omien joukkojen nimeäminen...
-
asdasdadasa
omien joukkojen nimeäminen...
saako niitä nimetä niiku esmimerkiksi chaptereita 40k:ssa?
Nyt en ole varma mitä tuolla nimeämisellä tarkoitat. Tai siis 40k:hon en ole tutustunut eli en tiedä mitä ajat takaa. Kuitenkin, kapteenit kuuluisi nimetä, ja tietysti se tuo persoonallisuutta jos niillä on nimet. Tietysti voit nimetä vaikka kaikki (varsinkin jos joukkoja on vähän) ja saat mukavasti persoonallisuutta armeijaasi.
-
asdasdadasa
vaikka.... sinulla voi olla vaikka gorbag ja nimeat sen nimellä vaikka Jussi joka johtaa rautapihaa..... näin olen itse joissain jutuissa tehnyt mutta kuitenkin pitää pysyä rajoissaan eli joku aragorn ei sovellu vaikkapa no jonkuu surkean ihmis valtakunnan johtajaksi mikäli statit eivät anna hyviä oikeuksia siihen.... näin itse ainakin ajattelen
-
asdasdadasa
Ajattelitko joskus tulla armeijallasi turnaukseen? Onko sinullaa sääntökirjaa? Oletko nobo?
Sauron maksaa 500 pistettä, joka on yhden armeijallisen verran. Ja itse antaisin sinulle teemasta harvinaisen huonon jos sanot, että "Tässä on tää Iso G. Sil on Sauronin statit mut se on niiku Rautapihaa". Voisin melkeimpä lyödäkkin. No ei vaisinkaan
.
Mutta ensiksi Rautapihassa ei ollut ketään Isoa G:tä tietääkseni. Jolloin ei tuollainen mene läpi.
Toisin kuin esimerkiksi jos joku pelaa Shagratilla rautapihassa ja sanoo, että se on Uglûk, ja on asiallisesti leikannut sen mithril paidan sen kädestä pois. Jos olet kirjan lukenut tiedät, että yhden uruk johtajan nimi on Uglûk.
Kiitos.
Sauron maksaa 500 pistettä, joka on yhden armeijallisen verran. Ja itse antaisin sinulle teemasta harvinaisen huonon jos sanot, että "Tässä on tää Iso G. Sil on Sauronin statit mut se on niiku Rautapihaa". Voisin melkeimpä lyödäkkin. No ei vaisinkaan
Mutta ensiksi Rautapihassa ei ollut ketään Isoa G:tä tietääkseni. Jolloin ei tuollainen mene läpi.
Toisin kuin esimerkiksi jos joku pelaa Shagratilla rautapihassa ja sanoo, että se on Uglûk, ja on asiallisesti leikannut sen mithril paidan sen kädestä pois. Jos olet kirjan lukenut tiedät, että yhden uruk johtajan nimi on Uglûk.
Kiitos.
Olen kohta aikuinen, mutta en ihan vielä.
Ostetaan Lizardmenejä! Pistä YV! Ja tarjoa figujasi!
Ostetaan Lizardmenejä! Pistä YV! Ja tarjoa figujasi!
LotR on sinällään loistava saga, ei siinä mitään, mutta henkilökohtaisesti olen sitä mieltä että jos nimeää oman koviksensa jussiksi 40k:ssa niin se on pahempaa fluffin raiskausta kuin LotR:issa vastaavan tekeminen. Kumpaankaan se ei sovi ja mutta saattaa olla parhaimmillaan jopa hauskaa vaikkakin harvemmin. Kuvottaa ajatella turnaista jossa kaikkie komentajien nimi on jotain...normaalia. Tosin jos super satan antichrist:in jälkeen tulee vastaan jaakko the slayer tai jotain niin pakko on revetä. Oma komentajani edellisessä sodassa oli "snow white"...Putte kirjoitti:Lotr -figuilu perustuu hyvinkin paljon tarinaan. Jos on itse yrittänyt tehdä autenttisen armeijan, ei ole kovin mukavaa jos vastustajalla ei ole.
