"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Pelikenttien koko

Warhammer Fantasy Battles -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
Illidan
Viesti:

Pelikenttien koko

Viesti Kirjoittaja Illidan »

Eli miksi, jos joku vaikka mainitsee pelaavansa 100cm x 100cm_kentällä, niin heti moni alkaa päivitellä kuinka valtava se on... Pelasin kaverin kanssa 1000p pelin ja molemmilla oli sellaiset 60 modellia kentällä. Pelikenttä oli jotakin 150cm x 120cm kokoa, ja se tuntui juuri sopivalta, ehkä vielä hitusen ahtaalta...

Tuhannen pisteen peliin. Ja jotkut pelaavat 2000p pelejä 50 x 50cm kentillä. Eihän sellaisella mahdu pelaamaan esim. skaven massa_hordella ollenkaan kun ei ole tilaa kunnolla joukoille.

Anteeksi häiriöstä mutta johonkin tämä oli pakko purkaa.
Seurataksesi polkua;
katso mestariin,
seuraa mestaria,
kulje mestarin rinnalla,
näe mestarin läpi,
ole mestari.
gawd

Viesti Kirjoittaja gawd »

olen samaa mieltä 100x100cm ei ole paljon...tosin pienessä ja suuressa pöydäsä on omat ´haitta ja hyöty puolet.....
big or small,we loot it all.hmph..
Strangten
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Strangten »

En kyllä ole koskaan kuullut kenenkään päivittelevän kuinka valtava 100cm x 100cm pöytä on. Itse asiassa tuollainen metrin neliö on älyttömän pieni, itse suostuisin pelaamaan sellaisella ehkä korkeintaan jotain border patrolleja.
Se "universaali" pelipöydän kokohan on 6' x 4', eli 180cm x 120cm.
Zekta

Viesti Kirjoittaja Zekta »

Minä itse käytän sitä "universaalia" kokoa peleissä. Tai no ei siinä ole pelattu kuin vasta yksi BP :D
Mutta minkä kokoista pöytää suositellaan 2000pts. peleihin?
Blackguard

Viesti Kirjoittaja Blackguard »

Lukee The Kirjassa. 72"x48".
"Jazz on imperialistien ideologinen ase vallankumouksellisten kansojen degeneroimiseksi." - Kim Il Sung
jullevi
Valvoja

Re: Pelikenttien koko

Viesti Kirjoittaja jullevi »

Illidan kirjoitti:Eli miksi, jos joku vaikka mainitsee pelaavansa 100cm x 100cm_kentällä, niin heti moni alkaa päivitellä kuinka valtava se on...

En ole koskaan nähnyt tai kuullut kenenkään sanovan 100x100 pöytää liian suureks. Paitsi ehkä pelipöytää suunnittelevien Urmas-Jalmareiden, joilla ei ole mitään hajua mistään.

Zektan kysymykseen Blackguard nähtävästi vastasikin jo. 72x48" eli 6x4' eli n. 180x120cm on standardi pöydänkoko sekä FB:ssä että 40k:ssa. Fabassa tämä riittää vielä 3000pts peleihinkin, 40k:ssa uskoisin riittävän 2000 pts peleihin.

Jos jotain oikeasti kiinnostaa minkä kokoisia pelipöytiä ihmiset käyttävät, niin pistäkää hakuun sana pelipöy* . Maalaus konverttaus ja maiseman teko -alueelta löytyy useimmat, mutta on nuita silloin tällöin postattu muuallekin, lähinnä FB tai 40k yleisiin keskusteluihin kuten nyt.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Ruoska

Viesti Kirjoittaja Ruoska »

Me ollaan pelattu 48" x 50" pöydällä, ostin nyt hiljattain 66" x 48" pöydän. Siinä kun olin Starkista sitä hakemassa niin rupesin katteleen että ei hitto, kyl se 72" on turhan levee. Nyt mietin että oisko sittenki pitäny mutta kyl toi 66" on ihan riittävä.
Tunkiokuningas

Viesti Kirjoittaja Tunkiokuningas »

Eihän tuon leveyden tarvitse olla metriä suurempi, mutta pituuden puolesta metri on auttamattoman pieni. Väh. 1,5m sen olla pitää, omasta mielestäni
Sword of teclis

Viesti Kirjoittaja Sword of teclis »

Tunkiokuningas kirjoitti:Eihän tuon leveyden tarvitse olla metriä suurempi, mutta pituuden puolesta metri on auttamattoman pieni. Väh. 1,5m sen olla pitää, omasta mielestäni
Häh..kuka tykkää pelata pöydällä jossa menee kuusi vuoro siirtää joukot kentän toiseen päähään...(no jokainen tyylillään)
mutta itse tykkään että sellainen leveys 60 tuumaa kertaa 50 tuumaa on ihan hyvä kenttä isompiinkin peleihin...
Ruutanalaiset on hulluja!
I.C. Wiener
Viesti:

