Hyväksi todettu pensseli..
-
Haisutahna
Hyväksi todettu pensseli..
Eli nyt kyselisin että mikä olis hyvä pensseli joka kestäisi. Haulla yritin mutta mitään ei löytynyt. Olen itse ostanut aina suomalaisesta kirjakaupasta pensselit. Niiten pinimmät pensselit jotka sovetuvat hyvinfigumaalaukseen ovat 90senttii kipale. Ainoa asia niisä on että niistä irtoaa ne karvat todella nopeasti.Mutta kannattaako minun jatkaa näitten ostamista vai ostaa citadelin omia pensseleitä?? Vai onko muita hyviä pensselitä..
Dark Eldarin saa kätevästi pois pelistä shurkiken cannonilla..
- Blackguard
-
Murmelimies
-
Hodarimies
Sotataidosta (http://www.sotataito.com) saa EM4:n Kolinsky-siveltimiä. Hintaa tosin on 5+ egee kappaleelta, mutta eiköhän nuo sitten ala jo aika laadukkaita olemaankin...
This world is not so vast that it could conceal the bones of my enemies. Instead I will pile them so high even their gods weep at the sight.
- Lord Assassin Morghoul
- Lord Assassin Morghoul
- Machiavelli
- Peliporukkavalvoja
Mä maalasin pitkään kolibreilla. Pesevät ainakin GWn sudit sata nolla. Tietty kannattaa sit joskus tulevaisuudessa ostaa Raphaelin tai W&N suteja. Mut kolibrit on suunnilleen tuossa välimaastossa, eli ei riitä ehkä ihan terävimpään kärkeen mut silti keskitasoa ylempänä.Largo da Skulkrusha kirjoitti:Aihetta sivuten, mitä mieltä ollaan Kolibrin pensseleistä? Onko hyviä?
Sillä vaan, että ostin muutaman ja hävitin samana päivänä, ja nyt mietin että viitsisikö etsiä niitä huoneeni syövereistä.
Noi kolibrit on muuten kovia häviämään, itsekin hävitin yhden huoneeni pölyviidakkoon ja löysin vasta vuoden päästä.
Sincerely yours, Machiavelli.
Warning: the above note may contain sarcasm, please read with care.
"Ihqu, hei älkää ny viittikö"
Hyvä suti maksaa, se on fakta.
Jos Pentti Peruspelaaja hakee armeijamaalaukseen hyviö suteja, niin lämpimästi voin suositella Sotataidon EM4-siveltimiä, kolinskyt varsinkin käyvät jopa paremman maalarin käteen, ja hinta-laatusuhde on erinomainen.
>>Tosin EM4 kolinskyt maksaa 5+ egee
Häh? samalla rahalla saa GW:n synteettisen sudin, joka tekee fishtailin, hookin tai tipit melko nopeasti. Ehei, hyvään sutiin kannattaa panostaa.
Myös Tampereen harrasteesta saa siedettäviä armeijamaalaus-tason siveltimiä jollain 3€ hinnalla.
Sitten tietenkin oikein kovis maalari ostaa joko Raphaelia tai W&N siveltimiä, jotka maksavat helposti yli 10€. Vaikka sivellin sitten maksaisikin hieman yli kympin, on se ehdottomasti sen arvoista. Mikään muu ei ole rasittavampaa, kun huomata, että taas tää harottaa eikä siveltimeen saa edes kirveellä hyvää kärkeä.
Ja olen aivan varma, että hausta löytyy lisää tietoa, hyvällä tuurilla jopa Baretulin kirjoitus aiheesta.
Hyvä suti maksaa, se on fakta.
Jos Pentti Peruspelaaja hakee armeijamaalaukseen hyviö suteja, niin lämpimästi voin suositella Sotataidon EM4-siveltimiä, kolinskyt varsinkin käyvät jopa paremman maalarin käteen, ja hinta-laatusuhde on erinomainen.
>>Tosin EM4 kolinskyt maksaa 5+ egee
Häh? samalla rahalla saa GW:n synteettisen sudin, joka tekee fishtailin, hookin tai tipit melko nopeasti. Ehei, hyvään sutiin kannattaa panostaa.
Myös Tampereen harrasteesta saa siedettäviä armeijamaalaus-tason siveltimiä jollain 3€ hinnalla.
