boltgun

Aloittelijoille ja vasta-alkajille tarkoitettu palsta, jossa uskaltaa kysyä vähän yksinkertaisempiakin asioita pelistä ja pelaamaan ryhtymisestä ilman tönimistä. Kokeneet vastaavat.
Silver Shadow

boltgun

Viesti Kirjoittaja Silver Shadow »

Onko se todella niin, että kun antaa jonkun traitsin(en muista nimee) tactical ryhmälle, niin sitten niiden boltgunit muuttuu yhen käden aseiks... onko se totta?
Dimensus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dimensus »

on.. True grit oli nimi muistaakseni. Tämän kanssa saa siis pitää klosisasetta sekä boltteria. En tiedä miten se määritellään, mutta ei se kai ihan noin mene..
hevi on kuin luoti tai moukarinisku, se vain kolahtaa koviin jätkiin.

"paikkakunta: Kempele"

-Omenapoika
Juliwer

Viesti Kirjoittaja Juliwer »

Sääntökirjan universaalisista säännöistä taitaa löytyä lisää tietoa jos oikein muistan. Eli raamattu vaan käteen!
"Burn the witch... Purge the alien... Banish the daemon..."
Somebody

Viesti Kirjoittaja Somebody »

totanoin raamattu on aika huono esimerkki... rule book sopii paremmin...
Dimensus
Viesti:

"totanoin raamattu on aika huono esimerkki..."

miten se liittyy true grit sääntöön?

-Omenapoika
shiwan8

Viesti Kirjoittaja shiwan8 »

Rulebook on hammeristin raamattu. End of story.
Jos haluat väitellä asiasta, pistä yv. Jos pistän vastakommentin tänne niin aihe suljetaan välittömästi. Such is life.
Stenvall

Viesti Kirjoittaja Stenvall »

Koska puhuttiin bolterin muutoksesta, oletan, ettei kukaan ei ole näköjään osannut vastata, joten minäpä vastaan. "Take the fight to them" on Trait Advantage, jonka avulla Tactical Squadit voivat vaihtaa bolterinsa bolt pistooliin ja ccw:n ilman extramaksua (s. 44 Codex: Space Marines).
Dimensus
Viesti:

vastasit kysymykseen jota ei kysytty. Kysymys oli boltterin muuntamisesta yhdenkädenaseeksi, eli sääntö on true grit. take fight to them on eri juttu, koska siihen bolter ei liity mitenkään. True gritin kanssa kaverit saavat boltterin ja lähisaseen, maksaakin vissiin 3p per nuppi ja mahdollista ostaa lisäksi counterattack. Mutta en tiedä miten fiksu ratkaisu se on, sillä bolter on kuitenkin rapid fire ase. Laukaus = ei chargea. Eli käytännössä 3p lisähyökkäys. mutta ei pistoolinlaukausta ennen chargea. kummasta sitten tykkää enemmän.

-Omenapoika
Stenvall

Dimensus kirjoitti:vastasit kysymykseen jota ei kysytty. Kysymys oli boltterin muuntamisesta yhdenkädenaseeksi, eli sääntö on true grit. take fight to them on eri juttu, koska siihen bolter ei liity mitenkään. True gritin kanssa kaverit saavat boltterin ja lähisaseen, maksaakin vissiin 3p per nuppi ja mahdollista ostaa lisäksi counterattack. Mutta en tiedä miten fiksu ratkaisu se on, sillä bolter on kuitenkin rapid fire ase. Laukaus = ei chargea. Eli käytännössä 3p lisähyökkäys. mutta ei pistoolinlaukausta ennen chargea. kummasta sitten tykkää enemmän.
Mutta eiväthän ne bolterit yhden käden aseiksi siltikään muutu. Niitä voidaan käyttää toisen aseen kanssa lähitaistelussa ("they may count their bolter as a bolt pistol"), mutta kahden käden aseita ne ovat silti.
Onko se todella niin, että kun antaa jonkun traitsin(en muista nimee) tactical ryhmälle, niin sitten niiden boltgunit muuttuu yhen käden aseiks... onko se totta?
"Take fight to themissä" bolterit sen sijaan korvataan yhden käden aseilla. Kyllä, tämä on todella turhaa pilkunrakastelua, mutta...
Dimensus
Viesti:

Luulen silti, että jos Silver Shadow olisi tarkoittanut tarkoittamaasi traittia, olisi hän kysynyt:
"Voiko tactical squadille saada lähisaseet?" tai muuta vastaavaa. Mutta, kuten jo sanoit, täysin turhaa pilkunnaimista sanon minä, koska vastauksen tietää vain Silver shadow.
JOTEN ÄLÄ PIDÄ MEITÄ JÄNNITYKSESSÄ! KUMPI OLI OIKEASSA! SIELUNI PAKAHTUU!

