutta se omaa myös hyviä puolia, nimittäin itse ainakin kiljuisin kauhusta niitä VC / TK listoja vastaan tuolla LD 8:lla.
Yhtenä hyvänä kaaoksen puolena näen sen, että listoihin saa myös beastejä mukaan.

Pelillisesti käytän yleensä sitä Exalted Champion & 2 Maagia yhdistelmää, Lordi on mukana aina silloin tällöin.
Coresta löytyy aina se yksi yksikkö Chosen Knighteja ja Chosen Warrioreja, kärrykin saattaa löytyä, ja ilman susia ei lähdetä mihinkään, se on aivan varma asia.
Specialeihin laitetaan aina se yksi Beast Herd, joko screenaamaan warrioreja tai sitten tappamaan lordeja (Armottomat Munkit topic s. 3). Furyjakin saattaa löytyä, riippuen vastustajasta.

Monesti ihmiset sanovat että Kaaoksesta ei saa monipuolista armeijaa, mutta minun mielestäni tämä ei ainakaan pidä paikkaansa kun voi kerta ottaa kaikkea Mortaleista aina Kaaoksen petoihin asti.
Viimeksi muokannut Müran, Ma 20.12.2004 21:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Professional Blowjobs Since 1999"

"Fear what you don't understand and hate what you can't conquer, bitch." -Corporal Robinson
Markkola

Viesti Kirjoittaja Markkola »

Pelitoverini pelaa Slaneeshia ja minä kääpiöillä ja olen alkanut vihaamaan MoS:iä yli kaiken, koska ei väliä, että kuinka paljon ampuu, niin silti ne vain tulevat. Eikä hänelle ole liiemmin haittaa tuon charge reactionin puuttumisesta, eräistä tietyistä syistä.
USA upotti Estonian, aiheutti Kekkosen kaljun, järjesti jäävuoren Titanicin eteen, tappoi dinosaurukset ja aiheutti myös alkuräjähdyksen.
Marcus von Hellbender

Viesti Kirjoittaja Marcus von Hellbender »

Slaanesh vei sydämmeni fluffillaan ja pervoudellaan. Kuka voisi vastustaa noita Daemonetteja viilettämässä kentän läpi melkein ilkosillaan... Ah. No kuitenkin Slaaneshilla on tullut monta voittoa ja häviötkin on ollut suhteellisen pieniä.
"Toga mea iterum surrepta est"
Iceman
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Iceman »

Taktiikkapohdinta on ok, mutta ei nyt aloiteta "mitä kaaosta keräät ja miksi?"-galluppia.
"I reject your reality and substitute my own!"
Adam Savage
Aco

Viesti Kirjoittaja Aco »

Suunnitteillani on Nurglen Mortal armyy. Hakkaa päälle! -taktiikalla yritän nujertaa vastustajan kuin vastustajan. Nurglen likaiset värit on aina kiehtonut, mutta taktikoitsijana olen surkea. Siispä Hakkaa Päälle! -teema on mitä parhain.
Ja se konverttaamisen ikuinen riemu!

Merkeillä leikkiminen on varmasti hauskaa, joten eiköhän se siitä, kun pistät vähän kaikkea.. :)
lojuu kuin kotka, ampuu kuin eläintarha
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Taktiikat”