"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

GW:n huono laatu.

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Vieras

GW:n huono laatu.

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Taas meni rikki GW:n mittanauha. Nämä menevät puolessa vuodessa
rikki, ja maksavat 10€! Saa halvempia ja kestävempiä, mutta joutuu
etsimään vähän aikaa, ennen kuin löytää mitan, jossa on tuumat.

Sitten vaikka Hot Wire Tooli, joka maksaa 20€ ja on niin perus, että
voisi melkein itse tehdä sellaisen. Olen käyttänyt kerran, mutta on
pysynyt ehjänä...

Pensselitkin ovat "normaalilaatua", mutta eninten ärsyttää mitat.
Onko kenenkään mitta pysynyt ehjänä vuotta enempää (jos on
käyttänyt aktiivisesti, esim kerran viikossa)?
Abu
Peliporukkavalvoja
Viesti:

Re: GW:n huono laatu.

Viesti Kirjoittaja Abu »

Archibald kirjoitti:Taas meni rikki GW:n mittanauha. Nämä menevät puolessa vuodessa
rikki, ja maksavat 10€! Saa halvempia ja kestävempiä, mutta joutuu
etsimään vähän aikaa, ennen kuin löytää mitan, jossa on tuumat.

Pensselitkin ovat "normaalilaatua", mutta eninten ärsyttää mitat.
Onko kenenkään mitta pysynyt ehjänä vuotta enempää (jos on
käyttänyt aktiivisesti, esim kerran viikossa)?
Öö... Osta vaikka mistä tahansa euronkaupasta mitta? Kyllä niistä tuumat tuppaa löytymään.

-A
"Eikö ole aika hyvä muodostaa mielipiteensä sillä tavalla, että katsoo mitä mieltä joku urpo on, ja on itse eri mieltä."
Asmodeus

Viesti Kirjoittaja Asmodeus »

Melkein kaikista mitoista löytyy nykyään tuumat! Henkilökohtaisesti suosittelen Hong Kong:ia itselläni ollut jo useamman vuoden tuommoinen mitta ja maksoin noin 1,50€
Konversio- ja sculptauspalveluja ota yhteyttä YV:llä
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... =4&t=95464
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Nojoo, mutta ajattelin keskustella GW:n huonosta laadusta. Kyllä kaikki tiedetään, että on miljoona eri paikkaa, josta saa mittoja.
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Miksi GW tekisi laadukkaita mittanauhoja? Keskivertokäyttäjälle, eli "bob 11 years" tärkeintä on saada mittaan GW:n logo, ja siitä ilosta hän maksaa mielellään. Kyllähän se käytössä särkyy, mutta ei mikään ole ikuista. Kaupasta saa uuden.

GW:hän mainostaa sijoittajilleen asiakaskunnan olevan "uskollista eikä kovin hintatietoista". Älykäs kuluttaja ei olekaan GW:n mittojen markkinoinnin ensisijaisena kohteena.

Kannattaa myös huomata, että marketin mittanauhalla pelaavalla on 18+" matkalla puolen tuuman etu verrattuna siihen, joka käyttää GW:n punaista mittatikkua.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Iceman
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Iceman »

GW tuskin itse tekee mittojaan, vaan alihankkija tekee heille sen markkinoiden halvimman raakileen, mihin voi liimata GW-tarran. Sinänsä outo, että toisaalta GW yrittää luoda mielukuvaa laadukkaista figuista, mutta samalla brandiä halvennetaan ala-arvoisilla oheistuotteilla.
"I reject your reality and substitute my own!"
Adam Savage
I.C. Wiener
Viesti:

Viesti Kirjoittaja I.C. Wiener »

Meidän mitta on ainakin kestänyt jo monta vuotta, se tuli ostettua kun rautakaupalla ei ollut tummamittoja.
The wheels of his mustang exploding on the highway like a slug from a .45
True death: 400 horsepower of maximum performance piercing the night
Maelis