Sitten tietenkin oikein kovis maalari ostaa joko Raphaelia tai W&N siveltimiä, jotka maksavat helposti yli 10€. Vaikka sivellin sitten maksaisikin hieman yli kympin, on se ehdottomasti sen arvoista. Mikään muu ei ole rasittavampaa, kun huomata, että taas tää harottaa eikä siveltimeen saa edes kirveellä hyvää kärkeä.
Ja olen aivan varma, että hausta löytyy lisää tietoa, hyvällä tuurilla jopa Baretulin kirjoitus aiheesta.
- Machiavelli
- Peliporukkavalvoja
Joo, kannattaa tosin muistaa et jos taidot ei vielä mahdollista drybrushaamista kehittyneempien tekniikoiden harjoittamista, niin ei kannata suinpäin rynnätä omaisuuksia maksavien pensseleiden kimppuun
Pensseli ei vielä kenestäkään pelimiestä tee.
Pensseli ei vielä kenestäkään pelimiestä tee.
Sincerely yours, Machiavelli.
Gw:n pensselit ovat mielestäni ihan hyviä, jos pitää pensseleistään hyvän huolen, ne eivät varmasti ala hapsottamaan. Itselläni on ollut tämän hetkiset sudit käytössä noin vuoden, eikä hapsotusta ilmene missään muodossa. On minulla myös yksi Raphaelin pensseli, jota käytä vähän hienompaan maalaukseen, gw:n pensselit ovat todella hyviä ihan perus/armeija maalaukseen.
Itse aina huuhtelen pensseliä maalauksen aikana ja maalauksen jälkeen pesen pensselin huolella vielä saippuan ja veden kanssa, eipä tarvitse edes imeskellä pensseliä.
Itse aina huuhtelen pensseliä maalauksen aikana ja maalauksen jälkeen pesen pensselin huolella vielä saippuan ja veden kanssa, eipä tarvitse edes imeskellä pensseliä.
-
Haisutahna
Sotataidon pensselit ovat kyllä hyviä mutta mikä järki on veloittaa postikuluja about 7e jos vaikka tilaisi yhden pensselin? Myyjän laiskuutta kenties paketoida pienempään pakettiin?Haisutahna kirjoitti:Itse asiassa pensselini eivät ole koskaan harottaneet.. Ja sotataidossa näyttä olevan ihan mukava määrä eri pensseleitä.
Joo aina voi tilata kimpassa tai itse enemmän mutta aina ei ole tarvetta moiselle joten asiakasystävällisempää toimintaa odottaisin enkä "katetta lisää väkisin" mentaliteettia.
Voinhan toki kävellä aina keskustaan ja etsiä pensselit sieltä mutta silti ottaa rahastus päähän
Järki on siinä, että kiinteillä postikuluilla rohkaistaan asiakkaita ostamaan enemmän. Painoon perustuvat postikululaskurit ovat sitäpaitsi ihan pirullisen vaikeita lähteä säätämään, kun siinä pitää ottaa huomioon sekä tuotteen paino, pakkausten paino ja koko (hinta vaihtelee) ja mahdollisen täytteen paino, jotteivat tavarat helise paketissa. Tekee ihan hirvittävästi lisätyötä ja kustannuksia kauppiaalle ja jollakulla se softa pitää koodauttaakin (ja maksaa siitä palkkaa). Helpompaa noin.
Juha on kuitenkin kohtalaisen reilu kauppias, joten voi noitten postikulujen suhteen kysyä järkevämpiä kustannuksia sähköpostillakin ennen kuin lähtee foorumeilla tekemään tilitystä asiasta.
Siveltimien käyttöikää nostaa huimasti sivellinsaippuan käyttäminen, jolla olen saanut useita toivottomiakin tapauksia takaisin käyttökelpoisiksi.
Juha on kuitenkin kohtalaisen reilu kauppias, joten voi noitten postikulujen suhteen kysyä järkevämpiä kustannuksia sähköpostillakin ennen kuin lähtee foorumeilla tekemään tilitystä asiasta.
Siveltimien käyttöikää nostaa huimasti sivellinsaippuan käyttäminen, jolla olen saanut useita toivottomiakin tapauksia takaisin käyttökelpoisiksi.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Pensselisaippuaa mihinkään tarvitse. Joku huipuista sanoi kerran, että mäntysuopa on aivan yhtä hyvää tavaraa, kuin esim. W&N tai talens-saippuat. No, en tiedä, itse en ole käyttänyt kumpaakaan, hyvällä ja huolellisella käytöllä ehkäistään se tilanne, että pensseli ei enää muistuta pensseliä.Silveri kirjoitti: Siveltimien käyttöikää nostaa huimasti sivellinsaippuan käyttäminen, jolla olen saanut useita toivottomiakin tapauksia takaisin käyttökelpoisiksi.
