"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Kääpiöistä siirtyisin toiseen armeijaan, tarvitsisin neuvoa

Miten eri armeijat poikkeavat toisistaan tyyliltään ja pelitavoiltaan. Keskustelua eri yksiköiden käytöstä tilanteiden mukaan.
Perzzza
Viesti:

Kääpiöistä siirtyisin toiseen armeijaan, tarvitsisin neuvoa

Viesti Kirjoittaja Perzzza »

Kaikille kilteille mode-sedille; Tämän ei pitäisi olla sellainen "mikä armeija on paras plaaplaaplaa"-soopatopikki, vaan pieni jutustelu siitä että mikä armeija sopisi tiettyyn pelaamistyyliin tottuneelle :)

Eli, olisin nyt poistumassa kääpiöistä (psst. http://forums.sotavasara.net/viewtopic.php?t=38170), kun niillä on kohta viisi vuotta potkittu, ei tyhjää, sen voin vakuuttaa ;), mutta silti pelattu jo tarpeeksi kauan, että aloin jo kyllästyä väriteemaan ja figujen ulkonäköön kun niitä olisi pitänyt jo korjailla pidemmän aikaa. Tämä ei tietenkään jää ensimmäiseksi FB-armeijakseni eikä todellakaan viimeiseksi kääpiöarmeijaksi, se tiedoksi kääpiöfaneille :)

Eli, haluaisin aloitella uutta armeijaa mutta en todellakaan tiedä mistä lähtisin edes listaamaan mistä pidän..! Se on niin kamalan vaikeaa :)

Ihmiset ovat ehdotelleet Oge Kingdomsia, ja armeijakirjan selailun jälkeen (eli koko kirja läpi luettu) sanoisin että siinä armeijassa on kyllä Munaa™, mutta olisin _silti_ hyvisten puolella, ihan näin fluffillisestikin :D

Empirestä en tiedä, yksi kaverini pelasi sillä, saahan siitä kivan armeijan jolla mässäillä ja jossa on tehoa, mutta hei daa, ne ovat ihmisiä?! Kuka ihme haluaa pelata ihmisillä fantasiapelissä, häh? ;)

Toinen varteenotettava vaihtoehto on Bretonnia, jolla löytyy kivasti iskuvoimaa, ritarihenkeä, synkkyyttä ja samalla iloista ritarimeininkiä, lantapuntteja ja paskarättejä (siis näitä maajusseja) joista voisi tehdä vaikka mitä hauskaa (tykinruokaa). Mutta...

Sanokaapas jotain, kokeneemmat karjut. Kaipaisin hieman avitusta :)

ps. Kaaosta en suostu keräämään, enkä Kaaoskääpiöitä, kuten joku taisi jo ehdottaa, heh heh :D Kuten en myöskään haltioihin koskisi pitkällä tikullakaan!

Teidän nöyrä palvelijanne, kääpiökuningas
Lihamestari

Viesti Kirjoittaja Lihamestari »

Siis haluat pelata hyviksillä, muttet mieluusti ihmisillä ja haltioilla? Hmm........Kääpiöt on käytetty jo, jotenka Bretonnia täysin erilaisen taktiikkansa puolesta tai sitten suostut ottamaan Neutraaleja.......muuten tuohon ei paljon vastauksia löydy, annat niin vähän vaihtoehtoja ;)
Maailmojen Tuhoaja, Elävien Jumala, Taivaankannen Kannattaja, Vuori Kultainen,
ne nimiä on vain ja nimet otetaan nyt pois!
Jos kasvoillesi lankeat,
se mitä pelastaa?
Perzzza
Viesti:

Heh, annan liian vähän vaihtoehtoja... Hahaa: Ettepäs maininneet liskoja! No ei, yksi kaveri niitä jo kerää, joten ei ei ei. Olen hiljaa miettinyt että pitäisi välitauon kääpiöistä ja alkaisin keräämään niitä taas sitten joskus. Mutta, kuten sanoit, bretonnia olisi todella kiva.

