Tyranideistä vaan kyselen....
Tyranideistä vaan kyselen....
Ajattelin aloittaa joskus tulevaisuudessa 40k keräämisen ja olen päätynyt Tyranideihin. Kyselisin vain kun kaverini kerää Tauta niin onko mahdollisuuksia voittaa? kun luin tuon "ARMEIJAINFOA UUSILLE ALOITTELEVILLE PELAAJILLE" niin sielä sanottiin että Tau on erikoistunut ampumiseen, niin kerkeänkö edes lähitaisteluun?
- Rectunator
Taun ampumista pystyy kyllä häiritsemään, vaikka metsissä riehuvilla liktoreilla ja biovorien itiömiinoilla. Että kyllähän niillekin pärjää. Gauntit pomppivat fire warriorit kiinni päätä huimaavaa vauhtia ja isot ötökät seuraavat perässä suhteellisen turvassa (suhteellisen; karmaisevat tappiot ovat tyranidin arkipäivää
) kun taun ampujat on sidottu.
Jos pääset kunnolla iholle, niin voitto on melko varma. Taut nimittäin eivät osaa tapella yhtään, ja tyranidit ovat käsikähmässä koko pelin parhaimmistoa.
Jos pääset kunnolla iholle, niin voitto on melko varma. Taut nimittäin eivät osaa tapella yhtään, ja tyranidit ovat käsikähmässä koko pelin parhaimmistoa.
kentällä on useimiten edes sen verran maastoa että tärkeimmät yksiköt saadaan edes osittaisesti suojaan
...ja kuten ehkä jo tiedät niin tyranidit uudistuvat kesällä
Largo: tyranidien lähitaistelukyky on suhteellista esimerkiksi tyranidien troop choisit ovat nopeita mutta ovat lähitaistelussa Imperial guardsmanin tasolla...toisaalta isommat hirviöt ovat sitten lähitaistelukoneita...
...ja kuten ehkä jo tiedät niin tyranidit uudistuvat kesällä
Largo: tyranidien lähitaistelukyky on suhteellista esimerkiksi tyranidien troop choisit ovat nopeita mutta ovat lähitaistelussa Imperial guardsmanin tasolla...toisaalta isommat hirviöt ovat sitten lähitaistelukoneita...
-
Grand Admiral Prawn
Mikäs guardsman se semmoinen on joka lyö kolme kertaa chargatessa ja pääsee 19-24 tuuman liikkeellä itse chargeamaan käytännössä aina? Ei gauntteja kannata aliarvioida, ne ovat murhaavan tehokkaita esimerkiksi örkkejä vastaan.HLLT kirjoitti:Largo: tyranidien lähitaistelukyky on suhteellista esimerkiksi tyranidien troop choisit ovat nopeita mutta ovat lähitaistelussa Imperial guardsmanin tasolla...
Hunnien jäljiltä ei ruoho kasvanut, mutta Vantaan kaupunki hävittää puutkin.
Aika puppua. Montako kaartilaisryhmää olet nähnyt lyövät monella kourallisella noppia? Ja mahd. vielä ini vitosella? Tai ws nelosella? strena nelosella?HLLT kirjoitti:Largo: tyranidien lähitaistelukyky on suhteellista esimerkiksi tyranidien troop choisit ovat nopeita mutta ovat lähitaistelussa Imperial guardsmanin tasolla...toisaalta isommat hirviöt ovat sitten lähitaistelukoneita...
Ainoastaan tyrant on isommista oikeastaan lähitaistelukone, fex on lähinnä ampuva, OOE on liian hidas ja RT ei lyö tarpeeksi nopeasti... Ja tyrantinkin hyökkäysmäärä jää usein pahasti vajaaksi (ellei ole tuhoamassa tankkeja).
Fakta on kyllä että tyranidit eivät tosiaan ole pelin parhaimmistoa lähitaistelussa... Tyranidien vahvuus piilee nopeuden, lähitaistelun ja ampumisen yhdistämisessä... Asia, jota harva muu armeija tekee yhtä näppärästi
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
Ja jos haluat pilata tau pelaajan päivän 2 lentävää tyranttia ja 3 carnifexia, kaikilla 2+ save, on varma pilaamaan taun päivän. Niillä kun ei turhan paljon AP2 aseita ole.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
tyranidit ovat oikeastaan örkkien ja imperial guardialaisten sekoitus, peliteknisesti nääs.
hyvä lähistelemään ja myös hyvä ampumaan.
crisis battle suitit voivat tuottaa harmaita hiuksia tyranidi pelaajille (varsinkin burst kannonien, flamerien ja plasma riflejen kanssa) koita saada ne mahdollisimman nopeasti pois pelistä, kuten myös hammer headit.
hyvä lähistelemään ja myös hyvä ampumaan.
crisis battle suitit voivat tuottaa harmaita hiuksia tyranidi pelaajille (varsinkin burst kannonien, flamerien ja plasma riflejen kanssa) koita saada ne mahdollisimman nopeasti pois pelistä, kuten myös hammer headit.
Jahas..
Re: Tyranideistä vaan kyselen....
Millä tahansa armeijalla voi hyvällä pelaamisella voitaa minkä tahansa armeijan.Sipuliapina kirjoitti:Ajattelin aloittaa joskus tulevaisuudessa 40k keräämisen ja olen päätynyt Tyranideihin. Kyselisin vain kun kaverini kerää Tauta niin onko mahdollisuuksia voittaa? kun luin tuon "ARMEIJAINFOA UUSILLE ALOITTELEVILLE PELAAJILLE" niin sielä sanottiin että Tau on erikoistunut ampumiseen, niin kerkeänkö edes lähitaisteluun?
There are 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.
- Henri Ketonen
Re: Tyranideistä vaan kyselen....
On kuitenkin hyvä olettaa, että pelaajat ovat kyvyiltään suht tasapuolisia. Sellaisessa tapauksessa millä tahansa armeijalla ei voiteta mitä tahansa armeijaa kuin hirveällä pullalla. Sellaista taas ei kannata hirveästi odottaa.Leksa kirjoitti:Millä tahansa armeijalla voi hyvällä pelaamisella voitaa minkä tahansa armeijan.
zqmfgb
-
Grot Blasta
Onkin sitten eri asia, pitääkö enemmän vanhoista vai uusista figuista. Figujen laatu kun ei ole suoraan verrannainen niiden uutuuteen (tai ikään, mikälie oikea sana tähän paikkaan). Vrt. vaikkapa kaaos warrioreiden uusiminen, joka jakoi mielipiteitä jonkin verran.
"If the tanks succeed, then victory follows."
-Guderian, 1937.
-Guderian, 1937.
- Henri Ketonen
-
Grot Blasta