Jos vaikka autotallissa tai ulkona terassilla kävisi sprayaamassa figuja vaikka mastonin matta mustalla, niin haittaisiko kylmyys tätä pohjamaalausta?
Kiitos vastauksista!
(PS.en löytänyt haulla vastaavia topikkeja)
Toi ei todennäkösesti johtunut kylmyydestä, vaan suihkutusetäisyydestä että ravistamattomuudesta. Ite sain kans pari kertaa rakeisen pinnan, joka onneksi lähti ennen kuivumista tärpätillä aika vikkelään. Sitten ravistin purkkia kunnolla, ja tuli ihan tasanen jälki.Tar-Minastir kirjoitti:No, minulla ainakin on _todella_ huonoja kokemuksia kylmässä maalaamisesta, varsinkin Mastonin spraylla, Citadelilla ei näin koskaan käynyt. Figuille tuli sellainen karhea pinta, jolloin maalaaminen muuttui melkeinpä mahdottomaksi Tämän karhean kerroksen saa kyllä pois veitsellä, mutta uskokaa pois, siinä on työtä
Jos kerran tuo RTV spray ei sinun mielestäsi helpottanut maalausta niin suosittelisin sitten kokeilemaan GW:n sprayta. Ja useimmat ovat sitä mieltä, että Mastonin sprayt ovat parempia kuin GW:n, tämä väite perustuu siihen sillä se on samaa kamaa halvemmalla. Itse en jaksa välittää niiden hinnoista niinkään paljoa. Eräille se tietenkin on hieman tarkempi säästökohde.Rhode kirjoitti:Olisiko tuo GW:n spray sitten kannattava ostos, vai jatkanko tällä rtv spraylla?
Nostradamus kirjoitti:Kylmässä maalaamisessa ei pitäs olla oikeestaan mitään esteitä, mutta itse pidän kuitenkin mahdollisimman tasalämpöistä työtilaa parhaana. Sprayaamisen voi suorittaa periaatteessa vaikka sisällä, kunhan hankkii tarpeeksi suuren pahvilaatikon, jottei maalia mene minne vaan. Ite on ainakin harrastanu, ja ei toistaseksi ole mitän komplikaatioita tullut. Totta kai jälleen suositellaan avaraa, hyvin tuuletettua tilaa, jossa lämpötila olis sama, kun sprayn lämpötila.
Kyllä tuo siis onnistuu, mutta suosittelen vaikka autotallia, terassilla saattaa mahdollisesti tuulla, mikä ei ole välttämättä hyvä asia.