Lisää vaihtoehtoja ja perusteluja, kiitos! :D
niih.
The Boss
Viesti:

Viesti Kirjoittaja The Boss »

Kääpiömestari kirjoitti:But the Lizards dont go, they wise people. Jos nyt palattaisiin aiheeseen. ;)
"Mikä on kun ei taidot riitä?" *laulaa iloisesti*
Ei ne liskot sieltä lämpimästä viidakosta minnekkään kylmään maailmaan lähde, saattavat vaikka joutua horrokseen. :) Miten muuten olisi cult of ulric, army of middenheim? Örkit? Kai voi jotain "pahis" listaa alkaa keräämään? Sitäpaitsi "pahis" ja "hyvis" sanat on vain pelaajan mielessä minulle countit eivät ole pahoja... *ilkeää hullun naurua kuuluu taustalla*
"See, this is problem with terrorist, they never care about other peoples schedule."
-Arnold
Kraztog

Viesti Kirjoittaja Kraztog »

Örkit eivät ole hyviä tai pahoja,mättävät tasapuolisesti kaikkia turpaan;) laaaaja valikoima kaikkea.hmm...aika vähän vaihtoehtoja jää.....
Illidan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Illidan »

Veljeni pelaa Breteillä. Olen pelannut niitä vastaan tarpeeksi, jotta tiedän niiden iskuvoiman olevan niin kovaa että on ja Jäteilläkin kestämistä. ;) Siitä saa myös loistavan Peasent teemaisen armeijan jos haluaa. Figuurit ovat erinomaisen hienoja eivätkä vaikeita koota. Suosittelen katsomaan myös kaikenmaailman armeijanvalintaoppaita, niistä on itselleni ollut todella paljon hyötyä.

Miten olisi se Kaaosjumala (olikohan Thzeenz?), joka antaa ihmisille toivon muutoksesta, muutoksesta ehkä parempaan päin? Kaaostahan se on, mutta silti... Itse en pelaa, joten en sano mitään typerää.
Jos suostut keräämään jotakin neutraalia armeijaa, niin suosittelen Jättejä ja skavenia. Näistä hullunhauskoista pikku vintöistä irtoaa paljon naurua pelin aikana. ;)
Seurataksesi polkua;
katso mestariin,
seuraa mestaria,
kulje mestarin rinnalla,
näe mestarin läpi,
ole mestari.
Goblinisti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Goblinisti »

Hr. Z:n demoninen vihermössölegioona on jo koettu. Ogre kingdoms ei olisi laisinkaan paha, sehän kuuluu neutraaleihin armeijoihin. Hehän ovat vain lähteneet palkkasotureiksi Tileaan ja vähän muuannekkin paremman elämän toivossa. Tietysti niitä vihernahkoja täytyy joskus potkia persuksille, eiväthän ne vätykset muuten mitään saa aikaiseksi. Lisäksi, voithan hienolla fluffilla tehdä ogreista vaikka kuinka "hyviksiä."

Toisaalta, miten olisi DoW?
ankk3

Viesti Kirjoittaja ankk3 »

Örkit tosiaan? Vai onko aivan mahdoton ajatus pikkumiesten jälkeen? Eihän örkit pahoja ole, minun silmissäni ne ansaitsevat ah, aina yhtä ihanan termin, chaotic neutral.

Olen itseasiassa aika lailla samassa tilanteessa kuin aiheen aloittaja. Tosin pelaan örkeillä, en käävillä, eikä käävät kyllä innostakaan. Pääsyynä movement 3. Mutta jos nyt antaisin neuvon sillä perusteella mitkä ovat minun sydäntäni lähinnä, (greeniesien jälkeen teitysti) eli:
1. Empire, hienot ritarit yms siistiä, melko tavallista kamaa, mutta kuten sanottu, niitä tylsempiä ihmisiä. Muitakin hienoja/asentekkaita figuja toki löytyy (mm. Flagellants ja pistoliers).
Kakkosvaihtoehto olisi Bretonnia. Niissä on jotain asennetta, mutta en tykkää ainakaan henk.koht. niin paljon Bretonnian sekavasta värityksestä.

