Aivan, minulla ja peliseurallani on ollut hieman pieniä erimielisyyksiä 'nidien säännöistä. Joten tässä kysymykset, jotka ovat tulkittavissa eritavoin ja joihin sääntökirja tai codexi eivät anna selvää vastausta:
1. Eikö vain, että mm. Lictorilla ja Biovorella oleva "...operate indepentently..." lisäys tarkoita sitä, että ne eivät tarvitse synapsea? Itse olen tätä mieltä. Mitä hyötyä muuten mistään Lictorista olisi?
2. Kaverini mielestä Tyrantin/Zoantin Warp Blast ei toimi tankkeihin ym. armour valuen omaaviin. Itse en käsitä miksei toimisi.
3. Jos vihollinen ampuu sporea (joka floattaa), se räjähtää (detonates) joten esim. Frag:in tapauksessa sporen päälle laitetaan Ord.BLast ja katsotaan osuuko se mihinkään. Ja Acid:in kohdalla heitetään scatteri mihin suuntaan se levähtää. Vai? Kaverini on sitä mieltä, että ne vain "poksahtavat" eivätkä näin ollen voi vahingoittaa ketään.
4. Pitääkö Biovoren heittää 4+ (BS 3) jos se aikoo ampua sporen? Mielestäni ei, koska säännöissä lukee: " To fire the Biovore, place a Spore Mine model anywhere on the table up to 48'' ". Eikös tästä ilmene, että BS testi on turha, jos kerran ampuminen tapahtuu näin. (Mutta miksi biovorella on BS jossei sitä tarvitse käyttää?)
Jos joku osaa vastata (tai laittaa linkin topicciin jota en "Haulla" löytänyt) niin kertokaa ihmeessä tietonne.
PS. Junglesta, jungleen, junglen läpi voi ampua, ja aina saa 5+ coverin? Itse olen kutakuinkin tätä mieltä. Vai voiko jungle estää ampumisen kokonaan?
'Nidien sääntöjen tulkintaa
'Nidien sääntöjen tulkintaa
"Let The Punishment Fit The Crime"
-
Brightstar
Re: 'Nidien sääntöjen tulkintaa
Väärin. Biovoret tarvitsevat synapsen ohjastusta että eivät alkaisi häröilemään. Lictor on taas Fearless joten sen ei tarvi niitä synpase heittoja heittää.SiMe kirjoitti:1. Eikö vain, että mm. Lictorilla ja Biovorella oleva "...operate indepentently..." lisäys tarkoita sitä, että ne eivät tarvitse synapsea? Itse olen tätä mieltä. Mitä hyötyä muuten mistään Lictorista olisi?
Ne toimivat vehiclejä vastaan samalla tavalla kuin infantryakin.2. Kaverini mielestä Tyrantin/Zoantin Warp Blast ei toimi tankkeihin ym. armour valuen omaaviin. Itse en käsitä miksei toimisi.
Ne poksahtavat juuri sanomallasi tavalla. Yleensä ei kannata luottaa kaverin sanaan vain siihen mitä codex sanoo.3. Jos vihollinen ampuu sporea (joka floattaa), se räjähtää (detonates) joten esim. Frag:in tapauksessa sporen päälle laitetaan Ord.BLast ja katsotaan osuuko se mihinkään. Ja Acid:in kohdalla heitetään scatteri mihin suuntaan se levähtää. Vai? Kaverini on sitä mieltä, että ne vain "poksahtavat" eivätkä näin ollen voi vahingoittaa ketään.
Sporen ampuminen ei tarvitse BS heittoa vaan se laitetaan sinne minne haluat ja sitten scatter. Biovorella on BS ihan sen takia että se näyttäisi muuten tyhmältä4. Pitääkö Biovoren heittää 4+ (BS 3) jos se aikoo ampua sporen? Mielestäni ei, koska säännöissä lukee: " To fire the Biovore, place a Spore Mine model anywhere on the table up to 48'' ". Eikös tästä ilmene, että BS testi on turha, jos kerran ampuminen tapahtuu näin. (Mutta miksi biovorella on BS jossei sitä tarvitse käyttää?)
Viidakosta saa ampua, sinne saa ampua mutta siitä läpi ei saa ampua. Kaikki Areaterrainit blockkaavat LOS:in vaikka olisivat 0,2" paksuja risuaitoja. Jos kohteesi on piilossa siellä viidakossa niin hän saa coverin, muuten ei.PS. Junglesta, jungleen, junglen läpi voi ampua, ja aina saa 5+ coverin? Itse olen kutakuinkin tätä mieltä. Vai voiko jungle estää ampumisen kokonaan?
GW:n kotisivut ovat kuin diablo: joka kerta kuin aloitat uuden seikkailun niin sinulle on luotu uusi sattumanvaraisesti tehty labyrintti missä vielä suurinosa poluista ei edes johda mihinkään...
SiMen kanssapelaaja: Simen mielestä tuo 0,2 tuumanen aita siis blokkaa kohteen, vaikka esim. marine näkisi vihollisen. Minun mielestä taas tuossa on selvä line of sight, mutta Sime käsitti teksteistäsi toisin sen.
Ps. "kuvassa" kumpikaan osapuoli ei ole kiinni esteessä vaan kauempana siitä.

Ps. "kuvassa" kumpikaan osapuoli ei ole kiinni esteessä vaan kauempana siitä.

"Let The Punishment Fit The Crime"
-
Snowtrooper
-
Armageddon
Nykyisillä säännöillä pelatessa los toimii periaatteella "näkyy jos näkyy". Mikäli kyseessä on siis aita ja vastapuolen nappula näkyy aidan toiselta puolelta, saa sitä ampua (aidasta tosin saa coveria). Mikäli välissä on area terrainiksi luokiteltu maastonkappale, se peittää näkyvyyden oman kokoiseensa tai pienempään kohteeseen sääntökirjan kokoluokittelun mukaisesti.
Edit: ja vielä tarkennus kahteen edelliseen viestiin: kokoluokitus koskee vain area terrainia.
Edit: ja vielä tarkennus kahteen edelliseen viestiin: kokoluokitus koskee vain area terrainia.