Niin, ja tottakai toi 7,50 voi tuntua kovalta, ja niinhän se onkin, mikäli tilaatte yhden pensselin. Juhalta kuitenkin toimitukset lähtevät erittäin nopeasti, ja moni asia varmasti on neuvoteltavissa. Kimppatilauksilla ym. helposti laskee tota postikulujen osuutta kokonaissummasta. Ja maksavat ne pakkaustarvikkeetkin (esim. 30mm pahvikuoret, joissa Juha tavaroita lähettää, pehmustetut kirjeet...) sekä postikulut että myös lähettäjän vaiva & aika, joka postituksiin menee.
1e maksaa kunnon kuplamuovipaketti + 1 saat sen suomessa eteenpäin joten kiinteät postikulut firmasta riippumatta eivät saisi olla noin korkeat. Kimppatilauksetkin voivat olla hankala tehdä jos tilaajat esim. asuvat eri kaupungeissa.
Hienoa jos voi asioista neuvotella mutta yleisesti ottaen näin ei pysty tekemään. Sotataidolla on hyvä ja nopea palvelu ei siinä mitään.
Harmittaa vain kun on tullut ostettua muu tavara jo mutta pensseleitä ei voi tilata ellen halua järkyttävää laskua
. Tämä menee off topic asiaksi joten unohdetaan.
Mikä on muuten pienin sivellin koko? Maalaan warmaster kokoluokan figuja ja käytössä nyt 0 sekä 1. Välillä kaipaisin pienempiä (joskus olen ostanut -1 tms?) vaikka on suurennuslasi hässäkkä käytössä (iso lasi joka on alustalla jonka alle saa tungettua figun sekä pensselin helposti, on muuten kätevä kapistus
)
Hienoa jos voi asioista neuvotella mutta yleisesti ottaen näin ei pysty tekemään. Sotataidolla on hyvä ja nopea palvelu ei siinä mitään.
Harmittaa vain kun on tullut ostettua muu tavara jo mutta pensseleitä ei voi tilata ellen halua järkyttävää laskua
Mikä on muuten pienin sivellin koko? Maalaan warmaster kokoluokan figuja ja käytössä nyt 0 sekä 1. Välillä kaipaisin pienempiä (joskus olen ostanut -1 tms?) vaikka on suurennuslasi hässäkkä käytössä (iso lasi joka on alustalla jonka alle saa tungettua figun sekä pensselin helposti, on muuten kätevä kapistus
Pensselin ei tartte olla pieni, siinä vaan tarttee olla hyvä kärki, joka säilyttää muotonsa jnejne.
Itelläni on käytössä pääosin koon 1 synteettinen (laajat pinnat jnejne. epätarkka homma) koon 1 kolinsky (tarkat jutut) sekä 0/3, jota en tosin ikinä oo tarvinnut.
Citadelin pensseleistä kuulemma vanhemmat on parempia, kun uudemmat, eli punavartiset sinisiä parempia. En tästä tiedä, itse kun en ole ko. siveltimillä maalarinelämäni aikana maalannut. Näin vaan jostain luin ;D
Itelläni on käytössä pääosin koon 1 synteettinen (laajat pinnat jnejne. epätarkka homma) koon 1 kolinsky (tarkat jutut) sekä 0/3, jota en tosin ikinä oo tarvinnut.
Citadelin pensseleistä kuulemma vanhemmat on parempia, kun uudemmat, eli punavartiset sinisiä parempia. En tästä tiedä, itse kun en ole ko. siveltimillä maalarinelämäni aikana maalannut. Näin vaan jostain luin ;D
Mulla on noita mustavartisia vieläMika kirjoitti:Itse käytän citadelin pensseleitä. Nyt tosin tuli tilattua pari muunmerkkistä, jos vaikka olisi parempia. Suurin osa mun citadeleista on punaisia, sinivartisia ei oo kun kaksi, sääli että viimeinen mustavartinen tuli tiensä päähän pari vuotta sitten..Sillä ois ollu jo museoarvoa kohta.