Minkä tyyppinen Eldar- armeija
Minkä tyyppinen Eldar- armeija
Tuli sitten eilen ostettua ensimmäiset 40k- aiheiset ostokset, jos BFM- boksia ei lasketa: Eldarien Codex ja boksi Guardian Defendereja. Olen lueskellut kirjaa ja seuraavana vuorossa olisi armeijatyypin valinta.
Olen kokematon 40k- pelaaja, joten minulle sopisi varmaankin parhaiten istuva ja ampuva armeija (tosin lähistelyarmeija olisi myös hieno). Tuota suunnitelmaa vain haittaa outo mieltymykseni Swooping Hawkeihin, joiden figut ovat todella hienoja. Optimikoko Guardian- ryhmälle lienee jotain akselilla 7-9 + weapon platform + warlock, vai?
Mikään ns. "valmiista" Craftworldeista ei oikein innosta värityksensä puolesta, joten pitää kai tehdä oma - onnistuuko mitenkään muuten kuin peruslistalla (vaikka silläkin saa paljon variaatioita)?.
Seuraavat ostokset armeijatyypistä riippumatta lienevät varmaankin toinen boksi Guardianeja ja Weapon platform tai pari. Ja kenraali tietty.
Olen kokematon 40k- pelaaja, joten minulle sopisi varmaankin parhaiten istuva ja ampuva armeija (tosin lähistelyarmeija olisi myös hieno). Tuota suunnitelmaa vain haittaa outo mieltymykseni Swooping Hawkeihin, joiden figut ovat todella hienoja. Optimikoko Guardian- ryhmälle lienee jotain akselilla 7-9 + weapon platform + warlock, vai?
Mikään ns. "valmiista" Craftworldeista ei oikein innosta värityksensä puolesta, joten pitää kai tehdä oma - onnistuuko mitenkään muuten kuin peruslistalla (vaikka silläkin saa paljon variaatioita)?.
Seuraavat ostokset armeijatyypistä riippumatta lienevät varmaankin toinen boksi Guardianeja ja Weapon platform tai pari. Ja kenraali tietty.
Väriteeman puolesta voit suunnitella omasi ja silti käyttää peruslistan sääntöjä tai Craftworld-listoja. Ainoastaan siinä tilanteessa, että maalaat armeijasi tietyn Craftworldin teemalla ja haluat pelata peruslistalla/toisella Craftworldillä tulee turnausmaailmassa sanomista. Kotipeleissä ei toki tästäkään tarvitse välittää. Alla linkki suurehkoon pohdintaan eri Eldar-vaihtoehdoista, ehkä sieltä löytyy myös apua.
Eldar-infoa
Alussa, kun armeijalla pelaillaan enimmikseen kaveripiirissä en vaivaisi kauheasti päätäni ideaalikoostumuksilla tai yksikkökoolla. Ainoastaan, jos lähdet jahtaamaan turnausmenestystä on optimoinnilla merkitystä. Tärkeintä on pitää hauskaa ja hauskuus säilyy kaveripeleissä mielestäni parhaiten, kun armeijalistat vaihtelevat ja aina välillä kentälle ilmestyy uusia ajoneuvoja/yksiköitä.
Eldar-infoa
Alussa, kun armeijalla pelaillaan enimmikseen kaveripiirissä en vaivaisi kauheasti päätäni ideaalikoostumuksilla tai yksikkökoolla. Ainoastaan, jos lähdet jahtaamaan turnausmenestystä on optimoinnilla merkitystä. Tärkeintä on pitää hauskaa ja hauskuus säilyy kaveripeleissä mielestäni parhaiten, kun armeijalistat vaihtelevat ja aina välillä kentälle ilmestyy uusia ajoneuvoja/yksiköitä.
"I reject your reality and substitute my own!"
Adam Savage
Adam Savage
En ainakaan usko, kunhan väriteemasi ei ole minkään muun Craftworldin väriteema. Eli oma craftworld mutta Ulthwen säännnöt, toimii.pamp-pu kirjoitti:Tuota tuota... Puuttuuko kukaan turnauksissa asiaan, jos pelaan Ulthwen säännöillä, mutta armeijan värit eivät ole Ulthwen? Itseeni ei oikein iske Ulthwen väriteema...
- The Captain
- Valvoja
Jos kyse on omasta (Ulthwen sääntöjä käyttävästä) Craftworldista, ei mielestäni pidä perustella mitään Ulthwen näkökulmasta. Käytän esimerkkinä omaa Craftworldiani Mor-Thyeliä.Vile kirjoitti:Ja varsinkin, jos mukaan laittaa pienen fluffinpätkän miksi juuri kyseinen Ulthwé-armeija käyttää erilaista väritystä, ei ongelmia juurikaan luulisi löytyvän.
Tällä hetkellä minulla on 3000+ pisteen edestä eldareita, jotka on kaikki maalattu samalla, Mor-Thyelin väriteemalla (päävärit musta ja tumma punainen, pinkit hiukset, sinertävänvalkoinen iho, jne.). Kuitenkin käytän armeijaani milloin minäkin listana Biel-Tanista Ulthween. Tälle on selitys: Mor-Thyel on jakautunut kahteen poliittisesti hyvin erilaiseen leiriin, jossa sotaisen Re-Thelin johtamat soturiaspektit toimivat omin päin kuulematta Vanhimpien neuvoston (seer council) päätöksiä. Koska Mor-Thyel ei voi luottaa aspektien apuun, guardianit on koulutettava tavallista paremmin, siksi niillä on Black guardianin statit.
