"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

40K Khornate luti ja FB: Chaos marauder

Isot pojat esittelevät pieniä miehiään.
Iceman
Viesti:

40K Khornate luti ja FB: Chaos marauder

Viesti Kirjoittaja Iceman »

Peliarmeijaan maalatu khornate luti:

http://www.pbase.com/iceman_fi/chaos_space_marines

NMM kokeiluna tehty chaos marauder:

http://www.pbase.com/image/6717784
http://www.pbase.com/image/6717786

Kritiikkiä ja rakentavaa palautetta kaivataan. Kuvaajana on vielä paljon opittavaa, ei sikäli et maalaus olisi täydellistä.
Viimeksi muokannut Iceman, Su 03.11.2002 14:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"I reject your reality and substitute my own!"
Adam Savage
TranssiApina

Viesti Kirjoittaja TranssiApina »

Jeepajoo
Viimeksi muokannut TranssiApina, Su 08.10.2006 18:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"If it bleeds, we can kill it."
VC
Viesti:

Re: 40K Khornate luti ja FB: Chaos marauder

Viesti Kirjoittaja VC »

Iceman kirjoitti:Peliarmeijaan maalatu khornate luti
Toi nelos kuvahan on aika hyvä. Noi muut on tosiaan pikkasen epätarkkoja. Sun kannattas editoida noita kuvia pikkasen jollain kuvankäsittelyohjelmalla ja poistaa niistä hieman tuota keltaista värijä, joka tulee keinovalosta. Näin saat lähemmäs todelliset värit noihin kuviin.

Maalauksesta:
Jotenkin tossa kirveessä pistää silmään tuo valkoinen pääkallo. Siinä ei taida olla ollenkaan shadeja? Kannattas varmaan vetää joku ruskea inkki vielä siihen. Ja sama juttu ton kirvaan gripin kanssa. Siihen kanssa vähän varjostusta, niin luulisin, että yleisilmekin paranee.
Itse kiinnittäisin hiukkasen enemmän huomiota noihin kahteen lojalistin päähän. Näyttävätä vähän vain yhdellä värillä tehdyiltä.

Basesta:
Jos meinaat tosiaan koko armeijalle tehdä baset noin, niin kannattaa jatkossa tehdä niin, että irrota siitä metalli luiskasta, joka sillä on jaloissaan ja tee sitten base ja liimaa ukko vasta tämän jälkeen baselle. Nyt mua ainakin hämää toi figun oikean jalan ja basen ulkoreunan välissä näkyvä kiinnitysaukon pätkä.

Mutta figuhan on ihan siisti. Oot saanu ton punasen oikeen kaaottisen näköiseksi. Muutenkin yleisilmeeltään hyvin Khorne. Good job.
MaxMax

Viesti Kirjoittaja MaxMax »

40k ukko näyttää hyvältä, vaikka suurin osa kuvista on aika suttusia.
Se vihreä trophy ja vaalean siniset "tupsut" ei mun mielestä sovi sille, mutta se on maku asia.
Noh pääsee varmaan näkemään sen figun livenä tässä kohta.

Marauderista on paha sanoo yhtään mitään. Kuvat on nii epätarkkoja.
Viimeksi muokannut MaxMax, Su 03.11.2002 14:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Iceman
Viesti:

Uusi codex antaa chaokselle myös luutnantit, figu on kyllä alunperin lord-figu, mutta lutiksi pelissä alennettu

Loyalistin päissä highlight näyttää katoavan kuvissa, liian hento hl. Ninnu onkin live bashannut liian siroista hl:stä kohdallani. Sama juttu pääkallojen kanssa. Vielä lakkaamaton figu, joten voi parantaa/korjata etc.

Kuvankäsittelyohjelmien kanssa olen täysin susi, ette varmaan olis osannut arvata :) Täytyy lauantaina pyytää muutama vinkki VonCarstainilta. Aina voi laittaa Vonin vanhan kameran piikkiin kaikki ongelmat :) Täytyy illalla pistää kuvauspaikka taas pystyyn ja yrittää parantaa kuvien laatua.

Otetaan palautteesta vaariin ja korjataan illalla, yritän saada kuvat paremmiksi ja huomenna jakoon.

Ninnu,
se että postitiivinen palaute jää kuvien laadun takian antamatta viittaa, että postiivista palautetta olisi jopa mahdollisesti ehkä luultavasti saatavissa. It's these little things that make painting worth the effort.