-Omenapoika
Stenvall

Dimensus kirjoitti:Luulen silti, että jos Silver Shadow olisi tarkoittanut tarkoittamaasi traittia, olisi hän kysynyt:
"Voiko tactical squadille saada lähisaseet?" tai muuta vastaavaa. Mutta, kuten jo sanoit, täysin turhaa pilkunnaimista sanon minä, koska vastauksen tietää vain Silver shadow.
JOTEN ÄLÄ PIDÄ MEITÄ JÄNNITYKSESSÄ! KUMPI OLI OIKEASSA! SIELUNI PAKAHTUU!
Olet luultavasti oikeassa siinä, kumpi antoi riittävän vastauksen, mutta silti viesti kannattaa kirjoittaa siten, ettei pilkunrakasteluvaraa jää.
Silver Shadow

Viesti Kirjoittaja Silver Shadow »

Mä oon tajunnut sen niin, että boltgun on yhden käden ase, mutta ei siitä tuu sitä toista lähitaistelu asetta. Eli boltgun vaihtuu vaan yhden käden aseeksi, mutta ei anna kummiskaan +1 attackiä... Mutta kun boltguneilla taitaa olla sellanen juttu, rapid fire. Eli se sääntö häviää... tai ei nyt oikeasti häviä, mutta se juttu häviää,ettei saa assaultoida rapid firerin kanssa, jos on ampunut.

Noin mulle on sanottu, ettei saa assaultoida, kun on ampunut rapid firellä, mutta kun ton antaa niille se sääntö häviää (ehkä) Siks mä kysyinkin tätä juttua, kun en ole varma onko se niin.
Stenvall

Silver Shadow kirjoitti:Mä oon tajunnut sen niin, että boltgun on yhden käden ase, mutta ei siitä tuu sitä toista lähitaistelu asetta. Eli boltgun vaihtuu vaan yhden käden aseeksi, mutta ei anna kummiskaan +1 attackiä... Mutta kun boltguneilla taitaa olla sellanen juttu, rapid fire. Eli se sääntö häviää... tai ei nyt oikeasti häviä, mutta se juttu häviää,ettei saa assaultoida rapid firerin kanssa, jos on ampunut.

Noin mulle on sanottu, ettei saa assaultoida, kun on ampunut rapid firellä, mutta kun ton antaa niille se sääntö häviää (ehkä) Siks mä kysyinkin tätä juttua, kun en ole varma onko se niin.
Se on niin, että "True Gritin" kanssa bolteria voidaan käyttää kuin bolt pistolia lähitaistelussa, eli saadaan +1 attack lisää. Silloin ei saa Charge-bonusta. Muut ominaisuudet eivät vaihdu. Aina kun joku esittää sinulle säännön, kannattaa pyytää näyttämään se sääntökirjasta/codexista, koska luultavasti se on väärin.

Sivut: sääntökirja s. 76,
Codex: Space Marines s. 44.
Hellbender
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hellbender »

Omaa chapteriani uudelleen kootessa mietin kaikennäköisiä trait-yhdistelmiä ja vaihtoehtoja. Toi trait:ti, jolla saa "true grit":in ja samalla "counterattack":in 3:n pisteen hintaan on mielestäni melko tyylikäs. Näkisin sen bolttereilla ampuvan joukon lähisapuna. Jos näiden kimppuun charagataan, ne voivat puolustautua paljon paremmin. Varsinkin counterattack voi olla ilkeä yllätys vastustajalle.
"Miehet rakastavat pelejä, ja sota on raaka, tappava peli - mutta peli kuitenkin, ja paras mitä on" - William Broyles
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Perusteet”