Viesti Kirjoittaja I.C. Wiener »

Sword of teclis kirjoitti:
Tunkiokuningas kirjoitti:Eihän tuon leveyden tarvitse olla metriä suurempi, mutta pituuden puolesta metri on auttamattoman pieni. Väh. 1,5m sen olla pitää, omasta mielestäni
Häh..kuka tykkää pelata pöydällä jossa menee kuusi vuoro siirtää joukot kentän toiseen päähään...(no jokainen tyylillään)
mutta itse tykkään että sellainen leveys 60 tuumaa kertaa 50 tuumaa on ihan hyvä kenttä isompiinkin peleihin...
Kuva 60" on 1.5m.
Oma kenttäsin on mielestäsi liian iso?
The wheels of his mustang exploding on the highway like a slug from a .45
True death: 400 horsepower of maximum performance piercing the night
-frenzy-

Viesti Kirjoittaja -frenzy- »

no eihän se 1m x 1m ole niinkään iso...
mutta minulle se kyllä on, kun huoneessani on kaapin ja sängyn välissä jotain 1.5m tilaa, ja kun pitäisi mahtua liikkumaankin.
Mä en tehny mitään, mut toi löi takasi!
Lord_Fudginton

Re: Pelikenttien koko

Viesti Kirjoittaja Lord_Fudginton »

Illidan kirjoitti: Tuhannen pisteen peliin. Ja jotkut pelaavat 2000p pelejä 50 x 50cm kentillä. Eihän sellaisella mahdu pelaamaan esim. skaven massa_hordella ollenkaan kun ei ole tilaa kunnolla joukoille.

Anteeksi häiriöstä mutta johonkin tämä oli pakko purkaa.
oot varmaan tajunnu väärin, meinaa 50cm x 50cm on naurettavan kokoinen. ne on luultavasti pelannu 50 x 50 tuuman kentällä ja ehkä kirjoittanut väärin, meinaa jos pelaa noin pienellä kentällä ni sitähän voi chargaa jo heti ekalla vuorolla
elector
Viesti:

Viesti Kirjoittaja elector »

Minusta sen kentän on oltava leveys suunnassa pitempi. Eikä, esim. 1m leveä ja 1,5m pitkä, eihän tuossa ole mitään järkeä.
Headquarters -turnauksia jo vuodesta 2005.
8 järjestetyn turnauksen kokemuksella.
HQ - Laatupelit Avoin Yhtiö
http://www.headquarters.fi uudistunut sivusto!
EI POSTIKULUJA! KAIKKI MINIATYYRIT -20%!!
Hakkelus

Viesti Kirjoittaja Hakkelus »

Mitä? pituus suunnassa pitempi ehrottomasti! aArkotuksena on se että sotakoneet ei ylety ampumaan toisiaan, tai etteivät ylety kokokentälle. Vaikka sillon tulee helposti enemmän tai vähemmän istumiseksi..

Kokemuksen rintaäänellä röhöm röhöm .. :P (<- sarkasmia jos ette tajunnut)
tneva82

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

-frenzy- kirjoitti:no eihän se 1m x 1m ole niinkään iso...
mutta minulle se kyllä on, kun huoneessani on kaapin ja sängyn välissä jotain 1.5m tilaa, ja kun pitäisi mahtua liikkumaankin.
Noh kasattava pöytä on vallan mainio vekotin. Kunhan pelaajille jää tilaa seisoa ja liikkua tee vain niin leveä pöytä kuin mahtuu. Sille irralliset jalat ja sen saakin kasaan aina kun tarvitsee. Muulloin voi vaikka seistä seinän ja sängyn välissä.

Tuolla tavalla minä ratkaisin oman ongelman. Melko lailla virallisen kokoinen(tilaa olisi isommalle, pitäisi kai tehdä moinen) mutta ei vie tilaa laisinkaan.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Ropetus
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Ropetus »

Hakkelus kirjoitti:Mitä? pituus suunnassa pitempi ehrottomasti! aArkotuksena on se että sotakoneet ei ylety ampumaan toisiaan, tai etteivät ylety kokokentälle. Vaikka sillon tulee helposti enemmän tai vähemmän istumiseksi..

Kokemuksen rintaäänellä röhöm röhöm .. :P (<- sarkasmia jos ette tajunnut)
Mitäs ideaa siinä on, että kestää kuusi vuoroa lähiksen alkamiseen, jos toinen armeija päättää jäädä istumaan ja ampumaan deploy-alueensa perälle. Se 12" syvyys aiheuttaa sen, että perus-jalkaväki on kiinni yleensä viimeistään vuorlla 4-5.

Ja pöydänhän pitää olla leveä. Leveys mahdolistaa paljon suuremman taktikoinnin, kun pöydällä on useampia etenemisreittejä. Kapealla ei yleensä ole kuin yksi.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Yleiset keskustelut”