Siniset tupsut on läpi armeijan menevä teema ja olen pyrkinyt tekemään vähillä värein muuten, siksi viitta on myös punainen kuten powerarmor ja tupsuväriä ei esiinny muualla. Muuten haettu hyvää kokonaisuutta, mutta tässä charrussa myös yksittäisenä figuna siistiä lopputulosta.

EDIT: Virhekorjausta sekä lisäyksiä
Viimeksi muokannut Iceman, Su 03.11.2002 14:21. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Adam Savage
Ninnu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ninnu »

Kaaoskapu näyttää pikakisen sotkuiselta ylipäätään, eli siistit lineykset (sulla on tummempia varjoja mutta ne ovat epätasaisia) auttaisivat. Toinen mikä luo minulle tuota vaikutelmaa ovat suttuiset metallit, eli niitten siisti highlightaus auttaisi asiaa kummasti (tai sitten kuva vääristää noita metalleja).

Monissa piakoissa voisi olla enemmän shadeja, etenkin luissa mutta myös nahkaosissa, loyalistien kypärissä, vasemman käden punaisessa hanskassa ja punaisessa axen terässä. Lisää highlighteja sinisiin tupsuihin (ja sitä sinistä muuallekin, näyttää yksinäiseltä), mustiin osiin ja viittaan. Viitta muuten hukkuu muuhun figuun punaisena, joku muu väri olisi ollut parempi.

Valitettavasti kuten niin usein aiemminkin minulla jäävät positiiviset kommentit pitkälle antamatta kuvien laadun takia. Osa nosita punaisista näyttää hyvin onnistuneelta.
Jag känner en bot
Hon heter Anna. Anna heter hon,
och hon kan banna banna dig så hårt
Hon röjer upp i våran kanal.
Iceman
Viesti:

Ninnu kirjoitti:Kaaoskapu näyttää pikakisen sotkuiselta ylipäätään, eli siistit lineykset (sulla on tummempia varjoja mutta ne ovat epätasaisia) auttaisivat. Toinen mikä luo minulle tuota vaikutelmaa ovat suttuiset metallit, eli niitten siisti highlightaus auttaisi asiaa kummasti (tai sitten kuva vääristää noita metalleja).
Lineykset? Please explain.

Metallien hl on korjattavissa ja figussa oleva juttu. Ei voi laittaa kuvaajan piikkiin vaan maalarin tekele. ( orastavaa skitsofreniaa havaittavissa )
Adam Savage
VC
Viesti:

Viesti Kirjoittaja VC »

Iceman kirjoitti: Lineykset? Please explain.
Mustat tai tummat viivat eri alueiden välillä. Esim. tuon kullan ja punaisen välit kannattaisi erityisesti rajata mustalla. Mä teen noi blacklinet nykyään tolla kynällä, mutta toisaalta olen kyllä saanut aikapaljon haukkuja huonoista rajauksista, mutta anyway. Kannattaa kokeilla.
Tsarizard

Viesti Kirjoittaja Tsarizard »

Joo jos joskus pistän tänne kuvia niin pistän kyl huomauteuksen et en kaipaa negatiivistä kommenttia sillä oon itte tyytyväinen maalauksen tasooni ja se saa riittää 8)
Pelimies saa mitä tahtoo ja ottaa sen tyylillä
Northen

Re: 40K Khornate luti ja FB: Chaos marauder

Viesti Kirjoittaja Northen »

Ton kaamos lordin armori näyttää ihan näpsäkältä.
Pari juttuu kuitenkin...
Toi DA:n kypärä vaatii enemmän yksityiskohtia, esim. silmä linssit voisit maalata. Pistooli kotelokin näyttää jotenkin tylsältä, maalaa siihen vaikka joku kuvio. Edelliset taisikin mainita kaikesta muusta mikä tuli mieleen

marauderista on paha sanoo mitään ku kuvat on vähän tummia, mut näyttäis olevan aika jees.
Ninnu
Viesti:

Tsarizard kirjoitti:Joo jos joskus pistän tänne kuvia niin pistän kyl huomauteuksen et en kaipaa negatiivistä kommenttia sillä oon itte tyytyväinen maalauksen tasooni ja se saa riittää 8)
Ymmärrän, mutta miksi ihmeessä sitten pistät kuvia näytille? Ei pahalla, minulle tärkeää vain saada mahdollisimman paljon palautetta, mieluusti negatiivista. Ei sitä muuten kehity maalarina jos on tyytyväinen tuotoksiinsa, ei ole tarvetta tulla paremmaksi...