Noista ajattelin itse valita seuraavan armeijaprojektin, en kyllä örkkejäni lähde myymään, mutta nuo alotan siihen rinnalle. Haluaisin nyt sellaisen hieman erilaisen listan, eli paljon liikkuvamman, ja ehkä jopa vähän ampuvan. Mitä luultavimmin oma seuraava armeija on Empire "tylsyydestä" huolimatta.
Ei tästä varmaan mitään apua ollut, mutta kerran nyt kirjotin niin menköön:)
"If the tanks succeed, then victory follows."
-Guderian, 1937.
Perzzza
Viesti:

ankk3 kirjoitti:Örkit tosiaan? Vai onko aivan mahdoton ajatus pikkumiesten jälkeen? Eihän örkit pahoja ole, minun silmissäni ne ansaitsevat ah, aina yhtä ihanan termin, chaotic neutral.

Olen itseasiassa aika lailla samassa tilanteessa kuin aiheen aloittaja. Tosin pelaan örkeillä, en käävillä, eikä käävät kyllä innostakaan. Pääsyynä movement 3. Mutta jos nyt antaisin neuvon sillä perusteella mitkä ovat minun sydäntäni lähinnä, (greeniesien jälkeen teitysti) eli:
1. Empire, hienot ritarit yms siistiä, melko tavallista kamaa, mutta kuten sanottu, niitä tylsempiä ihmisiä. Muitakin hienoja/asentekkaita figuja toki löytyy (mm. Flagellants ja pistoliers).
Kakkosvaihtoehto olisi Bretonnia. Niissä on jotain asennetta, mutta en tykkää ainakaan henk.koht. niin paljon Bretonnian sekavasta värityksestä.

Noista ajattelin itse valita seuraavan armeijaprojektin, en kyllä örkkejäni lähde myymään, mutta nuo alotan siihen rinnalle. Haluaisin nyt sellaisen hieman erilaisen listan, eli paljon liikkuvamman, ja ehkä jopa vähän ampuvan. Mitä luultavimmin oma seuraava armeija on Empire "tylsyydestä" huolimatta.
Ei tästä varmaan mitään apua ollut, mutta kerran nyt kirjotin niin menköön:)
Itse asiassa kirjoituksestasi oli hyötyä, tulin miettineeksi omia motiivejani, että haluanko myydä tosiaankaan kaikkia kääpiöitä. En ehkä. Katson mitä menee, ja meneekö ne mistä haluan eritoten päästä eroon.

Mutta toisaalta olisi kiva saada koko potti kerralla myytyä, ettei se sitten jäisi vaivaamaan sydäntä!

Olen nyt todella vahvoilla Bretonnian kanssa.
niih.
Hollo
Sotavasaran WHFB-tarinamestari

Viesti Kirjoittaja Hollo »

Perzzza sanon nyt sinulle sanasen. Nuista armeijasi kuvista näkyy että noihin on mennyt aikaa aivan älyttömästi. Ovat sen verran tyyllikäitä maalaukseltaan. Todella hieno armeija kokonaisuudessaan sinulla, älä ihmeessä myy pois. Saisit tuosta aivan liian vähän rahnaa sen arvoon nähden.

Ja jos erilaista haluat niin tulevat weed elfit voisivat olla juuri se armeija. Tai kenties Hautakinkut.
Perzzza
Viesti:

huussi kirjoitti:Perzzza sanon nyt sinulle sanasen. Nuista armeijasi kuvista näkyy että noihin on mennyt aikaa aivan älyttömästi. Ovat sen verran tyyllikäitä maalaukseltaan. Todella hieno armeija kokonaisuudessaan sinulla, älä ihmeessä myy pois. Saisit tuosta aivan liian vähän rahnaa sen arvoon nähden.