Viesti Kirjoittaja Maelis »

Ostin gw:n mitan, kun vanha ei-gw mittani meni rikki. Että kyllä ne muutkin mitat menee rikki, normaalia se on.
Miusta olis pikemminkin ihmettelemisen arvoista jos gw tekisi rikkoutumattomia mittoja.
Ostin juuri gw-mitan siksi, koska en ollut löytänyt kahden kuukauden etsinnän jälkeen yhtään myytävää tuumamittaa koko kaupungista.
Conclusion: Laatu on ihan normaalia, hinta ei.
Dalamar

Viesti Kirjoittaja Dalamar »

Heh, äitini on sairaanhoitaja, ja hankkii minulle skalpelleja, joten veitsiäni en ainakaan hanki geeweeltä.
"Kasvatitte vihaani ja melkein tuhositte minut.
Mutta vahi teki minusta voimakkaamman!"

-Nöf loordi

Kynä-ääliöt.
Stenvall

Viesti Kirjoittaja Stenvall »

Iceman kirjoitti:GW tuskin itse tekee mittojaan, vaan alihankkija tekee heille sen markkinoiden halvimman raakileen, mihin voi liimata GW-tarran. Sinänsä outo, että toisaalta GW yrittää luoda mielukuvaa laadukkaista figuista, mutta samalla brandiä halvennetaan ala-arvoisilla oheistuotteilla.
Samaapa minäkin mietin. Kiinassa, Koreassa tai Taiwanissa iloiset lapsityöntekijät tekevät länsimaille mittoja ja ne myydään suurille (tai pienille) yhtiöille. Näin se homma toimii.

En ole koskaan ymmärtänyt, mitä järkeä on ostaa kalliita GW:n tuotteita tälläisissa "vähemmän tärkeissä" jutuissa. Maalit ja muu sellainen onkin jo eri juttu (tosin varmaan löytyy muitakin hyviä maaleja kuin GW:n).
j.s.r

Viesti Kirjoittaja j.s.r »

Luulen kuitenkin että GW kusee vielä omaan nilkkaan, jos lähtee vielä nostelemaan hintoja paljonkin...Minäkin vaihdoin jo Lotrin puolelle melkein kokonaan koska FB ja 40K sen kuin kallistuvat...
Alkoholi on elämäntapa!
Alkoholi on minun elämäntapani!

Homer J Simpson
Lassek

Viesti Kirjoittaja Lassek »

Nostelkoon hintoja minun puolesta, kunhan nostaa figujen laatua samassa suhteessa, mikä minun mielestäni onkin tapahtunut. Säästää voi kaikesta muista pelitarvikkeista helposti ja figuistakin voi vaikka miten kunhan miettii. Ostaa käytettyinä ja rakentaa muovimiehistä eliittejä. Ainakin portentissa on elämää suurempi ketju kaiken maailman cheapass-tempuista.

Nurgle-legioona muovailuvahasta. Woundaukset voi merkata tökkimällä ukkoihin reikiä. :)
Viimeksi muokannut Lassek, Ma 14.02.2005 17:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
hawkeye

Viesti Kirjoittaja hawkeye »

tiedät kai että Lotr on myös GW peli?
noh.. epäilen tuota. Inflaatio tapahtuu kuitenkin koko ajan ja GW on asiansa osaava yritys joka toimii melkein (ei nyt ihan) monopoliasemassa. Ainakin julkisuuden puolelta. Ja loppujen lopuksi se, että ihmiset vain ruinaavat hinnoista, mutta silti ostavat figuja ei vaikuta mitenkään (en nyt siis tällä tarkoita ketään tästä palstasta mutta täytyy myöntää että tällaisia henkilöitä on liikaa. Minä en jaksa sitä hirveää "yyhyy perus poxi o 27,5 euroo nyyh nyyh... Ja sitten mennään ostamaan kolme näitä "hirmu" paljon kalliimpia bokseja).
Viimeksi muokannut hawkeye, Ma 14.02.2005 17:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
niin... tänäänkin...
Iceman
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Iceman »

