"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

storm guardian vai dire avenger????

Miten eri armeijat poikkeavat toisistaan tyyliltään ja pelitavoiltaan. Keskustelua eri yksiköiden käytöstä tilanteiden mukaan.
zheen night ranger

storm guardian vai dire avenger????

Viesti Kirjoittaja zheen night ranger »

eldareilla on stormit niin onkone yhtään parempia kuin diret???? stormeihin voi pistää warlockin mutta direilla on parempi statsit. Eli sanokaa kumpi on parempi.
mä sanon että skghfglkjshjkfhljsghsdfgkjdf

sori että vamestan
Lassek

Viesti Kirjoittaja Lassek »

Stormerit on hauskoja viidenvahvuisina kahdella liekkarilla ja ehkä vielä haywire-kranaateilla. Eivät maksa mitään ja ovat uhka melkein mille tahansa.

Avengerit ovat guardian defendereitä paremmilla stateilla, mutta niille ei saa aseplatformia. Se, kumpi näistä on parempi, riippuu siitä, pitääkö shuriken catapultteja vai starcannoneja tärkeämpänä...
Tybraal

Viesti Kirjoittaja Tybraal »

Storm Guardianien roolit ovat aivan erilaiset joten se tekee vertailun hankalaksi. Jos joukosta uupuu lähitaistelujoukkoja tai ne tarvitsevat edullisia lisämiehiä niin Stormeja peliin. Nämä voivat toimia myös köyhän miehen Fire Dragoneinä (2 fusion gunia ja haywiret). Jos tunnet tarvitsevasi lyhen matka tulitaisteluun lisää ammuksia, eteenkin lukuisaa vihollista (örkit, IG, jne.) vastaan niin Dire Avengerit. Exarchin kanssa voivat toimia vastapallona ampuen täylaidallisen ja rynnäten sen jälkeen lähikseen.

Kummallakin roolinsa, mutta Storm Guardian on halvempi.
That is not dead which can eternal lie.
And with strange aeons even death may die.
makkarafolio

Viesti Kirjoittaja makkarafolio »

Dire avengerit ovat köyhänmiehen bansheeita. Ilman power weaponia ja maskia vain. Jos näitä ottaa, on pakko maksaa 24 lisää exarchista power weaponilla. Toisaalta näistä tulee helposti vakavastiotettavia lähisjoukkoja, joka on taasen täysin eri rooli verraten stormeihin.

Itse käytän stormeja ensinnäkin hyödykseni deployauksessa, jotta saan pelattua aikaa ja nähdä vastustajan siirtyvän jo eliitteihin/hq:hun, kun minä pääsen vasta defendereihin. Aina kannattaa olla myös sontajoukkoja, joita roiskia kentälle hämäykseksi ja häiritsemisen vuoksi. Hyvä esimerkki äskeisessä cleansessa, jossa vastustaja laittoi kentälle broadsiden, minä falconin, hän toisen broadin, jonka jälkeen minä laitoin stormit melkein keskelle kenttää, mikä hankaloitti taun asettelua [18" vastustajasta]

Ja, kaikista yllättävintä stormeissa on se, että saat pilkkahinnalla kaksi flameria/fusionia, jolloin vastustajasi on pakko nyppiä noita pois, koska ne voivat olla tehokkaita.

Tämä oli siis stormien ylistyslaulu. Lopuksi vielä mainittakoon se tosiasia, että dire avengerit ovat rumia. En vain voi ymmärtää sellaisia töyhtöirokeeseja.
Andros

Viesti Kirjoittaja Andros »

Diret on kivoja "yleismiehiä" jotka tukevat linjaa siellä missä sitä tarvitaan. Stormareilla taas on kaksi käyttötarkoitusta:
Isossa joukossa päämääränään lähitaistelu. Pienissä joukoissa Falconin sisällä kahdella Assault aseella, tarkoituksenaan täsmäiskut jojo jalkaväen, tai tankkien kimmpuun. Tämän jälkeen ne uhrataan suuremman hyvän puolesta.

Itse olen käyttänyt onnistuneesti kahden Fusiongunin, ja 6 Gurun joukkoa, Falconissa. Näin olen saanut alas Whirloja, ja yhden Sentinelllinkin. Sitten IG:tä vastaan olen käyttänyt enemmän 2x Flamer, ja Warlock Destructorilla=Falconiin comboa. Tuloksena paljon käristettyä IG:tä...
Vile kirjoitti:ANDROS KALAMIESTEN AATELIA, KAIKKIEN TAUKENRAALIEN ISÄ, KESKI-MAAN SANKARI
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Dire avengereiden suurin etu mielestäni on niiden aliarvostaminen. Harva vihollinen kiinnittää niihin kovinkaan suurta huomiota ennen kuin saa sen parikymmentä katapultin laukausta naamalleen ja power weaponilla huiskivan exarchin hyppimään silmille. Omassa Biel-tan-variantissani DA:t ovat kyllä mainstay unit, joilla saa yllättävyyksiä aikaan.

Eiväthän ne mikään "joustava" yksikkö ole, vaikka niitä sellaisena mainostetaan. Ei niillä tapeta raskaita panssareita (kuin laukausten lukumäärällä) eikä tankkeja. Perusjalkaväkeä vastaan kuitenkin ihan kiitettävää väkeä, jolla on oma roolinsa Biel-Tanin armeijassa. (Aspekteilla pelatessa täytyy ylipäätäänkin aina muistaa, että ne ovat tiettyyn roolin varattuja, ja muiden yksiköiden on hoidettava oma osuutensa, jotta aspektit pääsevät hoitamaan omansa.)

Storm guardianeista on suurin osa jo sanottukin. Kahdella fuusiopyssyllä ja haywire grenadeilla (ja singing spear -warlockilla) rikkovat tankkeja, fleimereillä (ja destructor-warlockilla) kevyttä jalkaväkeä. Jos haluaa mieluummin jättää falconinsa tekemään pop-up attackeja CTM:n kanssa, näille voi antaa wave serpentin. Saapahan yhden liikkuvan ja melkoisen kestävän bright lancen/starcannoninkin lisää.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Armeijat ja yksiköt”