Ja jos erilaista haluat niin tulevat weed elfit voisivat olla juuri se armeija. Tai kenties Hautakinkut.
Tässäkin olet oikeassa. Kun katselen hetken armeijaani, tulee itku silmään jos sitä myyn :)

No, ajatellaan etten myy näitä kääpiöitä pois. Mitä minun kannattaisi alkaa keräämään rinnalla? Itselläni ei niin hirveästi ideaoita ole!

Paitsi nyt alkavat Ogret jympyttämään ovea... Hmmm ;)
niih.
Elgard

Viesti Kirjoittaja Elgard »

Ogret voisivat olla sinäänsä kääpien jälkeen kivoja, että olet maalannut aika kasan pikku miehiä, jolloin isot möröt olisivat varmasti IIIHANIAAA :D
flinkkuman

Viesti Kirjoittaja flinkkuman »

Itse aloitin käpsien jälkeen Empirellä ja se on kyllä ollut mielenkiintoista. Kääpiöillä inhoan" hitautta" , joten nämä knightit ovat olleet ihan "must" mutta sainpahan sinne niitä tykkejä ja mortareitakin (tottumus sotakoneisiin) lisäksi päälle tulee maagit ja halvemmat (pisteissä ainakin) handgunnerit sekä crossbowmanit. Siinä on armeija jolla jaksaa tykittää ehkä hieman kauemminkin. Mutta loppujen lopuksi se on kiinni sinusta itsestäsi, Empire on cool
nuclear goat

Viesti Kirjoittaja nuclear goat »

Sanoisin Ogre kingdoms tai örkit. Ogret koska näitä saa ottaa muihin armeijjoihin myös rare choiseina. Ja parin tonnin armeijjaan ei mene läheskää yhtä paljon rahaa kuin muihin ;) .
Örkeillä niinkuin Empirelläkin on sitä valinnanvaraa, magiaa sotakoneita örvelöitä jne. riittää :D .
Grond

Viesti Kirjoittaja Grond »

Kääpöiden rinnalle tarvitset, Monty Pythonin sanoin, "and for now, something completely different".

Siis rottia. Rotat ovat "hyviä", ne eivät ole sinällään pahojen puolella (orjuuttavat night gobbojakin), tilanne vain vaihtelee. Rotat ovat itsensä puolella :o).

Eikö? Bretonnia on maaorjuuteen perustuva diktaruuri. Hyviä? Hehheh?

Haltiat (puolesta riippumatta) ovat omaan ylimmäisyydentuntoonsa nojaavia vakaita rotuopin kannattajia puhtaaseen natsisaksan tyyliin. Hyviä? Juupa juu.

Kaikki ihmiset ovat ailahtelevaisia.

Liskoilla ei ole moraaliteettiä.

Joten, ainoa "hyvä" rotu on kääpiöt :o).
Viiksu

Viesti Kirjoittaja Viiksu »

Perzzza kirjoitti:Heh, annan liian vähän vaihtoehtoja... Hahaa: Ettepäs maininneet liskoja! No ei, yksi kaveri niitä jo kerää, joten ei ei ei. Olen hiljaa miettinyt että pitäisi välitauon kääpiöistä ja alkaisin keräämään niitä taas sitten joskus. Mutta, kuten sanoit, bretonnia olisi todella kiva.

Lisää vaihtoehtoja ja perusteluja, kiitos! :D
OK. Vai, että tuollainen mahdollisuus sinulla kävi mielessäsi :D. Olisihan se ihan hauskaa (ehkä) jos Hämeenkyrössä olisi kaksi lisko pelaajaa niin voitais antaa rotille kunnolla tuupiin. Nooh eivaineskaan. Sanoisin, että Bretsut olisivat teikäläiselle ihan ok rotu tai Ogret. Ogreja ei saa millään alas, mutta ei saa Bretsujakaan, että valitsepa siitä.