Ei nyt tehdä uutta valitusketjua GW:n hinnoista. Tämä jopa sillä riskillä, että urbaani legenda moderaattoreiden puolueellisuudesta GW:tä kohtaan taas voimistuu. Hintojen kehitykseen voi jokainen reagoida omalla ostokäyttäytymisellään ja harrastusten valinnallaan.
"I reject your reality and substitute my own!"
Adam Savage
Natunen

Viesti Kirjoittaja Natunen »

Niinhän joku viisas on sanonut, että "se joka tekee ikuisen tuotteen, vie itseltään leivän."

Pyrin välttämään GW:n tuotteita, en vain hunon laadun, vaan myös hirveän hinnan vuoksi. Joitain tuotteita on ollut lähes pakko ostaa GW:ltä (pin vice) tarjonnan vähäisyyden pakottamana. Eikä yksikään niistä ole vielä mennyt rikki. Sen sijaan minulta on mennyt monia ei GW:n välineitä rikki, kuten yhdet sivuleikkurit, jotka taisivat kyllä olla kynsileikkurit. Monien veitsien terät ovat vääntyneet, jne.

Kaikkein eniten olen GW:n laadussa pettynyt liimoihin. Muoviliimasta minulla ei löydy kokemuksia, mutta pikaliima ainakin on surkeata. Liima ei liimaa kunnolla ja se purkki ei ole tarpeeksi tiivis. Suosittelen todellakin ostamaan vaikka jotain super attackia GW:n pikaliiman sijaan.
Viimeksi muokannut Natunen, Ma 14.02.2005 17:54. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Ei se ole illuusio, se vain näyttää siltä.
DJ_Silverpig

Viesti Kirjoittaja DJ_Silverpig »

j.s.r kirjoitti:Luulen kuitenkin että GW kusee vielä omaan nilkkaan, jos lähtee vielä nostelemaan hintoja paljonkin...Minäkin vaihdoin jo Lotrin puolelle melkein kokonaan koska FB ja 40K sen kuin kallistuvat...
Rupea käyttämään muiden valmistajien (esim. Reaperin) figuja proxyinä (WYSIWYG lähempänä, kuin jos käytät muovailuvahaa... Sori Largo! ;) ), maksat vain sääntökirjoista! Ja ei, eivät ne muidenkaan valmistajien figut niin HALPOJA ole, mutta useat kuitenkin GeeWeetä halvemmat!
Possu
Nostra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nostra »

Hmm. GW:n tuotteiden kalleudesta on kiistelty "millions of times" aiemminkin, ja...ja. Haulla löytää kyllä varsin mehukkaita paloja aiheen ympäriltä. Monta kertaa on sanottu, että äänestäkää jaloillanne, joten en mitenkään viitsisi sitä toistaa. Lisäksi kun suhteuttaa figuboksin moniin muihin elämälle välttämättömiin perustarvikkeisiin, kuten vaatteisiin, niin äkkiä huomaa farkkujen maksavan 50+ euroa, hienon takin siinä yli 100€ ja vaikka Catin kenkien myös 100€ lähellä. Hups vaan, ja muutamaan vaatteeseen on mennyt 250+ euroa, eli armieijan hinta. Vaatteet kuitenkin kuluvat ja menevät pois muodista, figut ovat teoriassa ikuisia ja ne voi aina myydä pois kelpo hintaan (hyvin maalattuna), jäämättä kovinkaan kummosesti "tappiolle".