Fluffilla voi siis selittää vaikka mitä. Niin kauan kuin väriteemasi ei ole sekoitettavissa johonkin olemassa olevaan craftworldiin, voit käyttää mitä sääntöjä huvittaa.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Support weapon platform on isompi, ja taitaa olla nykyään pakattu boksiin kaikkine aseoptioineen.pamp-pu kirjoitti:Kysymys: Onko Heavy Weapon Platformeille ja Support Weapon Batteryille omat figunsa, vai onko se se yksi ja sama?
EDIT: Online storestahan tämän olisi äkkiä tarkastanut.
Heavy Weapon Platform
Support Weapon Platform
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
-
Stenvall
Aspect warruja saa olla enintään saman verran, mitä guardianeja. Kaksi guardianyksikköä voi tehdä ilmaiseksi Black guardianeiksi, joilla on +1 BS. Seer Council on pakollinen.pamp-pu kirjoitti:Kiitos, jullevi. Voisiko joku muuten nopsasti kertoa, mitä eroa Ulthwen armeijalla (Craftworld- codexista) on Vanilla- listaan?
Jep, ja tähän vielä: Ulthwé on Craftworldina vihaisimmasta päästä, ja sillä on myös hyvät valmiudet lähitaisteluun (Aspectit, Wraithlordit...). Ja Seer Council on hemmetin kova.Chosen kirjoitti:Aspect warruja saa olla enintään saman verran, mitä guardianeja. Kaksi guardianyksikköä voi tehdä ilmaiseksi Black guardianeiksi, joilla on +1 BS. Seer Council on pakollinen.pamp-pu kirjoitti:Kiitos, jullevi. Voisiko joku muuten nopsasti kertoa, mitä eroa Ulthwen armeijalla (Craftworld- codexista) on Vanilla- listaan?
Strike Force sen sijaan keskittyy enemmän ampumiseen, ja onkin siinä tappavan tehokas. Se, että saat ampua vastustajaasi ennen kuin tämä on ampunut sinua, on pahuksen suuri etu. Strike Force ei sen sijaan saa Wraithlordeja (eikä mitään muitakaan isoja vehkeitä, kuten tankkeja), ja Aspectejakin vain yhden ryhmän. Toki Spear of Khaine on kova, mutta siihen se aika pitkälti jääkin.
-A
"Eikö ole aika hyvä muodostaa mielipiteensä sillä tavalla, että katsoo mitä mieltä joku urpo on, ja on itse eri mieltä."
laita ne kranut vyölle. Plasmakranut on hyviä tiheässä maastossa ( viidakko/city fight ) ja niitä koskee sama sääntö kuin frag kranuja: silloin kun niitä tarvitsisi ne ei ole mukana. Silloin kun ne otetaan, niitä ei tarvitse.
Tosin plasmat on nykyään hyödyllisempiä kun niillä voi tuhota ajoneuvoja.
Tosin plasmat on nykyään hyödyllisempiä kun niillä voi tuhota ajoneuvoja.
"Koska tämä on Sotavasara - foorumi, jonka käyttäjillä on niin vähän toivoa saada naista, että pitää yrittää nussia pilkkua. -Da Capitan"
se ei ollut konffausvihje vaan käsky lopettaa se tyhjänpäiväinen mietiskely. WYSIWYGin vaatimukset koskevat lähinnä sitä että kaikki figun aseet on näkyvuissä figulla, ylimääräiset varusteet menevät sotasaaliin/koristeiden piikkiin.
kunhan tiedät itse onko niillä sinun listassasi kranut, vastustajan tarvitsee tietää vasta kun aihe tulee ajankohtaiseksi ( eli kun guardianit käyvät Rhinon ovien kimppuun )
kunhan tiedät itse onko niillä sinun listassasi kranut, vastustajan tarvitsee tietää vasta kun aihe tulee ajankohtaiseksi ( eli kun guardianit käyvät Rhinon ovien kimppuun )
"Koska tämä on Sotavasara - foorumi, jonka käyttäjillä on niin vähän toivoa saada naista, että pitää yrittää nussia pilkkua. -Da Capitan"
Kyllä minusta on ihan hyvien pelitapojen mukaista näyttää/kertoa vastustajalle ennen peliä millainen oma lista on, se on sitten oma häpeä jos hän ei tiedä mitä mikäkin tekee. En kyllä tiedä miten turnauksissa menetellään. Kyllä minä ainakin aina selitän mitä minulla on pelissä, ja odotan sitä vastustajaltakin. Tärkeintä ei ole voitto vaan rehti peli (just joodaider kirjoitti:kunhan tiedät itse onko niillä sinun listassasi kranut, vastustajan tarvitsee tietää vasta kun aihe tulee ajankohtaiseksi ( eli kun guardianit käyvät Rhinon ovien kimppuun )
"Silmitön väkivalta on vilpittömin ja läheisin ihmiskontaktin muoto."
-Sörkan Sika-Harri-
-Sörkan Sika-Harri-
sehän riippuu siitä pelataanko "avoimilla" listoilla vai ei. Mutta eipä minulta ole koskaan kukaan kysynyt että "onko kuinka monella tyypillä tässä armeijassa kranaatteja", koska se ei yleensä ole se olennaisin asia.