Yksikköpohjainen LotR
-
Zelekendel
Yksikköpohjainen LotR
Tulipa tässä mieleeni, että vaikka LotR on loistava skirmish- ja skenaariopohjaisena pelinä, olisi joskus mukava kokeilla myös massiivisempia LotR-taisteluita (muitakin kuin tulevan Battle of Five Armies-paketin sellaisia).
Tämä edellyttäisi lisäsääntöjä ja sen, että joukot niputettaisiin yksiköihin, kuten Warhammerissa. Kaiketi jonkinlainen hybridi siitä tulisi, joka toivottavasti kuitenkin olisi nopeampi ja suoraviivaisempi kuin Warhammer, säilyttäen mahdollisimman paljon LotRin tyylistä ja hauskuudesta.
Toinen vaihtoehto on tietysti Warhammer 40k-tyylinen skirmish-taistelu, tämä toimisi suhteellisen varmasti hyvin, mutta ei luonnollisesti soveltuisi kuvaamaan massiivisia taisteluita sen paremmin kuin nykyinenkään LotR, mutta lisäisi tottakai pöydällä olevien figujen määrää.
Onko kukaan muu miettinyt vastaavaa?
Tämä edellyttäisi lisäsääntöjä ja sen, että joukot niputettaisiin yksiköihin, kuten Warhammerissa. Kaiketi jonkinlainen hybridi siitä tulisi, joka toivottavasti kuitenkin olisi nopeampi ja suoraviivaisempi kuin Warhammer, säilyttäen mahdollisimman paljon LotRin tyylistä ja hauskuudesta.
Toinen vaihtoehto on tietysti Warhammer 40k-tyylinen skirmish-taistelu, tämä toimisi suhteellisen varmasti hyvin, mutta ei luonnollisesti soveltuisi kuvaamaan massiivisia taisteluita sen paremmin kuin nykyinenkään LotR, mutta lisäisi tottakai pöydällä olevien figujen määrää.
Onko kukaan muu miettinyt vastaavaa?
en ole miettinyt, enkä kyllä kovin kiinnosunutkaan, koska en tykkää olenkaan faban rykmenteihin sidotusta pelistä ja kun rykmenttien miehet eivät voi toimia yksinää, joka lotrissa on todella hyvää ja joka tekee lotrista lotrin... joten en juurikaan ole kiinnostunut moisesta mutta onnea sille kuka meinaa yritää moisen tekemistä
-
LurkkiKapteeni
-
Zelekendel
No ei voi LOTR figuillakaan vaikka rykmentti säännöt tekisi. Siihen tarvitaan warmaster/epic skaalaa tai vielläkin laajempaa.Glabro kirjoitti:Ainahan Warhammeria voi pelata, mutta voiko Warhammerilla pelata Helm´s Deepin tai Pelennor Fieldsin? Ei oikeastaan, skaala on liian pieni....En tiedä, löytyykö moneltakaan esim. tarvittavat 40-50 yksikköä Rohanin ratsuväkeä puhumattakaan parista sadasta örkkiyksiköstä....
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
-
Stenvall
Jotenkin tuntuu, että on parasta aloittaa tässä tapauksessa Warhammer (muutenkin kivaa vaihtelua, ainakin jos et ole jo aloittanut). Figujen pistehintojakin joutuisi mahdollisesti muuttamaan, jotta tasapaino saataisiin aikaan myös rykmenttipohjaisena (säännöistä riippuen tietenkin). Tottakai voit toki keksiä sääntöjä ja pelata vaikka kavereittesi kanssa, mutta ainakin minä pelaisin puhdasta Warhammeria tässä tapauksessa.
-
Sauron The Great
ite oon tota samaa joskus ajatellu että miten onnistuis tehä sellanen "oikea" taistelu jossa ois kyse hyvästä ja pahasta eikä tapeltais esim. maanviljeliän aarteesta. mä kuitenkin oon ajatellu että voi tietysti pelata vaikka niin, että tekee 4" x 4" pöydälle OIKEAN suhteen omaavat maastot (eli noin tuplat gw.n maastojen koosta) ja sitten pelaa vaikka minas tirithin taistelua jollain pienellä osalla koko sota tanteretta, että voitaisiin kuvitella että kuvitellut ympärillä olevat muut joukot taistelisivat samoin saavutuksin kuin pelaamasi peli, joka on vain yksi osa sota kenttää.
ette varmaan kukaan älynny mun pointtia
ette varmaan kukaan älynny mun pointtia
viimeinen naula tämän harrastuksen arkkuun on isketty.
-
Zelekendel
Toisaalta, kyllähän sitä voi suurempia taisteluita pelata, sääntöihin sen kummemmin koskematta, kun vain olettaa, että jokainen figu kuvaa yksikköä, ja sankarifigu kuvaa sankaria+eliittiyksikköä.
Naurettavan alkeellinenhan systeemi on tälle skaalalle, mutta onhan tuota näköjään yritetty noissa kirjan skenaarioissa samaa, ja hauskaa on ollut varmaankin.
En usko, että siinä tosissaan olisi ollut ajatuksena, että Helm´s Deepin hyökkääjiä olisi ollut 60 jne, vaan että niissäkin yksi figu kuvastaa mittakaavasta riippuen viittäkymmentä tai vaikka 120:a
Naurettavan alkeellinenhan systeemi on tälle skaalalle, mutta onhan tuota näköjään yritetty noissa kirjan skenaarioissa samaa, ja hauskaa on ollut varmaankin.
En usko, että siinä tosissaan olisi ollut ajatuksena, että Helm´s Deepin hyökkääjiä olisi ollut 60 jne, vaan että niissäkin yksi figu kuvastaa mittakaavasta riippuen viittäkymmentä tai vaikka 120:a
Kyllä LotRiin saa todella hyvin eeppisyyttä, ei tartte lyödä pöytään kuin n.1500 pojoa per puoli ja ehkä pari lisäpelaajaa niin ai että kun se se näyttää isolta! Okei, ehkä jos on pelaannut hammeria, niin tuo voi vaikuttaa pieneltä, mutta sääntöjen nojalla tuo on erittäin eeppinen. Kokeilkaa vaikka, kun on n.3-4 tuntia mennyt ja peli on ehkä jo puolessa välissä, niin kyllä on suuren mätön tuntua.
Olet mitä syöt, minä olen ihminen
Azured kirjoitti:Hammerhead ilman Multi-Trackeria on kuin perunat ilman lihaa