GW:n figut ovat kyllä korkealaatuisia, varsinkin metallit. Valitettavasti kaikista muoveista ei voi sanoa samaa, sillä usein noiden kaksipuolisten muovimuottien takia niistä kyllä löytyy ikäviä jälkiä, kuten chainmailien poispyyhkiytymistä ja muita viivoja ikävissä paikoissa, joiden poistaminen on työlästä. Yleisellä tasolla kuitenkin uskaltaisin väittää, että GW:n figut ovat korkealaatuisia, muusta sälästä en sitten tiedäkään. mm. poranteriä on haukuttu, pin vicea kehuttu, mitassa tuuman pituus lienee 2,5cm kun se oikeasti olisi 2,52cm tjsp ja muutenkin hinnoissa se 5+€ "brändi"lisä. Antaa Bob 11Veen maksaa mitastaan 11€ ja maaleista 2,5-3€ ja heikoista sudeista 5€/kpl, minä olen ainakin jo alusta alkuen tietoisesti välttänyt GW:n tarvikkeita; GS taitaa olla ainoa asia, mitä olen fantsusta kantanut, figut on tullut käytettynä ja suditkin muualta. Vaihtoehtoja on, kunpa vaan koko kansa tietäisi niistä. Ihmisten pitäisi päästä eroon käsityksestä "Miniatyyripelit ==GW", sillä vaihtoehtoja todellakin on, ja ne tuppaavat tekemään tietä tänne Suomenmaalle kohtalaisen hyvää vauhtia.
Lassek

Viesti Kirjoittaja Lassek »

Onhan niitä halvempia vaihtoehtoja, mutta ei yhtäkään toista moniosaisten figujen rangea joka näyttää näin mahtavalta kuin gw:llä.

Enkä muuten tiedä miksi muovailuvahasta ei saisi hyvää wysiwygiä. Värivalikoima on yksipuolinen (vihreä), mutta asentoja voi vaihtaa lennossa. Sitäpaitsi Nurglen demonien kuuluukin olla epämääräisiä limaskoja.
Nostradamus kirjoitti:välttämättömiin perustarvikkeisiin, kuten vaatteisiin, niin äkkiä huomaa farkkujen maksavan 50+ euroa, hienon takin siinä yli 100€ ja vaikka Catin kenkien myös 100€ lähellä.
Hohohohoho... armeijan varikolta saat kengät, takin ja housut varmaan 20-30 eurolla. Hyvää armeijan laatua, ja mikäs sen hienompaa kuin merivoimain takki kahdella rivillä pronssinappeja joissa ankkurin kuvat. (Sellainen irtosi 15€:llä...)
Viimeksi muokannut Lassek, Ma 14.02.2005 17:31. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Eraphion

Viesti Kirjoittaja Eraphion »

GWn muoviliima on omassa käytössä toiminut erinomaisesti ja vanha rullamitta kesti useamman vuoden kunnes isukki käytti sitä jossain rakennushomamassa ja pisti paskaksi, nykyinen GWn rullamitta tuntuu siltä kuin se hajoaisi puhaltamalla. Ja vielä niistä GWn punaisista mitoista, niissä on jostain nerokkaasta syystä mitä meille ei kerrota asetettu tuumat tasan 2.5cm kokoon joka ei lyhyillä matkoilla vielä tunnu mutta pidemmillä ilmestyy tuo edellämainittu puolisen tuumaa. Näitäkin löytyy joka reiästä tässä talossa kun on useamman vuoden GWn tuotteita ostellut..niistä ei ole pulaa eikä niistä pääse eroon kun aina löytyy jostain.
Eye is green.
DJ_Silverpig

Viesti Kirjoittaja DJ_Silverpig »

Kaikkein eniten ihmettelen teissä GeeWeen "suosijoissa" sitä, kuinka kehutte GeeWeen liimaa.
Kyllähän se hyvää on, mutta kallista ja vaikka sanoisittekin, että sitä riittää siitä tuubista niin ja niin paljon,
minä sanon, että joidenkin muiden valmistajien liimat kestävät 10 kertaa enemmän hintaansa nähden.
GeeWeen liima ei varmasti ole hintalaatusuhteeltaan parasta liimaa, joka soveltuu pienoismallien kasaamiseen!
Possu
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”