Ps: ilmoitathan kun olet tehnyt päätöksesi?
Tíkí

Viesti Kirjoittaja Tíkí »

No alotappa Dogs Of War.. Ei ainakaa oo pahoja tai hyviäkään. Ja saatpa vielä niitä ogrejakin mukaan jos huvittaa. Ja knightia löytyy sun muuta... :)
Thank God it's Friday
Sir_Jacolo

Viesti Kirjoittaja Sir_Jacolo »

Itselläni on sama ongelma. tai siinä mielessä että vielä aion käppäniä kerätä, mutta olen jo alkanut pohtia seuraavaa armeijaa. Nopeutta olisi kiva saada tuon hirveän hitauden jälkeen. Sotakoneita tarvittaisiin myös, niihinhän on jo totuttu. Massaakin voisi olla enemmän. Eikä vaunutkaan olisi pahitteeksi. Magiaakin voisi kokeilla jossain määrin.

1+1=2 Tällä laskutoimituksella saan vastaukseksi Empire, mutta onhan se aika ankea. Hautakuninkaan joukot toisivat myös vaihtelua. Itse harkitsen noitten kahden väliltä kun se on ajankohtaista. (Bretit ovat hienoja, mutta niitten maalaaminen...)
Illidan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Illidan »

...on mukavaa. Eikä empire ankea ole, ne vain ovat liian ihmisiä.
Seurataksesi polkua;
katso mestariin,
seuraa mestaria,
kulje mestarin rinnalla,
näe mestarin läpi,
ole mestari.
Nostra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nostra »

Hmm. Takinkääntäjä, mokoma.

Täytyy kyllä munkin sanoa, että liian hyvinmaalattua kamaa myyt liiian halvalla. Noi sun köpöt on tosiaankin tosi hienoja verrattuna omiin ostoksiini tuolla palstan puolella. Lisäksi noin halpa hinta...

Joo, noniin. Ite kun kanssa mätkin kääpiöillä, tosin enemmän tuolla vitriinin puolella, niin olen miettinyt hieman samaa juttua. Jotain pitäisi alkaa kerätä, mutta heti alussa ei ollut mitään ideaa, että mitä. Niinpä Sotataito toi pelastuksen, ja nyt väännän Conffiin pahakääpiöjoukkoa. Conffin systeemi on ihan erilainen, ja figut paljon veikeämpiä, niin homma alkoi olla melko selvä. Conffiin vie tieni mun, sanoivat muut mitä sanoivatkaan. Nyt on vaan "turhana" 2000pts armeija FaBaan. Lisäksi toi Conffi on halvempi, joukon saisi jollain alle 100€:lla.

Niin, FaBaan olen itse miettinyt Nurglen daemonic legionia, tosin mietin tätä jo jossain ennen syksyä, enkä vasta nyt suuren nurgle-legioonan invaasioaallon aikana/jälkeen. Toinen vaihtoehto olisi tuo ulkomaanturnauksista tuttu RAF, eli Royal Air Force, tai kuinka sen nyt sanoisikaan, eli jotain lentävää ritaria ja sellasta kivaa. Tehokas, mahdollisesti jopa vähämodelinen ja muutenkin erilainen armeija, kuin mitä köpöt. Liikettä nimittäin löytyy, taikuudesta en osaa sanoa. Noi molemmat formaatit on sijottunut muistaakseni ihan kiitettävästi turnauksissa, joten tällä kertaa ei joutuisi ainaiseen altavastaajan asemaan, vaan päin vastoin, olisi jopa kohtuullisen vahvoilla toisia armeijoita vastaan.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Armeijat ja yksiköt”