...Sitä paitsi epä-autenttiset armeijat ja pelailijat, jotka eivät oikein ymmärrä Sormusten Herran päälle ärsyttävät.
-
Stenvall
niin eli itse olen tätä mieltä: että tietyissä tiimeissä on tiettyjä tyyppejä joita en itse ainakaan ala nimeämään muuksi ja myöskään en antaisi siitä pisteitä jos joku muu on tehnyt niin ja tälläisiä on esimerkiksi aragor, boromir, imrahil, gandalf, radagast, sauron, balrog,
saruman ja gwaihir ja puuparta koska näiden statit eivät realistisesti vastaa muita hahmoja mitä tunnetaan keskimaasta ja esim sauron ei voi olla mikään tuntematon örkki kapu koska statsien mukaan se olisi varmasti hyvin kuuluisa. Mutta esimerkiksi sharku,grishnak,shagrad,gorbag, sun muut nimetyt mutta kuitenkin melko heikot kapteenit sallin nimettäviksi eri nimellä ja tietysti että osaa pysyä näissäkin rajoissa.... kuten jos tekee belenorin kenttien örkki armyn niin voi miettiä hyvin tarkkaan että oliko gothmog ainut hyvä örkki kapu plus sitten sormus aaveet vai oliko siinä yli sadan tuhanen örkin joukossa vaikka grishnakin veroista örkki kapua tai sharkun veroista omasta mielestäni oli koska muuten örkkejä on vaikea johtaa yhden tai muutaman johtajan voimin. kyllä siellä eri örkki joukoilla oli omia johtajia jotka taas olivat vastuussa gothmogille ja gothmog oli vastuussa noitakuninkaalle. Elikkä niiden nimeäminen on minusta ihan oikeutettua. ja esim. uglug joka kirjan mukaan oli yksi rautapihan urukki päälliköistä niin en näe mitään estettä etteikö se voisi pelata shagratin säännöillä koska ne on melko realistiset sille.
Ja tässä oli lähes kokonaan oma mielipiteeni hahmojen nimeyksestä sekä eri armeijoissa niiden käyttämisestä. Ja siis tämä oli vain minun mielipiteeni jotkut eivät välttämättä salli edes näin paljoa tai jotkut sallivat enemmän. (niin ja toivottavasti viesti tuli suhkot selkeästi esitettyä)
saruman ja gwaihir ja puuparta koska näiden statit eivät realistisesti vastaa muita hahmoja mitä tunnetaan keskimaasta ja esim sauron ei voi olla mikään tuntematon örkki kapu koska statsien mukaan se olisi varmasti hyvin kuuluisa. Mutta esimerkiksi sharku,grishnak,shagrad,gorbag, sun muut nimetyt mutta kuitenkin melko heikot kapteenit sallin nimettäviksi eri nimellä ja tietysti että osaa pysyä näissäkin rajoissa.... kuten jos tekee belenorin kenttien örkki armyn niin voi miettiä hyvin tarkkaan että oliko gothmog ainut hyvä örkki kapu plus sitten sormus aaveet vai oliko siinä yli sadan tuhanen örkin joukossa vaikka grishnakin veroista örkki kapua tai sharkun veroista omasta mielestäni oli koska muuten örkkejä on vaikea johtaa yhden tai muutaman johtajan voimin. kyllä siellä eri örkki joukoilla oli omia johtajia jotka taas olivat vastuussa gothmogille ja gothmog oli vastuussa noitakuninkaalle. Elikkä niiden nimeäminen on minusta ihan oikeutettua. ja esim. uglug joka kirjan mukaan oli yksi rautapihan urukki päälliköistä niin en näe mitään estettä etteikö se voisi pelata shagratin säännöillä koska ne on melko realistiset sille.
Ja tässä oli lähes kokonaan oma mielipiteeni hahmojen nimeyksestä sekä eri armeijoissa niiden käyttämisestä. Ja siis tämä oli vain minun mielipiteeni jotkut eivät välttämättä salli edes näin paljoa tai jotkut sallivat enemmän. (niin ja toivottavasti viesti tuli suhkot selkeästi esitettyä)
Ja jos ei ite jaksa keksiä nimiä niin onhan netissä noita nimien keksimis koneita (jos joku viittis laittaa linkkiä tänne) jos on niin laiska keksiä nimiä.
