tässäpä tarina, yritin etsiä suurimman osan virheistä, en tiedä tuosta sguigista, mutta älkää antako sen pilata.
Tämä on ensimmäinen tarina jonka olen kirjoittanut "Minä muodossa".
Toivottavasti ei haittaa kun en ole kirjoittanut kirja kielellä,
halusin että se kuulostaisi örkkimäiseltä joten en kirjoittanut sitä kirjakielellä.
no tässä ois tarina:
Yhtäkkiä kaikki alkoi valjeta ja tajusin, että hereillä sitä taas ollaan, mutta nyt minusta tuntuu että tästä päivästä ei hyvää oo tulossa, ensiksi mä huomasin että kaikki grotit oli mukiloitu eikä jäljellä ollut enään edes pientä sguigia jota mukiloida. Ei voi odottaa mitään päivältä joka alkaa ilman mukilointia, toki mä voisin kumauttaa soppakauhalla jotain muuta örkkiä päähän, mutta se ei tuntuisi samalta kuin pienen grotin mukilointi, joten päätin selvitä tämän päivän, huomisesta en tiedä, mutta Gork sentään jos ei niitä grotteja oo ilmestyny.
Mun nimi on Gazhbag, ja mä oon Da Poizon Painerz iskuryhmän kuuluva heppu, mä oon meiän joukosta normaalein, mä kun oon uus tässä ryhmässä, eikä mulle oo ehtinyt käydä vielä mitään, toisin kuin Grotsmashalle, joka oli meidän armeijan shamaanin koekaniini, se nääs halus katkasta sen Grotsmashan käden ja laittaa siihen moottori sahan, se nimittäin meinas tehä cyberörkeilleen saman tempun jos se toimisi. No, juttu meni nappiin, sen jälkeen Grotsmasha on vihannut meidän iskuryhmän ainoata cyberörkkiä Zogg-a-Zogg, joka on mun mielestä ihan mukava heppu, tosin se puhuu hassulla tavalla; "M-i-n-ä o-l-e-n Z-o-g-g-a-Z-o-g-g" ja sen ääni on aina sama, ihan kuin se olis joku "robotti ruttunen", muuten se on ihan mukava kamu, sitä voi ärsyttää vaikka kuinka kauan mutta se ei suutu, se ei valita jos sitä ammutaan jalkaan tosin, kukapa valittaisi?
Bustog on taas tullut jostain toisesta armeijasta, se osaa olla örkiksi, vaikka onkin muualta tullut, se kertoo aina tarinoita sen armeijasta, jotka ovat tosin välillä uskomattomia. Se on meiän pommi ekspertti, se kantaa aina mukanaan ainakin yhtä "tankkin pamauttaja pommia" jota se sitten sohii joka tankkiin joka sen eteen tulee, kerran se tökkäs yhen pommeistaan jonkin ihmisen mahaan, no se olikin sen tyypin loppu.
Dooza taas on meidän ryhmästä ainoa joka kantaa isompaa pyssyä "isompi panos, isompi vahinko"
semmonen pyssy josta lähtee ihan hemmetisti panoksia. Se yleensä irtaantuu muusta jengistä ja ampuu vihollisia kauempaa, en ymmärrä miksi, mutta se pitää enemmän ammuskelusta kuin mukiloinnista, sen takia kai meiän kaikki grotit on kuollut.
Ja viimeinen meiän jengistä on Wowozak ,joka onkin sitten hankalampi tapaus, se ruikuttaa aina ruuasta, oli tilanne mikä ikinä, se ei muut ajattele kuin ruokaa, no sempä takia me katkastiin siltä jalka ja syötettiin se sille aamiaiseksi. Mä pidän siitä, se osaa mukiloida grotteja oikein olan takaa ja se on aika höveli, jos mä pyytäisin siltä sen toista kättä, se varmaan katkaisi sen ja antais mulle.
Ai niin, olin unohtaa Morgun. Hän on meidän sguigien kasvattaja, joista me suurimmaksi osaksi saadaan meidän ruoka. Kerran se kasvatti hiusguigia, jolta se leikkas aina päivittäin karvat ja teki niistä itelleen parran. Se on oikeen veikeen näkönen, mutta sen jälkeen Wowozak tais vahingossa syödä sen.