Noh, miten vaan. Ei sitä kait kaikkia tarvitse ymmärtää. Ja mä tosiaan annan kritiikkiä vain niille jotka sitä pyytävät, kenellekkään en anna selkääntaputuksia jos he eivät sitä ansaitse... Olen ehkä turhan kriittinen... :roll:
Jag känner en bot
Ninnu
Viesti:

Iceman kirjoitti: Lineykset? Please explain.

Metallien hl on korjattavissa ja figussa oleva juttu. Ei voi laittaa kuvaajan piikkiin vaan maalarin tekele. ( orastavaa skitsofreniaa havaittavissa )
Yup, kuten VC jo selittikin, eli intensiivinen varjostaminen tummalla eri auleiden rajoilla. Saa maalauksen näyttämään siistimmältä kun yksityiskohdat erottuu paremmin. Itse teen sen yleensä pensselillä ja mustalla inkillä.

Ja orastava skitsofrenia rulaa! :-D eli siistippä niitä metalleja sitten pikkasen. :-)
Jag känner en bot
Ninnu
Viesti:

Iceman kirjoitti: Ninnu,
se että postitiivinen palaute jää kuvien laadun takian antamatta viittaa, että postiivista palautetta olisi jopa mahdollisesti ehkä luultavasti saatavissa. It's these little things that make painting worth the effort.

Siniset tupsut on läpi armeijan menevä teema ja olen pyrkinyt tekemään vähillä värein muuten, siksi viitta on myös punainen kuten powerarmor ja tupsuväriä ei esiinny muualla. Muuten haettu hyvää kokonaisuutta, mutta tässä charrussa myös yksittäisenä figuna siistiä lopputulosta.
(en huomannut tätä vastusta ensivilauksella...)

Ensimmäinen kappale kuvastaa hyvin milalseen positiiviseen palautteeseen mun piireissä on totuttu... :-) Eli vakavasti puhuen kuvien perusteella osa punaisista on hyviä, mutta lisääkin hvyiä osia todella saattaisi löytyä jos/kun livenä näkisi tyypin. Oletan että nuo kuvat eivät tee napille oikeutta.

No viitan alapuoli voisi olla ruskean keltainen, samoilla sävyillä kuin kultaiset osat panssarissa. Ei tulisi periaatteessa uusia värejä. Tai sitten se sininen... :-)
Jag känner en bot
Iceman
Viesti:

Dont you start with that blue you hear! Juu, seuraavaan miittiin pitää pyrkiä paikalle ja tuoda tämä figu, ei nappi. Vihollisia poikki ja pinoon tulevaisuuddessa pistävä Khornen palvoja ei ola nappi, vaan figu.

Krittinen, rakenatava negatiivinen palaute on paljon parempi kuin "tosi makee" kommentti, kun tiedän ettei figu ole tosi makee, vaan pystyn itsekin poimimaan nipun kohtia, mitkä ovat huonosti maalattu ja Ninnulta ja VonCarstainilta tulee neuvoja, miten parantaa näitä kohtia ja muutamaa muutakin. Ninnulta tosin voi olettaa, että postiviisin kommentti jää ainakin omalla osallani "toi kohta on hyvä" osoittaen neliömillin kokoista kohtaan... Mutta antamalla figun Ninnun&co kritiikin kohteeksi ja koettaen korjata heidän vinkkien mukaan on mahdollista kehittyä ja peliarmeijoita alkaa olla liikaakin, joten nyt voi käyttää aikaa pyrkien parempaan maalauksen suhteen.

Korjailin figua eilen ja koetin ottaa uusia kuvia, mutta tulos ei ole riittävä julkaistavaksi asti. Uusi yritys tänään.

Ninnu,
luun maalaaminen blendaamaalla on osoittautunut varsin hankalaksi. Tippejä? Aiemmin tein: valk. pm, siihen ruskea inkki ja kalpea iho hl sekä valkoinen hl.

Ruskean keltainen, meinaatko keltaisesta kohti ruskeaa esim. nskae bite vai toisinpäin? Kovin kirkasta sävyä ei figuun voi ottaa, koska yleisilme synkkämä tappajana voi kärsiä iloisen pirteästä `Eavy metal cloakista, niskassa oleva turkis näkyy kuvissa aika kehnosti, mutta sieltä löytyy ruskeaa jo, joten sopiva tumma ruskea-keltainen sävy cloakin sisälle voisi sopia.

Karsin muut paitsi neloskuvan.

EDIT: mitäpä muuta kuin virheiden korjausta
Adam Savage
Ninnu
Viesti:

Iceman kirjoitti:Ninnu,
luun maalaaminen blendaamaalla on osoittautunut varsin hankalaksi. Tippejä? Aiemmin tein: valk. pm, siihen ruskea inkki ja kalpea iho hl sekä valkoinen hl.