Nimien keksiminen ei ole kyllä muutenkan kauhean vaikeata jos pelaa vaikka jollain elffi kapulla niin sen voi nimetä vaikka Feanoriksi (vaikka hänen vanhempansa kunni oittivat "oikeata" Feanoria niin paljon että antoivat poikansa nimeksi Feanor).
No tämä oli tällänen "turha" selitys että annetaan muitten korjata ja haukkua
jago edit: Kiitos bottiins
Nimien keksiminen ei ole kyllä muutenkan kauhean vaikeata jos pelaa vaikka jollain elffi kapulla niin sen voi nimetä vaikka Feanoriksi (vaikka hänen vanhempansa kunni oittivat "oikeata" Feanoria niin paljon että antoivat poikansa nimeksi Feanor).
No tämä oli tällänen "turha" selitys että annetaan muitten korjata ja haukkua
jago edit: Kiitos bottiins
Viimeksi muokannut jago, La 01.01.2005 19:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Brush-licking makes you a better painter"
niin joo jos haluaa apua nimien keksimiseen tässä olisi yksi hyvä:
http://spitfire.ausys.se/johan/names/default.htm
http://spitfire.ausys.se/johan/names/default.htm
Joo ja tämä generaattori antaa haltiakielisen nimen, numenorin kielisen nimen ja jopa örkkinimen!
Eli loistava vehe minkä tahansa kansan (paitsi kääpiöt) herojen nimeämiseen.
http://www.barrowdowns.com/middleearthname.php
Nubedit: Näkyy antavan nykyään myös kääpiönimen.
Eli loistava vehe minkä tahansa kansan (paitsi kääpiöt) herojen nimeämiseen.
http://www.barrowdowns.com/middleearthname.php
Nubedit: Näkyy antavan nykyään myös kääpiönimen.
"Epäilystä, pimeästä auringon nousuun laulaen ratsastin minä, miekkani vedin. Toivon ääriin ratsastin ja sydämeni särkyi: nyt vihan tuhon aika, taivaan punahehkun."
Itseasiassa tämä ei LOTR-maaimassa toimi. Kaikilla haltiolla on oma nimi, ja ketään syntynyttä ei ikinä nimetty samaksi kuin ennen ollut haltia. Ihmisille tämä tietysti toimii, ja jos on kyseessä joku "iso nimi", niin ei muuta kuin järjestysnumeroa perään...jago kirjoitti:Nimien keksiminen ei ole kyllä muutenkan kauhean vaikeata jos pelaa vaikka jollain elffi kapulla niin sen voi nimetä vaikka Feanoriksi (vaikka hänen vanhempansa kunni oittivat "oikeata" Feanoria niin paljon että antoivat poikansa nimeksi Feanor).
Phil Kelly says "No!"
Poikkeuksena Glorfindel. Joskin siitäkään ei ole päästy selvyyteen onko kyseessä sama Glorfindel jonkin Tolkienin virheen takia (alkuperäinenhän kuoli Gondolinin tuhossa taistellessaan balrogia vastaan vuoren kielekkeellä).
Ainakin Keski-Maan velhot korttipelissä Rivendellin Glorfindel oli saanut peräänsä arvonimen II. Eli kyseessä on oletettu olevan jokin tribuutti alkuperäiselle Glorolle.
Ainakin Keski-Maan velhot korttipelissä Rivendellin Glorfindel oli saanut peräänsä arvonimen II. Eli kyseessä on oletettu olevan jokin tribuutti alkuperäiselle Glorolle.
I never met another man I'd rather be. And even if that's a delusion, it's a lucky one.
Ostetaan Bolt Action Jenkkien menopelejä ja kaikkea Saksaa. Tarjotkaa YV:llä
Ostetaan Bolt Action Jenkkien menopelejä ja kaikkea Saksaa. Tarjotkaa YV:llä
-
Goblinisti
- Viesti:
Hassu vehje.Nubian kirjoitti: http://www.barrowdowns.com/middleearthname.php