kysymys movement traysta ja kilvistä(lukkoon vaan)
kysymys movement traysta ja kilvistä(lukkoon vaan)
Iltaa
Haluaisin tietää,paljonko GW:n(kyllä,GW:n!)movement trayt maksavat ja minkä kokoisina niitä saa?
Ja lisäksi extrakysymys:Kannattaako kilvet liimata FaBassa ennen vai jälkeen maalauksen?
Kiitos jo etukäteen!
-Octavian-
Haluaisin tietää,paljonko GW:n(kyllä,GW:n!)movement trayt maksavat ja minkä kokoisina niitä saa?
Ja lisäksi extrakysymys:Kannattaako kilvet liimata FaBassa ennen vai jälkeen maalauksen?
Kiitos jo etukäteen!
-Octavian-
Viimeksi muokannut Jyrzzä, Ti 01.03.2005 21:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Kake,ajattelen sinua päivät ja yöt,mutten voi ymmärtää miksi minua lohella lyöt" -Kaikka,Stam1na
3 vuotta vittuilua Sotussa!
Tuohon ensimmäiseen en osaa vastata mitään mutta tuohon eXtra kysymykseen --> http://forums.sotavasara.net/viewtopic.php?t=37520
Tarkoititko koko rykmentin liikutinalustaa,eli siis sellaista joka on vihreä,muovinen lätkä ja siihen mahtuu kai 20 pienen alustan omaavaa jamppaa(Sitä minä hain)?Kauppias kirjoitti:Movement trayt tulevat "pussissa" jossa on 4 pientä ja 4 isoa trayta. Pieniin mahtuu 2x5 perusjamppaa (Delffiä) ja isoihin 4x5 tai 5x4 perusjamppaa. "Pussi" maksaa 5.50€.
"Kake,ajattelen sinua päivät ja yöt,mutten voi ymmärtää miksi minua lohella lyöt" -Kaikka,Stam1na
Tarkennuksi. Isoihin menee 5x4 20mm alustaa. 3x4 isoja, eli 25mm alustoja. Tosin isoilla alustoilla jäi vähän vajaaksi. Pieniin, jotka ovat oikeastaan cavalrylle. Eli 4 25x50mm alustaa. Jokainen voi noista itse laskea tilavuuksia. Yhdessä kehikossa tulee 2 isoa ja 2 pientä traytä.
Edit: Ja pussissa tulevat trayt ovat nykyään harmaita. Silloin joskus kun niitä tuli regimenttien mukana olivat ne väriltään kirkkaan vihreitä.
Edit: Ja pussissa tulevat trayt ovat nykyään harmaita. Silloin joskus kun niitä tuli regimenttien mukana olivat ne väriltään kirkkaan vihreitä.
- Kynä-ääliö
Ja ne pienet trayt ovat cavalrylle oikeastaan huonoja, en minä ainakaan saanut viittä tyyppiä niihin ängettyä, ja neljällä jäi ikävästi vajaata tilaa.
Muuten, jos tekee itse movement trayt, niin onko niihin jotain virallista mittaa, vai riittääkö, että ukot menevät tiiviisti kokoon? Turnauksissa nämä varmaankin ovat laittomia?
Muuten, jos tekee itse movement trayt, niin onko niihin jotain virallista mittaa, vai riittääkö, että ukot menevät tiiviisti kokoon? Turnauksissa nämä varmaankin ovat laittomia?
"If the tanks succeed, then victory follows."
-Guderian, 1937.
-Guderian, 1937.
No jos teet trayllesi semmosia joissa on parin tuuman reunat, niin ei katota kivalla varmaankaan. Mutta eipä niille ole mitään rajoituksia. Normaalit säännöt vain yksiköiden muodoista ja ukkojen alustan koosta taitavat päteä. Eli kyllä voit tehdä niitä itse, ja sopivasti teemoitettuna ukkojen alustoihin on pelkkää plussaa.
Ja cavalryä ei saa pienelle traylle viittä.
Ja cavalryä ei saa pienelle traylle viittä.
- Kynä-ääliö
En usko että kukaan tulisi nipottamaan kotitekoisista movement traysta. Paremminhan ne saa optimoitua itselleen, eikä tule epämääräisiä: Minulla on 5 archeria tässä trayssa ja viisi juokssee ilman (liikuttaminen ei nopeudu periaatteessa ollenkaan).ankk3 kirjoitti:Ja ne pienet trayt ovat cavalrylle oikeastaan huonoja, en minä ainakaan saanut viittä tyyppiä niihin ängettyä, ja neljällä jäi ikävästi vajaata tilaa.
Eikä kotitekoisiin trayhin ole mittoja. Kunhan niihin mahtuu se mitä pitää ja reunat eivät vie sitä 2" tumaa.
Movement trayn reunoilla ei ole mitään peliteknistä merkitystä, sillä ainakin Fantasy Battlessa etäisyydet mitataan figuurien basesta, ei movement traysta. Sääntöt eivät edes tunne koko termiä ja kyse on pelkästään liikuttelun apuvälineestä. Ovat turnauksissa kovin suotavia, sillä nopeuttavat mukavasti liikuttelua.
Jos reunat olisivat yli 1" pituiset niin yksiköiden kohdatessa joko pitäisi movement trayt pinota päällekkäin tai vain todeta, että yksiköt ovat kohtausetäisyydellä ja niiden perä on liikuttelun kannalta vastaavan mitan lyhyempiä.
Jos reunat olisivat yli 1" pituiset niin yksiköiden kohdatessa joko pitäisi movement trayt pinota päällekkäin tai vain todeta, että yksiköt ovat kohtausetäisyydellä ja niiden perä on liikuttelun kannalta vastaavan mitan lyhyempiä.