Ruskean keltainen, meinaatko keltaisesta kohti ruskeaa esim. nskae bite vai toisinpäin? Kovin kirkasta sävyä ei figuun voi ottaa, koska yleisilme synkkämä tappajana voi kärsiä iloisen pirteästä `Eavy metal cloakista, niskassa oleva turkis näkyy kuvissa aika kehnosti, mutta sieltä löytyy ruskeaa jo, joten sopiva tumma ruskea-keltainen sävy cloakin sisälle voisi sopia.

Karsin muut paitsi neloskuvan.

EDIT: mitäpä muuta kuin virheiden korjausta
Aktiivisena typoajana osaan lukea myös erittäin hyvin typoa... :-D

Ruskean keltaisella tarkoitan tässä kullan sävyjä, eli tummasta keltaisenruskeasta blendi keltaiseen (snakebitestä bad moon yellowiin esim.) Tulee just niin kirkas kun teet sen. Jos et tee tarpeeksi eroa tummimman ja vaaleimman värin välille niin sitten pääsen taas kitisemään... ;-)

Kannattaa luiden maalauksessa käyttää paljon glazetusta, eli maalausta ohuilla maaleilla. Olen usein maalannut luut beastialbonesta blendaamalla bleached boneen, highlightaus valkoisella. Keltaisemmat ruskeat toimivat myös. Mutta viimeisin luu minkä maalasin (corsair champin viitan kynnet) maalasin blendaten normaalisti mutta vahingossa jäi kynsi aika tummaksi, korjasin tilanteen glazeemalla osita kertoja bleached bonella ja valkoisella kunnes väri oli haluamani. Mutta jos tarkennat hieman mikä siinä luiden blendauksessa on hankalaa jos minkäänlaista ratkiasua tässä ole tullut esille niin aktsotaan sitä sitten. Jos muuten ongelmana on että maali valuu varjoihin on sinun maalisi liian märkää, tai sitä on liikaa pensselissä.
Jag känner en bot
VC
Viesti:

Viesti Kirjoittaja VC »

Mä oon maalannut luut seuraavasti:

1. Pohjamaalin päälle pari kerrosta suklaan ruskeata niin, että tulee peittävä kerros

2. Base coat(tai miksi sitä nyt kuuluisi sanoa) nahan ruskealla. Eli niin, että vain syvimpiin kohtiin jää häivähdys suklaan ruskeata.

3. Sitten blendaan noin 10 kerrosta nahanruskeasta kohti bleeched bonea. Pariin viimeiseen kerrokseen sekoitan vielä vähän valkoista mukaan.

Tuolla tavalla olen saanut muutaman luisen esineen näyttämään mielestäni aika hyvältä(niin ja tulihan siitä inquisitorin shoulder padista kehuja jopa Ninnulta, ja se on vasta jotain).

[EDIT] siis nahanruskeastapa tietenkin
aksutin11

Viesti Kirjoittaja aksutin11 »

hyvän näkösiä
baretul

Viesti Kirjoittaja baretul »

Heh :D, miks ihmiset nostaa näitä vuonna 1895 postattuja topiceja esiin :D ?. Hienoja hahmot ovat en sitä kiellä, mutta tämä alkaa hämäämään kyllä ku putkahtaa joku vanha topicci esiin, eikä vältämättä kiinitä huomiota päivämäärään, ja postaa suoraan tohon vastauksen. Varmaan tässä vaiheessa hahmojen omistaja (jos se edes on sama kuin postaus hetkellä enää) ei enää viitsi ruveta korjailemaan hahmoja, eikä häntä kiinostaisi saada enää krittiäkään (tai ainakaan minä en vältämättä haluaisi).
Noh tämä oli minun mielipide, että ei kannata ottaa hernettä nenään jos on joku vanha topicci friikki :D.
verLoren

Viesti Kirjoittaja verLoren »

Heh, aksutin11 vaa tulee ja tokasee "hyvän näkösiä".
Myönnän, että joskus tulee selattua vanhempia topicceja ja melkeinpä vastattua niihin. Sellaista sattuu ja tapahtuu. :)
Ajattele ajattelua ajattelemisesta.
Chrono

Viesti Kirjoittaja Chrono »

Hmm, nuo ovat kyllä paremman näkösiä oikeassa valossa, eipä näköjään flashi sovi khornelle..

Kivan näkösiä ukkoja..
Moi
Hope is a serum that never heals
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Galleria”