Tänään oltais lähössä ihmisten kimppuun, ihan vaan huvin ja mukiloinnin vuoksi, vaikka oikeasti me oltiin menossa hakemaan ruokaa, Wowozak oli syönyt kaikki sguigit ja se ahmatti rupes järsimään ruohoa, kun ei muuta löytynyt! No kummiski oltiin jo juoksussa kun Dooza huomas, että se oli unohtanut sen pyssyn, nyt ei ollut aikaa hakea sitä joten jatkettiin matkaa, Dooza kyllä hiukan mutisi vihaisesti mutta kohta se taas tarmokkaasti juoksi muiden mukana.
"M-i-t-ä j-o-s n-i-i-l-t-ä e-i l-ö-y-d- y-h-t-ä-ä-n r-u-o-k-a-a?", kysyi Zogg-a-Zogg. "No sitten Wowozak saa taas syödä ruohoa. Hähää!", huusi Morgun joka oli hiukan suuttunut vielä siitä että Wowozak oli syönyt kaikki sguigit. Joukosta kuului äänekäs nielaisu ja koko joukkiomme ryhtyi nauramaan kun Wowozak katsoi vihaisena minua. "Älkääs nyt, kyllä sieltä sitä ruokaa löytyy, mä oon joskus nähny kuinka ne kerää ruohoa ja varastoi sen", minun sanojeni jälkeen oli nauru vielä voimakkaanpi, nyt ei Wowozak kestänyt ja se kutale hyökkäs mun kimppuun. "Mä sulle ruohot näytän! Räyh!", ja niin Wowozak kaatoi mut maahaen ottaen toiseen käteensä nipun ruohoa ja kun mä tajusin, mitä oli tapahtumassa, kuului laukaus, Wowozak katsoi ympärilleen ja nousi pystyyn, koko ryhmä oli hiirenhiljaa, mäkin nousin pystyyn. Toinen laukaus kuului ja Morgun huusi kipua täyttä kurkkua ja piteli kättään josta alkoi vuotaa verta: "Hemmetti soikoon! Antakaa joku veitsi jotta mä voin leikata käden pois ja laittaa miekan siihen kiinni!", hän ei ainoastaan ollut taidokas squigin kouluttaja, vaan myös mainio tohtori, ja tiesi hyvät parannusniksit.
Pian päästiinkin jatkamaan matkaa, nyt mukana oli kolme tyyppiä jolla oli käsi poikki ja miekka siinä tilalla. Kaikki oltiin jo unohdettu laukaukset eikä sen koommin ihmetelty kuka oli meitä ampunut.
No, lopulta me nähtiin ihmisten leirialue. Eipä ollut hääppöset olot heilläkään. Alue oli täynnä jos jonkinmoisia telttoja ja reunalla näkyi aitaus jossa oli hassun näköisiä eläimiä, niillä oli töpselikärsä ja saparo.
Wowozak oli jo rynnimässä niiden kimppuun kun mä ehin ottaa sen jalasta kiinni ja vetämään sen takas meidän piiloon, joka oli muuten aika hemmetin iso kivi.
Jonkin aikaa pohdittuamme alkoi päätä jo särkeä ja me päätimme rynniä ja viedä muutaman näitä töpselikärsistä. Kun me sitten oltiin rynnimässä, siellä oli pari ihmistä ja kun nää hemmot huomas meidät ne lähti juoksemaan karkuun ja ne huusi kauhuissaan: "Aaaagh!" , "Ei se oo aaagh, se on...", mää huusin, ja sen jälkeen me kaikki huudettiin: "Waaaaaaaaaaaaaaaaagh!", ja haettiin jokanen niin monta töpselikärsää kuin jaksettiin kantaa. Oltiin jo juostu muutama sata metriä ja me ihmeteltiin miten se oli niin helppoa. No siihen tulikin heti vastaus kun kuultiin pamaus ja sen jälkeen viheltävä ääni. "Tuohan kuulostaa samalta kuin ne ihmisten ohjukset joista tulee ihan hemmetin iso räjähdys!", siinä samassa me kaikki tajusimme mitä oli tapahtunut ja suurin osa meistä nielaisi äänekkäästi.
Vihdoinkin jatkoa; Da Poizon Painerz osa 3 (Ruokaa!)
-
Rautaharakka